Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Long Winter - errata https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=314 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Yabree [ So kwi 02, 2005 19:14 ] |
Tytuł: | Long Winter - errata |
Cytuj: Long Winter - long event Environment. Each moving company that has at least two Wildernesses [w] in its site path must return to its site of origin unless it contains a ranger. Additionally, if Doors of Night is in play, each non-Haven site in play with at least two Wildernesses [w] in its site path is tapped. Cannot be duplicated Niby hazard stary jak Świat, a jednak jakież było moje zdziwienie kiedy dotarła do mnie ta oto errata: Cytuj: Will tap all sites in play that meet the requirements. Long Winter will not continually keeps sites tapped, it is only applied once to each site each turn hmmm, no niech tam. Rozumiem, że po turze gracza który zagrał ten hazard, w fazie untap miejsca ztapowane przez Long Winter odtapowują się - right ? A co jeśli ten long event zamienimy na permanent ? Czy nadal będzie obowiązywało "it is only applied once to each site each turn", czy też sytuacja zmieni się w permanent tapped (czyli dokładnie tak jak to miało miejsce przed tą erratą) |
Autor: | |Highwayman| [ So kwi 02, 2005 19:26 ] |
Tytuł: | |
chodzi o cos zupelnie innego chodiz o to ze Long Winter (i Vile Fumes itp) dzialaja raz na ture czyli jesli Long Winter tapnie site, a my nastepnie go odtapujemy (np. Fireworks czy pierscionek krasnoludzki) to Long Winter drugi raz nie zadziala i nie tapnie znuw tego samego site'u (co innego jesli np. Long Winter który tapnal site zostanie zdjety - np. Twilight - nastepnie jakis tapniety przez niego site zostanie odtapowany i jeszcze w tej samej turze zagrany drugi Long Winter to wtedy site tapnie sie poraz drugi) w skrucie: generalnie chodzi o to ze pozostajace dluzej w grze (long- i permanent-event) karty kture maja efekt tapowania site'u ten efekt wytwazaja tylko raz na dana ture ta errata natomiast supelnie nie wplywa na los tapnietych site'uw - po zejscu z gry ida do discard'u, efekt The Will of Sauron tez nic tu nie zmienia - sprawia tylko ze karta hazardu bedize w grze przez dluzszy czas, ale nadal jej tapujacy efekt bedzie stosowany tylko raz na ture dla danego site'u (moze to byc dowolna faza tury ale tylko raz dla danego site'u na ture) |
Autor: | Konrad Klar [ So kwi 02, 2005 20:00 ] |
Tytuł: | |
Raczej nie errata a wykładnia. Tekst karty pozostał niezmieniony. Cytuj: hmmm, no niech tam. Rozumiem, że po turze gracza który zagrał ten hazard, w fazie untap miejsca ztapowane przez Long Winter odtapowują się - right ? Uspokajam. To, że site są tapowane przez Long Winter tylko raz na turę (w momencie gdy w ich site path pojawiają się dwa symbole Wilderness), nie oznacza, że potem się automatycznie odtapowują. O co chodzi w tym: Cytuj: Will tap all sites in play that meet the requirements. Long Winter will not continually keeps sites tapped, it is only applied once to each site each turn Najlepiej przykład: W grze są Doors of Night i Morgul Night. Kompania wyrusza do Weathertop. Przeciwnik zagrywa Long Winter. W tej chwili Weathertop "nie spełnia wymagań aby zostać tapniętym" przez Long Winter - ma w site path dwa Shadowlans. Jeśli teraz w wyniku Twilight, Morgul Night odejdzie, w site path pojawią się dwa Wilderness i wywołana zostaje akcja " Additionally, if Doors of Night is in play, each non-Haven site in play with at least two Wildernesses [w] in its site path is tapped". To samo jeśli zagrane zostałoby np. Withered Lands. To "sprawdzenie czy site spełnia wymagania aby zostać tapniętym" zachodzi tylko raz w ciągu tury, więc jeśli kompania dotrze do site'u, może użyć Look More Closely Later lub Dwarven Ring of Durin's Tribe do odtapowania do, bez obawy, że za chwilę ponownie nastąpi efekt Long Winter. Trochę podobnie jak w wypadku Smoków na Polowaniu. Kompania jest atakowana jednorazowo, jeśli przechodzi przez rewir smoka, nie za każdy region wyszczególniony na karcie, który ma na swojej trasie. I jeszcze jedna uwaga, trochę "poza konkursem". Efekt tapowania wchodzi do gry jako wynikający z pasywnego warunku, można więc jemu zapobiec, odpowiadając Master of Wood, Water, or Hill, Deeper Shadow, lub po prostu usuwająć Long Winter np. przez Twilight. |
Autor: | Yabree [ N kwi 03, 2005 1:48 ] |
Tytuł: | |
Trochę mnie uspokoiliście, wizja automatycznego untapu dla sitów trochę mnie szczerze mówiąc przerażała. Do Ciacha: chyba musisz zrewidować swoje poglądy (i pozostawić ztapowany Old Forest) |
Autor: | kfiadeg [ N kwi 03, 2005 3:08 ] |
Tytuł: | |
no to co chłopaki? Site'y w końcu się nie odtapowują, tak? Przypominam, że jeśli chodzi o Long Winter, to jej efekt dodatkowy zależy od Site path, czyli od tego co jest na karcie (niezmienialne) |
Autor: | Konrad Klar [ N kwi 03, 2005 4:15 ] |
Tytuł: | |
Jak to "niezmienialne"? |
Autor: | Gror [ N kwi 03, 2005 9:27 ] |
Tytuł: | |
A skąd w ogóle pomysł odtapywania site'ów ![]() |
Autor: | kfiadeg [ N kwi 03, 2005 10:48 ] |
Tytuł: | |
pamiętam, że gdzieś ktoś powiedział, że Site'y po long winter można zwyczajnie odtapować ![]() ![]() a z tą niezmienialnością, to troche przesadziłem ![]() |
Autor: | Ciachu [ N kwi 03, 2005 12:35 ] |
Tytuł: | |
OK, no to teraz ja... Co do Long Wintera... Jakos nie w smak mi zdanie, ze po erracie Long Winter nadal pozostawia site ztapowanym. Chodzi mi tutaj o zapis: Cytuj: Long Winter will not continually keeps sites tapped, it is only applied once to each site each turn Moze teraz czepami sie szczegulow i wyciagam tekst z kontekstu, ale wydaje mi sie ze to niepozostawianie site'u ztapowanym daje to ze taki site sie odtapowywuje. W moim mniemaniu kolejny tekst: Cytuj: it is only applied once to each site each turn potwierdza to: efekt ztapowanego site'u utrzymuje sie tylko do konca tury... Ale moge sie mylic, moj inglisz nie jest znow taki swietny i moge to po prostu zle interpretowac. Druga sprawa to slynny site path... Mam wrazenie ze to jest temat do osobnego postu, ale juz go zaczne. Jak dla mnie nie ma czegos takiego jak site path miejsca i site path druzyny. Site path jest jeden: jest on precyzowany przez typy regionow po jakich porusza sie druzyna, a czy jest to wydrukowane na regionach (w przypadku zaawansowanych zasad ruchu), czy na site'cie (gdy korzystamy z rucho podstawowego) to juz nie ma znaczenia. Maly przyklad: Bag End. Na karcie wyraznie mamy wydrukowane 2 symbole drzewka i Free-Land. To jest site path w przypadku gdy jedziemy z Rivendell. Gdybysmy jechali np z Grey Havens byloby: Free-Land, Wilderness, Free-Land. Czyli jadac z Szarej Przystani zadna sniezyca nas dopasc nie powinna, a jadac z Rivendell jest taka mozliwosc. A jesli teraz uznamy te 2 Wildernessy na karcie Bag End, to sniezyca tez moze nas dopasc w drodze z Szarej Przystani... Jak dla mnie jest to zdrowo popier... sytuacja. Wydaje mi sie iz w 2 drzewkach chodzi raczej o ciaglasc jechania przez las, a nie o to czy dany site znajduje sie gdzies w lesie (a chyba nie powiecie mi ze Bag End lezy gleboko w lesie). Sklaniam sie zatem ku rozwiazaniu nieuznawania symboli regionow na kartach site'ow w przypadku zaawansowanych zasad ruchu. |
Autor: | Jaded [ N kwi 03, 2005 13:14 ] |
Tytuł: | |
Ciachu napisał(a): OK, no to teraz ja... Moze teraz czepami sie szczegulow i wyciagam tekst z kontekstu, ale wydaje mi sie ze to niepozostawianie site'u ztapowanym daje to ze taki site sie odtapowywuje. Mogę tylko powtórzyć za kolegami: są sposoby na odtapowanie site - wtedy Long Winter nie tapuje go po raz drugi - i o to tu chodzi. Cytuj: Site path jest jeden: jest on precyzowany przez typy regionow po jakich porusza sie druzyna, a czy jest to wydrukowane na regionach (w przypadku zaawansowanych zasad ruchu), czy na site'cie (gdy korzystamy z rucho podstawowego) to juz nie ma znaczenia. Site's site path i company's site path pokrywają się tylko w starter movement. Tak naprawdę to są dwie różne sprawy. Spójrz zresztą na kartę Long winter - tam jest to wyraźnie rozróżnione. Cytuj: Long Winter - long event Environment. Each moving company that has at least two Wildernesses [w] in its site path must return to its site of origin unless it contains a ranger. Additionally, if Doors of Night is in play, each non-Haven site in play with at least two Wildernesses [w] in its site path is tapped. Cannot be duplicated albo Rain-drake Cytuj: Drake. One strike. Three Wildernesses in site path are required. May also be played at a Ruins and Lairs that has two Wildernesses or one Coastal Sea in its site path. Cytuj: Maly przyklad: Bag End. [...] Wydaje mi sie iz w 2 drzewkach chodzi raczej o ciaglasc jechania przez las, a nie o to czy dany site znajduje sie gdzies w lesie (a chyba nie powiecie mi ze Bag End lezy gleboko w lesie). Pierwsza sprawa: śnieżyca to "Snowstorm" i zadziała tak czy inaczej ![]() Druga: Co z tego, że w Bag End ktoś odśnieżył drogę jak droga do Bag End jest zasypana? Cytuj: Sklaniam sie zatem ku rozwiazaniu nieuznawania symboli regionow na kartach site'ow w przypadku zaawansowanych zasad ruchu. Nie zgadzamy się ![]() Pamiętać należy o tym, że creatures zwykle zagrywamy na company's site path (chyba że na karcie jest napisane inaczej). |
Autor: | Ciachu [ N kwi 03, 2005 13:53 ] |
Tytuł: | |
No to co powiecie na to: MELE, str. 79: Cytuj: Playing Hazards For the purposes of playing hazards, the site path for a company using region movement is defined by the region types of the region cards played. You can use a creature hazard to directly attack one of your opponent's companies if at least one of the region types on the creature's card matches that region type of a region card played by the company (two are required for creatures that require two symbols of the same type). I gdzie tu jest mowa i jakis site's site path ???????????????????????? Jaded, w Twoim przykladzie z Rain-Drake'iem autorom chyba raczej chodzilo o symbole na kartach regionow, a nie o symbole na karcie site'u, poniewaz... Spojrzmy dalej w instrukcje MELE, ta sama 79 str. Cytuj: On her first turn, she moves to the Easterling Camp by playing the Easterling Camp site and the following regions: Gorgoroth, Nurn, Horse Plains. czyli przez Dark-Land, Dark-Land, Shadow-Land... A teraz spojrzcie na karte Easterling Camp. Na karcie mamy nastepujace sympole: Dark-land, Wilderness, Shadow-land. Czy nie uwazacie, ze skoro jest mowa w rozdziale o nagrywaniu hazardow (Playing Hazards) to autorzy powinni wspomniec o czyms tak waznym jak nagrywanie creatur na podstawie symboli na karcie site'u ??? Pokazcie mi taki zapis, albo przekonajcie w inny sposob, to uwierze... I to samo odnosiloby sie w tym momencie do Long Winter, Foul Fumes itd... |
Autor: | Ciachu [ N kwi 03, 2005 13:57 ] |
Tytuł: | |
Wszystko byloby prostsze, gdyby nie bylo czegos tak idiotycznego jak Starter Movement... Wtedy na kartach site'ow nie byoby zadnych symboli i byloby po sprawie... |
Autor: | Gror [ N kwi 03, 2005 14:04 ] |
Tytuł: | |
Ciachu, Site's site path jest przypisany do site'u na stałe. Jest wydrukowany na karcie i wynika z geograficznego położenia danego miejsca. Company's site path jest uzależniony od tego, gdzie sobie biega kompania. I tylko na tej podstawie rzuca się hazardy. No bo niby czemu Nazgul miałby zaatakować drużynę orków jadącą z Gondmaeglom do Wind Throne? Przecież nie jadą przez Dark-domain. Jeżeli chodzi o Rain-drake'a to autorom chodziło o pokazanie, że takiego stwora można spotkać na tego rodzaju "zadupiu" (2 x wilderness w site's site path). Niezależnie jak się tam dostaniesz. Utożsamianie jednego z drugim może mnieć miejsce - tak jak powiedział Jaded - tylko w przypadku używania starter movement. A w Twoim przypadku z Easterling Camp odpowiedź jest prosta - postać jechała z Gorgoroth, a na sajcie jest site path z Dol Guldur. I Land Drake w tym przypadku na pewno nie zaatakuje. |
Autor: | Ciachu [ N kwi 03, 2005 14:19 ] |
Tytuł: | |
MELE, str. 46: Cytuj: At least one of the region symbols on the creature's card matches one of the region types the company moved through this turn (see below). If the creature's card has two region symbols of the same type (i.e., a deep Wilderness creature), then the company must have moved through at least two regions of that same type. I dalej, MELE str. 47: Cytuj: Standard Rules: If the company used region movement, the region types of the site path are indicated by the region cards or an appropriate map (i.e., each region card has a region type).
|
Autor: | Gror [ N kwi 03, 2005 14:35 ] |
Tytuł: | |
Ciachu napisał(a): MELE, str. 46: Cytuj: At least one of the region symbols on the creature's card matches one of the region types the company moved through this turn (see below). If the creature's card has two region symbols of the same type (i.e., a deep Wilderness creature), then the company must have moved through at least two regions of that same type. I dalej, MELE str. 47: Cytuj: Standard Rules: If the company used region movement, the region types of the site path are indicated by the region cards or an appropriate map (i.e., each region card has a region type). No ale co chesz przez to powiedzieć ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |