Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Werbujący agentów Upadły https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=494 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Efgard [ Cz lis 24, 2005 14:58 ] |
Tytuł: | Werbujący agentów Upadły |
Cytuj: OPEN TO THE SUMMONS - Permanent-event (U) Playable on a minion company. One agent minion may be played with target company at a Darkhaven - place this card with the agent. -1 to his mind to a minimum of 1. This card may be played with a starting company in lieu of a minor item. When played as such, reveal it when starting companies are determined as if it were a character. Cannot be duplicated on a given character. Ta karta mówi o minion company. Czyli w przypadku Upadłego można ją zagrać jedynie na overt company (czyli tą z orkami), ponieważ non-overt traktuje się jak hero company. Zgadza się? Tzn. Upadły, prowadzący non-overt company nie może werbować agentów?! Poza tym, można agentów wystawiać w Darkhaven - czyli dla Upadłego to tak naprawdę gdzie?! |
Autor: | |Highwayman| [ Cz lis 24, 2005 15:09 ] |
Tytuł: | |
fallen moze bez oporów uzywac Open to the Summons ta karta jest zerratowana tak ze zamiast 'minion company' jest po prostu 'company', a odpowiednikami Darkhavens dla fallena sa jego Wizardhaven'y ale ta karta nie pozwala ci na wprowadzenie agent'a z mind'em 6, do tego moze sluzyc tylko Thrall of the Voice |
Autor: | Efgard [ Cz lis 24, 2005 15:16 ] |
Tytuł: | |
Można agentów z tą kartą wystawiać w jego home site i najważniejsze, czy dodając tą kartę do kompanii startowej mogę wystawić agenta w startowej kompanii?! |
Autor: | |Highwayman| [ Cz lis 24, 2005 15:43 ] |
Tytuł: | |
mozesz uzyc Summons'ów w startowej druzynie (dzieki czemu jak bardzo chcesz mozesz uzyc 2x Open to the Summons i 3x Thrall of the Voice i zaczynac z 5 agentami) tyle ze mind agent'a wprowadzanego z Summons'ów nie moze przekraczac 5 (nie liczac oczywiscie na razie -1 do mind'a jakie daje Summons) co do wystawiania agentów później (znaczy sie w trakcie gry) minion i fallen moga wystawiac w trakcie gry agentów jako postacie tylko ze wyłącznie w ich home site'ach (i fallen'a obowiązuje limit 5 mind'a) natomiast uzywajac Open to the Summons mozesz wystawic agenta w haven'ie z ta druzyna na którą zagrałeś Summons'y (i kiedy tak zagrasz agenta to kladziesz na niego Summons'y; majac zagrane Summons'y na druzyne nadal mozesz wystawic agenta w jego home site'cie tyle ze nie ostanie on wtedy na siebie Summons'ów czyli jego mind sie nie zmniejszy) przyklad: gram fallen'em, mam 2 druzyny - stojacego w The White Towers Bilba i jakis wiekszy team w Glittering Caves, zagrywam na obie z druzyn Open to the Summons (jest to resource-event wiec moge to zrobic w dowolnym momencie mojej tury); teraz kiedy któraś z tych dwóch druzyn znajdzie sie w jakims Wizardhaven'ie będę mógł zamiast zwyklej postaci wystawic do nich agenta, agent wtedy dostaje Summons'y na siebie i ma zmniejszonego o 1 mind'a; oczywiscie jesli np. wiem ze przez jakis czas mój duzy team nie zawita do Wizardhaven'u to nic nie stoi na przeszkodzie by zagrac oba Summons'y na stojacego w The White Towers Bilba co umozliwi mi wystawienie do niego 2 agentów (oczywiscie limit jedna postac na ture obowiazuje wiec o ile mam 2 agentów na ręku to będę mógł ich wystawić ich w dwóch kolejnych turach; w przypadku gdy nie mam agentów na reku po prostu czekam az mi podejda, a Summons'y sobie spokojnie leza na stole i musze tylko zadbac o to by druzyna na którą zagralem Open to the Summons nie zginęła bo wtedy Summons poleci do discard'u) |
Autor: | Konrad Klar [ Pt lis 25, 2005 0:45 ] |
Tytuł: | |
Efgard napisał(a): (...) Czyli w przypadku Upadłego można ją zagrać jedynie na overt company (czyli tą z orkami), ponieważ non-overt traktuje się jak hero company. Zgadza się? (...) |Highwayman| wyjaśnił główną kwestię. Zajmę się zatem poboczną. Przepisy mówią, że kompania FW, niezawierająca w swoim składzie orków i trolli jest kompanią hero (i covert na potrzeby zagrywania minion resources). Kompania z orkami i trollami jest overt. Overt jest również kompania z niektórymi allies. Zaś half-orcs nie czynią swojej kompanii overt. Wiadomo, że kompania overt jest minion na potrzeby hazardów oddziaływujących tylko na manionów, nie jest minion na potrzeby ataków, które są detainment wobec minionów. Nic nie mówią przepisy na temat tego, jaka ta kompania jest w ogóle, na resztę potrzeb. Wiadomo, że nie jest hero, również ta z półorkami nie jest hero. Z czego nie wynika, że jest minion. Ani taka, ani taka. Ponieważ kompania bez orków i/lub trolli jest covert na potrzeby zagrywania minion resources, zaś half-orcs nie czynią swojej kompanii overt, pozostaje się domyślać, że kompania zawierająca w swoim składzie półorków i nie zawierająca innych typów orków i/lub trolli pozostaje nadal covert na te potrzeby. |
Autor: | Efgard [ Pt lis 25, 2005 8:47 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za wyjaśnienia! ![]() Jeszcze jedno! Jak wrzucam agentów do decka to wliczam ich do liczby postaci czy do liczby hazrdów (licząc po pół)?! |
Autor: | |Highwayman| [ Pt lis 25, 2005 12:10 ] |
Tytuł: | |
karty agentów w talii Fallena i minion'a (zwyklego) licza sie jak postacie a nie jak hazardy, ale nadal obowiązuje ograniczenie z MEDM ze suma mind'ów agentów w twojej talii (i sideboard'dzie i druzynie startowej) nie moze przekraczac 36 natomiast agenci w talii zwyklego wizard'a i Balroga licza sie jako hazardy (jako 1/2 kreaturki) |
Autor: | Gror [ Pt lis 25, 2005 17:24 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): Nic nie mówią przepisy na temat tego, jaka ta kompania jest w ogóle, na resztę potrzeb. Wiadomo, że nie jest hero, również ta z półorkami nie jest hero. Z czego nie wynika, że jest minion. Ani taka, ani taka. A jakiś namacalny problem który mógłby z tego wyniknąć? Bo jakoś nic mi nie przychodzi do głowy. Chyba, że z założenia miała to być dyskusja akademicka ![]() ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ Pt lis 25, 2005 17:56 ] |
Tytuł: | |
Udało mi się "namacać": Cytuj: Olog Warlords Trolls. Three strikes (playable only against hero companies). ...these fell creatures would bite the throats of those that they threw down.-LotRV Cytuj: Beorning Skin-changers Animals. Men. Bears. Two strikes. As a creature, playable only against minion companies. May also be keyed to Anduin Vales, Western Mirkwood, Wold & Foothills, and to sites in these regions. Alternatively, playable as a short-event against a moving hero company. Unless the company contains Beorn or an untapped warrior with prowess greater than 4, it must return to its site of origin. Kompania, która nie jest hero, ani minion, jest odporna na działanie tych kart, chyba że zostaną zagrane wraz z Long Dark Reach. Wtedy zaatakują, jako normanie nie zagrywalne, z modyfikatorem -4 do prowess. Dyskusja jest, jak zawsze, akademicka - o detalach i definicjach, o których nie wiadomo, czy cokolwiek z nich wyniknie w bliższej, lub w dalszej przyszłości. |
Autor: | |Highwayman| [ Pt lis 25, 2005 19:04 ] |
Tytuł: | |
fallen moze miec albo druzyne hero albo overt, nie ma innych opcji a ze pół-orki nie sprawiaja ze ich druzyna jest overt to znaczy ze pozostaje hero |
Autor: | Konrad Klar [ Pt lis 25, 2005 19:13 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: All of your non-Orc and non-Troll characters are considered to be hero characters. Thus, a company consisting of only such characters is treated as a hero company. Cytuj: Orcs that are “Half-orcs” are special - if a Half-orc is in a company with only Half-orcs and Men, the company is not overt (i.e., the Half-orcs appear to be ugly men to the casual observer). Half-orcs cannot take trophies.However, for all other purposes a Half-orc is an Orc. Kompania zawierająca tylko postacie hero jest kompanią hero. Half-Orc nie czyni swoją obecnością kompanii overt. Na wszystkie inne potrzeby pozostaje orkiem. Na potrzebę bycia postacią nie-hero również. |Highwayman| napisał(a): fallen moze miec albo druzyne hero albo overt To jest właśnie przedmiot sporu a nie istniejący przepis. |
Autor: | Konrad Klar [ Pt lis 25, 2005 19:21 ] |
Tytuł: | |
W którym miejscu popełniam błąd w rozumowaniu? Jest jakiś element, który przeoczyłem? |
Autor: | |Highwayman| [ Pt lis 25, 2005 20:19 ] |
Tytuł: | |
na podstawie wlasnie tych dwóch cytowanych przez ciebie fragmentów instrukcji doszedlem do takiego wniosku nie jest nigdzie wspomniany jakis dodatkowy typ druzyn dla fallen'a, sa tylko 2 - overt i hero a skoro pól-ork nie czyni druzyny overt to musi ona byc hero, choc kazdy pól-ork w niej bedzie traktowany jako minion character i beda go obowiazywaly wszelkie zasady jakie obejmuja orki i trole w taliach fallen'a |
Autor: | Jaded [ Pt lis 25, 2005 20:56 ] |
Tytuł: | |
Gror napisał(a): A jakiś namacalny problem który mógłby z tego wyniknąć? Bo jakoś nic mi nie przychodzi do głowy. Chyba, że z założenia miała to być dyskusja akademicka ![]() ![]() Czy FW może zagrać Padding Feet? (10 pkt za frajer) |
Autor: | Konrad Klar [ Pt lis 25, 2005 20:59 ] |
Tytuł: | |
No to podsumujmy (i proszę mi patrzyć uważnie na ręcę, czy czegoś nie przekręcam/pomijam). 1. Powiedzmy, że mam kompanię: Eomer (Man), Hama (Man). Na razie, zgodnie z tym: Cytuj: All of your non-Orc and non-Troll characters are considered to be hero characters. Thus, a company consisting of only such characters is treated as a hero company. Such a company is covert for the purposes of playing minion resources. jest to hero kompania i covert na potrzeby zagrywania minion resources. 2. Do kompanii dołącza Doeth (Orc/Half-Orc). Dodajemy to: Cytuj: A company with any Orc or Troll characters is an overt company. In addition, a company with any of the following allies is an overt company: Great Bats, Great Lord of Goblin-gate, Last Child of Ungoliant, Regiment of Black Crows, Two-Headed Troll. Any other company is a hero company. Na mocy tego jest to kompania overt. Każda inna kompania - bez orków, trolli, wymienionych allies byłaby hero. 3. Ale, że Doeth jest orkiem ze słowem kluczowym Half-Orc, dodajemy to: Cytuj: Orcs that are “Half-orcs” are special - if a Half-orc is in a company with only Half-orcs and Men, the company is not overt (i.e., the Half-orcs appear to be ugly men to the casual observer). Half-orcs cannot take trophies. However, for all other purposes a Half-orc is an Orc. Kompania nie jest overt a Doeth nie może brać trofeów, ale wszystkie pozostałe konsewkencje orkowej rasy Doetha wciąż się utrzymują. Cytat z p.2 nie mówi, że wszystkie kompanie nie-overt są hero. Cytat z p.2 mówi, że wszystkie kompanie, poza kompaniami z dowolną postacią ork lub troll i dodatkowo z Great Bats, Great Lord of Goblin-gate, Last Child of Ungoliant, Regiment of Black Crows, Two-Headed Troll są hero. Nie wiem, co mieli na myśli autorzy, jakie były ich intencje. Starałem się zastosować ściśle do tego, co napisali. |Highwayman| napisał(a): nie jest nigdzie wspomniany jakis dodatkowy typ druzyn dla fallen'a, sa tylko 2 - overt i hero Niekiedy minion na potrzeby pewnych hazardów i covert tylko na potrzeby zagrywania minion resources (nawet nie ich interpretacji - co daje ciekawy efekt przy Not Slay Needlessly). Nie ma u FW innych typów (na ogólne potrzeby) kompanii niż hero i overt, co nie znaczy, że jeśli nie-hero to koniecznie overt, albo odwrotnie. Dosyć łatwo zaakceptować fakt, że jeśli nie hero, to wcale niekoniecznie automatycznie minion. Ani jedno (jeśli nie hero to minion), ani drugie (jeśli nie hero to overt) nie wynika bezpośrednio z definicji. Kompania z półorkami nie mieści się w definicji kompanii hero a jeśli nie zawiera podmiotów z p.2 (z zastrzeżeniem, że jeśli chodzi o orków, to innych niż półork) również nie mieści się w definicji overt. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |