Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

pytania zwiazane z WH
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=45
Strona 1 z 3

Autor:  Gyg [ Cz kwi 15, 2004 19:14 ]
Tytuł:  pytania zwiazane z WH

W zasadach jest napisane ze nie mozna zagrywac resoursow na druzyne w ktorej sa orki i trolle.
Ale czy zagranie concealment jest uznawane jako zagranie karty na kompanie?
Czy jest to raczej zagranie na atak?
2 pytanie.
Czy bohaterowie (hero) moga zagrywac minion resoursy?
Nigdzie nie jest napisane ze nie moga a Orki i Trolle mialy specjalnie napisane ze nie moga uzywac hero resourse.

Autor:  Jaded [ Cz kwi 15, 2004 21:54 ]
Tytuł:  Re: pytania zwiazane z WH

Gyg napisał(a):
W zasadach jest napisane ze nie mozna zagrywac resoursow na druzyne w ktorej sa orki i trolle.
Ale czy zagranie concealment jest uznawane jako zagranie karty na kompanie?
Czy jest to raczej zagranie na atak?
2 pytanie.
Czy bohaterowie (hero) moga zagrywac minion resoursy?
Nigdzie nie jest napisane ze nie moga a Orki i Trolle mialy specjalnie napisane ze nie moga uzywac hero resourse.


Concealment zadziała jeśli jest zagrane przez nie-orka, nie-trola (np.man, który może być z orkami, trolami w drużynie)
Bohaterowie mogą zagrywać minion resources ale na odpowiednich sitach

Autor:  Gyg [ Cz kwi 15, 2004 21:56 ]
Tytuł: 

Glownie mi chodzilo nie o przedmioty ale np czy Eomer moze zagrac Crept Along Cleverly .

Autor:  Jaded [ So kwi 17, 2004 16:12 ]
Tytuł: 

Gyg napisał(a):
Glownie mi chodzilo nie o przedmioty ale np czy Eomer moze zagrac Crept Along Cleverly .


oczywiście może. obostrzenia dotyczą tylko orków i troli

Autor:  root [ N kwi 18, 2004 10:25 ]
Tytuł: 

Ja jak zwykle, czlowiek pytanie, mam znowu kolejna zagwozdke, ktora wyszla przy okazji naszej ostatniej rozgrywki.

Mianowicie chodzi mi o karte do WH Fortres of The Towers
Na karcie jest napisane:
Cytuj:
Playable if you are Alatar

Teraz pytanie, czy trzeba miec alatara juz wystawionego by zagrac ta karte, czy wystarczy ze jest sie zadeklarowanym Alatarem, czyli gram nim oficjalnie, ale jeszcze go nie wystawilem.
Tak samo czy mozna wykladac, karty specific dla danego upadlego, musi on byc juz wystawiony, czy wystarczy ze sie zadeklarowalo ze gra sie nim?

Autor:  Jaded [ N kwi 18, 2004 12:26 ]
Tytuł: 

root napisał(a):
Mianowicie chodzi mi o karte do WH Fortres of The Towers
Na karcie jest napisane:
Cytuj:
Playable if you are Alatar

Teraz pytanie, czy trzeba miec alatara juz wystawionego by zagrac ta karte, czy wystarczy ze jest sie zadeklarowanym Alatarem, czyli gram nim oficjalnie, ale jeszcze go nie wystawilem.
Tak samo czy mozna wykladac, karty specific dla danego upadlego, musi on byc juz wystawiony, czy wystarczy ze sie zadeklarowalo ze gra sie nim?


Wystarczy, że się zadeklarowało

Autor:  kfiadeg [ N kwi 18, 2004 12:42 ]
Tytuł: 

W takim razie przytoczę przypowieść którą wczoraj przytoczyłem współgraczom przy stole odnośnie problemów jakie takie rozwiązanie stwarza.

Początek rozgrywki. Dwóch graczy. Obaj deklarują się grac skorumpowanymi czarodziejami - w dodatku tymi samymi (Alatar). Nie jest to zabronione - ot, po prostu kto pierwszy wyciągnie czarownika z play decka ten będzie miał zwiększone szanse na wygraną.
Póki co żaden z nich jeszcze swojego Czarodzieja nie zagrał. Natomiast obaj zagrywają już karty Stage.
Gracz A zagrywa Fortres of The Towers na którym jest napisane tak jak już root wspomniał - Playable if are Alatar....... Niestety - to Gracz B pierwszy wyciąga i zagrywa Alatara.
Co wtedy dzieje się z kartami Stage Gracza A z wymaganiami j.w. ?

O ile dobrze pamiętam - możliwe jest włożenie do decka dwóch różnych czarodziejów (zamiast dwóch kopii tego samego) --- co jeszcze bardziej ubarwia taką sytuację.

Skoro Gracz A wyjął Alatara, to Gracz B już tego zrobić nie może - w takim razie posługuje się przygotowaną na taką okoliczność alternatywą - wykłada Gandalfa (dajmy na to). Co wtedy z ów Stage'ami?

pozdro

Autor:  root [ N kwi 18, 2004 12:59 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wystarczy, że się zadeklarowało


Tyczy sie to obu rodzaju moich pytan: do karty np Fortress of The Towers, i tych specific rozumiem ???

Autor:  root [ N kwi 18, 2004 13:04 ]
Tytuł: 

Jeszcze jednp pytanie mi sie nausnelo.

Na postaciach upadlych wizardow, oprocz czarnej lapki z direct infuence, jest jeszcze biala reka. Sam kiedys doszedlem do wniosku, ze jest to general influence danego upadlego (mimo, ze nigdzie w instrukcji nie znalazlem o tym wzmianki), ale czy on zaczyna obowiazywac w momencie wystawienia czarodzieja czy juz od momentu zadeklarowania ze nim gram?

Autor:  Gadzin [ N kwi 18, 2004 13:58 ]
Tytuł: 

root napisał(a):
Jeszcze jednp pytanie mi sie nausnelo.

Na postaciach upadlych wizardow, oprocz czarnej lapki z direct infuence, jest jeszcze biala reka. Sam kiedys doszedlem do wniosku, ze jest to general influence danego upadlego (mimo, ze nigdzie w instrukcji nie znalazlem o tym wzmianki), ale czy on zaczyna obowiazywac w momencie wystawienia czarodzieja czy juz od momentu zadeklarowania ze nim gram?


Na tej stronce http://www.flwyd.dhs.org/metw/whrules.html jest wzmianka o tym, ze
Cytuj:
The White hand symbol on a Fallen-wizard's card is that Fallen-wizard's general influence when that card is in active play.

No czyli ten general influence zaczyna obowiazywac w momencie wystawienia wizarda.

Autor:  Gyg [ N kwi 18, 2004 14:28 ]
Tytuł: 

Czyli jak rozumiem jezeli nie ma upadlego w grze to uzywam 20 general influence?

Autor:  Jaded [ N kwi 18, 2004 14:56 ]
Tytuł: 

Gyg napisał(a):
Czyli jak rozumiem jezeli nie ma upadlego w grze to uzywam 20 general influence?


tak

Autor:  Jaded [ N kwi 18, 2004 14:57 ]
Tytuł: 

root napisał(a):
Cytuj:
Wystarczy, że się zadeklarowało


Tyczy sie to obu rodzaju moich pytan: do karty np Fortress of The Towers, i tych specific rozumiem ???


Tak

Autor:  Gadzin [ N kwi 18, 2004 15:05 ]
Tytuł: 

Jaded napisał(a):
Wystarczy, że się zadeklarowało

Dlaczego ?

Autor:  Gyg [ N kwi 18, 2004 16:25 ]
Tytuł: 

Bo wszystkie specyfiki nie mowia ze musi byc dany upadly w grze.
Musisz po prostu grac wymienionym czarodziejem.
A co do przykladu Kfiadega (A moze Kfiadga???) :
eeee.... nie wiem.
Najlepiej chyba nie grac tymi samymi.
Bo wykladajac Gandalfa stajesz sie Gandalfem wiec wszystko co moze miec Alatar a nie moze miec Gandalf musi byc odrzucone. Tak ja bym tak gral.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/