Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 18:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rzeka
PostNapisane: Śr kwi 27, 2005 9:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 22, 2004 15:08
Posty: 305
Lokalizacja: Brzeg
Wczoraj przy graniu przez siec z Jadedem wyszla jedna watpliwosc.
Czy jak zagrywam na przeciwnika River to musi on od razu tapnac rangera, bo jesli tego nie zrobi to w fazie site'ow nie moze robic nic, czy tez moze ta czynnosc odlozyc na pozniej ?
Jaded mnie przekonywal, ze mozna to zrobic kiedy sie chce. Przyznam sie, ze nie wiedzialem, ze tak to dziala - dlatego pytam :). Nawiasem mowiac wtedy moj ulubiony common staje sie nieco slabszy :(.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 27, 2005 10:08 
Offline
Pan na Rhosgobel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 8:12
Posty: 840
Lokalizacja: Rhosgobel
:shock: :?:

Pierwsze słyszę! Nie sądziłem, że można to w ten sposób interpretować ale skoro Jaded tak twierdzi ...

_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 27, 2005 10:16 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
jako, że River jest "playable at the site" to daje mu dużo więcej łamigłówkowych sytuacji, np. zagrywanie na Site innej drużyny :)
Nie mniej Jaded miał racje - tapnąć Rangera można (ale nie trzeba) dopiero w site phase...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 27, 2005 10:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
My w pojebanicach zawsze gralismy ze trzeba to zrobic odrazu, ale na ostatnim turnieju w KK tez nam pokazano, ze tak nie trzeba tego robic.

Co jest najsmieszniejsze chcialem teraz sprawdzic jaki jest dokladny zapis na River i wszedlem na gccg i river mnie bardzo zaskoczyl. Sprawdzielm to jeszcze w spoilerach i tam jest tak samo

Cytuj:
RIVER - Short-event (C)
Playable on a site. A company without a ranger that has moved to this site this turn must do nothing during its site phase.


Brak zapisu na temat tapowania, albo masz rangera labo nie. Natomiast w erracie jest juz normalnie (zapis z tapowaniem rangera) i tam tez jest obajsnione ze to tapowanie nalezy uczynic najpozniej do poczatku site phase.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 27, 2005 11:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
na GCCG wszystkie karty sa z METW limited edition przez co nie ma w nich uwzglednionych zadnych errat, jest do tego odpowiednia komneda - ze wpisujesz ta kaomende+nazwe karty i wyswietla ci sie aktualna errata - tyle ze jej nie pamietam

tapniecie od River'a mozna faktycznie odlozyc na puzniej - poniewaz karta jest zagrywalna na site i ma takie a nie inne dzialanie (ze uniemozliwa robienie czegos na site'cie) to mozna tapnac tego ranger'a w dowolnym momencie przed wejsciem na site - czyli moze to byc tuz pod konie movement/hazard phase albo (ale tego juz nie jestem pewien) nawet w site phase - tuz przed walka z automatic'iem (oczywiscie z powodu dzialania River'a nie bedziemy mogli walczyc z automatic'iem jesli nie tapniemy ranger'a...)

natomiast jesli dobrze zrozumialem kfiadga to chcialbys zagrac river na site innej niz ruszajaca sie druzyna - tego zrobic nie mozna, choc River jest zagrywalny na site to podczas ruchu jednej druzyny mozna zagrywac hazard'y jedynie na nich i ich site, wyjatkeim sa agenci i efekty globalne

zwracam tez uwage z eponiewaz River jest zagrywalny na site to jesli nasz druzyna bedzie sie w tej samej fazie ruchu poruszac dalej do innego site'u (np. zdolnosc Shadowfax'a, Master of Esgaroth, Gangways over the Fire) to River zostaje na tym site'cie na który zostal zagrany - nie przenosi sie na nowy site; czyli w efekcie nie dziala (chyba ze inna druzyna gracza tez bedzie szla do tego site'u)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 27, 2005 13:29 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
|Highwayman| napisał(a):
natomiast jesli dobrze zrozumialem kfiadga to chcialbys zagrac river na site innej niz ruszajaca sie druzyna - tego zrobic nie mozna, choc River jest zagrywalny na site to podczas ruchu jednej druzyny mozna zagrywac hazard'y jedynie na nich i ich site, wyjatkeim sa agenci i efekty globalne


to mozliwe, ale chciałbym zobaczyć to jakoś udokumentowane (chodzi mi dokładnie o limit zagrywania hazardów dotyczący site'u)


---------EDIT
ok, mam :)
CRF:
Cytuj:
· Hazards may only be played on a company whose movement/hazard phase is being resolved, or on the site they are moving to. Long-events and permanent-events may effect more than one company even though they are only played "on" one company.

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 27, 2005 19:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Jest jeszcze jeden problem (który wyszedł w grze z Tworkiem):
Jeśli nie tapnę postaci po zagraniu River, to czy mogę to zrobić gdy później przeciwnik zagra jakiegoś stwora? (Rzeka zostaje "przekroczona" a tapniętyy ranger bije się z -1)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 27, 2005 19:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
tak mozesz
w odpowiedzi na wybranie kogos do walki ze strike'iem mozesz go tapnac by cos zrobic
ja np. grajac Balrogiem jak mam na Radbug'u Piercing All Shadows to zawsze gdy mam walczyc to wybieram Radbug'a do strike'u a nastepnie (jak juz jest wybrany) tapuje go dla efektu Piercing All Shadows

nie mozna chyba jedynie w te sposub wywolac efektuw które wpływaja na atak/strike (np. Wybrac Glorfindel'a do walki z Giant Spiders a nastepnie uzyc nim Marvels Told'a by zdjac Wake of War)

-mozliwe ze z tym dzialaniem na atak/strike sie myle - jest szansa ze mozna odzialywac ale nie zmienia sie (chocby nie wiem co) ilosc strike'uw juz po przydzieleniu ich, czyli w powyzszym przykladzie z Glorkiem moze on uzyc Marvels Told'a ale zmieni to jedynie prowess ataku

jak zwykle pisze z glowy bez zagaldania do zasad wiec niech Konrad lub Jaded to teraz zprawdza czy jest dobrze :P

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Ostatnio edytowano Cz kwi 28, 2005 0:36 przez |Highwayman|, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 27, 2005 23:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
...
-mozliwe ze z tym dzialaniem na atak/strike sie myle - jest szansa ze mozna odzialywac ale nie zmienia sie (chocby nie wiem co) ilosc strike'uw juz po przydzieleniu ich, czyli w powyzszym przykladzie z Glorkiem moze on uzyc Marvel's Told'a zle zmieni to jedynie prowess ataku

jak zwykle pisze z glowy bez zagaldania do zasad wiec niech Konrad lub Jaded to teraz zprawdza czy jest dobrze :P


No to korekta się kłania:

Cytuj:
Any effect that would change the number of strikes for an attack may not be played
after strikes are assigned. This includes cards that have other additional effects, and
cards that only indirectly change the number of strikes.

CRF-Turn Sequence-Combat-Attack

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 28, 2005 0:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
czyli pomylilem sie o tyle ze w tym przykladzie z Glorkiem juz po przydzieleniu strike'uw nie mozna zagrac Marvels Told w Wake of War (bo zmieniloby to ilosc strike'uw) ale mozna zagrac Marvels Told w np. Full of Froth and Rage bo to nie zmieni ilosci strike'uw a jedynie wysokosc prowess ataku

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 28, 2005 0:46 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 22, 2004 15:08
Posty: 305
Lokalizacja: Brzeg
Jaded napisał(a):
Jest jeszcze jeden problem (który wyszedł w grze z Tworkiem):
Jeśli nie tapnę postaci po zagraniu River, to czy mogę to zrobić gdy później przeciwnik zagra jakiegoś stwora? (Rzeka zostaje "przekroczona" a tapniętyy ranger bije się z -1)


No , ale chyba nie tak, ze wyznaczasz go do walki, nastepnie tapujesz to przekroczenia rzeki, i walczysz sobie z marnym -1. Wg mnie tapnac do rzeki mozesz, tylko, ze wtedy ktos inny musi walczyc.

Jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala a'propos wczorajszej gry.
Czy mozna zagrac Escape'a ranna juz postacia ? :) Wczoraj na zdrowy rozsadek stwierdzilismy, ze nie, ale w sumie chyba nigdzie nie jest napisane, ze nie wolno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 28, 2005 1:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
z River'em wlasnie tak mozna zrobic - tak samo jak ja podalem przyklad z Piercing All Shadows, mozesz najpierw wyznaczyc do strike'u a puzniej tapnac go dla skasowania River'a

Escape natomiast mozna zagrac tylko na nie-ranna postac, jest to gdzies w CRF'ie albo ruling'ach

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 28, 2005 1:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Tworek napisał(a):
Jaded napisał(a):
Jest jeszcze jeden problem (który wyszedł w grze z Tworkiem):
Jeśli nie tapnę postaci po zagraniu River, to czy mogę to zrobić gdy później przeciwnik zagra jakiegoś stwora? (Rzeka zostaje "przekroczona" a tapniętyy ranger bije się z -1)


No , ale chyba nie tak, ze wyznaczasz go do walki, nastepnie tapujesz to przekroczenia rzeki, i walczysz sobie z marnym -1. Wg mnie tapnac do rzeki mozesz, tylko, ze wtedy ktos inny musi walczyc.

Jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala a'propos wczorajszej gry.
Czy mozna zagrac Escape'a ranna juz postacia ? :) Wczoraj na zdrowy rozsadek stwierdzilismy, ze nie, ale w sumie chyba nigdzie nie jest napisane, ze nie wolno.


CRF-Turn Sequence-Combat-Strike Sequence:
Cytuj:
There is time between the strike sequences to take actions that are otherwise legal.

Można więc tapnąć a nawet River zagrać pomiędzy strike'ami.
Takie różne przykłady, jakie są tu omawiane ostatnio, można znaleźć w dokumencie:
http://bingweb.binghamton.edu/~eng301/meccgplayandexamplesjul04.pdf
Znajduje się też na płycie, wydanej z okazji II Turnieju.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 16, 2005 20:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
czyli pomylilem sie o tyle ze w tym przykladzie z Glorkiem juz po przydzieleniu strike'uw nie mozna zagrac Marvels Told w Wake of War (bo zmieniloby to ilosc strike'uw) ale mozna zagrac Marvels Told w np. Full of Froth and Rage bo to nie zmieni ilosci strike'uw a jedynie wysokosc prowess ataku

Nie pomyliłeś się, efekt +1 strike został już zaaplikowany jako akcja z pasywnego warunku Wake Of War i w tym momencie usunięcie Wake of War już by nic nie zmieniło (dopiero ew. zagranie kolejnej kopii).
Pomyliłeś się, bo na takiej samej zasadzie wszedł już bonus do prowess ataku i jakkolwiek Full of Froth and Rage może zostać zdjęte, to bonusu do prowess (zaaplikowanego na tej samej zasadzie), to ściągnięcie już nie cofnie.
Przyznaję, że początkowo też uległem takie złudzeniu i wcześniej tego nie zauważyłem.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 16, 2005 20:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
Wiec tak: ja mam Rivera z Challenge decku(ktore to wyszly po ukazaniu sie wszystkich dodatków) i z tad wnosze ze jest to najaktualniejszy reprint.
A na nim jest takowy tekst:

Playable on a site A companymoving to this site this turn must do nothing during its site phase. A ranger in such company may tap to cancel this effect, even at the start of his company's site phase.

Wydaje mi sie ze rozwiazuje to nasz spór :D

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.019s | 13 Queries | GZIP : On ]