Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt maja 13, 2005 16:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
Ma takie pytanko czy jak przywolam sobie do reki jakiegos hazarda za pomoca Uvathy, lub Mouth of Sauron, którego niedawno uzylem to czy moge tak sobie go przywolywac w nieskonczonosc? Czy nie ma jakiegos limitu ograniczajacego te praktyke??

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 13, 2005 17:28 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi... ale jedynym ograniczkiem wydaje się być Hazard Limit...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 13, 2005 19:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Jak przywolujesz uvatha to discardujesz tego nazgula. Wiec w nieskonczonosc nie mozna tego robic. Sa sposoby na wyciagnaie nazguli z sideboardu (np Nazgula are abroad) ale to chyba dotyczy tylko jak sie zagra nazgula jako kreature. To zreszta nie ma znaczenia.

Uvatha przywoluje jedna kreature i jest discardowany. Wiecej nie przywola, wiec nie rozumiem pytania o nieskonczonosc tego procederu.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 13, 2005 19:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Czyli: kartę możesz wracać na rękę ile chcesz razy, jeśli tylko znajdziesz sposób jak to zrobić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 0:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
To akurat jest bardzo proste. Wystarczy miec Doors of Night i An Unexpected Outpost. DO tego dorucamy Uvathe/Moutha i jest wszystko ok.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 1:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
doors of night + The Nazgul are Abroad + Uvatha + The Mouth

the mouth'em wracasz dowolnyc hazard, Uvath'om wracasz The Mouth'a, a Uvath'e wracasz The Nazgul are Abroad

i tak mozna w nieskończonosc - dopóki przeciwnik nie zdejmnie Doors'ów lub The Nazgul are Abroad

na reke mozna tez wracac smoki i drake'i za pomoca Doors of Night i From the Pits of Angband

minus jest taki ze ostatnio sporo osób stara sie unikac strategii hazardowych na doors'y ale zawsze maja Twilight'y zeby popsuc plany komus kto na doors'y gra

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 13:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
w takich przypadkach dobrze jest miec peril returned, bo doors to moze ci samemu zrobic chujnie(np. jak sie udasz do Anduin Vales) a perli znika i wystarcza na konkretna potrzebe(Jak np Dragon's Desolation:P)

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 14:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
Uvatha przywoluje jedna kreature i jest discardowany. Wiecej nie przywola, wiec nie rozumiem pytania o nieskonczonosc tego procederu.[/quote]

No tu nie bylbym taki pewien. Co prawda bra mi doswiadczenia w tej grze ale podczas rozkimny Uvathy naszla mnie pewna mysl. Tak dla przypomnienia tresc tej karty:

Unique. Nazgul (9th). May be played as a hazard creature (with one strike) or as a permanent event. As a creature, may also be played keyed to Harondor, Horse Plains, Gorgoroth, and Khand; and may also be played at sites in these regions. If played as a permanent-event, it will remain in play until tapped during the opponent's movement/hazard phase (tapping counts against the hazard limit). When tapped, Uvatha the Horseman becomes a short-event and you may bring one hazard creature from your discard pile to your hand.

No więc właśnie: "when tapped, becomes a short event" Mi się wydaje że skoro i tak po tym tapowaniu rzekomo miałby być discardowany to po co pisać żeby go tapować. Na Daelomin at Home włanie jes to jasno napisane: Discard to increase hazard limit etc. Więc kontynuując tę myśl sądzę że fraza "becomes a short-event" nie oznacza że trzeba go tapować a jedynie że efekt ten jest podobny do efektu short eventu(tj. kolejnosc rozpatrywania efektów, ciąg zdażen, długość trwania i możliwe momenty zagrywania) no to tyle :D

QED

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 14:27 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
nie czaję ;)
chcesz Uvathą przywoływać Uvathę?
to niemożliwe, bo kreaturę musisz wybrać zanim zdiskardujesz Uvathę..
"Becomes a short event" oznacza również że zabiera 1 z Hazard Limit. Daelomin At Home nie korzysta z HL

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 15:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
nie, nie. Źle mnie zrozumiałeś. :) Chodziło mi o to że uvathy nie trzeba discardować a jedynie tapować. A swoją ścieżką to tapowanie nie liczy się do hazard limitu(patrz treść karty)

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 15:34 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
chcesz go potem odtapować w jakiś magiczny sposób?
on po stapowaniu staje się short-eventem i nijak go wrócić do pierwotnego stanu...
w ogóle - powiedz o co ci naprawdę chodzi :P

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 15:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
chodzi mi o to ze nie chce go discardowac :!: i tyle, a odtapowywuje sie, tak jak item

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 15:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Fram Framson napisał(a):
No więc właśnie: "when tapped, becomes a short event" Mi się wydaje że skoro i tak po tym tapowaniu rzekomo miałby być discardowany to po co pisać żeby go tapować.

Szczegóły mechaniki gry, o jakie żremy się tu często...
Nie tyle odrzucany zaraz po tapowaniu, co po rozwiązaniu short-eventu. Short-eventy pozostają w grze do momentu, aż wszystkie akcje, jakie powodują zostaną wykonane. W tym wypadku ma to akurat takie m.in znaczenie, że nie można Uvathą przywrócić jego kopii, która (jeszcze) nie znajduje się w discard pile. Co może czasem w przeciwnym wypadku byłoby korzystne, jeśli ktoś potrzebowałby go jako creature a nie permanent-event.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 15:49 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Hmmm ale przeciez short-eventy sa wlasnie discartowane po uzyciu.WSZYSTKIE SHORT-EVENTY. Jesli karta mialaby zostac w grze, wtedy nie stawalaby sie short-eventem. Wydaje mi sie ze chcesz tutaj nadinterpretowac zasady. Uvatha odlatuje w niebyt po uzyciu. Podobnie jak inne nazgule albo Mouth of Sauron.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 14, 2005 16:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Fram Framson napisał(a):
nie, nie. Źle mnie zrozumiałeś. :) Chodziło mi o to że uvathy nie trzeba discardować a jedynie tapować. A swoją ścieżką to tapowanie nie liczy się do hazard limitu(patrz treść karty)

Jeśli " it will remain in play until tapped during the opponent's movement/hazard phase", to co się z nim miałoby dziać potem, gdy już nie pozostaje "in play"?
"(tapping counts against the hazard limit)" a nie "(tapping does not count against the hazard limit)" jest w tekście karty.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.037s | 13 Queries | GZIP : On ]