Cytuj:
Pojawia się niestety problem:
Burglaring - [...]Hobbit taps the site without facing automatic-attack
a teraz on-guard:
The card will remain on that site until one of the following occurs:
The company decides to face the site's automatic-attack.[...] If it is a hazard creature, it will attack after the automatic-attack is resolved.
W takim razie są dwie sprawy. Pierwsza - czy istnieje warunek do odsłonięcia creatury (i/lub karty oddziaływującej na AA) on-guard, druga - czy atak, z którym zmierzyła się samodzielnie postać, w wypadku niepowodzenia burglary attempt, uważany jest za przyjęty przez jej kompanię (w jej historii).
Zastanawia mnie czasem metodologia zachodnich interpretatorów, którzy nadają znaczenie szczegółowi, który być może miał je tylko w określonym kontekście, zaś kiedy indziej przyjmują proste ustalenia, jadąc po niuansach niczym walcem drogowym.
Akapit wyżej to miała być preambuła. Wracam do głównego tematu i dalej będzie o niuansach, tak że proszę o uwagę albo o odpuszczenie sobie.
Teksty opcjonalnej zasady Burglary i karty Burglary są inne. Pierwszy mówi o podjęciu burglary attempt
bez przyjmowania automatycznego ataku, drugi
"w zastępstwie" przyjmowania automatycznego ataku.
To nie jest to samo.
Kartę/efekt "in lieu" można zagrać wtedy, gdy ma się możliwość podjęcia działania, w którego zastępstwie jest ona/on zagrywany. Kompania, która wkracza do site'u z AA (i nie korzysta z opcjonalnej zasady Burglary) nie ma wyboru: przyjąć, czy nie przyjąć automatyczny atak. Taki wybór istnieje w przypadku zagrania minor item w kompanii startowej i wtedy można albo nie można w zastępstwie zagrać np. Rumors of Rings, lub Open to The Summons. Przyjęcie AA jest wymogiem i zagranie karty "in lieu" jest spełnieniem tego wymogu.
Co dalej i co z tego wynika?
O czym mówi:
Cytuj:
The card will remain on that site until one of the following occurs:
The company decides to face the site's automatic-attack.
w zaznaczonym fragmencie? Kiedy zapada decyzja o przyjęciu czy nie AA?
Wtedy gdy kompania wkracza do site'u z AA
i nie korzysta z opcjonalnej zasady, pozwalającej na nieprzyjęcie AA (Burglary, innej nie znam).
Karta Burglary nie daje takiej możliwości. Tu kompania musi przyjąć AA i dopiero gdy pojawia się ten wymóg, może "in lieu" zagrać Burglary.
W tym wypadku istnieje warunek warunek dla odsłonięcia kreatury on-guard i/lub karty oddziaływującej na AA.
Zasada Burglary jest opcją, pozwalającą wykonanie określonej akcji
bez spełnienia wymogu przyjęcia AA. Zagranie karty jest innym sposobem spełnienia tego wymogu. W drugim wypadku kompania potem może coś jeszcze robić na site, w szczególności zagrywać karty "playable at site", wcześniej przymując ewentualny atak kreatury on-guard i atak agenta. Spełniła wymóg.
Druga sprawa [czy atak, z którym zmierzyła się samodzielnie postać, w wypadku niepowodzenia burglary attempt, uważany jest za przyjęty przez jej kompanię (w jej historii)] jest (jeszcze) trudniejsza.
Metodą poszlakową

:
- Czy postać dokonująca burglary attempt korzysta z efektów kart Fellowship, Smart And Secret, I'll Report You ? Jeśli tak ,znajduje się w momencie dokonywania burglary attempt w kompanii, która jednak nie może jej wspomóc w wypadku niepowodzenia.
- Czy taka postać na site z atakiem smoka z karty At Home, może korzystać z faktu, że kontrolujący ją gracz ma wprowadzoną do gry manifestację Roused odpowiedniego smoka? Jeśli tak, w przypadku niepowodzenia, drugi atak będzie anulowany. Postać wchodzi w skład kompanii gracza. Gdyby atak był skierowany przeciwko postaci a nie kompanii, nie byłby anulowany przez akcję z Roused ("All attacks by manifestation of NAMED DRAGON, against any of your companies are cancelled.").
- Jeśli tak, to czy zachodzi dzielenie/łączenie się przed/po podjąciem/podjęciu burglary attempt? Czy zostaje odrzucony Fellowship?
Jeśli nie, to oznacza, że postać była cały czas w kompanii (która jednak nie mogła jej wspomóc).
Jeżeli na pierwsze dwa pytania odpowiedź będzie "TAK", będzie to oznaczać, że cała kompania w wypadku niepowodzenia burglary attempt, powinna być uważana za kompanię, która w swojej historii przyjęła atak określonego typu i efekty Orc-Lieuntant, Orc-Warband, Uruk-Lieuntant będą aktywowane - ich ataki otrzymają stosowne modyfikatory.
Możliwe, że przynajmniej pierwsza część postu jest przysłowiową "robotą głupiego" albo "dobrą, nikomu niepotrzebną robotą". Jest możliwość, że ICE wyrażało się swobodnie i mało precyzyjnie i pisząć "without facing attack" albo "in lieu facing attack" miało dokładnie to samo na myśli. Przyjąłem jednak te rozróżnienia całkiem serio i postanowiłem napisać, co miałyby oznaczać, gdyby faktycznie istniały.