Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Long Dark Reach
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=282
Strona 1 z 2

Autor:  Ciachu [ Pn mar 07, 2005 0:59 ]
Tytuł:  Long Dark Reach

Na temat tej karty prowadze dosc ozywiona dyskusje z Jadedem na forum poswieconym muliplayerowi w KK 12.03.2005. Pozwolcie ze przedstawie cala sprawe takze tutaj:

Cytuj:
LONG DARK REACH - Short-event (R)
Playable on a moving company with at least one Wilderness in its site path if you have at least 10 cards in your play deck. Reveal the top seven cards of your play deck. One revealed Nazgűl, Dragon, or a non-unique creature of your choice immediately attacks the company (regardless of its playability requirements). The creature must be
playable in some region besides Coastal Sea. If the creature could not normally be played on the company, modify its prowess by -4. Shuffle all unused cards and return them to the top of your play deck.


Wedle instrukcji do MELE karta ta nie ma zastosowania w przypadku gry przeciwko ciemnej talii. Zastanawiam sie czemu. Owszem, wyciaganie nazgula z talii i atakowanie nim minionow jest troszke pozbawione sensu, ale...
Wyobrazmy sobie sytuacje, w ktorej budujemy decka na Dragonach. Zadnych innych creatur w decku nie posiadamy. I tak zlozonym dekiem chcemy skopac tylek kumplowi grajacemu ciemna talia. Czy wtedy Long Dark Reach takze nie ma zastosowania w naszym decku ? Przeciez dzieki tej karcie mozemy wyciagnac z deku np Itangasta, ktory z pewnoscia ma wieksze szanse wykilowac kilku orkow/trolli niz np Dwar of Waw.

(Przyznam sie, ze w taki sposob wykorzystywalem te karte nie raz grajac przeciwko trollom kumpla. Wtedy, te kilka lat temu, kumpel nie wnosil zadnych obiekcji.)

Ten sam manewr mozna przeciez zrobic wykorzystujac dowolne nieunikalne creaturki. Czy zatem tylko przez to, ze na karcie jest mowa o wyciaganiu nazguli, nie moge jej wrzucic do swojego decku w momencie gdy gram przeciwko ciemnej talii ? Jak na moj gust jest to troszke dziwne i lekko sporne.

Chcialbym zatem w tym miejscu wysunac postulat: stworzmy liste kart, ktore faktycznie nie dzialaja przy grze jasna talia vs ciemna talia. A dla kart, ktore sa sporne stworzmy wlasne erraty, albo cos podobnego.

Czekam na wasze opinie szanowni fani MECCG ;-)

Autor:  Jaded [ Pn mar 07, 2005 1:08 ]
Tytuł: 

Chodzi o to ,że to to jest Long dark reach. Zagranie tej karty na drużyny Ringwraitha "makes a little sense in terms of simulating Tolkien's works"

Autor:  kfiadeg [ Pn mar 07, 2005 1:09 ]
Tytuł: 

ok, no to ja pierwszy:

nie wiem czy wszyscy wiedzą, ale Smoki są to również słudzy (minions) Ciemności. Może Sauron za wielkim autorytetem dla nich nie jest, ale Morgoth na penwo...
Uważam, że mimo swoich mocno indywidualnych charakterów - smoki stoją raczej po stronie sił Ciemności a nie Wolnych Narodów... Mamy doskonały dowód tego - smocze fakcje - dostępne tylko na jasno-niebieskim tle ;) (znaczy tylko wersja minion).

moim zdaniem nie chodzi w Long Dark Reach tylko o Nazgule, ale również o smoki jako przyczynę zabronienia używania jej przeciwko Ringwraithom

Autor:  Ciachu [ Pn mar 07, 2005 1:12 ]
Tytuł: 

Hmmmm, ciekawe zdanie, moja pewnosc siebie zaczyna sie chwiac w posadach ;-) czekam na dallsze opinie :-)

Choc tak teraz przyszlo mi do glowy... Skoro Smoki sa sugusami Saurona, Nazgule oczywiscie tez, o orkach i trollach nie trzeba przypominac (ani o Barlogu tak szczerze mowiac) to czym tak naprawde rozjechac te wstrene orki ????? Pozostaja sami meni, dwarfy i elfy... :-/

Autor:  kfiadeg [ Pn mar 07, 2005 1:39 ]
Tytuł: 

...i korupcja :)

Autor:  Ciachu [ Pn mar 07, 2005 1:41 ]
Tytuł: 

Z ta korupcja to tez bym sie klocil, bo nie jest ona tak wypasna jak przeciwko herosom. Chocby sam fakt ztapowania postaci ktorej nie wyszedl test o 1 pkt :-/ Lipa, panie, ludzie, lipa :-/

Autor:  Konrad Klar [ Pn mar 07, 2005 1:53 ]
Tytuł: 

Co do smoków, w przetłumaczonym na polski dodatku do MERP: Stwory Śródziemia, w charakterystyce jednego z nich podano, że miał zatarg z Hoarmurathem. Może więc nawet jeśli kiedyś były smoki z Sauronem "w jednej drużynie", później nastąpił rozłam. Sądzę raczej, że ze "wstrzymującymi" Undeadami to już niekoniecznie kwestia "of simulating Tolkien's works". Po prostu miniony co i rusz kręcą się po ciemnych landach i holdach (to dla nich zaplecze) i przy niewstrzymujących atakach duchów mieli by wszędzie "ciepło", tak jak przy działającym Foul Fumes.

Autor:  The Mouth [ Pn mar 07, 2005 8:46 ]
Tytuł: 

Jeszcze można dobrać się do skury minionowym kompaniom animalsami i spiderami.

Autor:  root [ Pn mar 07, 2005 8:50 ]
Tytuł: 

Karta Long Dark Reach nie jest zabroniona przeciwko Wiedzmom.

Jak napislał Jaded:

Cytuj:
Zagranie tej karty na drużyny Ringwraitha "makes a little sense in terms of simulating Tolkien's works"


ale potem jest odrazu zdanie:

Cytuj:
it is up to your palyergroup to decide if these cards have an effect on Ringwraith players"

I na koniec moje prywatne zdanie - powinny one miec efekt na wiedzmowe kompanie.

Autor:  kfiadeg [ Pn mar 07, 2005 10:49 ]
Tytuł: 

ten cytat chyba ci nie wyszedł ?

Autor:  Jaded [ Pn mar 07, 2005 10:52 ]
Tytuł: 

Cóż, pozwoliłem sobie zadecydować w imieniu playgroup :)

Popieram jednak ideę ustalenia "oficjalnego" zestawu takich kart. Z tego zestawu który podałem wcześniej wyrzuciłbym:
Winds of wrath i Revealed to all watchers - obie karty nie uderzają jakoś szczególnie w Miniona, nie są też problemem "tematycznym"

Autor:  Tworek [ Pn mar 07, 2005 10:55 ]
Tytuł: 

root napisał(a):
Karta Long Dark Reach nie jest zabroniona przeciwko Wiedzmom.
Cytuj:
it is up to your palyergroup to decide if these cards have an effect on Ringwraith players"

I na koniec moje prywatne zdanie - powinny one miec efekt na wiedzmowe kompanie.


przychylam sie do tego zdania, zwlaszcza jesli na turniejach decydujemy sie grac 'uniwersalnymi' deckami

pzdr

Autor:  The Mouth [ Pn mar 07, 2005 11:20 ]
Tytuł: 

Zauważcie, że cytat ten:
Cytuj:
it is up to your palyergroup to decide if these cards have an effect on Ringwraith players"

mówi o tym, że grupa musi sama zdecydować, czy te karty tj. Long Dark Reach itp. mają efekt/działają na Ringwraitha(bo jest założone, że nie mają/nie działają), a nie że te karty nie działają na Ringwraitha i grupa musi ustalić czy działają. Więc jeżeli grupa nic nie ustali, to kart tych nie wolno używać przeciw minionom.

Autor:  Gość [ Pn mar 07, 2005 13:11 ]
Tytuł: 

wydaje mi sie ze zawsze gralismy tylko na to ze ta pierwsza (obowiazkowa ze tak powiem) grupa kart nie mzoe byc zagrywana na minion'uw, natomiast nigdy nie okreslalismy czy karty z tej opcjonalnej grupy maja dzialac na minion'uw czy nie, a skoro tego nie ustalilismy to gralo sie ze mozna jes zagrywac

nie czytalem zbyt uwaznie wszyskich powyzszych postuw ale gdzies mi sie przewinelo ze Smoki i Balrog to sludzy Saurona - otuz nie, oni wszyscy byli slugami Morgoth'a a po jego upadku rozpierchli sie i zaczeli działalnosc na wlasna reke i teraz rywalizuja ze soba (nie ma nigdzie mowy ze jakikolwiek smok atakuje minion'uw jako detainment, ani ze jakakolwiek manifestacja Balroga atakuje ich jako detainment)

jesli chodzi o dobry sposub na minion'a
Smoki i Drake'i - oczywiscie jesli tylko wyścubi nos z mordoru (choc w mordorze moga go dopasc Marsh i Sand Drake'i)
ludzie+elfy+krasnoludy - po prostu morduja minion'uw (szczegulnie over companies), nie tylko sa stosunkowo niezle bazowo, to ich dopalaka (Chil them with Fear) dodaje jeszcze 2 strike'i i 2 power'a, a sporo z nich wychodzi na shadow-landach, nie wspominaja juz o wszechmocnym Elf-lord Revealed in Wrath+Master of the House combo gdzie co ture mozsze wracac sobie Elf-lord'a na reke i bez przerwy nekac nim przeciwnika (a Elf-lord z Chill them with Fear to 3 strike'i z 17, +4 vs Ringwraiths, co albo zabija albo tapuje, niewazne kto z nim walczyl)
orki - uwazane powszechnie za bezuzyteczne przeciw minion'om, ale jest sporo site'uw gdzie minion musi walczyc z orkami (nawet jesli datainment), wystarczy Redoubled Force i mamy +3 strike'i i +2 power, nie zapominajmy tez Troll Purse, pozatym taki Orc Guard (power 8, 5 strike'uw) z Minions Stir budzi juz respekt, na minion zagrac to nie porblem i pamietajmy ze tapnieta druzyna nic na site'cie nie zrobi
undead'y - j.w. uwazane za nie przydatne vs minions, ale mozne tak dopalic ze nawet potezna druzyna minion'uw bedize cala zatapowana, pamietajmy o Spells of the Barrow-wights

(tym którzy uważaja ze detainment nie moze zranic polecam przeczytanie karty FEAR! FIRE! FOES! z dodatku Against the Shadow)

trole - zagrywalne zaruwno na shadow'a jak i na wilderness'ach, moze nie tak liczne jak orki ale silniejsze jesli sie zaangazujemy w dopalenie ich (Minions Stir+Scimitars of Steel) co sprawia ze jako detainment moga zatapowac nawet najwiekszych twardzieli
korupcja - pomimo sukcesu deck'u korupcyjnego mojego brata na ostatnim turnieju nadal nie jestem zagozalym zwolennikiem tali korupcyjnych na minion'uw - wymaga to o wiele wiekszego nakladu by ich skorumpowac pomimo iz przedmioty minion'uw daja wiecej korupcji, ze nie wspomne o minion'owych taliach uzywajacych czarów; ale sila minion'uw w korupcji jest tez ich slaboscia - gracze minion'owi sa tak pewni tego bonusu do korupcji minion'uw ze o wiele czesciej nie taluja sie do zdejmowania korupcji co prowadzi do wiekszego nagromadzenia kart korupcyjnych na minion'ach;a jednal w zadnej innej tali hazardowej nie odczuwam tak bardzo jak przy korupcji ze wszystko zalezy od dobrych lub zlych rzutuw przeciwnika
cvcc - (company vs company combat); druzyna elfów i dunadan'uw+Star of High Hope (nie limitowane do ilosci w grze na raz - czyli mozna uzyskac +6 power), chyba wiecej nie trzeba mówic
pająki, animale, wilki - jedynie regiony free-domain nie sa przez nie zagrozone, atakuja minion'uw normalnie nie detainment, Spider of The Morlat obdarowuje wszytkich podruzujacych z lub do Dol Guldur 2 strike'ami z 10 (co moze byc dopalone nawet do 5 z 14 - detainment, ale jaki) Sheloba jako event strzeze przejsca przez imlad morgul; wilki plączą sie po mordorze, a animale mozna znalezc prawie wszedzie
influence - do pwnego stopnie skuteczny, ale podobnie jak korupcja duzo zalezy od rzutuw przeciwnika i tego jak czybko podejda mu Voices of Malice
roadblock - jesli gramy z talia biegajaca tylko po mordorze to praktycznei bez uzyteczny, cos doors of night+fell winter+snowstorm moze sprawic ze cos w mordorze sie przyblokuje
agenci - teoretycznie bezuzyteczni ale jesli dysponujemy Golodhros'em a przeciwnik jest w Mordorze to troche punktuw straci przez influenca tego agenta
mix - troche tego troche tamtego, jesli stawiasz na jakas koncepcje oparta na duzej iloci event'uw to jako kreturki powinienes miec Ent in Search of the Entwives, oczywiscie Elf-lorda i Nameles Thing; jesli twoje hazardy to mordecze kretury to jako dodatek powinno sie wrzucic Heedless Revelry i Veils Flung Away...

to oczywisice jest tylko pare pomysluw ot tak rzuconych, bardziej wyrafinowane stratege wymagaja wiecej czasu do wymyslenia, ale wydaje mi sie ze podalem tu dosc dobra baze do tego jak utrudnic rzycie minion'om

Autor:  |Highwayman| [ Pn mar 07, 2005 13:12 ]
Tytuł: 

tak to wszytko wyzej to ja
plynie z tego nauka - nie pisz za dlugich postuw bo cie w miedzy czasie wyloguje

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/