Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt maja 24, 2005 15:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Czy waszy zdaniem ta karta pozwala na wystawienie w startowej kompanii jakiegoś orka lub trolla, bez zagrywania Bad Company :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 24, 2005 16:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wojtek napisał(a):
Czy waszy zdaniem ta karta pozwala na wystawienie w startowej kompanii jakiegoś orka lub trolla, bez zagrywania Bad Company :?: :?:


Nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2005 18:56 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Wiem, że "myśmy tak nie grali", ale oficjalna wykładnia mówi, że można i trudno znaleźć argumenty przeciw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2005 20:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Thrall of the Voice
Instead of a normal character, during your organization phase you may bring into play one character (including a minion agent) with up to a 6 mind. Place this card with the character. -1 to his mind to a minimum of 1. Such a character may also be in your starting company. ...for those who it conquered the spell endured when they were far away...-LotRIII

Oficjalna wykładnia, którą można znaleźć na silent@tower.org, mówi, że karta pozwala wprowadzić postać z mind do 6, nie stawiając dodatkowych warunków a że Orc lub Troll jest również postacią, więc jeśli ma mind nie większy niż 6, podpada pod tę definicję.
Zastanawiałem się kiedyś, dlaczego w takim razie ta wzmianka o agentach-minionach, którzy również są postaciami?
Możliwe jednak, że jest pewno uzasadnienie, ale niech się wpierw mądrzejsi wypowiedzą...

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2005 20:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Thrall of the Voice, jak Konrad powiedzial, pozwala na wprowadzenie postaci z mind'em 6 lub mniejszym

poniewaz nie jest zaznaczone jaka to postac moze byc (poza zaznaczeniem ze moze to byc agent) to moze to byc dowolna postac spelniajaca warunek mind 6 lub mniej

Open to the Summons nie pozwala na wprowadzenie 6 mind'owego agenta, poniewaz na karcie Open to the Summons nie jest to zaznaczone (o co ciezko by bylo skoro MEWH wyszedl po MEAS)

sam sie nie zgadzalem z taka interpretacja Open to the Summons poniewaz ten event whcodzi do gry przed postacia wiec wedlug mnie modyfikuje jej mind przed wprowadzeniem postaci do gry; ale w ten czy inny sposób wyszlo na to ze takie modyfikacje mind'a (czy to z event'ów czy z ring'ów) sa uwzgledniane dopiero po wprowadzenie postaci do gry - i dlatego w ten a nie inny sposób zostala skonstruowana karta Thrall of the Voice by umozliwic wprowadzenie postaci z 6 mind

wracajac do orginalnego pytania powtórze ze skoro na Thrall'u nie jest zaznaczone ze zeby zagrac nim orka lub trola nadal potrzeba Bad Company, to oznacza to ze mozna Thrall'em wprowadzic do gry orka lub trolla

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2005 21:12 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Zapytam jeszcze, może trochę prowokacyjnie, czy jeżeli postać nie ma określonego MIND, kwalifikuje się do kategorii "up to a 6 mind"?
Jeśli tak, miałoby to spore znaczenie dla strategii grania Fallen-Wizardem :wink: .

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2005 23:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jak postac nie ma mind'a to go nie ma :P
poza opcjonalna zasada ze za 12 punktów GI na starcie mozna wystawic swojego maga/ringwraith'a/balrog'a nie ma innej opcji by to zrobic

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 24, 2005 23:49 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
|Highwayman| napisał(a):
poza opcjonalna zasada ze za 12 punktów GI na starcie mozna wystawic swojego maga/ringwraith'a/balrog'a nie ma innej opcji by to zrobic


Chwila, chwila, bo ja tu chyba czegos nie rozumiem... MOZNA na starcie wystawiac avatara za 12 punktow GI ?????? :shock:

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 1:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jest taka opcjonalna zasada
nie pochodzi ona z instrukcji do zadnego dodatku, z tego co wiem to taki House Rule który sie rozpowszechnil - talia dziala zupelnie inaczej gdy masz maga/ringwraith'a/balrog'a na starcie i dlatego ludzie to wymyslili

nie licz jednak ze na jakimkolwiek turnieju ta zasada bylaby brana pod uwage, co najwyzej jak sie dogadasz ze swoimi przeciwnikami w grach towazyskich to sie bedziesz mugl tak pobawic

oczywiscie najbardziej dopala to Fallen'a i Balrog'a jako ze te talie maja duzo kart zaleznych od swoich avatarów

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 9:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Gror napisał(a):
Nie


Co oznacza nie, może jakaś dłuższa wypowiedź?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 9:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
|Highwayman| napisał(a):
Thrall of the Voice, jak Konrad powiedzial, pozwala na wprowadzenie postaci z mind'em 6 lub mniejszym

poniewaz nie jest zaznaczone jaka to postac moze byc (poza zaznaczeniem ze moze to byc agent) to moze to byc dowolna postac spelniajaca warunek mind 6 lub mniej


Niby tak, ale przecież jest wyraźnie napisane "even Agent". Co oznacza, że dodatkowe wymogi odnośnie wystawiania agentów jako postaci ta karta znosi.
Nie ma natomiast napisane "even Orc or Troll". A jak wiemy, żeby zagrać któregoś z brudasów potrzebne jest Bad Company.
Według mnie jest to jasne i klarowne. Zagranie Orka nadal jest blokowane przez przepis ogólny.


Ostatnio edytowano Śr maja 25, 2005 9:45 przez Gror, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 9:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Konrad Klar napisał(a):
Zapytam jeszcze, może trochę prowokacyjnie, czy jeżeli postać nie ma określonego MIND, kwalifikuje się do kategorii "up to a 6 mind"?
Jeśli tak, miałoby to spore znaczenie dla strategii grania Fallen-Wizardem :wink: .


A jakie postacie nie mają minda :?: :shock:

Chyba nie chodzi Ci o misprinty z MEWH? Squint-Eyed Brute i tego typu badziewia mają "dwójki".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 10:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
w samej instrukcji do MEWH w dziale o orkach i trolach pisze ze aby zagrac orka lub trola trzeba wczesniej odpowiednia karte, na przyklad "Bad Company"
poza Bad Company przychodza mi na mysl jeszcze dwie karty ktore to umozliwiaja - Thrall of the Voice (poniewaz na karcie nie zaznaczono ze nie tyczy sie to orków i troli) i A Striden Spawn (tylko pól-orki, ale to zawsze cos)

ciekawa sytuacje stwarza niemiecki agent - Baugur; to agent i ork, wiec skoro Thrall of the Voice pozwala na wprowadzenie orka lub trola, to czy Open to the Summons tez na to zezwoli jesli ten ork bedzie agentem?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 10:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
|Highwayman| napisał(a):
ciekawa sytuacje stwarza niemiecki agent - Baugur; to agent i ork, wiec skoro Thrall of the Voice pozwala na wprowadzenie orka lub trola, to czy Open to the Summons tez na to zezwoli jesli ten ork bedzie agentem?


Jeżeli mówimy o FW to według mnie przy pomocy OttS nie można wprowadzić Orka.
Tak samo zresztą jak TotV moim zdaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 11:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Ja popieram Grora. Jest jakis tam ogolny przepis dla fallenow, ze aby mogli wystawic orka, trolla musza miec odpowiednia karte (np Bad Commpany).

Dlaczego z faktu ze na TotV nie ma nic wspomniane o orkach i trolach to wnosicie ze karta ta anuluje ten przepis???
Dla mnie wlasnie to ze nie ma tam nic o brudasach (jak to Groll :P obrazowo nazwal) potwierdza, ze nie mozna ich wystawiac !!!

Wspomniani sa agenci, wiec ich mozna wystawic. Gdyby nie bylo tego zaznaczenia to dla mnie oczywiste by tez bylo ze agentow tez nie mozna wystawiac przy pomocy TotV.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.025s | 11 Queries | GZIP : On ]