Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Doors Of Night (Chain of effects)
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=49
Strona 1 z 5

Autor:  root [ Pn kwi 19, 2004 14:00 ]
Tytuł:  Doors Of Night (Chain of effects)

Znowu nasunol mi sie pewien problem i chcialem zasiegnac opinii forumowiczow ;) Wychodze na kolesia co ma najwieksze probelmy z zasadmi, albo rzadko kiedy mu sie kce zagladc do instrukcji ;)

Teraz pytanie.
Druzyna wedruje sobie powiedzmu przez Northern Rhovanion. Drzwi nocy sa w grze. No wiec ja zagrywam powiedzmy Smauga jako kreature (moge ze wzgledy na doors of nights), a moj przeciwnik na to kladzie Gates Of Morning. Czy te drzwi poranka beda mialy teraz efekt na mojego Smauga i spowoduja ze bede musial go zabrac do reki lub zdiscardowac, czy nie bedze to mial efektu.
Jesli przeciwnik chcialby sie ustrzec przed Smaugiem to musilby wylozyc Gates Of Mornig zanim ja poloze Smauga, bo wtedy jesli by drzwi poranka byly w grze to ja nie moglbym wylozyc Smauga.
Ktora z opcji jest poprawna brzmi moje pytanie. To sie zreszta tyczy wiekszosci kart zwiazanych z Doors of Night i poporstu sie chcialem upewnic, bo to w sumie dosc zasadnicza roznica.

Autor:  Gyg [ Pn kwi 19, 2004 15:54 ]
Tytuł: 

Tu dziala chain of effects.
Dla tych, ktorzy nie do konca wiedza jak on dziala daje sposob, ktorego nauczyl mnie kumpel.
Jak zaczynasz chain of effects poloz karte. Jezeli jest jakas odpowiedz, "poloz" karte bedaca odpowiedzia lub akcje na tej karcie. Jezeli jest odpowiedz na odpowiedz poloz znowu karte na stosiku. Gdy juz nie ma zadnych odpowiedzi, zacznij rozpatrywac karty od "gory", tj. karta na wierzchu jest rozpatrywana, potem to co pod nia itd.
W Twoim przypadku, Root, Smaug jest odrzucany/wraca na reke (a wlasnie: jak to jest? Mozna go wtedy wrocic na reke i trzeba odrzucic? Wedlug mnie raczej odrzucic) bo Gates of Morning sa na wierzchu "stosu".

Autor:  root [ Pn kwi 19, 2004 16:29 ]
Tytuł: 

To tez wlasnei to jest pytanie??? ? Co wtedy dziej sie z Smugiem. Gdyby pierwsza wersja byla poprawna to ten problem by znikal. A ja to sobei tlumacze tak. Poprostu przeciwnik zaczyna swoaj ture od odpowiedzi na karty bedace jzu w grze, czyli pernament evet i ew long event. Jesli postanawia nic z nimi nie robic to pozostaja one w grze.

Chodzi mi o to ze Smaug zadczyna jakby kolejny chain of efect i tylko karty dotyczace tego moga byc wykladne. Ewentualnie po rozpatrzeniu tego chain of efect przeciwnki moze stwierdzic ze nie bedze ryzykowla i polozy jednak Gates of Morning na drzwi nocy, wtedy ja moge polozyc kolejne drzwi albo przyjac do wiadomosci ze teraz w grze pozostaja wrota poranka.

Innaczej i logicznie do tego podchodzac. Smok to zaden troll, ktory ginie od slonca. Ma noc i sobie poluje. Upatrzyl druzyne i zaczyna ja atakowac, nawet jesli w tym momencie zacznie switac to raczj skonczy atak i wtedy odleci niz przerwie go :)

Autor:  Gyg [ Pn kwi 19, 2004 19:07 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem Smaug jest odrzucany jako ze cel Smauga przestal byc legalny.

Autor:  Yabree [ Pn kwi 19, 2004 19:24 ]
Tytuł: 

Gyg napisał(a):
Moim zdaniem Smaug jest odrzucany jako ze cel Smauga przestal byc legalny.


Dokładnie tak.
Gates of Morning kasuje działanie Dors of Night które jest potrzebne do tego aby Smaug wogóle mógł się pojawić w grze. Skoro Smaug nie ma podstaw do tego aby atakować zostaje odrzucony.

Autor:  root [ Pn kwi 19, 2004 20:36 ]
Tytuł: 

Okej, kumam wszytko, ale jak by bylo tak jak moaj pierwsza opcja tez by bylo ciekaiwe, tylko utrudnilo by role broniacemu, a tak to atakujacy musi sie martwic :( ale trudno tak jego rola.

Autor:  kfiadeg [ Pt kwi 23, 2004 0:54 ]
Tytuł: 

Chłopaki (i dziefczenta)!

oto przykład który wierci mi dziure w mózgu:

Permamenty: Doors of Night,

Chain of Effects:
A: Plague of Wights
B: Gates of Morning
A: Twilight na Gates of Morning *

* - no właśnie - mogę?
innymi słowy - czy mogę zagrać Twilighta na Gates of Morning w Chain of Effects?

Autor:  Gyg [ Pt kwi 23, 2004 8:46 ]
Tytuł: 

Mozesz. Twilighta mozna zagrac zawsze i kiedy sie chce.

Autor:  kfiadeg [ Pt maja 14, 2004 9:59 ]
Tytuł:  kolejny problem

słuchajcie, znowu mam problem.
ależ mnie ten COE wkurza....

sytuacja ma się następująco:
1) przeciwnik ma drużynę z Wizardem i położonym fellowshipem (albo dwoma albo trzema bez różnicy)
2) w jego Movement/Hazard wykładam mu Stormcrow i czekam na odpowiedź w COE

no i teraz tak:
czy (w odpowiedzi na Stormcrow) można (przeciwnik może) za pomocą np. Marvels Told zdjąć Stormcrow który przecież jeszcze nie jest w grze? Wg mnie nie (to troche jak z tym Twilightem u góry).
No bo skoro nie jest w grze to jak ma to zdjąć?
a z kolei skoro nie może zdjąć przed wejściem Stormcrow w gre, to oznaczałoby że Stormcrow musi odnieść skutek jakby "przynajmniej raz" czyli jest nijak anulowalna!

niech mi ktoś odpowie rozsądnie bo mnie szlak trafi...

---EDIT
no chyba że taką karte jak w wyżej wymienionym przypadku Stormcrow uznaje się za "zagraną" tyle że póki nie rozstrzygnie się COE jej efekty nie działają, hm ?

Autor:  Efgard [ Pt maja 14, 2004 10:59 ]
Tytuł: 

kfiadeg napisał(a):
no chyba że taką karte jak w wyżej wymienionym przypadku Stormcrow uznaje się za "zagraną" tyle że póki nie rozstrzygnie się COE jej efekty nie działają, hm ?


Tak to chyba należy traktować.
Zagrywasz Stormcrow (liczy się on do limitu hazardów), czyli wykonałeś akcję na którą przeciwnik ma prawo odpowiedzieć (chociażby Marvels Told). Natomiast to, że efekty Stormcrowa mają zastosowanie później, to ma w COE drugorzędne znaczenie.

Autor:  Jaded [ So maja 15, 2004 9:46 ]
Tytuł:  Re: kolejny problem

Cytuj:
słuchajcie, znowu mam problem.

czy (w odpowiedzi na Stormcrow) można (przeciwnik może) za pomocą np. Marvels Told zdjąć Stormcrow który przecież jeszcze nie jest w grze? Wg mnie nie (to troche jak z tym Twilightem u góry).


Nie może.

"Annotation 1: A card is not in play until it is resolved in its chain of effects. When the play of a card is declared, no elements of the card may be the target of actions declared in the same chain of effects."

Jest tylko kilka kart, które działają na te zadeklarowane wcześniej w COE: np. Twilight, many sorrows befall i kilka innych


Cytuj:
a z kolei skoro nie może zdjąć przed wejściem Stormcrow w gre, to oznaczałoby że Stormcrow musi odnieść skutek jakby "przynajmniej raz" czyli jest nijak anulowalna!

zawsze jest jeszcze "Many turns..." :)

Autor:  root [ So maja 15, 2004 9:50 ]
Tytuł: 

No to musze powiedzec ze to jest mega wypasione. Oznacza to ze my (przynajmniej ja z kfiadem i gadzina) od niepamietnych czasow gralismy ZLE!!!!

Czyli np marwelstoldem nei mozna zdjac korupcji?
Koles rzuca na mnie korupcje, a ja na to marvels told??? Nie moge!!! Ewentualnie w nastepnej turze, jak nie chce wykonywac rzutu do zdjecia korupcji, moge sobie rzucic marwelstolda i zdjac ta korupcje?

Jeli to jest tak jak ja to teraz kumam to naprawde wiele rzeczy sie zmieni ;)

Autor:  Gyg [ So maja 15, 2004 10:12 ]
Tytuł: 

Root mozesz zdjac ta korupcje w tej samej turze. Tu chodzi tylko o to ze ta postac dostanie ta korupcje.

Autor:  root [ So maja 15, 2004 10:22 ]
Tytuł: 

Faktycznei do korupcji doszedlem tu w dywagacjac z kfiadem, ze korupcje mozna zdjac marvels toldem bo ona bedzie juz w grze.

Ale np juz jakiegos dragona ahunt nie da sie zdjac przy pomocy marvels tak aby cie on nie zaatakowal jesli to ty sie ruszasz.
Chodzi mi o to ze jak np moja druzyna sie rusza i ktos wyklada mi np Smaug Ahunt, to marwelstoldem nie zdejme go tak by on mnie nie atakowal ?

Autor:  |Highwayman| [ So maja 15, 2004 14:34 ]
Tytuł: 

wszystko fajnie tylko mam jedna watpliwosc
czy gate of morning mozna zagrac podczas swojej fazy ruchu
wedlug mnie nie, permanent'y zagrywa sie w organizacji chyba ze jest na jakims napisane inaczej

wniosek - gates of morning to nie twilight i nie mozna go zagrac w ramach chain of effect

a co wy myslicie?

Strona 1 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/