Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Dwar Unleashed i poruszanie Ringwraithów https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=658 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Perchen [ Wt mar 28, 2006 22:56 ] |
Tytuł: | Dwar Unleashed i poruszanie Ringwraithów |
Moderator: Uwaga dla potomnych: posty przeniesione z innego tematu /moderator |Highwayman| napisał(a): jasne, ringwraith z mode'em moze stac gdzies tak dlugo jak zechce - mode spada tylko jesli w organizacji jest sie w haven'ie innymi słowy w jednej turze wraca do hevenu i w nastepnej ściągamy? a nie, że w fazie organizacji ściągamy np. Fell Raidera i w tej samej znajduje się upiór w heavenie (taki teleport ^^) [nie, że się czepiam, tylko do dziś nie jestem pewnien jak jest ^^'] |
Autor: | Ciachu [ Wt mar 28, 2006 23:34 ] |
Tytuł: | |
A jesli w jednej turze nagramy MODE'A, pojedziemy na jakis zwyly site, to czy w kolejnej turze MUSIMY wracac do Havenu czy mozemy na tym samym modzie jechac na inny zwykly site ?????? |
Autor: | Konrad Klar [ Śr mar 29, 2006 3:30 ] |
Tytuł: | |
Ringwraith nie może używać region movement. W CRF znajduje się zapis: CRF, Ruling by Terms, Ringwraith Cytuj: Ringwraiths may not move from a non-Darkhaven site to another non- Darkhaven site unless they are using Dwar Unleashed. This means a Ringwraith may not move to Under-deeps sites that do not have a Darkhaven for a surface site. Wniosek jak najbardziej prawidłowy. Jednak nie mogłem doszukać w instrukcji Lidless Eye jego podstawy, tzn. "Ringwraiths may not move from a non-Darkhaven site to another non- Darkhaven site." . Jedynie to: Lidless Eye, Part I - Starter Rules, Movement, Moving Your Ringwraith's Company Cytuj: The company containing your Ringwraith may freely move from Darkhaven to Darkhaven and from a non-Darkhaven site to a Darkhaven. However, in order to move from a Darkhaven to a non-Darkhaven site, a Ringwraith must have a special resource card: a Black Rider card, a Fell Rider card, or a Heralded Lord card (i.e., the Ringwraith must be in Black Rider mode, in Fell Rider mode, or in Heralded Lord mode). z dodatkiem: Lidless Eye, Part II - Standard Rules, Movement Cytuj: A Ringwraith's company may not use region movement. A to (podkreślona część) nie to samo. Wychodzi na to samo, jeśli nie używa się podziemi. W takim razie ta podstawa, to całkiem nowa CRFowa reguła. Dlaczego zatem Dwar Unleashed miałby pozwalać na poruszanie się do nie-havenu? Nie wiem, nie wynika to z karty (jeszcze jedna nowa reguła). Na końcu zapis na karcie The Balrog z AS (gdzie wprowadzono minionowe podziemia), zagrywanej, ale nie przez Ringwraitha, w The Under-Gates, gdzie na mocy CRFowych wniosków/zasad nie mógłby Ringwaraith pójść. Mógłby tam znaleźć się w wyniku imprisoning attack, nie mógłby się stamtąd (na mocy tych samych reguł, bez karty Mode w ogóle) wydostać inaczej niż przez body check na 7-8. Ale nie mógłby do tego czasu zagrać The Balrog. |
Autor: | Jaded [ Śr mar 29, 2006 10:50 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): Dlaczego zatem Dwar Unleashed miałby pozwalać na poruszanie się do nie-havenu? Chodzi o to , że bez "mode card"? CRF napisał(a): Dwar Unleashed
· Dwar must already be in a mode to use this card. |
Autor: | |Highwayman| [ Śr mar 29, 2006 12:29 ] |
Tytuł: | |
Perchen: Mode'y schodzą z Ringwraith'a tylko w następnej fazie organizacji po zagraniu karty mode'a i tylko jesli Ringwraith z mode'em jest w haven'ie czyli jesli uda nam sie w fazie organizacji nie byc w haven'ie to mode nie zejdzie nie ma zadnego teleportu ![]() Ciachu: po ruszeniu sie Ringwraith'em do nie-haven'u (siłą rzeczy musimy mieć mode'a zagranego by tkai ruch wykonać) nie ma żadnego nakazu zeby w nastepnej turze wracać do haven'u z którego wyszliśmy - mozemy na tym site'cie do którego poszliśmy stać ile chcemy ale jesli bedziemy chcieli sie w końcu ruszyć to nie mamy innej możliwości niż wrócić po ścierzce do haven'u z którego wyszliśmy, oczywiście po powrocie, jeszcze w fazie ruchu mozemy zagrać coś co nam umożliwi dalszy ruch (tak jak ja na turnieju zagrywałem Forced March i Leg it Double Quick); jesli zabawisz w havanie az do organizacji to twój mode spadnie i bedziesz musiał zagrac nowy zeby pojechac do nie-haven'u od tego jest jeden wyjątek - Dwar Unleashed, umożliwia drużynie Dwar'a ruszyć sie za pomocą region movement, wiec wtedy mozesz pobiec Ringwraith'em gdzie chcesz (oczywiście w limicie 4 regionów) tylko trzeba pamietać że zeby zagrać Dwar Unleashed Dwar musi być już w jakimś mode'dzie |
Autor: | |Highwayman| [ Śr mar 29, 2006 12:47 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: The company containing your Ringwraith may freely move from Darkhaven to Darkhaven and from a non-Darkhaven site to a Darkhaven. However, in order to move from a Darkhaven to a non-Darkhaven site, a Ringwraith must have a special resource card: a Black Rider card, a Fell Rider card, or a Heralded Lord card (i.e., the Ringwraith must be in Black Rider mode, in Fell Rider mode, or in Heralded Lord mode). Cytuj: A Ringwraith's company may not use region movement. Ringwraith moze poruszać się tylko do Darkhaven'u bez mode'a (nieważne czy wychodzi z innego Darkhaven'u czy ze zwykłego site'u) po zagraniu Mode'a może poruszać się do site'ów które nie są Darkhaven'ami jednak może poruszać się tylko starter movement, co oznacza ze nie ma fizycznej możliwości ruchu z nie-Darkhaven'u do nie-Darkhaven'u - chyba że za pomocą Dwar Unleashed i to jest zapisane w CRF'ie: Cytuj: Ringwraiths may not move from a non-Darkhaven site to another non- Darkhaven site unless they are using Dwar Unleashed. This means a Ringwraith may not move to Under-deeps sites that do not have a Darkhaven for a surface site. zwróćcie uwage że ICE wołał wydawać klaryfikacje niż erraty - wiec kiedy wyszło Against the Shadow i pojawił się trzeci sposób poruszania się dla minion'ów - under-deep movement - zamiast dopisac doatkowe zasady czy zmienić stare zapisy wydali klaryfikacje dzieki której Ringwraith nie może chodzić po under-deep'ach, a moze jedynie zejść do tych które są pod Darkhaven'ami (bez tej klaryfikacji Ringwraith mógłby chodzić do woli po under-deep'ach co poza tematycznym zgrzytem dawałoby zbyt duży bonus minion'owi) |
Autor: | Konrad Klar [ Śr mar 29, 2006 18:31 ] |
Tytuł: | |
|Highwayman| napisał(a): jednak może poruszać się tylko starter movement, co oznacza ze nie ma fizycznej możliwości ruchu z nie-Darkhaven'u do nie-Darkhaven'u - chyba że za pomocą Dwar Unleashed Dlaczego przeinaczasz? Jest różnica pomiędzy "może używać tylko starter movement" a "nie moze używać region movement". To pierwsze nie pozwalałoby na poruszenie się do/z podziemi. Zasady opisane w Lidless Eye nie pozwalają ruszać się do nie-havenu bez karty mode. To, że w chwili wydania Lidless Eye nie był dostępny dla Ringwraitha inny sposób poruszania niż starter, wynika z tego, że nie było podziemi. Jaded napisał(a): Konrad Klar napisał(a): Dlaczego zatem Dwar Unleashed miałby pozwalać na poruszanie się do nie-havenu? Chodzi o to , że bez "mode card"? CRF napisał(a): Dwar Unleashed · Dwar must already be in a mode to use this card. Nie. Chodzi o to, dlaczego z nie-havenu do nie-havenu. Tekst tej karty jedynie pozwala używać region movement. Jeśli miałaby obowiązywąc reguła, że Ringwraith może z nie-haven poruszać się tylko do haven, to jej tekst nie wprowadza jakichś wyjątków od niej. Czyli proszę bardzo, z Framsburga albo do Dol Guldur, albo do Carn Dum. Chyba, że jest to jeszcze jedna nowa reguła, wprowadzona przez CRF, że ta karta pozwala na taki wyjątkowy, zabroniony przez CRF w innym wypadku, ruch. W każdym razie nie ma nic takiego w tekście karty. |
Autor: | |Highwayman| [ Śr mar 29, 2006 19:15 ] |
Tytuł: | |
Konrad napisał(a): Dlaczego przeinaczasz? Jest różnica pomiędzy "może używać tylko starter movement" a "nie moze używać region movement". To pierwsze nie pozwalałoby na poruszenie się do/z podziemi. Zasady opisane w Lidless Eye nie pozwalają ruszać się do nie-havenu bez karty mode. To, że w chwili wydania Lidless Eye nie był dostępny dla Ringwraitha inny sposób poruszania niż starter, wynika z tego, że nie było podziemi. nic nie przeinaczam, o czym pisze dalej w moim post'cie |Highwayman| napisał(a): zwróćcie uwage że ICE wołał wydawać klaryfikacje niż erraty - wiec kiedy wyszło Against the Shadow i pojawił się trzeci sposób poruszania się dla minion'ów - under-deep movement - zamiast dopisac doatkowe zasady czy zmienić stare zapisy wydali klaryfikacje dzieki której Ringwraith nie może chodzić po under-deep'ach, a moze jedynie zejść do tych które są pod Darkhaven'ami (bez tej klaryfikacji Ringwraith mógłby chodzić do woli po under-deep'ach co poza tematycznym zgrzytem dawałoby zbyt duży bonus minion'owi)
|
Autor: | Perchen [ Śr mar 29, 2006 21:00 ] |
Tytuł: | |
Dzięki. Coś mi śmierdziało jak mogłem w Bag Endzie zdjąć moda w organizacji i pojawić się w Minas Morgul... nikt nigdy nie oponował ![]() |
Autor: | |Highwayman| [ Śr mar 29, 2006 21:09 ] |
Tytuł: | |
Perchen napisał(a): Dzięki. Coś mi śmierdziało jak mogłem w Bag Endzie zdjąć moda w organizacji i pojawić się w Minas Morgul... nikt nigdy nie oponował ![]() ![]() ![]() dziwie sie ze nikt nie oponował, ale ciesze sie ze już wszystko jasne ![]() mam na dzieje ze do następnego turnieju (na który mam nadzieje ze ekipa Rzeszowska sie stawi) wszystkie takie i inne niejasności sobie wyjasnicie |
Autor: | Jaded [ N kwi 02, 2006 15:11 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): Nie. Chodzi o to, dlaczego z nie-havenu do nie-havenu. Tekst tej karty jedynie pozwala używać region movement. Jeśli miałaby obowiązywąc reguła, że Ringwraith może z nie-haven poruszać się tylko do haven, to jej tekst nie wprowadza jakichś wyjątków od niej. Masz rację, autorzy prawdopodobnie pisząc tą karte nie zdawali sobie sprawy z konsekwencji zastotowania takiego skrótu myslowego. |
Autor: | Jaded [ Pt kwi 07, 2006 18:28 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): Nie. Chodzi o to, dlaczego z nie-havenu do nie-havenu. Tekst tej karty jedynie pozwala używać region movement. Jeśli miałaby obowiązywąc reguła, że Ringwraith może z nie-haven poruszać się tylko do haven, to jej tekst nie wprowadza jakichś wyjątków od niej. Czyli proszę bardzo, z Framsburga albo do Dol Guldur, albo do Carn Dum. Wracam do tego wątku (który z jakichś powodów nosi tytuł "Akhorahil" ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ Pt kwi 07, 2006 19:22 ] |
Tytuł: | |
"do nie-havenu" to jedno a "z nie-havenu do nie-havenu" to drugie. Na poruszenie się do nie-havenu pozwalają karty dające Ringwraithowi mode. Gdyby to wystarczało, Ringwraith mógłby zejść z Morii do The Under-Gates. Nie używa do tego (zabronionego mu) region movement a karta "mode" daje mu możliwość poruszania do "nie-havenu" - The Under Gates jest nie-haven. A jednak, na mocy zapisów z CRF, nie.. Widzę to tak, że w jednym akapicie stworzono nową regułę, dodano ekstra możliwość karcie Dwar Unleashed i napisano, że z tego coś wynika. Tylko o tym chciałem powiedzieć - że nie jest to ruling wynikający z przepisów zawartych w Lidless Eye (czyli prosty wniosek z tego, co i tak już było - jak sporo innych rulingów), tylko ruling wynikający z dwóch całkiem nowych reguł. I jakiego wobec tego znaczenia nabierają zapisy na karcie The Balrog. Nie kwestionuję, nie widzę niczego, co burzyłoby mechanizmy gry. Piszę o tym i zestawiam z kartą The Balrog tylko dla zastanowienia, czy taki był oryginalny (tylko niedopowiedziany) zamysł poruszania Ringwraitha w podziemiach, czy to co jest w CRF, jest to całkiem nową (względem oryginalnej) koncepcją. Styl erratowania (w CRF) i wprowadzania wyjątków od reguł (w innych materiałach ICE) jest nieprzejrzysty - czasem "Card Erratum:", czasem "Clarification:", czasem "Note:", albo "Exception:" albo i nawet bez żadnego prefiksu. Cytuj: który z jakichś powodów nosi tytuł "Akhorahil" ![]() Dziel... Od postu Ciacha (włączając) w dół - ciach. ![]() |
Autor: | Perchen [ Wt maja 23, 2006 1:04 ] |
Tytuł: | |
|Highwayman| napisał(a): Perchen napisał(a): Dzięki. Coś mi śmierdziało jak mogłem w Bag Endzie zdjąć moda w organizacji i pojawić się w Minas Morgul... nikt nigdy nie oponował ![]() ![]() ![]() Nie takie akcje przechodziły ;p. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |