Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
You may keep one more card than normal in your hand https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=632 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kfiadeg [ Wt mar 07, 2006 11:07 ] |
Tytuł: | You may keep one more card than normal in your hand |
Logiczny ten problem pojawił się w mojej głowie podczas rozgrywki z Kajtkiem, i mimo, że Konrad powiedział już mi, że był on roztrząsany na meccg.net, to chciałbym tu zlekka go poruszyć, bo może ktoś miałby coś ciekawego do powiedzenia na ten temat. Rozwiązanie naszych zagranicznych gości nie satysfakcjonuje mnie niestety, zaspokoić mnie mogą tylko dowody na jego słuszność ![]() Pomyślmy nad sensem tego zdania. Przede wszystkim - "may", czyli może. To raz. Po drugie "keep". Keep, to nie znaczy draw to. Keep znaczy tylko tyle, że możemy "zatrzymać" o jedną więcej kartę na ręce. Zatrzymać przed odrzuceniem. A przecież interpretujemy to jako zmianę maksymalnego rozmiaru ręki także w przypadku dociągania kart... I to mnie zastanawia... Potem jest jeszcze kwestia "than normal" - a normal to? Tak - normal to osiem. Tu wcale nie jest napisane "normal size of your hand is increased by one", dzięki czemu można by takie bonusy sumować między sobą. Jeśli na wszystkich "dodawaczach" jest takie właśnie ("You may keep one more card than normal in your hand") zdanie to - moim zdaniem (w tej chwili) - one wcale się nie sumują, bo każda dodaje 1 do "normal"... |
Autor: | Tworek [ Wt mar 07, 2006 11:19 ] |
Tytuł: | Re: You may keep one more card than normal in your hand |
kfiadeg napisał(a): (...)Rozwiązanie naszych zagranicznych gości nie satysfakcjonuje mnie niestety Dlaczego? Przecież to logiczne, sensowne i jedynie słuszne z duchem gry. Dla mnie to całe zdanie, które rozbierasz na czynniki pierwsze to pewien skrót myślowy, którego sens jest oczywisty. |
Autor: | Konrad Klar [ Wt mar 07, 2006 11:59 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: i mimo, że Konrad powiedział już mi, że był on roztrząsany na meccg.net Mówiłem o metw@silent-tower.org . Nieco insza inszość, przynajmniej dwa lata temu. To co mówią na forach faktycznie świadczy czasem tylko o mówiących. Cytuj: Player controling Pallando, Elrond in Rivendell, bearer of Emerald of Mariner "may keep one more card than normal in his hand". What exactly this mean: a. at the end of movement/hazard phase and end of turn phase he draw to increased hand size? or b.he do not draw, only if at the end of movement/hazard phase or site phase he have more than 8 card he is not forced to discard rest? If "a": he must draw? If "b": he is not allowed to discard rest card? *** You must draw up or discard down to your allowed hand size whenever you reconcile your hand. If you hand size ever increases or decreases, you have to deal with this the next time you reconcile your hand. I to się stało [NetRep] Rulings Digest #75. Znaczy się odpowiedź ze źródeł zbliżonych do oficjalnych. W CRF jest jeszcze coś takiego: Rulings by Term-Hand Size Cytuj: Effects which increase your hand size or allow you to hold one more card in your hand mean that you draw up to your new hand size or discard down to it at the appropriate points during the game. Effects which increase hand size are cumulative. Prosto i bezczelnie. Wygląda na to, że pisali w ICE byle jak, potem gracze się zastanawiali i stąd poprawka. "Dociągać" a "trzymać" ("draw" i "keep") to faktycznie dwie trochę różne rzeczy. |
Autor: | kfiadeg [ Śr mar 08, 2006 0:23 ] |
Tytuł: | |
OK, clear ![]() ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ Śr mar 08, 2006 10:31 ] |
Tytuł: | |
kfiadeg napisał(a): (Klar?? ![]() Ten, który pytał na metw@silent-tower.org dwa lata temu, miał identyczne wątpliwości. Z uwagi na trochę pokraczną pisownię wstyd się przyznać, ale to byłem ja. Tak że faktycznie - Klar. |
Autor: | Muad'Dib [ Śr maja 09, 2007 19:55 ] |
Tytuł: | |
Nie do końca pasuje do tego tematu ale nie jest tak bardzo istotne więc bez sensu zakładać tworzyć nową dyskusję. Ostatnio jak Ekipa Warszawska jechała na turniej to wykombinowaliśmy,że można zwiększyć ilość kart na ręku nawet do 14 ![]() -Galadriel na home site -Elrond na home site- -Cirdan na home site -Pallando na stole -tapniętą Book of Mazarbul -Emerald of the Mariner Sensu to nie ma żadnego ale za to jaki fajny efekt ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ Śr maja 09, 2007 20:18 ] |
Tytuł: | |
W porywach handsize można zwiększyć do 23. |
Autor: | Ciachu [ Śr maja 09, 2007 20:20 ] |
Tytuł: | |
Hmmm ? A niby jak ? ![]() |
Autor: | Muad'Dib [ Śr maja 09, 2007 20:23 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): W porywach handsize można zwiększyć do 23.
Ja miałem na myśli stałą liczbę kart na ręku ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ Śr maja 09, 2007 20:31 ] |
Tytuł: | |
Mówię o handsize, czyli o liczbie kart, do których wyrównuje się rękę. W porywach, bo w ciągu jednej tury tylko. ![]() |
Autor: | Muad'Dib [ Śr maja 09, 2007 20:34 ] |
Tytuł: | |
A to mnie zaintrygowałeś ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ Śr maja 09, 2007 20:54 ] |
Tytuł: | |
Nie tyle tapnięta Book of Mazarbul zwiększa ilość kart na ręce o 1 do końca tury, co samo jej tapnięcie w fazie organizacyjnej (pod warunkiem, że jest posiadana przez sage'a). Do składników na handsize 14, które podałeś w poprzednich postach, trzeba dodać trzy sztuku Wielded Twice, które pozwolą odtapnąć księgę i tapnąć ją ponownie jeszcze trzykrotnie. To już handsize 17. Aby przywrócić trzy sztuki Wielded Twice na rękę i powtórzyć sztukę, potrzebne są jeszcze nietapnięte Palantir Annuminas oraz Palantir Amon Sul i Palantir Osgiliath dla powielenia efektu pierwszego. To na razie handsize 20. Teraz pozostaje zagrać Favor of Valar i, przy pewnej dozie szczęścia, dostać na rękę jeszcze trzy Wielded Twice - to daje handsize 23. Do odtapowywania sage'ów też trzeba czegoś użyć - np. połączonych efektów Jewel of Beleriand i And Forth He Hastened i (jak tego braknie) Tales of Hunt zagranych na niskomindowych manów (Galadriela, Cirdan i Elrond wyczerpuję większość GI i DI). Sztuczka niełatwa, ale wykonalna. |
Autor: | Muad'Dib [ Śr maja 09, 2007 23:39 ] |
Tytuł: | |
I jak tu nie kochać tej gry ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ Cz maja 10, 2007 18:03 ] |
Tytuł: | |
Przy pewnej dozie szczęścia można podbić handsize do 25. Po zagraniu Favor of The Valar musi na rękę przyjść poza trzema Wielded Twice 2x Smoke Rings i 2x Eyes of Mandos. Oczywiście po to, by wyłowić z decku 2x Wielded Twice i jeszcze dwa razy tapnąć Księgę. Pomysły na dalsze zwiększanie handsize chwilowo mi się skończyły... ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |