Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Site's site path ??
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=645
Strona 1 z 2

Autor:  Fram Framson [ Cz mar 23, 2006 17:03 ]
Tytuł:  Site's site path ??

Naszło mnie z Jomą podczas jednej gry gdy próbowałem zasadzić na niego smoka:

Karty które rozpatrujemy:

Dragons Desolation
Cytuj:
The prowess of one Dragon attack is modified by +2. Alternatively, it may be played on a Ruins & Lairs [R] site that has two Wildernesses in its site path (only one Wilderness is required if Doors of Night is in play)-one Dragon hazard creature may be played on a company at that site this turn.


oraz

Obrazek

No więc owego smoka chciałem zagrać na Glittering Caves. W grze było Doors of Night więc uznałem że wszystko jest OK ponieważ z boku tego site'a widoczny jest jeden Wilderness, oraz były to Ruiny. Uważam że wytłuszczone stwierdzenie "in its sie path" odnosi się do tych symboli podanych z boku karty, a nie rzeczywistej ścieżki jaką musiał pokonać. W zasadach do Challenge decka jest takie stwierdzenie które wg mnie potwierdza moją tezę:
Cytuj:
Some Hazards refer to the site's site path, which is always the one listed on the site card. Havens/Darkhavens have no site path[/b]


No i tu powstał spór czy mogę to uczynić czy też nie bo przecież drużyna nie poruszała się przez żaden Wilderness... Ja jednak uważam że "in its site path" oznacza site path site'a czyli owe symbole wymienione z boku karty.

QED

Prosiłbym o rostrzygnięcie tej sytuacji :roll:

Autor:  Joma [ Cz mar 23, 2006 17:29 ]
Tytuł: 

hmmmmmmm...poczytalem, poszukalem, zmienilem zdanie :oops: w tym momencie uwazam ze wszystko bylo ok...inna sprawa ze kazdy by szukal luki jakby mial dostac po glowie Scatha w Gliterring Caves :lol: Ale zdanie expertow z checia poznam :wink:

Autor:  root [ Cz mar 23, 2006 19:27 ]
Tytuł: 

Ja ekspertem nie jestem, ale faktycznie nalezy rozrozniac:
- siezke do sajtu
- sciezke kompaniji

Sa karty ktore odnosza sie do sciezki sajtu (np wspomniane dragon desolation, niektore kreatury np cave drake, rain drake) sa takie ktore odosza sie do sciazki kompani (np Snowstorm) ale sa tez karty ktore odnosza sie do tego i tego :)
np long winter : pierwszy akapit jest powiazany z sciezka kompani, drugi natomiast ze sciezka do sajtu.
W moencie uzywania starter movement rules te dwie kwestie sie pokrywaja, ale przy region movement najczesciej to dwie odrebne sprawy.

Ten watek byl juz zreszta poruszany wczesniaj, gdzes w tym dziale! (jak bym nie byl tak leniwy to bym poszukal i podal odnosnik, ale ze jestem i nie mam zapalu zeby to zmieniac to sami musicie poszukac
:twisted: )

Autor:  Thorin [ Cz mar 23, 2006 19:51 ]
Tytuł: 

Cytuj:
stwierdzenie "in its sie path" odnosi się do tych symboli podanych z boku karty
- Fram Framson

bezdyskusyjnie, niepodważalnie tak

Autor:  |Highwayman| [ Cz mar 23, 2006 23:08 ]
Tytuł: 

root bardzo ładnie i z przykładami poprawinie wyłożył sprawe :)

mnie z kolei nasunęło się kiedyś pytanie czy site's site path moze być modyfikowany, np. za pomocą Withered Lands zeby zrobic wiecej :wilderness: zeby Long Winter tap'nęło site - doszedłem do wniosku że można, ale chetnie poznam zdanie innych

Autor:  Joma [ Cz mar 23, 2006 23:52 ]
Tytuł: 

Skoro Dragons Desolation jest w porzadku (a ustalilismy ze jest :) ) to czemu nie? I na Dragons Desolation jest teskst "in its site path " i na Long Winter tez. Ja nie widze przeszkod, ale ze swoja wiedza raczej wyrocznia nie jestem :wink:

Autor:  Fram Framson [ Pt mar 24, 2006 1:26 ]
Tytuł: 

hmm, o tym nie myslalem :shock: Niby na Withered Lands jest:

"treat one target X as two Wildernesses" ale to sie ma chyba tyko do regionów a nie do symboli na karcie.

:twisted: Ale mi taka interpretacja odpowiada i czyni smoki jeszcze bardziej zabójczymi :twisted:

Autor:  Jaded [ Pt mar 24, 2006 10:33 ]
Tytuł: 

|Highwayman| napisał(a):
mnie z kolei nasunęło się kiedyś pytanie czy site's site path moze być modyfikowany, np. za pomocą Withered Lands zeby zrobic wiecej :wilderness: zeby Long Winter tap'nęło site - doszedłem do wniosku że można, ale chetnie poznam zdanie innych


Ja tak zawsze robiłem. Mam jednak wątpliwości, a budzi je karta "Hey! come merry doll" w której pojawia się określenie "wilderness symbol".
Z drugiej strony na "Long Winter" nie ma mowy o symbolach.

Autor:  Konrad Klar [ Pt mar 24, 2006 16:35 ]
Tytuł: 

Na czym miałaby polegać różnica pomiędzy Wilderness (Borderland) a Wilderness (Borderland) symbol?
Mnie z kolei interesuje taka sprawa:
Kompania idąca metodą startową z Lorien do Isengardu przechodzi przez trzy regiony, jednak tylko dwa są określone przez nazwę - Wold&Foothills i Gap of Isen. Rohanu na ścieżce kompanii nie ma.
Czy zmiana typu regionu Rohan (w tej samej fazie M/H, albo wcześniej) zmienia ścieżkę kompanii i site path Isengardu?

Autor:  Ciachu [ Pt mar 24, 2006 20:15 ]
Tytuł: 

Konrad Klar napisał(a):
Czy zmiana typu regionu Rohan (w tej samej fazie M/H, albo wcześniej) zmienia ścieżkę kompanii i site path Isengardu?


:shock: :shock: :shock: Kurde balans, o tym w zyciu bym nie pomyslal i przyznaje sie ze nie mam bladego pojecia :-/ Na moj gust to chyba nie (tzn. Isengard nadal bedzie milo sciezke :wilderness: :borderland: :borderland: ). Ciekawe, jaka bedzie opinia innych... ;-)

Autor:  |Highwayman| [ Pt mar 24, 2006 21:04 ]
Tytuł: 

mozna zmienic, o jelsi chodzi o typ regionnu to nadal idziemy przez Rohan którego typem jest :borderland: ; natomiast jesli istaniał by hazard który zmienia region z nazwy to taka zmiana nie miałaby efektu

w starter movement poruszamy sie przez wszystkie typy/symbole regionów jakie sa wypisane na site'cie do którego idziemy, ale jesli chodzi o regiony z nazwy to uznaje sie ze druzyna poruszajaca sie starter movement idze z nazwy tylko przez region z którego ruch zaczyna i region w którym ruch kończy

a jesli chodzi o ten "Wilderness :wilderness: symbol" z Hey! come merry dol! to wydaje mi sie ze nie ma sie czym przejmowac - nie bardzo da się jak inaczej przeczytac zeby zmieniło znaczenie/efekt karty (moze uzyli slowa "symbol" ponieważ na karcie jest mowa o całych :wilderness: i o połówkach :wilderness: i zrobili to zeby bylo jasniej - nie kojaze innej karty na której typy/symbole regionów sa dzielone na połówki)
kojaze za to karty które zmniejszają ilość regionów po których liczy się że drużyna idzie o jednen czy dwa jakiegos/jakichś typów - np. Roam the Waste (wtedy z kolei pytanie sie nasuwa czy np. taki region którego typu nie liczymy do ścieżki drużyny liczy sie nadal z nazwy? - powiem ze tak bo na karcie nic nie pisze ze uznaje sie ze druzyna w ogóle przez jakis region nie idzie, a jedynie ze uznaje się że ma ileś jakichś typów regionów mniej w swojej ścieżce)

Autor:  Konrad Klar [ So mar 25, 2006 0:32 ]
Tytuł: 

|Highwayman| napisał(a):
mozna zmienic, o jelsi chodzi o typ regionnu to nadal idziemy przez Rohan którego typem jest :borderland: ; natomiast jesli istaniał by hazard który zmienia region z nazwy to taka zmiana nie miałaby efektu


Czyli jak Twoim zdaniem bedzie to w sytuacji:
Faza untap (albo organizacyjna, albo long-event) - zagrywane jest Master of Wood, Water, or Hill przy użyciu sage'a w kompanii w Lorien. Zmieniany jest typ regionu Rohan z :bl: na :wi:. Następnie ta kompania porusza się metodą startową do Isengardu. Wiadomo, że nie przechodzi przez Rohan, ale jak będzie wyglądać jej site path:

:wi: :bl: :bl:
czy
:wi: :wi: :bl:

?

P.S. Nic nie sugerując: skąd wiadomo, że trasa wędrówki tej kompanii ma cokolwiek wspólnego z Rohanem?

Autor:  root [ So mar 25, 2006 10:40 ]
Tytuł: 

Ja tu wyglosze opinie, ktora sie pewnie nie spodoba wielu osoba, ale co mi tam :twisted: Nie wnosi tez nic do dyskusji :)

Jak dla mnie starter movement to jaks archaiczna zaszlosc, ktora wogole powinna byc zakazana. Wprowadza tylko zamieszanie i mnie wkurza. Wyglada to mniej wiecej tak ze kompania wychodzi z jednego regionu, potem gdzies jakby sie ulatniala i wyplywa na ostatnim regione podrozy. Bzdura.

My w pojebanicach zawsze gramy tak ze nie ma czegos takeigo jak starter movement. Jedna tylko errata, ze wiedzmy musza poruszac sie nie tyle starter movement co porostu po kazdej wyprawie gdzies, wracac do przystani z ktorej wyruszyly i juz. Likwiduje to wiele niejasnosci i moim zdaniem jest blizsze rzeczywistosci. Lubie jak gra ma odniesienie do swiata rzeczywistego.

Autor:  Jaded [ So mar 25, 2006 13:15 ]
Tytuł: 

Konrad Klar napisał(a):
Na czym miałaby polegać różnica pomiędzy Wilderness (Borderland) a Wilderness (Borderland) symbol?
[...]
Czy zmiana typu regionu Rohan (w tej samej fazie M/H, albo wcześniej) zmienia ścieżkę kompanii i site path Isengardu?


I ty mnie pytasz o różnicę między wilderness a wilderness symbol?

Autor:  Ciachu [ So mar 25, 2006 14:23 ]
Tytuł: 

Tak apopos wkurzajacych rzeczy w starter movement... Mnie np. bardzo irytuje mozliwosc pokonywania wiecej niz 4 regionow wykorzystujac startera :-/ W normalnych zasadach ruchu mozna przejechac tylko 4 regiony, kazdy dodatkowy region wiaze sie z uzyciem specjalnych kart. A w starter movement wiele jest site'ow z 5, a nawet 6 symbolami, np. sciezka z Edhellond do Lorien lub do Grey Havens ma az 6 symboli (odpowiednio: :wilderness: :borderhold: :freeland: :freeland: :borderland: :wilderness: oraz :freeland: :coastalseas: :coastalseas: :coastalseas: :coastalseas: :wilderness: )

Gracze czesto wykorzystuja mozliwosc uzycia starter movement, gdy trzeba przejechac te 5 czy 6 regionow. Jak dla mnie powinno to zostac zakazane, a jesli juz, to przy takich rozwiazaniach wypadaloby uzywac Cram'ow, Noble Steed'ow itp kart.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/