Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

<zawstydzony> 3x Fellowship?
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=4
Strona 1 z 4

Autor:  kfiadeg [ Pn mar 29, 2004 21:24 ]
Tytuł:  <zawstydzony> 3x Fellowship?

Heh, znowu muszę rozdziewiczać forum!!! ;)
Widzę że dołączyli do nas Asgaroth i cadaver więc czemprędzej zmierzam z "naszymi" (root, Gadzin i ja mieszkamy w tej samej wiosce) pytaniami :)

Jako że gdy nie gram to coś ciężko mi przypomnieć sobie jakie to problemy mamy podczas gry, to pierwsze co mi przyszło do głowy to Fellowship

Nigdzie gdzie szukaliśmy nie ma wzmianki o tym, że na drużynie nie może leżeć więcej jeden Fellowship, co jest absurdem ponad miare! No bo 3xFellowship to są już kolesie nie-do-po-ko-na-nia!

My przyjęliśmy zasadę, że jeden Fellowship to maksimum. Wie ktoś może gdzie można znaleść jakieś wyjaśnienia w tej sprawie?

Kolejna sprawa to karta Long Winter
Kod:
Environment. Each moving company that has at least two Wildernesses [w] in its site path must return to its site of origin unless it contains a ranger. Additionally, if Doors of Night is in play, each non-Haven site in play with at least two Wildernesses [w] in its site path is tapped. Cannot be duplicated.

Czy w tym przypadku site path to jest to co wydrukowane na karcie, czy regiony przez które przechodzi drużyna?
A w ogóle to tutaj znalazłem jakieś mega wyjaśnienia odnośnie tej karty. Skąd oni to wzięli???

kolejne moje pytanie odnosi się do:
Kod:
If a manifestation of a unique Dragon is defeated, then the automatic-attack at the associated site is removed, and that site therefore loses its hoard status.

Czyli po pokonaniu smoka At Home (unique) automatic attack znika, i znika "hoard status" site'u. Czyli nie można zagrać tam już Hoard Item?
To by się sprawdzało w przypadku manifestacji Ahunt i smoka Creature, ale jeśli to jest At Home, to to jest troche bez sensu......

Dobra, gheh ;)
narazie koniec tych pytaniów :)
pozdro!

Autor:  Efgard [ Wt mar 30, 2004 9:21 ]
Tytuł: 

Cześć,

Jako, że to mój pierwszy mail na forum:
Witam wszystkich fanatyków tolkienowskich, ze szczególnym uwzględnieniem tych, którzy grają w najlepszą grę karcianą wszech czasów :lol:
Szczególne pozdrowienia ślę pod adresem mojego dobrego znajomego z Alejgro :wink: Lorda Asgarotha - cześć Piotr :D

Co do tematu:

>Nigdzie gdzie szukaliśmy nie ma wzmianki o tym, że na drużynie nie >może leżeć więcej jeden Fellowship, co jest absurdem ponad miare! No >bo 3xFellowship to są już kolesie nie-do-po-ko-na-nia!

>My przyjęliśmy zasadę, że jeden Fellowship to maksimum. Wie ktoś >może gdzie można znaleść jakieś wyjaśnienia w tej sprawie?

A to dobre :D Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi!
Wydaje się, że w takim razie musi to być kwestia umowna.
Ja stosuję wariant z 1 Fellowship :)

>Kolejna sprawa to karta Long Winter
>Czy w tym przypadku site path to jest to co wydrukowane na karcie, czy >regiony przez które przechodzi drużyna?

Należy przyjąć, że chodzi zarówno o "ścieżkę" na karcie miejsca, jak i na kartach regionów, które przecież mają ten sam walor co "ścieżka" na karcie!

Co do tego smoka to nie wiem :?

Jak na 1 raz to tyle.

Pozdrawiam
Efgard

Autor:  kfiadeg [ Wt mar 30, 2004 10:51 ]
Tytuł: 

no tak, ale niech np. Drużyna zmierza do Old Forest z Bag End to po regionach ścieżka jest: free-domain, wilderness
natomiast na karcie mamy dwa drzewka. Co w takim razie powinniśmy brać pod uwagę?

Autor:  Asgaroth [ Wt mar 30, 2004 12:07 ]
Tytuł: 

Odpowiem tylko w kwestii Fellowship...

Teoretycznie, to można tą kartę zagrać nawet te trzy razy (musi się wtedy fajnie grać :D).
Dla upewnienia sprawdziłem tą kartę, czy nie ma tam jakiejś ukrytej erraty :). Nie ma :)
Ale przeglądając karty natrafiłem na innego permanenta, To Fealty Sworn z Balroga. Dodaje Hobbitowi umiejętność warrior, 2 prowess i o pięć punktów zwiększa influence na fakcję Hobbits i postacie z Bag End. Można użyć tylko w wyszczególnionych okolicznościach... Ale na samym końcu jest podana informacja: Cannot be duplicated on a given Hobbit.
A w wypadku Fellowship takiego czegoś nie ma, więc faktycznie jest to umowna kwestia. Na turniejach zapewne można zgrywać tą kartę tylko raz...

Autor:  Gadzin [ Wt mar 30, 2004 13:05 ]
Tytuł: 

w kwestii Long Winter... Jesli sie umawiamy, że gramy z mapką po regionach to tak gramy, więc teoretycznie powinno sie w ogóle nie zwracać uwagi na scieżkę wydrukowaną na karcie. A co kiedy drużyna jedną turę siedzi np. w Bag End i są zagrane Drzwi Nocy oraz Long winter...? Tapować czy nie tapować ? Oto jest pytanie

Aa no i jeszcze np. przejście pomiędzy przystaniami z Edhellond do Lórien albo do Grey Heavens tez jest niewykonalne "za jednym razem", w czasie jednej movement-hazard phase....
...no chyba, ze masz np. Podwójnie Pieczone Ciastka heh :)

Autor:  Gość [ Wt mar 30, 2004 14:56 ]
Tytuł: 

c.d. Long Winter ...
Po pierwsze zgadzam się z Gadzinem (a może Gadziną :D ) - jeżeli umawiamy się, że gramy regionami to nie zwracamy uwagi na ścieżkę na karcie.

Po drugie - do kfiadega - ścieżka na karcie Bag End to przecież ścieżka z Rivendell do Bag End, a z Old Forest do Bag End to całkiem inna ścieżka!
Sprawdź, że jeżeli chcesz iść z Rivendell do Bag End kartami regionów, to wówczas ścieżka się pokrywa z tą "wrysowaną" w kartę Bag End.
Z resztą tak jest na wszystkich ścieżkach z haven do site'a w pobliżu, gdyby grać regionami.

Pozdrawiam
Radek

Autor:  Efgard [ Wt mar 30, 2004 15:02 ]
Tytuł: 

Cześć,

qrcze ten gość przede mną o Long Winter, to ja - zapomniałem się zalogować :x

A tak a propos Fellowship.
Taka ciekawostka:
Mam 6 tych kart, z tego jedna ma nieco inny obrazek (tak jakby ilustracja była przybliżona i nie wszystkie postacie się na niej "łapią" - tylko hobbit i ktoś jeszcze (nie mam jej przy sobie dlatego mówię z głowy ;)).
Czy ktoś jeszcze ma taką kartę ?!

Pozdrawiam
Efgard

Autor:  Asgaroth [ Wt mar 30, 2004 15:05 ]
Tytuł: 

Efgard napisał(a):

A tak a propos Fellowship.
Taka ciekawostka:
Mam 6 tych kart, z tego jedna ma nieco inny obrazek (tak jakby ilustracja była przybliżona i nie wszystkie postacie się na niej "łapią" - tylko hobbit i ktoś jeszcze (nie mam jej przy sobie dlatego mówię z głowy ;)).
Czy ktoś jeszcze ma taką kartę ?!



Tak, ja mam taki "wybryk natury" :D Jest to prawdopodobnie błąd w drukarni... zdarza się ;)

Autor:  kfiadeg [ Wt mar 30, 2004 23:37 ]
Tytuł: 

Efgard napisał(a):
c.d. Long Winter ...
Po pierwsze zgadzam się z Gadzinem (a może Gadziną :D ) - jeżeli umawiamy się, że gramy regionami to nie zwracamy uwagi na ścieżkę na karcie.

Gadziną :) :-P

Efgard napisał(a):
Po drugie - do kfiadega - ścieżka na karcie Bag End to przecież ścieżka z Rivendell do Bag End, a z Old Forest do Bag End to całkiem inna ścieżka!
Sprawdź, że jeżeli chcesz iść z Rivendell do Bag End kartami regionów, to wówczas ścieżka się pokrywa z tą "wrysowaną" w kartę Bag End.
Z resztą tak jest na wszystkich ścieżkach z haven do site'a w pobliżu, gdyby grać regionami.

no tak, ale co w przypadku, gdy z Bag End bezpośrednio podążać do Old Forest?
wtedy mamy drzewo i border-land, i czy w takim wypadku przy założeniu że na stole leży Long Winter + Doors of Night, Old Forest tapujemy (efektem Long Winter)?
tj. raczej uważacie że wtedy nie powinno się tapować site'u ?

Autor:  Jaded [ Śr mar 31, 2004 0:35 ]
Tytuł:  Re: <zawstydzony> 3x Fellowship?

Z góry przepraszam za gówniany format, ale coś mi tu nie działa...


Nigdzie gdzie szukaliśmy nie ma wzmianki o tym, że na drużynie nie może leżeć więcej jeden Fellowship, co jest absurdem ponad miare! No bo 3xFellowship to są już kolesie nie-do-po-ko-na-nia!

My przyjęliśmy zasadę, że jeden Fellowship to maksimum. Wie ktoś może gdzie można znaleść jakieś wyjaśnienia w tej sprawie?
-------
Można zagrać nawet trzy na raz. Trzeba mieć zawsze pod ręką "Stormcrow"
--------
Kolejna sprawa to karta Long Winter
Kod:
Environment. Each moving company that has at least two Wildernesses [w] in its site path must return to its site of origin unless it .contains a ranger. Additionally, if Doors of Night is in play, each non-Haven site in play with at least two Wildernesses [w] in its site path is tapped. Cannot be duplicated.

Czy w tym przypadku site path to jest to co wydrukowane na karcie, czy regiony przez które przechodzi drużyna?
--------
Pierwsza część dotyczy regionów którymi porusza się drużyna, druga część symboli na karcie Miejsca
---------
A w ogóle to tutaj znalazłem jakieś mega wyjaśnienia odnośnie tej karty. Skąd oni to wzięli???
---------
Co najmniej dwa zdania są tam bez sensu
---------
kolejne moje pytanie odnosi się do:
Kod:
If a manifestation of a unique Dragon is defeated, then the automatic-attack at the associated site is removed, and that site therefore loses its hoard status.

Czyli po pokonaniu smoka At Home (unique) automatic attack znika, i znika "hoard status" site'u. Czyli nie można zagrać tam już Hoard Item?
---------
Automatyczny atak znika, hoard pozostaje do końca tury.

Autor:  Jaded [ Śr mar 31, 2004 0:46 ]
Tytuł: 

kfiadeg napisał(a):
no tak, ale niech np. Drużyna zmierza do Old Forest z Bag End to po regionach ścieżka jest: free-domain, wilderness
natomiast na karcie mamy dwa drzewka. Co w takim razie powinniśmy brać pod uwagę?


Drużyna jedzie przez wilderness, free domain, więc long winter jej nie dotyczy, natomiast Old forest i Bag End tapują się bo mają 2x wilderness na karcie

Autor:  Jaded [ Śr mar 31, 2004 0:54 ]
Tytuł: 

Gadzin napisał(a):
w kwestii Long Winter... Jesli sie umawiamy, że gramy z mapką po regionach to tak gramy, więc teoretycznie powinno sie w ogóle nie zwracać uwagi na scieżkę wydrukowaną na karcie.
----
Powinno się. W wielu kartach jest określenie "site's site path" - to właśnie symbole regionów na karcie Miejsca
-----

A co kiedy drużyna jedną turę siedzi np. w Bag End i są zagrane Drzwi Nocy oraz Long winter...? Tapować czy nie tapować ? Oto jest pytanie
-----
Tapować. Oto jest odpowiedź
-----
Aa no i jeszcze np. przejście pomiędzy przystaniami z Edhellond do Lórien albo do Grey Heavens tez jest niewykonalne "za jednym razem", w czasie jednej movement-hazard phase....
...no chyba, ze masz np. Podwójnie Pieczone Ciastka heh :)

------
Jest wykonalne. Nie trzeba używać regionów, by poruszać się z/do Przystani.

Autor:  Yabree [ Śr mar 31, 2004 2:17 ]
Tytuł: 

Witam wszystkich :-)

Zasady ! to jest to co czyni tą karciankę wyjątkową.
Zawikłane, pokrętne ale wspaniałe, zmuszają te szare
komórki graczy, co ? ;-)

A przechodząc do sedna, to bazując na ujednoliconych zasadach
z CRF #15 (np: http://council.gwaihir.net/meccg/index.html?rules.html)


... w sprawie Fellowship.

>Nigdzie gdzie szukaliśmy nie ma wzmianki o tym, że na drużynie nie >może leżeć więcej jeden Fellowship, co jest absurdem ponad miare!
>No bo 3xFellowship to są już kolesie nie-do-po-ko-na-nia!

Wolne żarty, karta jest jak najbardziej OK. i niech tam leży x3.
Bardzo prosto jest pozbyć się ich jeśli tylko przyjdzie przeciwnikowi
na to ochota, to raz, a dwa ... kto włóczy się takimi wielkimi drużynami ?
Tylko biedy można sobie napytać.
Jak dla mnie (i jak widzę wszystkich pozostałych - bo nie ma nigdzie errarty do tej karty) absurdem jest sztuczne ograniczenie jej używania
do 1 szt. na raz.


... w sprawie Long Winter

zacytuję teraz fragment z CRF #15
" Certain cards refer to the site's site path. The site's site path is always the site path given on the site card, regardless of how the company got to that site. Events can alter both a site's site path and a company's site path".

Czyli mamy wyjaśnienie - Long Winter jako event odnosi się zarówno
do ścieżki oznaczonej na karcie lokacji, jak i do ścieżki utworzonej
na podstawie mapy.

Wyjaśnienie do którego link podał Kfiadeg jest całkowicie wyssane
według mnie z palca, chodzi mi o tą dodatkową część o Shadow-land
i Dark-domain. Pierwsza część jest ok.


... w sprawie Hoard

>Czyli po pokonaniu smoka At Home (unique) automatic attack znika, i >znika "hoard status" site'u. Czyli nie można zagrać tam już Hoard Item?

Jeżeli pokonasz manifestację At Home (czyli rzucisz odpowiednio wysokie
body - zabijesz gada i dostaniesz za niego X MP) to legowisko smoka traci
podstawowy automatyczny atak, a więc i status Hoard.
Natomiast jeżeli tylko pokonasz manifestację ale nie dobijesz gada (rzucisz za małe body - 0 MP) to wszystko pozostaje bez zmian i wtedy
możesz zagrać Hoard Item.


Mam nadzieję że moje wywody są zrozumiałe i będą pomocne w grze :-)

Pozdrawiam.

Autor:  Gadzin [ Śr mar 31, 2004 10:05 ]
Tytuł:  Follow the Sheep - cionk dalszy

Cze,
z tym Fellowshipem to wcale nie tak łatwo..
Cytuj:
Bardzo prosto jest pozbyć się ich jeśli tylko przyjdzie przeciwnikowi
na to ochota, to raz, a dwa ... kto włóczy się takimi wielkimi drużynami ?

Druzyna moze miec 2 bohaterow + 2 allies np. i wtedy bezpiecznie mamy hazard limit 2 zaś 4 postacie wymagane do zagrania Fellowship.
Niech to bedzie np Glorfindel (z Narsilem) i Celeborn (ze Sword of Gondolin) oraz Goldberry (ktorej nie mozna atakowac) i np. Quickbeam.
No i niech leża te 3x Fellowship... Prowess...? :) hem - Glorfindel 12,
Celeborn 11, Quickbeam 9.
Dodatkowo jak zaproponował Stanisław Bytnar (Jaded, tak? :)) :
Cytuj:
Można zagrać nawet trzy na raz. Trzeba mieć zawsze pod ręką "Stormcrow"

Stormcrow tu nie zadziała bo nie ma w druzynie Wizarda.

Autor:  kfiadeg [ Śr mar 31, 2004 12:49 ]
Tytuł: 

no ja po prostu wczoraj nie mogłem zasnąć z powodu tego tematu..... ;)

Gad ma racje. Do tego przecież dochodzi +3 do corruption checks, co jest mega wielką pomocą, bo jeśli nawet bohater miał body dajmy na to 7 czy 8 to wrzuca mu się jakiś tam byle armor za dwa punkty korupcji i już jest zwyczajnie niezabijalny (bo - ha! po pierwsze trzeba go zranić, tylko czym? bez trzech giantów wraz z doors of night i Rank upon Rank nawet nie ma co marzyć o jakiejś sensownej walce, a i te na 80% nie dadzom rady takiej drużynie).
Do tego jak każdy z bohaterów dostanie dajmy na to pierścień, no to już przeciwnik ma pozamiatane, a i korupcja go nie ruszy...

w każdym razie, nie trzeba się wiele starać, żeby w takim przypadku zrobić z drużyny nieruszalny team, który może swobodnie najechać na Barad-Dur siejąc spusztoszenie tak po drodze jak i w miejscu.
Jako że nie dałoby się takiej drużynie przeszkadzać ani kreaturami, ani nawet korupcją - gra ograniczyłaby się do wyścigów kto pierwszy zagra więcej punktów, co jest niemal równoznaczne ze szczęściem przy ciągnięciu kart z play decka......

muszę znaleźć gdzieś wzmiankę o tym, w jakiś zasadach turniejowych koniecznie! :)

pozdrawiam,
kfiaddd

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/