Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Niescislosc autorow https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=412 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Gyg [ Pt sie 05, 2005 17:43 ] |
Tytuł: | Niescislosc autorow |
Generalnie autorzy ME chcieli zeby nie mozna bylo wyciagac sobie Jedynego. To wszystko wzielo w leb kiedy wydali DM. Token of Goodwill: Offering Attempt. Playable on a diplomat whose company is facing an attack of the type listed below. Target diplomat makes a corruption check. If he does not fail, discard an item from his company (as listed below), and make a roll (or draw a #) adding the diplomat's unused direct influence. If the result is greater than the listed values, the attack is cancelled, and you may take one resource from your play deck or discard pile into your hand (reshuffle play deck if searched). Against a Dragon: greater item/5, against a Drake: major item/6, against Men, Slayer, or any Agent: minor item/7. I tak nasi dzielni herosi maja 4 karty reprezentujace Jedynego!! Wystarczy siedziec w Bandit Lair i w przerwach w dawaniu minor itemow zagrac pierscien i udac sie do Under Grottos... Dzieki Rumours of Rings nawet nie musimy wrzucac do talii tych Precious Gold Ring. Po drodze tylko przy pomocy Far Sight wyszukac Scroll of Isildur i zagrac go w M.Gundabad. Jak sie ma Czarodzieja to offering attempt na 7 to smiech na sali. Jak sie gra Sarumanem to wyjmowanie Wizard's Test z discardu ( i innych czarow) to pryszcz. Dodac tylko 2 fellowshipy i normalny gracz moze tylko pomachac. Nie mowiac ze mozna tez dostac Air-lifta do Mount Doom (patrz post Chrisa w sztukach walk). I kto mowi ze jasna strona ma gorzej?? ![]() |
Autor: | Jaded [ So sie 06, 2005 9:10 ] |
Tytuł: | |
A nie łatwiej po prostu zagrać "Far Sight"? |
Autor: | Gyg [ So sie 06, 2005 16:23 ] |
Tytuł: | |
Rzeczywiscie... Ale glupi Ci autorzy... ![]() ![]() Mam pytanie: Czy uzywajac hero pierscieni mozna wytestowac ciemnego One Ring? |
Autor: | Konrad Klar [ So sie 06, 2005 16:33 ] |
Tytuł: | |
Można. A testując ciemne - jasny. Nie można tylko testować ciemnych/jasnych goldrings jasnymi/ciemnymi eventami (z wyjątkiem Spells i Magic). |
Autor: | Gyg [ So sie 06, 2005 17:30 ] |
Tytuł: | |
No to chyba wiem jaka nastepna talie zloze ![]() Far Sight powiadasz... |
Autor: | Konrad Klar [ So sie 06, 2005 19:17 ] |
Tytuł: | |
Gyg napisał(a): Rzeczywiscie... Ale glupi Ci autorzy... ![]() ![]() Mam pytanie: Czy uzywajac hero pierscieni mozna wytestowac ciemnego One Ring? Dodatkowa zaleta takiego rozwiązania to: przeciwnik hero nie może podjąć próby wpłynięcia na minion item, wykładając jego manifestację hero. Takie coś dopuszczalne jest tylko przy próbach wpłynięcia na resources kontrolowane przez opozycyjną stronę. Upadły czarodziej ma dodatkowy problem - na mocy zasady, której idei nie zupełnie pojmuję, alignment wykładanego resource'u musi odpowiadać alignmentowi site'u. |
Autor: | Konrad Klar [ So sie 06, 2005 19:37 ] |
Tytuł: | |
Ale, ale... Najprzyjemniejsze na koniec. Z CRF: Cytuj: Gollum's Fate This card is considered to target both The One Ring and Gollum. This means it cannot be played on your opponent's The One Ring or Gollum. To oznacza również, że nie może targetować minion The One Ring. Mniemam , że to samo dotyczy Cracks of Doom. Sam miałem kiedyś pomysł użycia Cracks of Doom, w sytuacji gdy kontrolowany przez przeciwnika posiadacz The One Ring znajduje się na Mount Doom, w niekorzystnej sytuacji (z dodatkową kartą korupcji, bez możliwości, w nie swojej turze, użycia resources wspomagających test korupcji). Będę musiał wprowadzić kilka poprawek w odpowiednich wątkach. |
Autor: | Gyg [ So sie 06, 2005 20:42 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): Upadły czarodziej ma dodatkowy problem - na mocy zasady, której idei nie zupełnie pojmuję, alignment wykładanego resource'u musi odpowiadać alignmentowi site'u. Ale tylko wtedy gdy dany resource tapuje site. Drugie pytanie: Czy moge Far-Sightem wyciagac ciemne przedmioty? Pewnie nie jako ze ciemny resource nie moze brac za cel jasnego i vice versa... Ale czy w takim razie Token of Goodwill tez nie moze wyciagac ciemnych resourcow? |
Autor: | Konrad Klar [ So sie 06, 2005 21:16 ] |
Tytuł: | |
Chodziło mi o CRF - Turn Sequence - Site Phase - Influence Attempts: Cytuj: For a Fallen-wizard, the resource revealed must match the alignment of the site at which the attempt is taking place. A "tylko wtedy gdy dany resource tapuje site", to ściślej "gdy ma potencjał tapnięcia site'u", czyli Noble Hound nie może być zagrany na tapniętym minion Border Hold. Drugie pytanie: są spory na forum o to co targetem jest a co nie jest. Jednak we wszystkich znanych mi bezspornych przypadkach istnieje taka prawidłowość, że target jest wskazywany na deklaracji targetującego efektu i musi istnieć na rozwiązaniu (nie można na rozwiązaniu wskazać "celu zastępczego"). W przypadku testowania pierścienia, czy wyciągania kart z playdecku/discard pile takie wskazanie nie występuje. Sądzę więc, że można użyć Far-Sight do wyciągnięcia minion item i analogicznie zagrać minion special ierm ring po przetestowaniu hero gold ring. To jest w obu wypadkach efekt, nie target. |
Autor: | Gyg [ So sie 06, 2005 21:51 ] |
Tytuł: | |
Dalej jest napisane: "this applies to all factions, allies and items;as well as as other cards played during site phase that tap the site." To uscislenie z CRF to jest bzdurne. Czyli jak stoje na 'jasnym' miejscu to nie moge zagrac Nice Place to Hide? To znaczy ze nie mozna wytestowywac ringow przeciwnej strony co site na ktorym jestesmy??? Mysle ze Samozwancza Grupa Trzymajaca Wladze W Polskim Swiatku MECCG (tj to forum ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ So sie 06, 2005 22:11 ] |
Tytuł: | |
A Nice Place To Hide nie targetuje ani nie tapuje site'u, więc nie wiem w czym problem. Gyg napisał(a): Dalej jest napisane: "this applies to all factions, allies and items;as well as as other cards played during site phase that tap the site." Dalej, czyli po: Cytuj: Playing Resources at a Site —In order to play a non-Fallen-wizard resource that would normally tap a site, either the site and the resource to be played must both be hero cards or they must both be minion cards. For these purposes, a Fallen-wizard site card (or any Wizardhaven) is both a hero site and a minion site czyli po fragmencie z White Hand a nie tym zacytowanym z CRF. Gyg napisał(a): To znaczy ze nie mozna wytestowywac ringow przeciwnej strony co site na ktorym jestesmy??? Wytestowane pierścienie nie tapują site'u, więc ich to nie dotyczy. Gyg napisał(a): Mysle ze Samozwancza Grupa Trzymajaca Wladze W Polskim Swiatku MECCG (tj to forum Smile ) musi wydac uscislenia w sprawie targetowania. Samozwańczej Grupie Trzymającej Władzę W Polskim Światku MECCG z trudem przychodzi przyjęcie uchwał. |
Autor: | Jaded [ N sie 07, 2005 11:09 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): Cytuj: Gollum's Fate This card is considered to target both The One Ring and Gollum. This means it cannot be played on your opponent's The One Ring or Gollum. To oznacza również, że nie może targetować minion The One Ring. Szerzej: You cannot target an opponent's character or resources with your own resources. |
Autor: | Konrad Klar [ N sie 07, 2005 14:40 ] |
Tytuł: | |
Jaded napisał(a): Szerzej: You cannot target an opponent's character or resources with your own resources. Zgadza się. Co można zastosować, jak się wie, że dana karta targetuje/jest targetem. Co nie było dla mnie wcześniej jasne/oczywiste w wypadku Gollum's Fate i Cracks of Doom. A tu, to chodziło mi o ten aspekt targetowania: Cytuj: Note: The restrictions below do not apply to Spells and Magic. Targeting Site and Resource Cards —A hero resource card may not target/affect a minion site card or a minion resource card. —A minion resource card may not target/affect a hero site card or a hero resource card. Co wyklucza targetowanie minion The One Ring przez Gollum's Fate i Cracks of Doom. |
Autor: | Jaded [ N sie 07, 2005 15:44 ] |
Tytuł: | |
Dodam, że zgadzam się iż "Far sight" wyciąga minionowe przedmioty. |
Autor: | |Highwayman| [ Cz sie 18, 2005 1:19 ] |
Tytuł: | |
jesli grasz fallen'em to minion resource event moze targetowac tylko minion resource/site a hero resource event moze targetowac tylko hero resource/site wedlug mnie wynika z tego ze fallen do testowania pierscieni musi uzywac kart tego samego charakteru co testowany pierscien i tegoz samego charakteru musi byc karta zagranego po tescie pierscienia natomiast hero nie ma takich ograniczen a moze posiadac minon item'y w talii, z tym ze po ich zagraniu tekst przedmiotu jest caly anulowany, MP dzielone na 2 i zostaja pelne punkty korupcji - nie widze przeciwwskazan by hero wyciagnal najpierw sobie na reke minion The One Ring'a a nastepnie go wytestowal i zagral po to by zniszczyc go za pomoca Cracks of Doom badz Gollum's Fate |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |