Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Rebuilt the Town i A-A https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=243 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Yabree [ So lut 12, 2005 16:33 ] |
Tytuł: | Rebuilt the Town i A-A |
Zdarzenie: Zagrywamy Rebuilt the Town na ruinki. Miejsce traci swoje Auto-Ataki i staje się Border-holdem. Pytanie 1: Czy oznacza to, że miejsce traci równierz możliwość zagrywania przedmiotów (o ile było to możliwe wcześniej) ? W zasadach znalazłem zapis, że aby zagrać jakieś przedmioty, A-A musi być pokonany/skasowany choć raz. Pytanie 2: Raz wogóle, czy raz w danej Site-phase. Innymi słowy mówiąc, czy pokonując A-A przy pierwszej wizycie, mogę nie ruszając się z miejsca w kolejnych turach zagrywać przedmioty, czy też za każdym (nowa Site-phase) razem muszę pokonywać A-A od nowa. |
Autor: | |Highwayman| [ So lut 12, 2005 17:54 ] |
Tytuł: | |
Rebuild the Town kasuje automatic'a ale nadal mozna na danym site'cie zagrywac to co moznabylo tma zagrywac normalnie ten automatic nadal tam jest tyle ze zawsze skasowany ale np. jesli ktos zagra na ciebie Tidings of Bold Spies to ramach tego hazardu bedziesz musial sie zmierzyc z tym atakiem nawet jesli na site'cie jest Rebuild the Town aby zagrac cos na site'cie musisz walczyc z automatickiem choc raz na faze site'u (nie kojaze ale moze sa karty kture sprawiaja ze musisz walczyc z automatic'eim wiecej niz raz zeby cos robic na site'cie) chodzi tu o to że musisz cos zrobic z atakiem (moze to byc walka z nim lub skasowanie) zanim wejdziesz na site by cos na nim zagrac |
Autor: | Yabree [ So lut 12, 2005 23:26 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: chodzi tu o to że musisz cos zrobic z atakiem (moze to byc walka z nim lub skasowanie) zanim wejdziesz na site by cos na nim zagrac to akurat rozumiem, natomiast mi chodzi o następny krok. Wchodzę na site, walczę, zagrywam, tapuje site - end of turn. Następna kolejka, (tym razem już siedzę na miejscu i nigdzie się z tamtąd nie ruszam) czy kolejność jest taka sama - walka z A-A, zagranie itemów, czy też nie ? |
Autor: | kfiadeg [ So lut 12, 2005 23:33 ] |
Tytuł: | |
wg mnie tak (tak "my" zawsze graliśmy) |
Autor: | Konrad Klar [ N lut 13, 2005 2:13 ] |
Tytuł: | |
|Highwayman| napisał(a): ale np. jesli ktos zagra na ciebie Tidings of Bold Spies to ramach tego hazardu bedziesz musial sie zmierzyc z tym atakiem nawet jesli na site'cie jest Rebuild the Town Nie. Nie ma nic na Tidings of Bold Spies o normal automatic-attacks. Site traci wszystkie automatyczne ataki. "Zawsze" ma jakieś normalne, czyli wydrukowane na karcie. W tym wypadku te normalne (i ewentualne inne, istniejące przed zagraniem Rebuild the Town) są usunięte. Yabree napisał(a): Następna kolejka, (tym razem już siedzę na miejscu i nigdzie się z tamtąd nie ruszam) czy kolejność jest taka sama - walka z A-A, zagranie itemów, czy też nie ? Tak. W każdej turze. |
Autor: | Konrad Klar [ N lut 13, 2005 2:36 ] |
Tytuł: | |
|Highwayman| napisał(a): ale np. jesli ktos zagra na ciebie Tidings of Bold Spies to ramach tego hazardu bedziesz musial sie zmierzyc z tym atakiem nawet jesli na site'cie jest Rebuild the Town Tak dla ścisłości jeszcze, Rebuild the Town wg CRF działa tylko na jedną kopię site'u, więc jeśli kompania idzie do R&L, a przeciwnik ma kopię tych R&L z nałożonym Rebuild the Town, dla tej kompanii to wciąż R&L z (zapewne) automatycznym atakiem. Czyli krótko dla jednych to BorderHold (bez AA), dla innych Ruins&Lairs (z AA). |
Autor: | |Highwayman| [ N lut 13, 2005 13:15 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): |Highwayman| napisał(a): ale np. jesli ktos zagra na ciebie Tidings of Bold Spies to ramach tego hazardu bedziesz musial sie zmierzyc z tym atakiem nawet jesli na site'cie jest Rebuild the Town Nie. Nie ma nic na Tidings of Bold Spies o normal automatic-attacks. Site traci wszystkie automatyczne ataki. "Zawsze" ma jakieś normalne, czyli wydrukowane na karcie. W tym wypadku te normalne (i ewentualne inne, istniejące przed zagraniem Rebuild the Town) są usunięte. ups pomylilem sie - wszystko przez to ze myslalem iz na karcie jest sformulowanie "The site becomes a Border-hold and all it's automatic-attacks are canceled", wtedy to co muwilem byloby prawda, ale jak juz wiemy na karcie jest sformulowanie "The site becomes a Border-hold and loses all automatic-attacks" czyli konrad ma racje za zamieszanie przeraszam |
Autor: | Ciachu [ Wt mar 15, 2016 21:00 ] |
Tytuł: | Re: |
