Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz kwi 27, 2006 0:49 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jest taka karta:
Cytuj:
Black Breath
Corruption. Place with any wounded character in a company that just faced a Nazgûl attack; the character receives 3 corruption points. Target character makes a body check during each of his organization phases. Whenever target character would normally heal, he instead makes a roll (or draws a #); if this result is greater than 10, he heals normally and this card is removed. This roll is modified by +2 if the character is at a Haven [H] and by +2 for each sage in his company that taps in support.


i takie zasady:

Lidless Eye, Part I - Starter Rules, Playing and Drawing Cards
Cytuj:
ˇ You must give your opponent a chance to respond to every action, and vice versa. If you perform an action and move on to another action without giving your opponent a chance to respond, you must "back up" if he indicates that he wants to respond. A series of declared actions made in response to one another is called a "chain of effects". You always have the option of declaring the first action in a chain of effects during your turn. The actions in a chain of effects are resolved one at a time from last declared to first declared (i.e., the last declared action is resolved first, then the second to the last, etc.)


CRF, Rulings by Term, Corruption
Cytuj:
Rules Erratum: Corruption cards must always start a chain of effects. [Effective 8/27/98]


I tu jest pytanie:

Co dokładnie rozumieć jako just faced attack i kiedy faced attack przestaje być just faced ? Czy deklarując po ataku jakąkolwiek akcję, gracz, którego jest tura, może uniemożliwić przeciwnikowi zagranie Black Breath?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 27, 2006 16:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Nie wiem czy dobrze rozumiem. Czy chodzi Ci o to, że koleś chce zagrać Black Breath, a ten mu się wtrynia ze swoją akcją?
Myślę, że należałoby do tego podejść w ten sposób:
1) był sobie atak
2) koleś chce zagrać Black Breath, ale nie robi tego tylko pyta przeciwnika (który ma właśnie turę) czy ten przypadkiem nie chce zacząć jakiegoś CoE
3) jeśli NIE to sprawa jest prosta - z czystym sumieniem można grać Black Breath (bo tamten przecież miał okazję rozpocząć CoE)
4) jeśli TAK, to również jestem zdania, że po rozstrzygnięciu tego (i ewentualnych kolejnych CoE) wspomniany wyżej atak nadali liczy się jako "just faced" dla potrzeb zagrania karty Black Breath (i jej podobnych)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 27, 2006 21:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
A co musi się wydarzyć, aby just faced attack przestał być just faced? Następna faza gry? Następny atak? Ileś następujących potem łańcuchów efektów? Coś innego?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 27, 2006 21:37 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Konrad Klar napisał(a):
Co dokładnie rozumieć jako just faced attack i kiedy faced attack przestaje być just faced ?


Wydaj mi sie że just faced atak jest w momęcie jak sie atak rozwiąże, czyli albo zostanie skancelowany albo kompania będzie walczyła z nim, i trwać będzie do momentu aż zostanie zagrany nastepny atak na tą kompanie lub skończy sie faza movement/hazard.

Natomiast jesli jakikolwiek następny łańcuch efektów miał by powodować ze attack przestaje być just faced atak to z zacytowanych regół przez Konrada wynika, że zagranie choć by Gates of Morning czy Twilighta puszczało by z dymem koncepsje Black Breath - nie wydaj mi sie zeby tak było.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 28, 2006 14:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Konrad Klar napisał(a):
A co musi się wydarzyć, aby just faced attack przestał być just faced? Następna faza gry? Następny atak? Ileś następujących potem łańcuchów efektów? Coś innego?


Według mnie kolejny atak lub następna faza gry.
(którekolwiek z powyższych wystąpi wcześniej)

Zresztą na obydwa czynniki wpływ ma hazard opponent, więc chyba jest to problem czysto akademicki. Takowym przynajmniej mnie się jawi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 28, 2006 15:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Gror napisał(a):
więc chyba jest to problem czysto akademicki. Takowym przynajmniej mnie się jawi.


Są jakieś, które jawią Ci się inaczej? (Czysto teoretycznie) ktoś może zechcieć użyć tej karty i dobrze byłoby mu i jego przeciwnikowi wiedzieć, jakie warunki musi spełnić. Pytam, bo nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w przepisach. W takiej sytuacji gracze muszą się doraźnie na coś umówić (organizatorzy ustalić).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 28, 2006 16:11 
Offline
Short-event

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 20:46
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
Wydaje mi się, że 'just faced atack' oznacza dokładnie to co oznacza.

To znaczy, że jeśli jest atak Nazgula, zostanie zakończony (tutaj mam wątpliwości czy cancel ataku też się liczy, w końcu jeśli ktoś 'faced' atak, to walczy, a jeśli nie walczy, to nie 'faced' ataku), to kolejną czynnością jest zagranie karty, która musi być zagrana na kompanię, która 'just faced atack'.

Jeśli wpierw zostanie zagrana jakaś inna karta (inny atak, inna karta korupcji), to wtedy już nie mamy do czynienia z taką sytuacją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 28, 2006 16:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Sędzia napisał(a):
(tutaj mam wątpliwości czy cancel ataku też się liczy, w końcu jeśli ktoś 'faced' atak, to walczy, a jeśli nie walczy, to nie 'faced' ataku)


Akurat, czy taki atak jest faced, przepisy określają.

CRF, Turn Sequence, Combat, Attack

Cytuj:
Annotation 14: A canceled attack has no effect on its target company, except that the company is considered in its history to have faced the attack.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 28, 2006 19:40 
Offline
Short-event

Dołączył(a): Wt mar 07, 2006 20:46
Posty: 7
Lokalizacja: Kraków
właśnie dlatego miałem wątpliwości - czy czasem jakieś przepisy tego nie określają.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.027s | 11 Queries | GZIP : On ]