Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 14:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
czas mzoe na jakis mniej zazarty i nieco odpręzający spór

Sacrifice of Form - karte wszyscy znaja, sporo osób jej używa ale pewnie nie wiecie jak niebezpieczna jest
otóz ten czar kaze nam zdiscardowac wszyskie nie-przedmioty które kontroluje mag
jak zażądził ICE (nie żaden CRF) stwierdzenie "Discard the Wizard (i.e., he becomes unrevealed) and any non-item cards he controls" obejmuje oczywiscie ally'iów, rózne event'y..... i postacie które mag mial pod swoim Direct Influence w momencie szlachetnego poświęcenia sie

słusznie ze na filmie Gandalf kaze swoim kompanom "Run you fools" bo jakby nie uciekli to jeszcze by ich wszytkich ze soba zabral w niebyt

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 14:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Ech w tym przypadku bym sie klocil. Owszem na karcie wyrazne jest sformulowanie "... and any non-item cards he controls" ale nie wydaje mi sie zeby to takze odnosilo sie do postaci. Moze zaczynam teraz naginac zasady, ale przeciez nikt przy zdrowych zmyslach nie skoczylby za Gandalfem w przepasc, zeby mu pomagac w walce z barlogiem (skoro juz Haywayman przytoczyl ten przyklad). Owszem na filmie Frodo chcial sie za nim rzucic, ale przeciez cala reszta stala "spokojnie", a Boromir odciagal Froda od mostu. I nie sadze ze bylo to spowodowane tylko tekstem "Run you fools". Przeciez nikt sie nie bedzie w przepasc rzucal bo wiadomo ze tego nie pzrezyje...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 14:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
|Highwayman| napisał(a):
jak zażądził ICE (nie żaden CRF) stwierdzenie "Discard the Wizard (i.e., he becomes unrevealed) and any non-item cards he controls" obejmuje oczywiscie ally'iów, rózne event'y..... i postacie które mag mial pod swoim Direct Influence w momencie szlachetnego poświęcenia sie


Ale postacie chyba nie należą do zbioru "cards he controls". :shock:
Poza tym co rozumiesz, przez "ICE zarządził" :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 15:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
O ile wiem formalnie interpretacja |Highwaymana| jest poprawna. Nie chodzi o to, czy ktoś skoczył w przepaść tylko czy uciekł (członkowie drużyny jak pamiętamy, byli raczej w minorowych ;) nastrojach po tym wydarzeniu).

Inna sprawa, że "myśmy tak nie grali"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 15:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Czyli rozumiem, że my teraz też tak będziemy grali :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 15:34 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
i my też? ;)
przyznaję, że faktycznie - follower jest wg mnie kartą kontrolowaną przez jakąś postać.

"u nas" (w Pojebanicach?) nikt nie używa Sacrifice of Form, ale dobrze wiedzieć - na przyszłość :)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 15:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Hmm, w sumie Sacrifice i tak jest bardzo silną kartą...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 19:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
przytoczyłem to tylko jako glupia ciekawostke, wcale nie chcialem sugerowac ze powinnismy tak zacac grac bo jest to po prostu glupie

a tym ICE tak zazadzil to chodzi o to ze jeszcze kiedy ICE zajmowal sie MECCG to zapytano sie ludzi z tamtad jak nalezy iterpretowac takie stwierdzenia jak na Sacrifice'sie i odpowiedz byla ze doslownie i bez wyjatków - czyli "discard all non-item cards he controlls" znaczy wlsanie to - przedmioty sa odkladane na bok z Sacrifice'em a wszystko inne (followerów allyiowych i characterowych właczajac) leci do discardu
czyli chcialem pokazac ze ta glupota nie jest wymyslem jakiegos CRF'u tylko samego ICE'a, a tak zadecydowali by uproscic zasady i nie robic wyjatków bo to komplikuje zycie - jest to zywy przyklad tego ze ICE dążył do najprostszych rozwiazan (choc czesto były to kiepskie rozwiazania - skad tyle errat itp)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 12, 2005 0:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ponieważ jak zapowiedziano na wstępie, miał to być "mniej zazarty i nieco odpręzający spór", dodam na pocieszenie po odrzuconych followerach, że można Sacrifice Of Form rzucić w taki sposób, by nie odrzucać czarodzieja. Jak przeciwnik z hazardami dopisze, to i nawet trzy razy na turę. Proszę się nie sugerować tym "Cannot be duplicated on given wizard", kilka sztuk Sacrifice Of Form na stole duplikuje się jedynie "on given player". Jeśli już tak ściśle rozumiemy "any non-item cards he controls", to wypadałoby i ściśle czytać to.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 24, 2005 9:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Konrad Klar napisał(a):
Ponieważ jak zapowiedziano na wstępie, miał to być "mniej zazarty i nieco odpręzający spór", dodam na pocieszenie po odrzuconych followerach, że można Sacrifice Of Form rzucić w taki sposób, by nie odrzucać czarodzieja. Jak przeciwnik z hazardami dopisze, to i nawet trzy razy na turę. Proszę się nie sugerować tym "Cannot be duplicated on given wizard", kilka sztuk Sacrifice Of Form na stole duplikuje się jedynie "on given player". Jeśli już tak ściśle rozumiemy "any non-item cards he controls", to wypadałoby i ściśle czytać to.


Przyznam, że mnie zaintrygowałeś :shock: . Możesz nieco rozwinąć tą myśl? Czy już wkraczam na teren prawa patentowego? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 24, 2005 12:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Magical Harp?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 24, 2005 13:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Jaded napisał(a):
Magical Harp?


Moim zdaniem po użyciu Harfy nie można zagrać SACRIFICE OF FORM, bo ta akcja jest od razu skasowana przez działający efekt Harfy.
Problem powstaje przy użyciu Harfy "in response to" SoF :? . Wtedy rzeczywiście robi się dziwnie :shock: .
Jestem jednak za tym, aby oficjalną wykładnią :idea: stał się zakaz takiego manewru.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 24, 2005 21:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Tak, Magical Harp. A co do niemożności użycia jej efektu w połączeniu z SoF: SoF wywołuje kilka akcji - odrzucenie kart nie będących przedmiotami kontrolowanych przez Wizarda, umieszczenie przedmiotów "off-side", discardowanie Wizarda i na końcu czyni strikes ataku "fail" i modyfikuje ich bodychecks. Magical Harp anuluje tylko jedną z tych akcji.
Sytuacja jest więc podobna do tej, gdy w grze występują jednocześnie Bane of The Ithil Stone i The Nazgul Are Abroad. Pierwsza karta nie anuluje całkowicie działania drugiej, jedynie ostatnią akcję tj. wyciąganie kart Nazguli z discard pile.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 24, 2005 23:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
No to prosze o objasnienie jak by to mialo dzialac.

Dzikie harfie nie discarduje wizarda i co odrazu wykladam na niego SoF form i wracam wszytko to co odlozylem ??? bo skoro go nie zdiscardowalem to odrazu sie pojawil. Czy SoF wykladam dopiero jak przyjdzei mi na reke kolejny wizard?

Tak wogole caly przekret z harfa i SoF wydaje mi sie mocno przegiety :) ale to juz moja prywata opinia.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 25, 2005 20:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Aby mogło to zadziałać, Magical Harp w posiadaniu innej postaci w kompanii jest tapowana i Wizard jest wybierany celem tej akcji. Może to nastąpić najpóźniej bezpośrednio przed rozwiązaniem efektów SoF, ponieważ jeśli karta wywołuje kilka akcji, żadna inna akcja nie może być deklarowana pomiędzy ich rozwiązaniem.
Sacrifice of Form leży na stole, wraz z przedmiotami, które miał Wizard, w momencie zagrania tej karty. Sam zaś Wizard jest nadal w swojej kompanii.
Pytanie co się stanie, kiedy Wizard zagra kolejną kopię SoF i tym razem nie zostanie użyta harfa i w którejś z kolejnych faz organizacyjnych gracz, który go kontrolował wprowadzi Wizarda?
Sacrifice of Form stwarza pasywny warunek: "If the Wizard is put back into play, return his items to him and place Sacrifice of Form with him". W tym momencie dwie lub trzy kopie SoF stwarzają taki warunek. Zgodnie z zasadami rządzącymi pasywnymi warunkami, z wyjątkiem początku fazy M/H gracz, którego jest tura określa kolejność rozwiązywania stwarzanych przez nie akcji. W tym wypadku więc gracz wybiera, które SoF zostaje położone na karcie jego Wizarda. Kolejne akcje "place Sacrifice of Form with him" są anulowane przez zapis "May not be duplicated on a given Wizard".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.026s | 11 Queries | GZIP : On ]