Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Resources - problem natury ogólnej
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=284
Strona 1 z 3

Autor:  Jaded [ Cz mar 10, 2005 17:49 ]
Tytuł:  Resources - problem natury ogólnej

Temat ten już się nieśmiało pojawiał tu i ówdzie, wymaga jednak jasnego zdefiniowania - jakiejś zasady ogólnej.
Co zrobić gdy grają przeciwko sobie różne "alignmenty". Jak działają resources różnych stron?
Można wyróżnić tu cztery podejścia:
-Działają wszystkie na wszystkich
-Działają tylko na swoich
-Działają pewne grupy
-zależne od karty

Choć sam byłem wcześniej zwolennikiem hybrydowych rozwiązań, wydaje mi się, że jednak pierwsze podejście będzie najlepsze - chodzi mi tu głównie o wygodę gry i interpretacji przepisów- co wy na to?

Autor:  Gror [ Cz mar 10, 2005 18:41 ]
Tytuł: 

Pierwsze podejście tak jak sugerujesz będzie pozostawiało najmniej wątpliwości i będzie najbardziej przejrzyste. A z drugiej strony niby czemu Ciryaher ma nie skorzystać ze STAR OF HIGH HOPE? Nie widzę też większego problemu przy kartach typu ENDURING TALES czy A SHORT REST, ale przy LAPSE OF WILL albo CLEAR SKIES pojawia się pewien niesmak.
Z drugiej jednak strony jeszcze jaśniej byłoby gdyby karty działały tylko na swoich. Tu jednak okazałoby się, że minion resources tego typu jest zdecydowanie mniej i chłopaki mogłyby czuć się poszkodowane.
W sumie jednak aby grało się przejrzyściej opowiedziałbym się za drugą opcją, czyli "resources działają tylko na swoich". Wyjątkiem w pewnym zakresie mogłyby być tylko kompanie Fallen Wizarda.

Autor:  kfiadeg [ Cz mar 10, 2005 19:16 ]
Tytuł: 

a moze dało by się wykorzystać do tego podtypy z kart?
może niech karty typu Environment działają na wszystkich, a każde inne - tylko na swoich. Co wy na to?

Autor:  Gror [ Cz mar 10, 2005 19:32 ]
Tytuł: 

kfiadeg napisał(a):
a moze dało by się wykorzystać do tego podtypy z kart?
może niech karty typu Environment działają na wszystkich, a każde inne - tylko na swoich. Co wy na to?


Jest to jakiś pomysł. Tak czy inaczej trzebaby ustalić pewną wykładnię na turniej.

Autor:  Ciachu [ Cz mar 10, 2005 20:39 ]
Tytuł: 

Hmmm bylbym sklonny przyjac opcje, ze zasoby dzialaj a tylko na swoja strone, z jednej prostej przyczyny: gdyby milo byc inaczej, autorzy MECCG nie wymyslali by innych rodzajow zasobow dla graczy "ciemnych" niz te, ktore juz w zasadzie byly w METW. Oczywiscie nie chodzi mi tutaj, zeby nagrywac np. takiego "Sun" na orki/trolle, ale o to ze wtedy karty dla nich mialyby ten sam kolor tla. Skoro jest jednak inaczej, to sadze ze tak wlasnie ma byc.

Zatem jeszcze raz: jak dla mnie, to zasoby dzialaja tylko na wlasna strone.

Autor:  Konrad Klar [ Cz mar 10, 2005 23:58 ]
Tytuł: 

Pewnie będą głosy, "żeby było prościej, żeby nie trzeba było spamiętywać tony przepisów" itd. Ludzie nie lubią zabawek o skomplikowanej obsłudze.
Można upraszczać, ale dla kogo? Dla tych kilkunastu osób, które przyjeżdżają na turnieje (czyli mimo różnic zdań, jakoś nie narzekają na komplikacje), czy dla całej reszty (jest taka :?: ), z nadzieją, że jak będzie łatwo, prosto i przyjemnie to się chętniej będzie garnąć do MECCG?
Słońce może faktycznie świeci wszystkim stronom (niektórym prosto w oczy), ale Gwiazda Dobrej Nadziei już nie musi wszystkim dodawać nadziei.
Co zostanie ustalone w zasadach turniejowych, przyjmę do wiadomości, dopóki to jakoś będzie przypominać Śródziemie w sensie "of simulating Tolkien's works".
Krótko mówiąc, czwarty wariant widziałbym najchętniej. Trzeci też byłby niezłym kompromisem, konkretnie widziałbym w tej grupie karty zmieniające typy site'ów i regionów, czyli "geograficzne", (bo środowiskowe to już trochę inna kategoria w MECCG).

Autor:  |Highwayman| [ Pt mar 11, 2005 2:14 ]
Tytuł: 

juz gdzies pisalem ze jesli chcemy zmieniac zasade dzialanie karta by bylo bardzoej logicznie czy bardziej w zwiazku ze swiatem Tolkiena to powinnismy sie zajac wszystkimi takimi wypadkami a nie tylko poszczegulnymi tzn. nie zogdze sie na to zeby uznac ze resource'e dzialaja tylko na swoje strony jesli np nie zmienimy dzialania Rumor of Wealth na non-under-deeps ruins&lairs, czy Hundreds of Butterflies w under-deep'ach czy Clear Skies w under-deep'ach itp

przy Star of High Hope, faktycznie nie ma przeciwwskazac zadnych by dzialalo i na minionowe postacie, rzecz jasna Clear Skies sie zle kojazy jak widzimy ze daje dopalki orkom, ale karta ta była przewidziana jako dziajałąca w obie strony - znaczy dajaca tez bonus przeciwnikowi, to ze później wyszly inne dodatki troche skomplokowalo sprawe (szczegulnie dla tych poszukujcych logicznosci i tolkienowskiego klimatu w dzialaniu kart) ale nie zmienilo tej zasady

uwazam (co juz z reszta tez gdzies pisałem) ze nie powinnismy brac nazw kart doslownie w celu stwierdzenia co sprawia ze karta ma takie a nie inne efekty czyli nie czytajmy np. Clear Skies jako - jest czyste niebo co napawa nadzieja i daje bonus do power'a; tylko Clear Skies - tak nazwali karte która daje bonus do power'a, lepiej ze nazwali ja tak niz po prostu "Power Enhancement Card Number 1"

podsumowujac i mówiac w skrócie jestem z utrzymaniem obecnego stanu rzeczy czyli wszystko dziala na wszystkich

Autor:  Wojtek [ Pt mar 11, 2005 9:29 ]
Tytuł: 

Jestem zdania, że karty resourcowe działają na tylko na swoją stronę a hazardy dotyczą wszystkich graczy.
Żadne tam udziwnianie, Ciryaher nie korzysta z STAR OF HIGH HOPE bo zaprzedał duszę diabłu i ma inne priorytety niż gwiazdki na niebie :!:
Poza tym, gdyby autorzy chcieli "dopalać" minionów w ten sposób, to by wydali odpowiedniki tych kart dla tychże gości, skoro tego nie zrobili to nie wyręczajmy ich na siłę.

Autor:  Wojtek [ Pt mar 11, 2005 9:37 ]
Tytuł: 

|Highwayman| napisał(a):
nie zmienimy dzialania Rumor of Wealth na non-under-deeps ruins&lairs


A czemy niby ma być na non under-deeps :?:
Co to smoki nie mogą zleźć w podziemia, przecież pokusa jest silna 8)
Mówisz żeby nie interpretować działania kart po nazwie a przeszkadzają ci motylki w podziemiach - to przecież "Odtapowywacz nr 2".

Autor:  Gyg [ Pt mar 11, 2005 11:05 ]
Tytuł: 

Ja rowniez jestem za tym zeby resoursy dzialaly tylko na swoja strone.
Fallen nie moze zagrywac jasnych pernamentow na druzyny z orkiem lub trollem. Czyzby byl to wstep autorow do tego aby jasno wyjasnic ze resoursy nie dzialaja na przeciwne alignmenty?
Co prawda hero characters moga u fallena uzywac resoursow obu stron ale przeciez wiekszosc dopalek do ciemnej strony wymaga leadera.

Autor:  Jaded [ Pt mar 11, 2005 11:34 ]
Tytuł: 

A co z kartą, o której była już mowa: Forewarned is Forearmed?
albo Fate of ithil stone? HOrns, Horns Horns? Back to the fray?

Autor:  Gror [ Pt mar 11, 2005 11:37 ]
Tytuł: 

Gyg napisał(a):
Fallen nie moze zagrywac jasnych pernamentow na druzyny z orkiem lub trollem. Czyzby byl to wstep autorow do tego aby jasno wyjasnic ze resoursy nie dzialaja na przeciwne alignmenty?
Co prawda hero characters moga u fallena uzywac resoursow obu stron ale przeciez wiekszosc dopalek do ciemnej strony wymaga leadera.


Nie mieszajmy tu pojęć "MINION" i "OVERT". Ciryaher u Fallen Wizarda jest traktowany jako hero i spokojnie może korzystać ze STAR OF HIGH HOPE. Z drugiej strony Sarumanowy Ugluk jadąc do BARAD-DUR musi zagrać hero site i tam się jednak trzaskać z pobratymcami.

Autor:  Gror [ Pt mar 11, 2005 11:40 ]
Tytuł: 

Jaded napisał(a):
A co z kartą, o której była już mowa: Forewarned is Forearmed?
albo Fate of ithil stone? HOrns, Horns Horns? Back to the fray?


I tak bez końca możemy szukać tego typu :? :?: przykładów.

Właśnie chodzi o to, żeby coś ustalić. Przynajmniej na potrzeby turnieju.

Autor:  Wojtek [ Pt mar 11, 2005 11:47 ]
Tytuł: 

Minionsi nie mogą korzystać z Forewarned is Forearmed, przecież mają swój Ready to His Will (czy jakoś tak)
Mają swoje karty i niech z nich korzystają :!: :!:
Skoro Ciryaher dla fallen wizarda jes herosem to jak najbardziej może korzystać ze Star of High Hopes.

Autor:  Jaded [ Pt mar 11, 2005 11:55 ]
Tytuł: 

Wojtek napisał(a):
Minionsi nie mogą korzystać z Forewarned is Forearmed, przecież mają swój Ready to His Will (czy jakoś tak)


Tylko, że "Forewarned..." działa na hazardy i site'y nie ma tam wogóle mowy o graczach (jeśli już to o hazardplayerze)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/