Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 22:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt kwi 30, 2004 20:19 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Czy mozna zagrac karte ktora nie wymaga tapowania w tej samej turze co karta wymagajaca tapowania na tej samej lokacji?
Tj,np czy bohater moze zagrac Noble Steed w tej samej turze w ktorej inna postac z druzyny zagrala Riders of Rohan?

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 01, 2004 1:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Jak dla mnie Noble Stead jest alajem wiec wymaga tapowania, co od razu wyklucza zagranie fakcji rohanczykow. To moja prywatna opinia, ja nie jestem znawca zasad ;)

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 01, 2004 9:00 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Noble steed mozna zagrac za zatapowanym miejscu, wiec raczej wtedy nie wymaga tapowania.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 01, 2004 11:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Faktycznie! Pobieznei przstudiowalem instrukcje i nigdze nie znalazlem nic co by wskazywalo ze w turze mozna zagrac tylko jena fakcje czy allia. Jedynym ograniczeniem jest tapowanie miejsca, wiec jesli cos nei wymaga tapowania, lub wewentualnie moze byc zagrane na stapowanym to wedlug mnie mzoe byc zagrywane rownoczesnie z inna fakcja alaiem lub przedmiotem.

Musze sie jeszcze zglebic w uzupelnienia zasad ktore gdzes tu leza na forum, moze tam cos jest.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 01, 2004 20:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Na kartach ktore nie tapuja sajtu jest to wyraznie napisane n/p: Creature of an Older World.
Jesli na karcie stoi: Playable at taped or untaped site, znaczy iz mozna zagrac na tapnietym lub nietapnietym site'cie, ale jezeli site nie byl tapniety zagranie takiej karty powoduje jego tapniecie. Podandto mozna zagrac tylko jeda karta plus minor item (oprocz underdeaps i niektorych prenamentow) podczas danej fazy site'u.

Pozdrawiamy

Chris & |Highwayman|

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 01, 2004 20:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
CZyli wykluczasz mozliwosc zagrania Noble i Raiders Of Rohan w tym samym site phase ???? Jest to gdzes w instukcji?

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 01, 2004 20:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Jest ze mozna zagrac jedna karte (ally/item/faction) która tapuje site (niezaleznie od tego czy mozna ja tez zagrac na tapnietym site'cie) plus minor item. W sumie od tego sa underdeepy aby zagrywac po dwie punktowane karty.
Jednym z wyjatow jest przypadek zagrania w jednej turze w Minas Tirith - White Tree - pernament, Return of the King - pernament, Towers Guards of Minas Tirith - faction.

Chris & |Highwayman|

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 02, 2004 10:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
root napisał(a):
CZyli wykluczasz mozliwosc zagrania Noble i Raiders Of Rohan w tym samym site phase ???? Jest to gdzes w instukcji?


Możesz zagrać tyle kart, na ile pozwalają ci okoliczności (postacie w drużynie, karty na ręce, rodzaj site'u). Np. w Dunharrow możesz zagrać w jednej turze 7 kart: Shadowfax, 3xNoble Steed, 3x Noble Hound.
Gdyby ktoś miał wątpliwości oto cytat z CRF:

"There is no one resource card per site phase rule. "


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 02, 2004 10:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Cieszy mnie to bardzo, bo tez mi sie tak wydawalo, a wypowiedz Chriusa mnie juz zmartwila.
Kurcze naprawde musze przeczytac CRF ;)

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 02, 2004 14:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Jaded napisał(a):
Możesz zagrać tyle kart, na ile pozwalają ci okoliczności (postacie w drużynie, karty na ręce, rodzaj site'u). Np. w Dunharrow możesz zagrać w jednej turze 7 kart: Shadowfax, 3xNoble Steed, 3x Noble Hound.
Gdyby ktoś miał wątpliwości oto cytat z CRF:

"There is no one resource card per site phase rule. "


You may only play a free minor item after playing an ally, faction, or item that taps the site.

Czyli wg. tego co piszesz majac 6 postaci mozesz zagrac 3x Noble Hounda a potem 3 x minor item? Wyciag z instrukcji METW: "If a resource card that taps a site is succesfully played at a site, one additional character may tap to play a minor item. Such a minor item may be played even if the site does not specifically state that a minor item is playable at the site. For example, a minor item played when bringing ally into play wuold simulate a gift from the ally." Z tego wynika ze jezeli zagrany resource nie tapuje site'u to nie mozna zagrac minora.
Kolejna sprawa Thorough Search, czy wg. Ciebie mozna uzywajac tej karty 3 razy zagrac w jednej turze cztery major itemy na site'cie? Moim zdaniem mozna zagrac wg. tej karty mozesz zagrac jeden przedmiot per site phase ktory albo nie tapuje site'u albo zagrywasz na tpanietym site'cie.
Porozumiem sie jeszcze ze znajomym ktory takze swego czasu turnieje prowadzil ale wg. mnie zasda ktora przytoczyles tyczy sie zagrywania pernament eventow plus resourca ktory tapuje site (n/p Stone of Erech, Return of the King, King Under the Mountain etc.). Czyli musielibysmy wtedy wyroznic resource: item/faction/ally/information plus pernametn eventy.
Pozatym zagranie tylu kart jednoczesnie na site'cie bylo by troche zbyt dobre, sredni sens mialy by wtedy under-deepy ktore umozliwiaja zagranie duzej ilosci punktow (2x greater) i sa dosc niebezpieczne w porownaniu z takim Dunharrow (wrejsa dla Wizarda).
Nestepna sprawa Fallen-Radagast - Friend of Secret Things, druzyna o wilekosci 2 lub mniej moze zagrywac ally'ow na tapnietych sitach, czyli Radagast plus dwoch hobbitow plus Halfing Strenght i w Wellinghallu zagrywa w jednej turze ent faction plus czterech entow.
Jak sie zapatrujecie na takie kombinacje? Naprawde uwazam iz sa zbyt przegiete i jestem za tym aby interpretowac tego rulinga w sposob zapropownowany przeze mnie.
Jak tylko skonsultuje sie z osobami z ktorymi organizowalem turnieje napisze jeszcze na ten temat pare slow.

Pozdrawiamy

Chris & |Highwayman|

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 03, 2004 12:57 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 15:37
Posty: 118
Lokalizacja: wawa
muszę się zgodzić z Chris'em i Highwayman'em. Pewnie dlatego, że oni uczyli mnie grać w METW'a :D. Ale patrząc zdroworozsądkowo - taka zasada za mocno zachwiałaby rozgrywką. To tak jakby w MTG (jeżeli graliście) można było wystawiać dowolną ilość lądów (oczywiście istnieją możliwości zrobienia tego, ale trzeba mieć odpowiednie karty) podobnie jest i tutaj. jeżeli nie byłoby takiej zasady w zasadach domowych należałoby ją wprowadzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 03, 2004 13:08 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Jeżeli dobrze pamiętam 3xThorough Search można bez problemu zagrać na jednym miejscu (inna sprawa to skład i wielkość drużyny która miała by to zrobić ). Zresztą ta szczególna strategia właśnie dzięki swojej specyfice została nazwana przez niejakiego Geoffrey'a Scott'a (radzę poczytać panowie klasyków :wink: ) "Indy Jones Strategy" swoją drogą cudowny termin :lol: .
Po każdym udanym zagraniu resourca (allay, item, faction) można zagrać minor item. Thorough Search nie jest tu żadnym wyjątkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 03, 2004 13:25 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Radzę minimum rozsądku wymyślając tak dziwaczne sytuacje:
Cytuj:
Fallen-Radagast - Friend of Secret Things, druzyna o wilekosci 2 lub mniej moze zagrywac ally'ow na tapnietych sitach, czyli Radagast plus dwoch hobbitow plus Halfing Strenght i w Wellinghallu zagrywa w jednej turze ent faction plus czterech entow.

Przyznam się że zasad Fallen'ów nie znam ale jeżeli wszystko działa tak jak myślę, żeby to zrobić potrzebujesz 2x Halfing Strenght + ent faction + 4x ent allay - co daje 7 kart na 8 standardowo możliwych (Pallando+Cirdan - 10).
To samo tyczy się przykładu Jaded'a z Dunharow.
Nie uważacie że to trochę mało prawdopodobne aby normalnie prowadzić rozgrywkę, pamiętajcie, że przeciwnik rzuca jeszcze jakieś hazardy przed którymi trzeba się jakoś bronić, no i w końcu my też musimy coś mieć aby w jego turze utrudnić mu trochę życie.
W obu przypadkach zasady pozwalają na takie sytuacje ale rzeczywistość powoduje że są ekstremalnie trudne do realizacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 03, 2004 15:44 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Nie mowiac juz o tym ze na rece tez bedziesz mial jakies hazardy.
Sytuacja, w ktorej bedziesz mial na rece 3-4 karty do zagrania na tym samym miejscu jest bardzo malo prawdopodobna. Zwlaszcza, ze karty nie wymagajace tapowania nie sa zazwyczaj "super wypasne".

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 03, 2004 21:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Ok namieszalem :D i przyznaje sie bez bicia, to byl house rule wg. ktorego gralismy czasami, a nikt pozniej dokladnie tego nie sprawdzal poniewaz ciezko uzbierac taka mase kart do zagrania :D.

Wiec mozna tak zagrywac :D

Pozdrawiam

K.

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.015s | 13 Queries | GZIP : On ]