Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

dragon's blood
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=41
Strona 1 z 2

Autor:  root [ Pn kwi 12, 2004 10:46 ]
Tytuł:  dragon's blood

No wiec chcialem zarzucic na forum zasad nowe pytanie do rozpatrzenia przez szanowne grono forumowiczow.

Pytanie odnosi sie karty Dragon's Blood. Kazdy karte chyba zna i wie co ona czyni ;)

Kfiad wyczytal ostatnio ze atak jako calosc nie moze byc cancelled po przypisaniu strikow. Jest to dla mnei zrozumiale i nawt sensowne.
Problem jak dlamnie pojawia sie dopiero przy wyzej wymienionej karcie.

Jak rzucamy ta karte? Np rzucam jakiegos draka, dragona i przeciwnik parzy sobie, no fanjnie kreatura ktora mozna kropnac i przypisuje strike, a ja mu na to wtedy dragon's blood, co diametralnie zmienia postac rzeczy, bo bez wzgledy na wynik starcia bedze robiony boody check (no moze sie udac nie robic jak wyrzucimy rowno, ale to jest mala szansa). Strike sa juz przypisane i i jedynym sposobem ustrzerzenia sie wtedy od tego jest cancel samego striku.

Czy druga opcja, jak rzucam drake czy tam dragona i chce na to zaplikowac dragon's blood to rzucam to odrazu, wtedy przeciwnik widzi co jest zgrane i mzoe poprostu prysnac calemu atakowi? Albo decyduje sie przyjac atak no i ja wtedy po przypisaniu strikow przypisuje dragon's blood do konkretnego bohatera.

Pytanie poprostu odnosi sie wlasciwie kto ma miec latwiej, czy atakujacy, czy broniacy sie w takim przypadku.

No to tyle.
Pozrdawiam

Autor:  Yabree [ Pn kwi 12, 2004 19:16 ]
Tytuł: 

IMHO odpowiedź zawarta jest w tekście
Cytuj:
"Playable on a character facing a Dragon or Drake strike..."


Jeżeli zatem to nie zagrywający wybiera komu przypisuje strike'i
zagrywa kartę dopiero na charakter który deklaruje walkę,
czyli mówiąc jaśniej kolejność powinna być taka:
1. Atak smoka
2. Broniący się decyduje kto z drużyny będzie walczył
3. Nadprogramowe srike'i (jeżeli jest ich więcej niż postaci w drużynie) rozdziela atakujący
4. Atakujący zagrywa Dragon's Blood na konkretną postać.
5. Broniący się walczy lub przerywa atak (o ile ma czym :-) )

Autor:  root [ Pn kwi 12, 2004 19:41 ]
Tytuł: 

Cytuj:
5. Broniący się walczy lub przerywa atak (o ile ma czym :-) )


Wtedy nie da sie juz przerwac ataku jako calosci, bo sa przypisane striki, mozna co najwyzej zcancellowac pojedyncze strikes.

Autor:  Yabree [ Pn kwi 12, 2004 19:45 ]
Tytuł: 

Tak, tak, jasne, chodziło oczywiście o "strike" - sorki za przejęzyczenie

Autor:  root [ Wt kwi 13, 2004 9:57 ]
Tytuł: 

Jeszcze jedno formalne pytanei na temat Dragon's Blooda.

Co sie dzieje ze ta karta, jeśli strike czy caly atak zostanei zcancelowany?

Formalnie jesli ktos unika strik'u to Dragon's Blood nie moze byc rzucony, wtedy kata wraca do reki czy jest discardowana?

Autor:  kfiadeg [ Wt kwi 13, 2004 9:59 ]
Tytuł: 

to jest ciekawe, ale faktycznie - mnie wydaje się że Dragon's Blood nie musi być wykładane za jednym zamachem wraz ze smokiem/drake'iem, aaale - może zna ktoś jakąś metodę zapobiegania Dragon's Blood ?