Panowie, odświeżę temat, bo mam mała zagwozdkę... Cytuj: REBUILD THE TOWN - Permanent-event (C) Playable on a non-Dragon's lair, non-Under-deeps Ruins and Lairs. The site becomes a Border-hold and loses all automatic-attacks. Discard Rebuild the Town when the site is discarded or returned to its location deck. ale: Card Errata and Rulings napisał(a): Rebuild the Town Card Erratum: Replace "Playable on" with "Playable during the site phase on." See also Turn Sequence, Site Phase, General. Turn Sequence, Site Phase, General napisał(a): A company may not play any resource during the site phase until they have faced all automatic-attacks, unless that resource directly affects an automatic-attack. Removing an automatic-attack does not directly affect it, although cancelling does. Czy przez CRF ta karta nie jest za bardzo upośledzona? O ile dobrze rozumiem nie mogę jej zagrać, dopóki nie pokonam A-A na site. Zatem tak naprawdę efekt tej karty polegający na utraceniu przez site A-A przydałby się dopiero w kolejnej turze, gdy najprawdopodobniej site jest już stapowany. Ale wtedy wchodzenie na stapowany site ma sens tylko wtedy, gdy chcemy tam zagrać rzeczy, które mogą być zagrane na stapowanym site (np. Noble Hound). Ale w tym momencie przychodzi mi do głowy kolejne pytanie: czy czasem wg. ostatniego przedstawionego cytatu z CRF nie wynika, że w takiej teoretycznej drugiej turze siedzenia na takim site, bez względu na leżący na nim Rebuild the Town, trzeba i tak pokonać A-A aby coś tam zagrać? W końcu "A company may not play any resource during the site phase until they have faced all automatic-attacks, unless that resource directly affects an automatic-attack. Removing an automatic-attack does not directly affect it"... Mam nadzieję że nie zakręciłem za bardzo tego mojego wywodu i rozumiecie, o co mi chodzi... |
Autor: | Konrad Klar [ Wt mar 15, 2016 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Rebuilt the Town i A-A |
Upośledzona jest, być może, karta a być może Official Rulings Digest #105 Cytuj: I am overturning this ruling in CoE digest 14: --- "9. When a card such as River or Lost in Free Domains is played which states that "it [the company] may do nothing at the site during its site phase," does this mean the player can't even play permanent events like, say, Gates of Morning? The rationale for the question was that the company isn't doing it: it's not a card that uses a character's skill or something a character is attempting to play. However, (and I didn't remember this reasoning during the game) I don't think even perm events like Gates would be allowed because nothing can be played in the site phase unless the company enters the site, and the company can't do this because it "may do nothing." But this wouldn't prevent the player from playing said events during the end of turn phase, right? *** The "company" may do nothing during the site phase. Nothing stops the player from playing cards that don't require the company in any way such as Gates of Morning but you can always play that during the end of turn phase so it's moot." --- *** This is incorrect. If a company is forced to do nothing during a site phase, the site phase for that company is wholly skipped. There is no opportunity to play anything. Lidless Rye, Appendices, Glossary napisał(a): Company: A coordinated group of characters as designated by their player. Lidless Rye, Appendices, Glossary napisał(a): Player: You, the real person playing! A player is either a Ringwraith player or Wizard player. A Ringwraith player uses minion characters, minion sites, and minion resources, and can represent himself with a Ringwraith character. A Wizard player uses hero characters, hero sites, and hero resources, and can represent himself with a Wizard character. Gracz nie jest kompanią. Gracz, nawet jeśli nie ma kompanii w grze, może zagrywać karty, które nie wymagają kompanii. Rebuild the Town nie wymaga. Nie jest decydującą sprawą to, że istnieją kombinacje kart, pozwalające utrzymywać się site'owi ![]() ![]() CRF, Turn Sequence, Site Phase, General napisał(a): A company may not play any resource during the site phase until they have faced all automatic-attacks, unless that resource directly affects an automatic-attack. Removing an automatic-attack does not directly affect it, although cancelling does. ogranicza swobodę kompanii, nie gracza. P.S. Cytuj: *** This is incorrect. If a company is forced to do nothing during a site phase, the site phase for that company is wholly skipped. There is no opportunity to play anything. Na pocieszenie, kompania zmuszona do robienia niczego w fazie site, uniknie efektów Near to Hear a Whisper. Near to Hear a Whisper napisał(a): Any agent may attack a company at his site at the starting of the site phase if the company chooses not to enter the site. May be revealed on-guard if the company chooses not to enter the site. Discard when any play deck is exhausted. Cannot be duplicated. 'He can smell us, perhaps. And he can hear keen as Elves, I believe. I think he has heard something now: our voices probably.' -LotRIV Chyba, że wholly to nie całkiem wholly, skoro company may not to player may not... |
Autor: | Ciachu [ Wt mar 15, 2016 23:28 ] |
Tytuł: | Re: Rebuilt the Town i A-A |
Konrad Klar napisał(a): Gracz nie jest kompanią. Gracz, nawet jeśli nie ma kompanii w grze, może zagrywać karty, które nie wymagają kompanii. Rebuild the Town nie wymaga. Nie jest decydującą sprawą to, że istnieją kombinacje kart, pozwalające utrzymywać się site'owi ![]() ![]() Hmm, Konrad, czy dobrze Cię zrozumiałem (a może nadinterpretuję?), że Rebuild the Town można nagrać od tak sobie w czasie dowolnej fazy site na jakikolwiek site, nawet jeśli w danej turze nie mamy na tym site kogokolwiek? Jeśli tak, to umożliwiałoby nagrywanie RtT w jednej turze na pusty site, a ruszenie kompanii na site z RtT dopiero w drugiej turze, gdy ten nie jest już ![]() ![]() Niestety dalej nie rozumiem, czy w takiej drugiej turze site z RtT wciąż ma A-A do przejścia w celu nagrania czegokolwiek, czy nie... Co do Rulingu #105 nie będę się wypowiadał, bo ktoś chyba pojechał po bandzie nie zwracając uwagi na ogólne zasady występujące w innych miejscach, tak jak Ty to Konradzie pokazałeś... ![]() ![]() ![]() Swoją drogą mam wrażenie, że sam byłbyś dużo lepszym wydawcą rulingów, niż ta cała ekipa, która się tym do tej pory zajmowała... |
Autor: | Konrad Klar [ Śr mar 16, 2016 0:52 ] |
Tytuł: | Re: Rebuilt the Town i A-A |
Cytuj: Jeśli tak, to umożliwiałoby nagrywanie RtT w jednej turze na pusty site, a ruszenie kompanii na site z RtT dopiero w drugiej turze, gdy ten nie jest już ![]() ![]() Jeśli "pusty" znaczy "bez kompanii", to tak. Sposób przygotowania takiego site - tapnięty site ![]() ![]() ![]() Jaka jest jego wartość użytkowa - nie wiem. Bez takiej karty, takiego przykładu, Rebuild The Town działałoby tak samo, wymagałoby tego samego. Ci, których określam demagogami, mieliby jednak więcej przestrzeni (skoro nie możesz mieć site'u w fazie site bez kompanii, znakiem tego zagrywanie resource'a w tej fazie na site jest akcją kompanii). To, że pewne rzeczy występują zazwyczaj, albo zawsze razem, nie oznacza, że nie są odrębnymi. |
Autor: | Ciachu [ Śr mar 23, 2016 22:30 ] |
Tytuł: | Re: Rebuilt the Town i A-A |
Ciachu napisał(a): Niestety dalej nie rozumiem, czy w takiej drugiej turze site z RtT wciąż ma A-A do przejścia w celu nagrania czegokolwiek, czy nie... Hmm, czy ktokolwiek chce podjąć temat? Ja niestety mam mocno mieszane uczucia i chciałbym to jakoś wyjaśnić... ![]() Konrad Klar napisał(a): Gracz nie jest kompanią. Gracz, nawet jeśli nie ma kompanii w grze, może zagrywać karty, które nie wymagają kompanii. Rebuild the Town nie wymaga. Konrad Klar napisał(a): Jeśli "pusty" znaczy "bez kompanii", to tak. W świetle Twoich słów mam takie kopnięte trochę pytanie: 1 tura gry, moja kompania siedzi w Rivendell. Postanawiam ją ruszyć np. do Lorien. W trakcie ruchu dostaję RtT na rękę, a skoro RtT nie wymaga obecności kompanii, to w fazie site wyciągam dowolne ![]() Poniższy CRF: Turn Sequence, Site Phase, General napisał(a): napisał(a): A company may not play any resource during the site phase until they have faced all automatic-attacks, unless that resource directly affects an automatic-attack. Removing an automatic-attack does not directly affect it, although cancelling does. olewam, ponieważ nie mam tam kompanii i nie będę w tej turze nic na tym site nagrywał.Dopiero w 2 turze ruszam się kompanią do site, który jest już ![]() Można tak? |
Autor: | Konrad Klar [ Śr mar 23, 2016 22:47 ] |
Tytuł: | Re: Rebuilt the Town i A-A |
Ciachu napisał(a): 1 tura gry, moja kompania siedzi w Rivendell. Postanawiam ją ruszyć np. do Lorien. W trakcie ruchu dostaję RtT na rękę, a skoro RtT nie wymaga obecności kompanii, to w fazie site wyciągam dowolne ![]() Site ![]() ![]() W przedstawionej przez Ciebie sytuacji, nie ma na ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |