Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lut 25, 2005 12:40 
Offline
Warrior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 04, 2005 10:38
Posty: 83
Lokalizacja: Warszawa
Problem jest następujący:

Czy podczas ruchu jednej kompanii można celować jakimkolwiek hazardowym efektem w kompanię inną, stojącą sobie spokojnie gdzieś??

Zilustruję to przykładem:

Podczas gry z Magiem, spokojnie odprowadzałem jego Cirdana (ozdobionego dosyć ładną szmaragdową broszą) z Mordoru przy pomocy bodajże Khamula i Rena (ale to najmniej ważne). Chłopak poświęcił Gwaihira, ale sam, poranion okrutnie doszedł do przystani. A ja potem sobie przypomniałem, że na stole siedzi i czycha pewien Indur Watażka Okrutny. Nastąpił czas ruchu drugiej drużyny mojego szanownego oponenta i stwierdziłem, że czas uderzyć!! Indurem w Cirdana. Aleśmy nie doszli do porozumienia, czy taki chytry plan jest wogóle możliwy do wykonania, więc brodarte elfidło nie zostało pozbawione błyskotki.

I jak to jest, szanowni forumowicze??

_________________
Amenaza al Mundo!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 25, 2005 17:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
My zawsze gralismy, ze hazardy można rzucac na dana druzyne tylko w jej movement hazard. Czyli jesli zapomniales to twoja strata - Cirdian umknął ;)

Ja bede bronil tej opcji bo wydaje mi sie jedyna sensowana.

Tak samo moim zadaniem nie mozna "celowac resourcami" w inna kompanie.

Np jak idzie sobie kompania i ja rzucam dajmy na to jakas lure. To nie mozna sagem z innej kompani rzucic sobie marvels told ew voices of malice by zdjac ta lure czy jakikolwiek inny hazard tyczacy ruszajacej sie druzyny. Wyjatkami sa np Adunaphel w przystani, gdze jako inna niby druzyna mozna ja stapowac by anulowac kreature lub ew tomek (zawany Bomabadilem).
Po movement hazard oczywiscie mozna juz to zrobic. Czyli rzucic tego marwels tolda i zdjac ta lure sagem z innej kompani.

Po to sie rozpatruje movement hazard osobno dla kazdej druzyny by wszystko bylo jasne.

Taka moja opinia na temat celowania hazardami lub resourcami

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 25, 2005 22:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Można MT ściągnąć korupcję z postaci w innej kompanii również w fazie M/H. Zwracam uwagę na efekty hero Palantir of Elostirion a również Toma Bombadila, który oddziaływuje na kompanię wędrującą do site'u w określonych regionach, nie na swoją kompanię, jeśli porusza się do site'u w określonych regionach.

Hazardy mogą targetować kompanię i jej nowy/aktualny site tylko w jej fazie M/H. To generalna zasada. Niektóre karty stwarzają jednak wyjątki.
Na karcie Idura pisze:
Cytuj:
When tapped, Indûr Dawndeath becomes a short-event and makes any wounded character discard an item of his choice (but not a ring)

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 25, 2005 23:07 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
No tak ale Indur jako short event bierze za cel Cirdana. Tu moim zdaniem slowo "any" jest po to zeby wskazac ze kazda postac moze byc celem.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 25, 2005 23:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
No właśnie, każda, gdyby chodziło o "dowolną w kompanii", to to "any" byłoby zbędne.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 26, 2005 1:18 
Offline
Pan na Rhosgobel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 8:12
Posty: 840
Lokalizacja: Rhosgobel
W pełni zgadzam się z rootem! Też tak gram! Uważam, że zagrywanie czegokolwiek na inną kompanię w fazie M/H niż ta której ruch rozpatrujemy jest nielogiczne (z wyjątkiem kart, które na to pozwalają - patrz Tom Bombadil)!

_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 26, 2005 11:14 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
MT można rzucić z M/H na inną kompanię, czemu nie?
Cytuj:
Marvels Told
Ritual. Tap a sage to force the discard of a hazard non-environment permanent-event or long-event. Sage makes a corruption check modified by -2.

gdyby nie można tak było zrobić, na karcie było by dopisane "in Sage's company" albo coś takiego...

Cytuj:
INDŰR DAWNDEATH - Creature/Permanent-event (R)
[MP: 5; P/B: 15/10; Playable: Dark-domains and Dark-holds]
Unique. Nazgűl (4th). May be played as a hazard creature (with one strike) or as a permanent-event. As a creature, may also be played keyed to Harondor, Imlad Morgul, Gorgoroth, and Khand; and may also be played at sites in these regions. If played as a permanent-event, it will remain in play until tapped during the opponent's movement/hazard phase (tapping counts against the hazard limit). When tapped, Indűr Dawndeath becomes a short-event and makes any wounded character discard an item (but not a ring).

w tym przypadku każdy zraniony bohater - czy to broniącej się strony (Mag) czy też atakującej (Gyg) czy nawet nie biorącej udziału w grze, jeśli była by to rozgrywka Multiplayer. I nie jest ważne kiedy. O.

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 26, 2005 11:39 
Offline
Warrior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sie 29, 2004 21:57
Posty: 67
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
w tym przypadku każdy zraniony bohater - czy to broniącej się strony (Mag) czy też atakującej (Gyg) czy nawet nie biorącej udziału w grze, jeśli była by to rozgrywka Multiplayer. I nie jest ważne kiedy. O.


Oczywiscie, ze tak, wlasnie w grze multiplayer to ma duze znaczenie bo mozna wtedy choc troche odplacic sie za zagrywanie hazardow oponentowi po prawej rence ktory tobie zagrywa i gra dzieki temu jest ciekawsza. Mozna sobie wyobrazic nawet taka sytuacje ze za pomoca Indura odrzucamy sobie przedmiot np. jezeli obawiamy sie fazy untap w ktorej musimy wykonac jakis test korupcji a dzieki odrzuceniu przedmiotu zwiekszyc szanse przejscia tego testu. Podobna sytuacja ma sie ze Siege ktore mozna zagrac na Site i nie jest nigdzie napisane ze to musi byc site oponenta ktoremu zagrywasz hazardy. Zreszta juz to bylo poruszane gdzies niedawno w jakims innym wątku. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 26, 2005 13:13 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Sprostowanie: Strona atakujaca byl Caliban. :D

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 26, 2005 14:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Cytuj:
MT można rzucić z M/H na inną kompanię, czemu nie?

Cytat:
Marvels Told
Ritual. Tap a sage to force the discard of a hazard non-environment permanent-event or long-event. Sage makes a corruption check modified by -2.

gdyby nie można tak było zrobić, na karcie było by dopisane "in Sage's company" albo coś takiego...


Oczywiscie ze mozna rzucic na inna kompanie !!!, ja tego nie neguje.

Dla mnie poprostu nie mozana rzucac zadnych resourcow bohaterami w nie ich movement hazard phase. Wogole niczego robic w nie swojej MH (i nie chodzi tu o MH przeciwnika, tylko innej naszej kompani). Sa wyjatki o ktorych wspomnialem (np Adunaphel, Tom gdze mozna ich stapowac w NIE ICH movement hazard phase, ale to jest podkreslone na ich karcie)

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 26, 2005 22:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Gdzie jest opisana ta zasada? Może te kwestia przyzwyczajenia, która przeszła w niepisaną regułę? Jest np. reguła mówiąca o tym, że postać musi znajdować się w atakowanej kompanii, aby anulować atak skierowany przeciwko niej.
Cytuj:
Annotation 15: An attack must be the first declared action in a chain of effects, i.e., a
creature card may not be played in response to another card in the same chain of
effects. Revealing an on-guard creature is an exception. In order to cancel an attack or
to directly affect an attack, the character doing so must be in the company facing the
attack.
Note that the region/site type a hazard creature was keyed to can be affected
otherwise. Cards only modify attacks if they say they specifically mention attacks.

Po co to, takie uściślenie, skoro rzekomo w nie swojej fazie M/H, postać nie może podejmować żadnych działań?

root napisał(a):
Po to sie rozpatruje movement hazard osobno dla kazdej druzyny by wszystko bylo jasne.


I jak widać jasne nie jest. To że fazy M/H poszczególnych kompanii rozgrywa się osobno, nie znaczy że zachodzą one po kolei. Wręcz przeciwnie, kompanie uważa się za znajdujące sie w site'cie docelowym dopiero po zakończeniu wszystkich faz M/H, to samo dotyczy też łączenia kompanii, które wędrowały do tego samego site'u - następuje po zakończeniu wszystkich faz M/H. Kompanie wędrują (stoją) jednocześnie a rozgrywanie faz M/H dla każdej z nich z osobna to tylko sposób na jakikolwiek rozegranie tej sytuacji, nie roździelenie ich działań. Podobnie ataki - każdy strike jest rozgrywany "one at time" - ale przecież wszystkie postacie zaangażowane w atak walczą jednocześnie.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 26, 2005 23:42 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
A gdzie jest powiedziane ze nie w swojej fazie bohater nie moze nic robic?
Resoursy mozna zagrywac przez cala swoja ture.
Tak wiec w sprawie np. rzucania marvel's Told osoba nie w "idacej teraz" druzynie podzielam opinie Konrada.
Ale co do Indura to dalej twardo obstaje przy tym ze mozna go uzyc na bohaterze ktory wlasnie ma swoja movement/hazard phase.
Uwaga, cytuje z instrukcji (pagina 69), punkt 3.
"A hazard may not be played if it targets a different company or a character in a different company".
Koniec cytatu.
Indur staje sie short-event i bierze za cel Cirdana, ktory nie jest w "idacej" kompanii.
Tak wiec w grze multiplayer nie mozesz odplacic sie za rzucanie hazarduff jako ze rzucasz hazardy tylko na jednego gracza.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 27, 2005 0:46 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Otóż panowie w CRF jest punkt, który mówi że: hazardy short-event nie można zagrywać na inną kompanię niż ta której obecnie M-H rozpatrujemy.

Tapnięty Nazgul to nic innego jak short-event (traktowany jakby był zagrany z ręki) dlatego jego pierwszy efekt musi zadziałać na kompanię której właśnie toczy się M-H, w przeciwnym wypadku nie ma podstaw do zadziałania takiego hazardu wogóle - bo nie można zagrywać hazardów które nie odniosą żadnego efektu.

Jeżeli efekt tapniętego Nazgula będzie legalny dla drużyny ruszającej się, może być wtedy zastosowany do pozostałych drużyn znajdujących się w grze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 27, 2005 0:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
A więc to "any character" na karcie Indura znaczy tyle co "a character" ?
Podobnie nie można na R&L zagrywać kreatur innych, niż te zagrywalne na R&L i na site w określonym regionie. A jednak Sleepless Malice pozwala na zagranie "any Undead hazard creatures" na R&L i czy też ma dotyczyć tylko Stirring Bones i innych Undeads, jakie pojawiły sie po wydaniu Dragons?
Zgadzam się, że takie są generalne reguły:
"A hazard may not be played if it targets a different company or a character in a different company".

"In order to cancel an attack or to directly affect an attack, the character doing so must be in the company facing the attack."

Od tej drugiej na pewno stanowi wyjątek Tom Bombadil (przyznaję, że podanie go jako przykładu wczesniej, nie było z tego powodu adekwatne - bo to wyjątek a nie prawidłowość). Ale tak jest to określone na tej karcie.
Wszystkie takie generalne zasady mają zastosowanie w sytuacjach, gdy "nie określono inaczej" . Postacie i allies odtapowują się i leczą w fazie untap i w Haven, ale z pomocą innych kart mogą gdzie indziej i kiedy indziej. Postacie mogą być wprowadzone do gry w havens lub w home site
ale Fram Framson tylko w home site a z pomoca innych kart, gdzie indziej itd.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 27, 2005 11:25 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Troche nie bardzo rozumiem co masz na mysli Yabree.
Na karcie Indura napisane jest:
"When tapped, Indur Dawndeath becomes a short-event and makes any wounded character discard an item (but not a ring)."
Dla mnie logiczne jest ze postac ktora bedzie celem Indura musi byc w idacej ekipie. Bo przeciez Indur jako short-event bierze za cel ja.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.024s | 13 Queries | GZIP : On ]