Autor:  root [ Wt kwi 13, 2004 10:17 ]
Tytuł: 

Jest bardzo prosta ;) Cancelujesz wszystkie ataki dragonow lub drakow wszelkimi mozliwymi sposobamii : Escape, Vanishment, Concelment lub Crept Along Cerfuly zanim zostana przypisane strike i masz problem Dragon's Blooda z glowy :)

Autor:  Jaded [ Śr kwi 14, 2004 19:17 ]
Tytuł:  przykład

Przykład:
Fili,Kili i Bilbo pomiędzy jednym włamaniem a drugim wybrali się na jagody. Wtem z jaskini na zboczu góry wypełza jaskinowy smok (Cave Drake). Bilbo, który nażarł się niemiłosiernie i nie mógł się już schylać zauważył gada, dzięki czemu drużyna zdążyła się schować (Concealment). Gad odleciał, jagody zostały. Bilbo zmęczony położył się spać pod krzakiem, natomiast Fili i Kili kontynuowali posiłek. Nie byli zbyt uważni, i zaskoczył ich drugi gad. Kili, do którego smok ustawił się bokiem przyskoczył (risky blow) i uderzył celnie (rzut) w nasadę ogona. Fili, zdając sobie sprawę z ryzyka obryzgania smoczą krwią (Dragon's Blood), nie mając jednak wyjścia (brak odpowiednich kart) zaatakował smoka - (rzut) skutecznie! Bryznęła smocza krew - doświadczenie i zrabowany niedawno ze smoczego skarbca hełm (Adamant Helmet) - pozwoliły Filemu ujść cało - nieco tylko zdezorientowany (tapped) wraz z Kilim i dobudzonym Bilbem wrócił do obozu.

Autor:  Jaded [ Śr kwi 14, 2004 19:18 ]
Tytuł: 

root napisał(a):
Jeszcze jedno formalne pytanei na temat Dragon's Blooda.

Co sie dzieje ze ta karta, jeśli strike czy caly atak zostanei zcancelowany?

Formalnie jesli ktos unika strik'u to Dragon's Blood nie moze byc rzucony, wtedy kata wraca do reki czy jest discardowana?


Jest odrzucana

Autor:  Jaded [ Śr kwi 14, 2004 19:20 ]
Tytuł: 

kfiadeg napisał(a):
to jest ciekawe, ale faktycznie - mnie wydaje się że Dragon's Blood nie musi być wykładane za jednym zamachem wraz ze smokiem/drake'iem, aaale - może zna ktoś jakąś metodę zapobiegania Dragon's Blood ?


Nawet nie może być wykładana.
Trzeba mieć wysokie "body", albo karty które pozwolą uniknąć strajka

Autor:  Perchen [ Wt maja 25, 2004 22:42 ]
Tytuł: 

Jeszcze nie próbowałem, ale powiedzcie jak to rozegrać o ile jest sens. A więc czy D.B. mogę zagrać po Sacrifice of Form mogę zagrać DB, czy ma być przed, i czy zadziała tzn. czy Wizard może zginąć zanim... zgine ;)?

Autor:  Chris [ Wt maja 25, 2004 23:50 ]
Tytuł: 

Perchen napisał(a):
Jeszcze nie próbowałem, ale powiedzcie jak to rozegrać o ile jest sens. A więc czy D.B. mogę zagrać po Sacrifice of Form mogę zagrać DB, czy ma być przed, i czy zadziała tzn. czy Wizard może zginąć zanim... zgine ;)?


Hmm, nie widze za bardzo sensu aby zagrywac D.B. po Sacrifice, mag i tak jest out of play bo efektem tej karty jest zabicie maga (ktorego mozna pozniej jeszcze raz wystawic). Nie kojaze teraz wogole karty ktora by sacrifica kasowala, chyba ze jest jakis hazard kasujacy spell'e wizarda o ktorym teraz nie pamietam.

Pozdrawiam

Chris

Autor:  Perchen [ Śr maja 26, 2004 0:02 ]
Tytuł: 

Chodzi o to, że jak zabiję przez D.B. to Wizard papa, do końca gry i cała masa punktów pod nim.

Autor:  Chris [ Śr maja 26, 2004 0:10 ]
Tytuł: 

Nie mozesz ubic maga D.B. jesli rzucil on Sacrifica. Takie jest moje zadnie.

Chris

Autor:  kfiadeg [ Śr maja 26, 2004 0:27 ]
Tytuł: 

to by trzeba było się chyba znów zagłębić w nasz ulubiony COE... ale ja już sie tego nie podejmuje ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/