Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Lucky Search... czy to jest az takie dobre... ? :-/ https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=283 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Ciachu [ Wt mar 08, 2005 2:42 ] |
Tytuł: | Lucky Search... czy to jest az takie dobre... ? :-/ |
Witam. Cytuj: LUCKY SEARCH - Short-event (R) Scout only. During the site phase, tap a scout at a Shadow-hold or Dark-hold. Turn over cards from your play deck one at a time until you reveal a non-special item or reach the end. If you reveal a non-special item, the scout takes control of it. In any case, the scout must face a single strike attack with a prowess equal to 3 plus the number of cards revealed; this attack/strike cannot be cancelled. Reshuffle all revealed cards except the item back into play deck. A teraz errata: Cytuj: Lucky Search Card Erratum: Replace "Discard all revealed cards except the item." with "Reshuffle all revealed cards except the item back into the play deck." Add at the end of the first paragraph "Discard item if the scout is wounded by this attack." You are not allowed a minor item after the Lucky Search item. A Noble Hound does not face the attack instead of the character that played Lucky Search, because the strike is never assigned. Moje pytanie jest nastepujace: czy to co wytluscilem w tekscie erraty jest na 100 % prawda ???? ![]() Sprawa druga wiaze sie z zagrywaniem owego itemu. Czy na tym Shadow-holdzie albo Dark-holdzie wyciagniety przeze mnie Lucy Searchem item musi byc "playable" ? (tzn. chodzi mi o to czy np. na Mount Gram moge w ten sposob zagrac np. Narsila. |
Autor: | Konrad Klar [ Wt mar 08, 2005 3:17 ] |
Tytuł: | |
Już się zacząłem obawiać, że z tego powodu musi też umrzeć combo scout+Noble Hound+Stabbed Him In His Sleep. Ale chyba nie, bo na Lucky Search jest wyraźnie napisane "In any case, the scout must face a single strike attack..." na Stabbed jedynie "The scout faces an attack". Choć drugiej strony, na Noble Hound jest podobne "In all cases"... Można chyba przyjąć wykładnię, że przy Lucky nie są strike'i przypisywane - to scout musi przyjąć atak i strike. Różnice są rzeczywiście drobne, jak między odrzucaniem przedmiotów przy Thief i odrzucaniem przy Brigands. A to: "Add at the end of the first paragraph "Discard item if the scout is wounded by this attack."" to errata, nie wykładnia i niestety nie pozostawia wątpliwości (i nie ma "konfliktu interesów", jak przy Noble Hound). Na niektórych innych kartach pisze bardziej szczegółowo o jaki item chodzi i czasem, że musi być normalnie zagrywalny na danym site. Tu mowa tylko o non-special, więc Narsil podpada pod tę kategorię. Przepraszam, Do tego fragmentu swojego postu nie mam zupełnej pewności: "Już się zacząłem obawiać, że z tego powodu musi też umrzeć combo scout+Noble Hound+Stabbed Him In His Sleep. Ale chyba nie, bo na Lucky Search jest wyraźnie napisane "In any case, the scout must face a single strike attack..." na Stabbed jedynie "The scout faces an attack"" To znaczy, nie jestem w 100% pewien, czy jeżeli postać jest celem ataku, uczestniczyć w nim może kontrolowany przez nią ally. . |
Autor: | Ciachu [ Wt mar 08, 2005 3:26 ] |
Tytuł: | |
Troszke niefachowo :-/ Dotychczas LS byl kapitalny, bo pozwalal wyciagac przedmiot z talii jakims napakowanym w Body gostkiem i wszystko bylo oke'y. Nie martwilem sie tym ze moge zebrac strike nawet za 20-kilka, bo np takie 9 Body bylo dostateczna polisa ubezpieczeniowa ![]() No i upadl kolejny pomysl na talie na turniej ![]() |
Autor: | Tworek [ Wt mar 08, 2005 10:49 ] |
Tytuł: | |
Ciachu napisał(a): Troszke niefachowo :-/ Dotychczas LS byl kapitalny, bo pozwalal wyciagac przedmiot z talii jakims napakowanym w Body gostkiem i wszystko bylo oke'y. Nie martwilem sie tym ze moge zebrac strike nawet za 20-kilka, bo np takie 9 Body bylo dostateczna polisa ubezpieczeniowa ![]() i bardzo dobrze, ze napisali do tego errate, bo to przegiete bylo, zwlaszcza jak ktos gral na Jedyny Pierscien i mial 3 Lucky Searche i jeden przedmiot w decku - Scroll of Isildur. pzdr Tworek |
Autor: | |Highwayman| [ Wt mar 08, 2005 11:45 ] |
Tytuł: | |
na pierwszym miejscu potwierdze, ze przedmiot który zagrywasz z Lucky Search'a nie musi byc normalnie zagrywalny na site'cie, musi spelniac warunki wymienione na Lucky Search'u - znaczy w Mount Gram mozesz zagrywac greater hoard item'y Lucky Search wymaga po prostu troszke wiecej finezji teraz jezeli chcesz oprzec talie na LS to skladajac deck do talii powinienes wrzycic tylko jeden zagrywalny z Search'a przedmiot którym musi byc Enruned Shield Cytuj: Enruned Shield hero resource - item MP: 3 item Prowess/Body: -/+3 Corruption: 2 Description: Unique. Hoard item. Shield. +3 to body to a maximum of 10. Warrior only: tap Enruned Shield to cause one strike against bearer to be ineffectual (i.e., it doesn't fail and it is not successful). po zagraniu tej karty na swojego warrior scout'a, nie musisz sie juz martwic o atak z LS bo bedizesz mugl go uczynic nieskutecznym dzieki tarczy, nastepnym krokiem jest wrzucenie wszystkich innych przedmiotów z sideboard'u do talii problemem nadal jest jak zagrac ta tarcze, isc do smoków to glupi pomysl, z uzycie LS moze byc ryzykowne, zawsze mozesz miec jakiegos Risky Blow'a czy Lucky Strike'a zeby wspomóc twojego warrior/scout'a generalnie dobrym pomyslem jest uzycie jakiejs podgladaczki talii zeby wiedziec czy jakis przedmiot jest na wierzchu czy nie - przykladowe tkaie karty to Palantir of Minas Tirith, Eyes of Mandos bardzo ciekawym sposobem jest tez karta Enduring Tales Cytuj: Enduring Tales hero resource - long-event When any player discards a card from his hand, he may discard it to the top of his play deck (and always face down) instead of to his discard pile. masz jedna druzyne rzerujaca na LS na jednym site'cie, a innymi biegasz po bezpiecznych lokacjach i dociagasz karty, jak dociagenisz przedmiot to go discardujesz na wierch talii a nastepnie zagrywasz LS jesli gramy Fallen'em to uzywanie LS jest jeszcze bezpieczniejsze dzieki 2 kartom Cytuj: Sojourn in Shadows minion resource - short-event Magic. Shadow-magic. Playable before strikes are assigned on a character facing an attack in a shadow-magic using character's company. Target character cannot be assigned a strike from the attack. Unless he is a Ringwraith, the shadow-magic using character makes a corruption check modified by -4. Cytuj: Ruse minion resource - short-event Diplomat only. Scout only. Playable on a untapped diplomat in a covert company facing an attack. Tap the diplomat. The attack is canceled. Alternatively, playable on a scout facing an attack. No strikes of the attack may be assigned to the scout. obu kart mozna uzyc by twój scout od LS nie mugł zostac celem strike'u z LS, a że na karcie LS pisze ze tylko on moze z tym strike'iem walczyc to w efekcie atak jest tak jakby skasowany (tzn, skasowany nie jest ale nikt z nim nie moze walczyc wiec...) generalnie polecam sprawdzenie tematu Morannon Trick w dziale Ekstremalne Sztuki Walki, tam jest jeszcze troche o Lucky Search'u |
Autor: | Konrad Klar [ Wt mar 08, 2005 21:06 ] |
Tytuł: | |
Zwrócę tylko uwagę, że na Lucky Search jest: "In any case, the scout must face a single strike attack" i CRF wyjaśnia, że strikes nie są przydzielane. Noble Hound z tego powodu nie działa. Dlaczego więc Sojourn in Shadows i Ruse ? Nie czepiam się, po prostu chciałbym wiedzieć, jak ocalić swoje stare kombo, skoro nikogo już nie mogę Zasztyletować W Jego Śnie przy pomocy Szlachetnego Psa. |
Autor: | |Highwayman| [ Śr mar 09, 2005 1:01 ] |
Tytuł: | |
"In any case, the scout must face a single strike attack" oznacza ze to scout musi walczyc (a nie kto inny) i ze ataku tego nie mozna skasowac - ani uzycie Enruned Shield ani Ruse czy Sojurn in Shadows tego ataku nie kasuje sprawia tylko ze nie ma on celu co według minie nie wyklucza uzycia Boble Hound'a pod scout'em do walczenie ze Stabbed him in his Sleep powiem wiecej nie widze przeciwwskazan by uzyc Noble Hound'a przy Lucky Search'u wygladalo by to tak zagrywasz LS na scout'a z noble Hound'em -> LS determinuje ze to ten scout musi byc celem ataku -> włącza sie specjalna zdolnosc Noble Hound'a i to on walczy z tym strike'iem czy Hound to przezyje czy nie / czy sie zrani czy nie - przedmiot jest skutecznie zagrany |
Autor: | Jaded [ Śr mar 09, 2005 10:33 ] |
Tytuł: | |
|Highwayman| napisał(a): "In any case, the scout must face a single strike attack" oznacza ze to scout musi walczyc (a nie kto inny) i ze ataku tego nie mozna skasowac - ani uzycie Enruned Shield ani Ruse czy Sojurn in Shadows tego ataku nie kasuje sprawia tylko ze nie ma on celu co według minie nie wyklucza uzycia Noble Hound'a pod scout'em do walczenie ze Stabbed him in his Sleep powiem wiecej nie widze przeciwwskazan by uzyc Noble Hound'a przy Lucky Search'u Zgodziłbym się z tobą , gdyby nie ten nieszczęsny zapis z CRF i zwrot "in any case" - skoro w dalszej części pisze, że strike/attack cannot be canceled. Oczywiście enduned shield może być użyta tak czy inaczej. |
Autor: | |Highwayman| [ Śr mar 09, 2005 12:31 ] |
Tytuł: | |
naprawde uwazam ze ten zwrot "in any case" oznacza ze niewazne co zrobisz to scout (a nie kto inny) musi byc celem tego ataku, ale jesli sprawisz ze z powodu innych kart nie moze byc celem to atak bije w pustke zawsze wydawalo mi sie ze tekst kart nastepnych mzoe wplywac na tekst wczesniejszych (mówie o Chain of Effekt) i wygądałoby to tak: 1. LS powoduje ze scout na kturego LS zostal zagrany musi walczyc z atakiem 2a Noble Hound kicks in - sprawia ze zanim scout zawalczy to piesek musi najpier miec przydzielonego strike'a - w efekcie to Hound walczy ze strike'iem z LS 2b Ruse lub Soujurur in Shadows sprawia ze scout nie moze byc celem ataku, jako ze nikt inny nie moze tez nim byc (co wynika z LS) atak udeza w pustke |
Autor: | Gość [ Śr mar 09, 2005 12:52 ] |
Tytuł: | |
CRF napisał(a): Lucky Search · Card Erratum: Replace "Discard all revealed cards except the item." with "Reshuffle all revealed cards except the item back into the play deck." Add at the end of the first paragraph "Discard item if the scout is wounded by this attack." · You are not allowed a minor item after the Lucky Search item. · A Noble Hound does not face the attack instead of the character that played Lucky Search, because the strike is never assigned. to chyba zamknie nasza dyskusje jezeli Noble Hound nie moze tu pomus bo "the strike is never assigned" to chyba Ruse i Sojurn in Shadows tez nie pomoze tam pisze o "assign strike" ale zanim wpadlem na pomysl zeby zajzec do CRF'u to rzucilem to pytanie na zagranicznym forum zobaczymy co powiedza |
Autor: | kfiadeg [ Śr mar 09, 2005 13:09 ] |
Tytuł: | |
no cóż, wymieniony cytat z CRF był już w pierwszym, inicjującym poście...... ![]() |
Autor: | |Highwayman| [ Śr mar 09, 2005 20:16 ] |
Tytuł: | |
co slepemu po oczach.... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |