Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Aragorn II vs. Strider
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=195
Strona 1 z 4

Autor:  Jaded [ N sty 02, 2005 19:32 ]
Tytuł:  Aragorn II vs. Strider

Na turnieju pojawił się problem, czy można w character draft próbować wystawić obie manifestacje Aragorna (w przypadku, gdy za pierwszym razem się nie uda). Sytuacja nie jest jasna, ale moim zdaniem reguluje ją zapis (MELE str 86 Character Draft):

...if this character is duplicated by opponent's selection, both characters are set aside (this character may not appear in either player's starting company). Each player then selects a second character to reveal (but not a character revealed earlier).

tranzlejszyn:
...jeśli postać tą wybrał także przeciwnik, obie postacie są odkładane na bok (ta postać nie może się pojawić w początkowej drużynie żadnego z graczy) Następnie każdy z graczy wybiera drugą postać do odkrycia (ale nie postać odkrytą wcześniej).
/tranzlejszyn

Zgadzamy się chyba, że Aragorn II i Strider to ta sama postać (na tej podstawie zresztą, są odkładani na bok w przypadku równoczesnego odkrycia), więc w świetle powyższego zapisu nie można ich dwukrotnie wystawiać w Character Draft. Tym się kierowałem podejmując, jako sędzia, decyzję na turnieju. Chętnie jednak poznam inną argumentację (a wiem, że kilka osób się z tym nie zgadzało).

Autor:  Gyg [ N sty 02, 2005 20:29 ]
Tytuł: 

Zgodze sie ze Aragorn i Strider to ta sama manifestacja.
Ale nie ta sama postac.
Tak wiec mozna najpierw wystawic Aragorna a jesli przeciwnik rowniez go wystawil to mozna potem posilkowac sie Striderem.

Autor:  |Highwayman| [ N sty 02, 2005 20:58 ]
Tytuł:  Re: Aragorn II vs. Strider

Aragorn i Strider to manifestacje tej samej postaci, ale nie sa ta sama karta/postacia wiec po odrzuceniu karty jednego w character draft'cie mozna uzyc karty drugiego

w normalnym przypadku nie moze byc dwuch manifestacji tej samej karty (poza smokami) i mozna miec tylko jedna kopie karty 'unique' w talii wiec nie ma problemu przy character draft'cie gdzie jest zaznaczone ze uzyta karta postaci nie moze w dalszym ciagu character draft'u uczestniczyc, ale na karcie Strider'a jest zaznaczone ze mozna go zastapic Aragornem w ciagu gry - cytuje: "You may bring Aragorn II into play with Strider's company, removing Strider from the game and automatically transferring all cards on Strider to Aragorn II" co oznacza ze mozna miec i Aragorna i Stridera w talii - i tu jestem pewien ze wszyscy sie zgadzaja

sprawa character draft'u jest zaledwie krok dalej - otuz Aragorn i Strider sa obaj unikalnymi manifestacjami tej samej karty/postaci, wiec w przypadku gdy jednoczesnie zostanie odkryty u jednego gracza Aragorn a u drugiego Strider to obaj schodza i ich kart nie mozna juz uzyc w character draft'cie, ale jako alternatywe dla zuzytego Stridera mozna wystawic Aragorna, a w altarnatywie dla zuzytego Aragorna mozna wystawic Stridera a mozna to zrobic poniewaz zuzyte karty tych postaci leza obok a my po prostu zagrywamy nastepna postac

wszystko przez to jedno zdanie z karty Stridera kture zacytowalem powyzej, ono, pomijajac normalne zasady manifestacji kart, pozwala miec w talii dwie karty reprezentujace ta sama postac choc obie karty sa unikalne, a skoro mozna miec obie te karty w talii to nic nie stoi na przeszkodzie zeby miec i Aragorna i Stridera w charater pool'u

Autor:  Gror [ Pn sty 03, 2005 11:58 ]
Tytuł: 

Zgadzam się z Highwaymanem, choć średnio mi się podoba taka zagrywka. No ale cóż, jak ktoś się upiera, żeby tak grać formalnie trudno znaleźć przeciwwskazania.

Autor:  Jaded [ Pn sty 03, 2005 21:08 ]
Tytuł: 

Czy wy wogóle czytaliście co napisałem? Odłożona postać nie może być użyta przez żadnego z graczy. Jeśli przeciwnik odłożył Stridera, to ty nie możesz go wystawić.

Autor:  |Highwayman| [ Pn sty 03, 2005 22:03 ]
Tytuł: 

ok, ale chodzi tu o karte tej postaci (co normalnie zalatwia sprawe, bo kazda postac ktura moze byc zdjeta przy character draft'cie jest unique wiec mozna miec tylko jedna w talii, ale jak tlumaczylem wyzej z sensu karty Strider'a wynika ze mozna miec i Stridera i Aragorna w talii, choc obaj sa unkialnymi manifestacjami tej samej postaci)

Autor:  root [ Pn sty 03, 2005 22:06 ]
Tytuł: 

Włącze sie w ten post, bo to moj pomysł byl i całe zamiesznei jakie powstalo jest poniekąd moją zasługa ;)

Musze przyznać, że argumentacja Jadeda trafia mi do przekonania - jest że tak powiem bardziej krystaliczna ;)))

W przypadku jaki powstał na trurnieju:
1. Ja wstawiłem Aragorna II
2. Konrad Klar wystawił Stridera
obie postacie odpadaja i ani ja nie moge już wystawić Stridera ani Konrad Aragorna.

Moim założeniem całej tej intrygi było przeforsowanie Aragorna w druzynie startowej (na nim opierała sie większość mojego decku). Ja sobie to obmyśliłem, że ja wkładam Aragoran i jeśli ktoś wyłoży mi też pierwszego Aragorna to obaj odpadają, ale ja nadal moge wystawić Stridera (o ile przeciwnik tego nie zrobi [niezwykle mało prawdopodobne by ktoś wpadł na taki sam pomysł]).

Nie porzewidziałem tylko, że ktoś mi wystawi Stridera w momencie gdy ja wystawiam Aragorna. Obaj leca i już nikt nie może wystawić swojego Aragorna lub Stridera.

Tak ja bym to wszystko zinterpretował.

Ave

Autor:  kfiadeg [ Pn sty 03, 2005 23:18 ]
Tytuł: 

nie wiem czy opinie chadzają miastami, ale ja zgadzam się z rootem
O ile sprawa jest dla mnie jasna i wygląda tak jak napisał Jaded dla przypadku różnych manifestacji (czyli Aragorn i Strider w tym samym czasie), tak w przypadku tych samych manifestacji powinna być możliwość próby wystawienia po nich ich bratów-bliźniaków.
Ewentualnie mogę przyjąć teorię w której dla wyżej przeze mnie wspomnianego drugiego przypadku również nie można wystawić już tych "drugich" manifestacji. O.

Autor:  Gror [ Wt sty 04, 2005 11:21 ]
Tytuł: 

Jaded napisał(a):
Czy wy wogóle czytaliście co napisałem? Odłożona postać nie może być użyta przez żadnego z graczy. Jeśli przeciwnik odłożył Stridera, to ty nie możesz go wystawić.


Aaa rzeczywiście, to ma sens oraz ręce i nogi. Zwracam honor i popieram.

Autor:  Gość [ Śr sty 05, 2005 23:08 ]
Tytuł: 

Ale jest mozliwa sytuacja kiedy obaj gracze wykladaja Aragorna II i potem jeden z nich wyklada Stridera. Wtedy Strider wchodzi do gry.
Wiec to co Root zrobil bylo wedlug mnie zgodne z zasadami (bo pierwszymi postaciami wylozonymi byly dwa Aragorny, tak?). Nie kwestionuje decyzji Jadeda bo musial ja podejmowac ad hoc i jako sedzia mial prawo postapic jak mu sie chcialo.

Autor:  root [ Śr sty 05, 2005 23:33 ]
Tytuł: 

Nie, własnie nie ;)))

Ja wylozylem Aragrna a Konrad Stridera - no i mnie zdziwko chapnelo, bo tak sobei tego nie planowalem. Drugi Aragorn owszem, ale nie Strider. Na co komu Strider wogole ;)))

Autor:  Konrad Klar [ Cz sty 06, 2005 23:07 ]
Tytuł: 

root napisał(a):
Na co komu Strider wogole ;)))


Do takich zastosowań właśnie - tajna broń Hitlera - Juden SS. Ale i tak nie pomogło (14/30).

Autor:  Konrad Klar [ Cz sty 06, 2005 23:39 ]
Tytuł: 

Widzę, że kością niezgody jest to, czy odrzucone w wyniku licytacji postacie liczą się na potrzeby unikalności. Ale skoro są one "set aside" a nie zakrywane, czy diskardowane, to raczej tak. Przy takim postawieniu sprawy odkrycie przeze mnie i Roota jednocześnie Aragorna, niewiele by zmieniało.

Autor:  |Highwayman| [ Śr sty 19, 2005 15:07 ]
Tytuł: 

zaczerpnalem rady na zagranicznym forum wynik jest taki

gdy zagrywasz w character draft'cie Aragorna i przeciwnik tez, obie karty sa normalnie odladane na bok, nadal mozna wystawic Stridera

gdy zagrywasz w character draft'cie Stridera i przeciwnik tez, obie karty sa normalnie odladane na bok, nadal mozna wystawic Aragorna

gdy zagrywasz w character draft'cie Aragorna a przeciwnik Stridera (lub odwrotnie), obie karty sa normalnie odladane na bok, ani Strider ani Aragorn nie moga juz uczestniczyc w character draft'cie (dzieki cytowanej przez Jaded'a w pierwszym post'cie tego tematu zasadzie)

Autor:  Konrad Klar [ Cz sty 20, 2005 4:27 ]
Tytuł: 

Zgadza się, zwracam honor Rootowi, jego patent był dobry, choć całkiem niezamierzony antypatent, też skuteczny.
Rozumiem to tak: karty "set aside" nie są jeszcze kartami "in play", więc zasady dotyczące unikalnych manifestacji nie mają tu zastosowania. Dla tego specjalnego przypadku stosuje się zapis z MELE (z rozdziału dotyczącego licytacji), że odrzucone karty nie mogą być wystawiane w drafcie przez żadnego z graczy. Czyli na turnieju wszystko odbyło się zgodnie z przepisami.

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/