Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Fallen-wizard i Przystanie zwykłego Wizarda
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=272
Strona 1 z 1

Autor:  kfiadeg [ Cz mar 03, 2005 12:46 ]
Tytuł:  Fallen-wizard i Przystanie zwykłego Wizarda

słuchajcie - jak to jest dokładnie z tymi przystaniami typu Rivendell, Lorien etc dla Fallena? Wiem, że nie są to przystanie dla niego, ale w takim razie czym są? Free-holdami?

Balrog ringwraithowe Geann a-Lisch ma jako ruiny bez możliwości Darkhavenowych.....

Autor:  Ciachu [ Cz mar 03, 2005 13:14 ]
Tytuł: 

Hmmm, fakt, haveny to juz nie sa (z zasad wynika tylko ze traca swe "havenowskie" zdolnosci, czyli leczenie, wprowadzanie postaci do gry itd.).

Natomiast jesli chodzi o typ site'u to sklanialbym sie ku opcji, ze sa to jednak nadal haveny, po prostu traktowac to jako taki typ site'u i tyle. W takim przypadku faktycznie odpada zagrywanie sporej czesci hazardow na kompanie Fallena idace do havenow z METW, ale sadze ze to jest do przezycia...

Mozna takze rozwazyc inna kwestie: Jesli chodzi o Geann a-Lisch, Carn Dum, Dol Guldur i Minas Morgul to korzystac z site'ow do jasnej strony (tzn. tych z METW i AtS), a dla Grey Havens, Rivendell, Lorien i Edhellond korzystac z wersji dla "minion company" z AtS.
Ale w takim przypadku mialbym pewne obiekcje, bo: wyobrazmy sobie kompanie Fallena skladajaca sie z samych ludzi, elfow, krasnali itp. (bez orkow/trolli). Powstaje pytanie dlaczego oni musza naparzac sie z jakimis elfami, gdy chca wejsc np do Rivendell. Przeciez sa to zwykli ludzie, którzy chca troszke odpoczac, a nie zadne orki, ktorych faktycznie elfy beda naparzac.
I ten sam problem rodzi sie w odwrotnym przypadku, dlaczego orki/trolle Fallena musza sie butac z orkami np. na Minas Morgul....

Moj postulat odnosnie tych site'ow jest zatem nastepujacy:
dla "jasnych" kompanii Fallena haveny z METW tarktowac prawie jak zwykle wizardhaveny (z wyjatkiem leczenia itd), a darkhaveny z MELE traktowac jako zwykle dark-holdy...
A dla "ciemnych" kompanii Fallena haveny z METW traktowac jako Free-holdy (z kartami z AtS), a darkhaveny z MELE jako darkhaveny bez mozliwosci leczenia, wprowadzania postaci itd...

Autor:  Gror [ Cz mar 03, 2005 14:58 ]
Tytuł: 

W sumie zasady wyjaśniają to dość precyzyjnie.

Hero Havens (Rivendell, Edhellond, Grey Havens, Lorien) nie posiadają dla FW właściwości Havenów (leczenie, storowanie przedmiotów, itp.). Natomiast "for the purposes of playing hazards" pozostają Havenami. Że niewiele można im tam zrobić? Prawda, ale z drugiej strony to niewiele tam też FW może zdziałać (poza Elves of Lindon i kilkoma Minor albo Special Items niewiele mi przychodzi do głowy).
Co do Darkhavens tu sprawa jest jeszcze bardziej przejrzysta - FW musi korzystać z hero sites, więc problemu nie ma (Darkhaveny są Darkholdami). A że orki Sarumana muszą się naparzać z tymi z Morgulu? Mnie to akurat wcale nie dziwi.

Autor:  |Highwayman| [ So mar 05, 2005 10:09 ]
Tytuł: 

podsumuje, dodam i zaskocze

hero haven'y dla fallena sa kategoria site'u 'haven' bez zadnych dodatkowych efektuw (jedyne dodatkowe efekty to te kture sa na kartach tych haven'uw zapisane - a jak wiemy zadnych taki efektuw nie ma)
ale pomimo ze kategoria to haven to site nie jest havenem nawet przy interpretowaniu tekstu kart np.

Cytuj:
Await the Advent of Allies
hero resource - permanent-event
Playable on a non-Wizard character with a mind of six or less. Character must stay at its current non-Haven site until you play a card at the site. Target character does not count against general influence and its marshalling points do not count. Discard this card when you play a resource at the site, the character is discarded, or the character is wounded. Cannot be duplicated on a given character.


fallen player moze zagrac ta karte na jedna ze swoich posatci stojacym w hero havenie, na hero'sowej wersji site'u

chcialbym sie teraz podzielic z wami pewnym glupim niedopatrzeniem w zasadach
na hero havenach mozna zagrywac kreaturki (nawet na hero player'a) a to dlatego ze nie maja dopisku jaki widnieje na darkhavenach czy wizardhavenach
jest to jedynie bardzo trudna do wykorzystania kategoria site'u
ale np.

Cytuj:
Arthadan Rangers
hazard creature
MP: 2* kill
Prowess/Body: 10/6
Dunedain. Each character in the company faces one strike (detainment against covert and hero companies). May be played keyed to Arthedain, Rhudaur, Cardolan, Hollin, and The Shire; and may also be played at sites in these regions. May not be played against a company containing a character with Bree as a home site.


moga bez probelmu byc zagrani keyed to Rivendell, a co glupsze ich atak nie zostanie skasowany

Autor:  Gyg [ So mar 05, 2005 11:08 ]
Tytuł: 

Wiele to nie zmienia...I tak mozna by ich zagrac do Rhuduaru.
Highway wrocil do akcji... czyzby zagrano Back to the Fray??

Autor:  |Highwayman| [ So mar 05, 2005 11:14 ]
Tytuł: 

bylem zajety
pozatym w koncu uznalem ze za bardzo sie rozpanoszylisice tu w zasadach i musialem wcisnac cos od siebie :P

Gyg napisał(a):
Wiele to nie zmienia...I tak mozna by ich zagrac do Rhuduaru.


np. jesli lecisz Eagle-mounts'ami do Rivendell to kreaturki moga byc zagrane tylko na site

Autor:  Ciachu [ So mar 05, 2005 12:22 ]
Tytuł: 

Sorry Highwayman ze sie czepiam, ale robisz czasami straszne bledy ort. a to troszke razi :-/
A co do creaturek zagrywanych w regionach "havenowskich" to ja zawsze w ten sposob zarzucalem kompanie przeciwnika idace do havenow (i vice versa zreszta).

Autor:  Gyg [ So mar 05, 2005 16:29 ]
Tytuł: 

No tak, ale w Rivendell wiele nie zrobisz...
Chodzi mi o to ze z punktu widzenia uzytecznosci taka zagrywka nie jest super uciazliwa.

Autor:  |Highwayman| [ So mar 05, 2005 17:49 ]
Tytuł: 

Ciachu napisał(a):
Sorry Highwayman ze sie czepiam, ale robisz czasami straszne bledy ort. a to troszke razi :-/
A co do creaturek zagrywanych w regionach "havenowskich" to ja zawsze w ten sposob zarzucalem kompanie przeciwnika idace do havenow (i vice versa zreszta).


cuz mam dysortografie, pozatym nie stosuje sie to polskiej etykiety internetowej ktura karze np. zamiast 'ó' pisac 'o' (gdzie ja wszedzie pisze 'u')

pozatym dzisiejsze wczesniejsze posty pisalem w pospiechu i nie mialem czasu ich sprawdzic przed wyslaniem

sorry for the inconvenience

Autor:  Ciachu [ So mar 05, 2005 17:52 ]
Tytuł: 

Oki, spoko :-) Juz teraz Cie rozumiem. Jeszcze raz sorki za moje czepialstwo, to chyba jeszcze efekt klasy humanistycznej w sredniaku... :-/

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/