Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

hazard limit
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=42
Strona 1 z 3

Autor:  root [ Śr kwi 14, 2004 19:41 ]
Tytuł:  hazard limit

No wiec mam kolejny problem i kwestie do rozwazenia ;)

Jak to jest z kartami redukujacymi hazard limit. Mozna je rzucic kiedy sie chce? Chodzi mi mianowicie oto ze np druzyna ma hazard limit 3, ja wyrzucilem dwa hazardy i rzucam 3, a przeciwnik rzuca sobie wtedy resourca zmniejszajacego hazard limit do 2. Co sie wtedy dzieje, ten hazard co ja rzucilem wraca do reki, jest discardowany, czy moze wogole nie mozna tak zrobic?

Autor:  Gyg [ Śr kwi 14, 2004 20:25 ]
Tytuł: 

W zasadzie to moim zdaniem wszystkie karty redukujace hazard limit musza zostac zagrane na podczas fazy organizacji. tak jest napisane na kartach.

Autor:  root [ Śr kwi 14, 2004 21:17 ]
Tytuł: 

Nie na wszystkich. Np karta "Many Turns And Doubling" zmniejsza hazard limit i to jeszcze fajnie , bo bez minimum i na niej nic nie pisze kiedy ma byc zagrana.

Chyba ze gdzies w intrukcji pisze (czego nie doczylem, nie znalazlem) ze wszytkie karty modyfikujace hazard limit musza byc zagrane np na poczatku movment/hazard phase lub na koncu fazy organizacji.

Autor:  Gadzin [ Śr kwi 14, 2004 21:49 ]
Tytuł: 

Taa. To był mój błąd root ostatnio gdy rzucilem Many turns and doublings. Nie moge zmniajszać hazard limit po tym jak polecą juz jakies creatury... Gdzieś mi to "mignęło" w instrukcji.. Zaraz to znajde
Tzn jesli dobrze pamietam to chyba niekoniecznie musze rzucic ta karte w Organizacji (...i Zarządzaniu:)) wazne tylko, ze nie moge jej rzucic po kreaturach...

Autor:  root [ Śr kwi 14, 2004 22:08 ]
Tytuł: 

A no to dosc diametralnie zmienia postac rzeczy. To sie tyczy kratur, czy wogolw wszystkich hazardow?

Autor:  Gadzin [ Śr kwi 14, 2004 22:28 ]
Tytuł: 

Obstrukcja insługi do The Dragons (3 str.)
Cytuj:
Any reduction in the hazard limit during a movement/hazard phase does not affect cards already announced and played.

Autor:  kfiadeg [ Śr kwi 14, 2004 23:10 ]
Tytuł: 

ha! :)
w takim razie problem został rozwiązany ! :)

Autor:  root [ Śr kwi 14, 2004 23:33 ]
Tytuł: 

dokladnie !!! ;)

Autor:  Jaded [ Cz kwi 15, 2004 18:11 ]
Tytuł: 

Gadzin napisał(a):
Obstrukcja insługi do The Dragons (3 str.)
Cytuj:
Any reduction in the hazard limit during a movement/hazard phase does not affect cards already announced and played.


IMO dotyczy kart znajdujących się w grze (np. long-event). Jeśli zagrywasz jako ostatni jakiś hazard, a przeciwnik zagra w "chain of effect" "many turns...", to karty wchodzą do gry "od końca": najpierw "many turns...", hazard limit jest redukowany, a więc ostatni hazard nie może zostać zagrany, jest discardowany.

Autor:  Jaded [ Cz kwi 15, 2004 21:52 ]
Tytuł:  ostateczne wyjaśnienie

cytat z CRF:

"Many Turns and Doublings
? If Gates of Morning is in play, Many Turns and Doublings can cancel hazards by reducing the hazard limit to the point where the hazard resolving is no longer playable. If this is done to an on-guard card, the card is returned to the player's hand. "

Czyli tak jak pisałem + pewne różnice przy on-guard

Autor:  root [ Cz kwi 15, 2004 22:37 ]
Tytuł: 

Ja tu chyba nie roumiem czegos?

Przykadowo jesty druzyna dwu osobowa - hazard limit 2.

Ja sobie umyslilem atak powiedzmy undeadami. Z instrukcji wynika ze kazdy chain of effect powinien zaczynac sie kreatura, wiec rzucam powiedzmy ghosty, przeciwnik nic na to, no to ja rzucam plag of wights, a broniacy sie wtedy rzuca sobie many turn and dublings i co? Z tego wynika ze w grze zsotanei tylko plaga a kreatura zostanie zdiscardowana?

Autor:  kfiadeg [ Pt kwi 16, 2004 0:58 ]
Tytuł: 

nie wiem czy do takich sytuacji w ogóle powinno się stosować chain of effects - jego się stosuje tylko do ataku konkretnego, więc skoro doszło już do rozstrzygania ataku, to taki many turns and doublings nic nie da

Autor:  root [ Pt kwi 16, 2004 1:46 ]
Tytuł: 

No ale wlasnie nie doszlo do rozstrzygniecia ataku!!! Poprostu przeciwnik nie zcancelowal calego ataku, a ja wykladm kolejne modyfikacje. Po czym okazuje sie ze w efekcie moje modyfikacje moga sie psu na bude zdac, bo zostanei mi usuniety sam atak ? i tu jest problem, albo ja czegos nie rozumiem do konca.

Autor:  kfiadeg [ Pt kwi 16, 2004 16:20 ]
Tytuł: 

poprzez moją wypowiedź poprzednią chciałem powiezdieć że podczas rozstrzygania ataku karty zmieniające hazard limit nie mogą być zagrywane.
przy czym logicznym wydawałoby się że zasada ta powinna dotyczyć obu rodzajów --- tych zwiększających i tych zmniejszających HL

Autor:  Jaded [ So kwi 17, 2004 16:10 ]
Tytuł: 

root napisał(a):
No ale wlasnie nie doszlo do rozstrzygniecia ataku!!! Poprostu przeciwnik nie zcancelowal calego ataku, a ja wykladm kolejne modyfikacje. Po czym okazuje sie ze w efekcie moje modyfikacje moga sie psu na bude zdac, bo zostanei mi usuniety sam atak ? i tu jest problem, albo ja czegos nie rozumiem do konca.


(w złej kolejności wysłałem odpowiedzi, ta powinna być później)
Jak pisałem wcześniej - nie możesz zagrać dwóch hazardów pod rząd. Jeśli zagrasz pierwszy, a przeciwnik nie odpowie, to pierwszy wchodzi do gry i dopiero teraz zagrywasz drugi.

W twoim przykładzie bardziej celowe byłoby zagranie najpierw "P.o.W", a potem ewentualnych kreatur - inaczej nie skorzystają one z bonusów.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/