Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Timing: M/H phase i co dalej? https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=638 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Konrad Klar [ So mar 11, 2006 21:27 ] |
Tytuł: | Timing: M/H phase i co dalej? |
CRF, Turn Sequence, Movement/Hazard Phase, General Cytuj: Removing the site of origin and resetting to hand size are simultaneous actions, and they are the last actions in any movement/hazard phase. This means a moving company is not at a site until the site phase. [effective 11/17/97] Czyli, że jak z tego wynika, aż do fazy site kompania nie jest na site i np. i gracz kontrolujący Elronda w kompanii zmierzającej do Rivendell nie utrzymuje dodatkowej karty na ręce. Ale nieco wcześniej: CRF, Turn Sequence, Movement/Hazard Phase, General Cytuj: Companies at the same non-Haven/non-Darkhaven site must join at the end of all movement/hazard phases, before the site phase starts. Companies at the same Haven/ Darkhaven site may join at this time. Z kolei kompanie mogą/muszą się łączyć na site w chwili, kiedy ich tam jeszcze nie ma. Do tego dochodzi sprawa Hall of Fire: Cytuj: Hall of Fire Playable on a Haven ![]() Natychmiast po swojej M/H phase w ![]() ![]() Jeśli dobrze pamiętam, był opublikowany ruling dotyczący Hall of Fire na metw@silent-tower.org i chyba jednak całkowicie ignorujący to "immediately" w jej tekście. P.S. Jak zwykle w takich sytuacjach, kiedy coś nie wynika niezbicie z przepisów, nie chodzi mi osobiście o jakieś ostateczne ustalenia. Bardziej o zauważenie problemu. Może ktoś zechce grać precyzyjnie (być może na następnym turnieju) i przynajmniej organizatorzy powinni jakieś jasne reguły na taką okoliczność przyjąć. |
Autor: | Jaded [ So mar 11, 2006 23:59 ] |
Tytuł: | |
Niestety zauważyłem jakiś czas temu ten problem. Są zasady które mówią, że drużyna jest na site po usunięciu site of origin i są takie które mówią, ze dopiero w site phase. Jestem za tą pierwszą opcją. |
Autor: | Gror [ N mar 12, 2006 15:32 ] |
Tytuł: | |
A nie prościej po prostu przyjąć, że te rzeczy dzieją się niejako pomiędzy tymi dwoma fazami? Czyli w momencie kiedy jakakolwiek ingerencja graczy (typu zagrywanie kart czy podejmowanie jakichkolwiek akcji) jest niemożliwe. Na pierwszy (acz bardzo pobieżny) rzut oka nie widzę nic, co mogłoby się kłócić z taką interpretacją. |
Autor: | |Highwayman| [ N mar 12, 2006 16:50 ] |
Tytuł: | |
Hall of Fire+Bridge/Forced March to zagranie jest możliwe i legalne, wiec ewentualna interpretacja musi zostawic dla tego zagrania miejsce ja zgadzam sie z Jaded'em, ze druzyna jest na site'cie w movement/hazard phase juz po zdjęciu site'u z którego wychodziła - jeszcze nadal w movement/hazard phase - lub jesli w ogóle sie z site'u nie ruszała |
Autor: | Konrad Klar [ N mar 12, 2006 21:17 ] |
Tytuł: | |
A ja jeszcze zwrócę uwagę na Reluctant Final Parting. Jeśli kompania miałaby być na site już w chwili zakończenia jednej ze swoich faz M/H, nie mogłaby uniknąć odrzucenia allies, przez podjęcie kolejnej fazy M/H (do site'u w bezpiecznym regionie). |
Autor: | |Highwayman| [ N mar 12, 2006 21:50 ] |
Tytuł: | |
zgadzam sie w tym i nie widze tu niczego zlego - zaznacze jednak ze nie znam oficjalnej wykladni w kwestii Reluctant Final Parting i kiedy tych ally'ów trzeba odrzucic |
Autor: | Tworek [ N mar 12, 2006 23:08 ] |
Tytuł: | |
Przyznam, że operujecie tu trochę skomplikowanym językiem i godzinie 22:05 po intensywnym weekendzie nie bardzo jestem w stanie tego objąć ![]() Prosty przykład z życia, miałem tak na ostatnim turnieju. Idę sobie jakąś drużynką do Lorien, ciągnę 1 kartę, mam 9 kart na ręku, przeciwnik nie gra żadnego hazardu, dochodzą bezboleśnie. Muszę jedną kartę odrzucić, ale mam na ręku Mirror Of Galadriel, mogę jej użyć ( i nie discardować już nic, czy też nie?) czy też muszę czekać do fazy site'ów? |
Autor: | |Highwayman| [ N mar 12, 2006 23:12 ] |
Tytuł: | |
według mnie możesz analogiczna sytuacja z Return of the King, The White Tree - i generalnie z kartami wymagającymi jedynie bycia na site'cie, bez precyzyjnego określenia w której fazie tury |
Autor: | Konrad Klar [ N mar 12, 2006 23:33 ] |
Tytuł: | |
Tworek napisał(a): Przyznam, że operujecie tu trochę skomplikowanym językiem i godzinie 22:05 po intensywnym weekendzie nie bardzo jestem w stanie tego objąć ![]() Prosty przykład z życia, miałem tak na ostatnim turnieju. Idę sobie jakąś drużynką do Lorien, ciągnę 1 kartę, mam 9 kart na ręku, przeciwnik nie gra żadnego hazardu, dochodzą bezboleśnie. Muszę jedną kartę odrzucić, ale mam na ręku Mirror Of Galadriel, mogę jej użyć ( i nie discardować już nic, czy też nie?) czy też muszę czekać do fazy site'ów? Bez względu na to, czy kompania idąca do site jest na nim zaraz po zakończeniu swojej fazy M/H, po zakończeniu wszystkich faz M/H, czy dopiero w fazie site, istnieje zapis: CRF, Turn Sequence, Movement/Hazard Phase, General Cytuj: Annotation 25a: A company's movement/hazard phase is concluded when a moving company removes its site of origin and both players agree to reconcile (discard down to/draw up to) their hand sizes. No resources (and obviously no hazards) can be played, and no resource effects can be activated, until the site phase or until both players have drawn cards for the movement of a following company. W żadnym wypadku kompania idąca do Lorien nie będzie na miejscu wcześniej niż po wyrównaniu ręki. |
Autor: | Tworek [ Pn mar 13, 2006 9:42 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): W żadnym wypadku kompania idąca do Lorien nie będzie na miejscu wcześniej niż po wyrównaniu ręki. OK rozumiem. Czyli analogicznie rzecz biorąc jak idę Elrondem do Rivendell i w M/H mam 10 kart to muszę odrzucić dwie , po czym uznaje się, że Elrond jest w Rivendell i dociągam 9tą. Ciekawe ile osób tak grało? |
Autor: | Konrad Klar [ Pn mar 13, 2006 13:45 ] |
Tytuł: | |
Podczas trwania fazy M/H ruszająca się kompania nie jest na site. Nie można zagrywać kart podczas wyrównywania ręki i pomiędzy fazami M/H. Dlatego nie ma miejsca na zagranie Mirror Of Galadriel i to akurat jest jasne. Napisałem tak: "W żadnym wypadku kompania idąca do Lorien nie będzie na miejscu wcześniej niż po wyrównaniu ręki." ale powinienem "W żadnym wypadku kompania idąca do Lorien nie będzie na miejscu wcześniej niż podczas wyrównania ręki." bo to nie to samo. Przepraszam. Kiedy dokładnie kompania zaczyna na nim być: zaraz po zakończeniu (po wyrównaniu), na zakończeniu (już w trakcie wyrównywania) swojej fazy M/H, po zakończeniu wszystkich faz M/H, czy dopiero w fazie site, to jest właśnie niejasne i sporne. Przepisy cytowane w pierwszym poście spójne nie są: wędrujące kompanie nie są na site aż do fazy site, ale łaczyć się na site mają już po zakończeniu wszystkich faz M/H. Tym gorzej dla przepisów a lepiej dla przyzwyczajeń. Tak że nie wiem, jak kto grał. Samo pojawienie się Elronda w Rivendell (czy zagranie Emerald of Mariner) nie powoduje oczywiście natychmiastowego wyrównania do zwiększonej ręki. |
Autor: | |Highwayman| [ Pn mar 13, 2006 15:02 ] |
Tytuł: | |
faktycznie wprowadzono klaryfikacje/errate ze przy kończeniu fazy ruchu (kwestia nadal sporna czy wtedy druzyna juz jest na site'cie czy nie - wedlug mnie juz wtedy jest) tuz przed/podczas wyrównywania ręki nie można niczego zagrać ani generalnie nic robic - kiedys tego nie bylo i gralem inaczej ale przy stwierdzeniu że druzyna dochodzi na site jeszcze w fazie ruchu przed wyrównaniem ręki - poruszony właśnie do Rivendel Elrond zdązy nam zwiekszyć limit ręki nim będziemy musieli wyrównać ilość kart i Konrad ma racje - pojawienie się jakiegoś efektu który sprawia ze zwiększa lub zmniejsza się limit ręki nie sprawia że należy natychmiast wyrównac do zmienionego limitu, ilość kart na ręku sprawdza się tylko w paru wyznaczonych momentach tury |
Autor: | Tworek [ Pn mar 13, 2006 15:07 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): Samo pojawienie się Elronda w Rivendell (czy zagranie Emerald of Mariner) nie powoduje oczywiście natychmiastowego wyrównania do zwiększonej ręki. no, niby nie, ale.... Przyjmując za pewnik, że jest jak mówisz i drużynka nie jest na site'cie dopiero PO wyrównaniu ręki to logicznym jest, że Elrond idący do Rivendell hand-size'u nie zwiększa w swoim M/H... i co ciekawsze, moje powyższe stwierdzenie, że najpierw wywalamy 2 karty co by rękę zmniejszyć do 8, a później ciągniemy 1 żeby wyrównać do 9ciu jest chyba nieprawidłowe. No bo niby czemu 2 razy ma być wyrównywanie ręki w pojedynczym M\H jednej drużynki? Podobnież gracz mający Aragorna wpadającego do Minas Tirith z Białym Drzewem i Powrotem Króla, kolejny M\H (innej drużyny) zacznie mając kart na ręku 6 a nie 8? Jak konsekwentnie to konsekwentnie. Swoją drogą to zamotane jest i łatwiej by się grało przyjmując że "drużyna dotarła", jeszcze przed wyrównaniem ręki, ale cóż, skoro tak ma być to trudno. Natomiast kompletnie nie rozumiem tego co napisałeś Konradzie tu: Cytuj: Napisałem tak: "W żadnym wypadku kompania idąca do Lorien nie będzie na miejscu wcześniej niż po wyrównaniu ręki." ale powinienem "W żadnym wypadku kompania idąca do Lorien nie będzie na miejscu wcześniej niż podczas wyrównania ręki." bo to nie to samo. Przepraszam. proszę mi na przykładzie wytłumaczyć, bo jeśli 'podczas wyrównywania ręki' różni się od 'po wyrównaniu ręki' to dla mnie jakiś kosmos ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ Pn mar 13, 2006 16:18 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: No bo niby czemu 2 razy ma być wyrównywanie ręki w pojedynczym M\H jednej drużynki? No właśnie nie ma być. Cytuj: Podobnież gracz mający Aragorna wpadającego do Minas Tirith z Białym Drzewem i Powrotem Króla, kolejny M\H (innej drużyny) zacznie mając kart na ręku 6 a nie 8? Następna kompania zacznie swoją fazę M/H z pełną ręką (normalnie 8 ). Kompania Aragorna podczas fazy M/H albo idzie do Minas Tirith (i można zagrywać na nią/dla niej karty zagrywalne na poruszającą się kompanię, ale nie zagrywalne na kompanię znajdującą się na site), albo stoi w Minas Tirith (odwrotna sytuacja). Nie ma szans na jedno i drugie w tej samej fazie. Cytuj: proszę mi na przykładzie wytłumaczyć, bo jeśli 'podczas wyrównywania ręki' różni się od 'po wyrównaniu ręki' to dla mnie jakiś kosmos ![]() Wariant "podczas wyrównywania ręki": Kompania idzie do site. Kończy się faza M/H. Usuwany jest site of origin. W tym momencie kompania jest na site (co może oznaczać, że np. Elrond jest w Rivendell). Następnie wyrównywana jest ręka. Wariant "po wyrównaniu ręki": Kompania idzie do site. Kończy się faza M/H. Usuwany jest site of origin i wyrównywana jest ręka (jednoczesne akcje). Dopiero po tym uważa się, że kompania jest na site (dopiero teraz Elrond jest w Rivendell). Inne warianty (sugerowane przez CRF): Kompanie są na site dopiero po zakończeniu wszystkich faz M/H. Kompanie są na site dopiero w fazie site. |
Autor: | Konrad Klar [ Pn mar 13, 2006 23:10 ] |
Tytuł: | |
No właśnie... Takie wczesne przybywanie na site przez kompanię - "podczas wyrównywania ręki", czy choćby "po wyrównaniu ręki" oznaczałoby, że karty, których co prawda nie można zagrać w jej fazie M/H, możnaby zagrać od razu w fazie M/H następnej kompanii. Align Palantir, Focus Palantir, Return of King, The White Tree, wiele innych. Bez wkraczania do site, ani choćby czekania na fazę end-of-turn. Takie szybkie zagrywanie kart i szybkie ich dociąganie (pod koniec fazy M/H) to nie taka mała sprawa. Nie mówię że to źle, ale w każdym razie trochę zmienia postać rzeczy. Ciekawe ile osób tak grało na turnieju? Dochodzi jeszcze sprawa wycofywania jednej z kompanii, jeśli ich połączenie miałoby naruszać zasady ich składu. Czy można wycofywać kompanię, która już przybyła na site (czyli już nie porusza się)? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |