Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Co może Leaflock?
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=171
Strona 1 z 2

Autor:  Konrad Klar [ Wt lis 23, 2004 0:56 ]
Tytuł:  Co może Leaflock?

Cytuj:
Tap to cancel the effects of one hazard that targets his company

Jak to się tłumaczy: efekty jednego hazardu, który celuje w jego kompanię?
Czy może: efekty jednego hazardu, które celują w jego kompanię?

Różnica jest mniej więcej taka jak między: efekty leczących kart a leczące
efekty kart. Z tym, że w przypadku Ioreth wiadomo, że pierwsza wersja jest prawidłowa.

Przy Leaflocku i drugiej wersji (efekty jednego hazardu, które celują w jego kompanię) mógłby się tapować on do wyjścia z Siege albo przedarcia się kompanii przez Snowstorm. W pierwszej wersji natomiast nie mógłby anulować ataku Smoka Na Polowaniu (to hazard, który nie celuje w kompanię ale jego efekty owszem).

Autor:  kfiadeg [ Wt lis 23, 2004 1:00 ]
Tytuł: 

to drugie zdaje sie

Autor:  Konrad Klar [ Wt lis 23, 2004 1:49 ]
Tytuł: 

W drugiej wersji mógłby też tapnąć się do anulowania ataku animalsów, generowanego przez Nature's Revange, choć walczyć z samym atakiem nie może.
Cytuj:
to drugie zdaje sie

kfiadeg, byłeś w USA, osłuchałeś się z angielskim, co tam tak dokładnie pisze w tłumaczeniu na polski?

Autor:  Jaded [ Wt lis 23, 2004 17:44 ]
Tytuł: 

z CRF:

Allows the canceling of one creature or the canceling and discarding of an event that targets the company in question or an entity associated with that company.

O ile pamiętam graliśmy tak, ze jeśli hazard został właśnie zagrany to idzie do discardu, a jeśli został wcześniej zagrany i mamy doczynienia z jednym z jego efektów, to tapowanie Leaflocka neguje efekt. Czyli jak w twoim przykładzie "Siege" pozostaje ale drużyna "wydostaje" się bez problemu.
Gror miał kiedyś jakąś oficjalną wykładnię.

Autor:  Konrad Klar [ Wt lis 23, 2004 20:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
z CRF:

Allows the canceling of one creature or the canceling and discarding of an event that targets the company in question or an entity associated with that company.


Tak, do tego errata była potrzebna. Jeśli umiem czytać i cokolwiek z tego rozumiem, co czytam, to źle graliście. Snowstorm nie jest ukierunkowany, niektóre jego efekty tak, ale efekty nie eventy. Przy koncepcji "wszechmogącego Leoflocka" upiera się wałbrzyski łowca talentów - mo13, który odkrył go na nowo. Pytałem co prawda, co oznacza owo:
Cytuj:
Tap to cancel the effects of one hazard that targets his company

ale teraz mam pełną wykładnię. Nie będę więcej męczyć swoją upierdliwością biegłych w języku na forum, zapytam znajomego w UK, z branży niekarcianej dla spokoju ducha.

Autor:  |Highwayman| [ Wt lis 23, 2004 23:00 ]
Tytuł:  Re: Co może Leaflock?

Konrad Klar napisał(a):
Cytuj:
Tap to cancel the effects of one hazard that targets his company

Jak to się tłumaczy?


Tłumaczenie: "Tapnij by skasowac efekty jednego hazardu którego celem jest jego drużyna"

Autor:  Gror [ Pn lis 29, 2004 13:53 ]
Tytuł: 

Jaded napisał(a):
z CRF:

Allows the canceling of one creature or the canceling and discarding of an event that targets the company in question or an entity associated with that company.

O ile pamiętam graliśmy tak, ze jeśli hazard został właśnie zagrany to idzie do discardu, a jeśli został wcześniej zagrany i mamy doczynienia z jednym z jego efektów, to tapowanie Leaflocka neguje efekt. Czyli jak w twoim przykładzie "Siege" pozostaje ale drużyna "wydostaje" się bez problemu.
Gror miał kiedyś jakąś oficjalną wykładnię.


Nie zupełnie tak, choć mniej więcej. Tapowanie Leaflocka neguje efekty hazardu, które działają na jego drużynę. Hazard taki jednak jest discardowany tylko wówczas, jeśli właśnie teraz został zagrany (i Lefalock się po to tapuje) i dodatkowo nie ma charakteru globalnego (np. Snowstorm, Long Winter, Awaken Minions).
Czyli chyba mniej więcej tak jak napisał Konrad, acz nie do końca chwyciłem chyba przesłanie :? w tych zawiłościach.
Przykładowo:
Hama z Lure of Nature jedzie przez Wilderness. Można tapnąć Leaflocka aby nie robić checków. Ale Lure zostaje. Poszłaby do discardu, gdyby w tej turze próbowano ją zagrać (i Leaflock by się do tego tapnął).
Long Winter zagrany zostaje na stole nawet jak się Leaflock tapuje. Tapnięcie powala po prostu dojechać do celu bez Rangera.
Mam nadzieję, że to w miarę jasne i logiczne.

Autor:  Konrad Klar [ Cz gru 02, 2004 23:58 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Mam nadzieję, że to w miarę jasne i logiczne.


Nie jest logiczne i zrozumiałe. Sorry, mam takie wrażenie, jakbym nic nie powiedział, jakby Jaded nic nie powiedział i |Higwayman| nic nie powiedział albo wszystko poszło w próżnię i Twój post przywraca wątek na start.
Aby nie było niejasności i zawiłości postaram sie rozebrać kwestię na czynniki pierwsze.
Dwa warianty tego, co może Leaflock, w zalezności od tego, co oznacza
"Tap to cancel the effects of one hazard that targets his company."
1.Tapnij by skasowac efekty jednego hazardu, którego celem jest jego drużyna.
Jest sobie pewien hazard, którego celem jest kompania, niekoniecznie kompania jako całość, ale również postać, ally lub przedmiot w kompanii. Ten hazard ma pewne efekty i Leaflock może sie tapnąć aby je anulować. Corpse Handle atakuje kompanię (pierwszy efekt) i dodatkowo zmusza do wykonania testu korupcji wszyskich jej członków (drugi efekt). Wild Fell Beast atakuje a dodatkowo tapuje wszystkie nietapnięte postacie. Do tej kategorii nie należą Snowstorm ani żaden long-event, ponieważ nie celują one w kompanię ani Siege, które celuje w site. Pewne efekty tych kart celują w kompanię (gdyby żadnych efektów nie miały, byłyby po prostu bezsensowne), ale same karty nie, oddziaływują za to na każdą kompanię która znajdzie się w zasięgu tego oddziaływania.
2.Tapnij by skasowac efekty jednego hazardu, których celem jest jego drużyna.
Pod tę kategorie podpada każdy jeden hazard, byle tylko z powodu jego efektów miała cierpieć kompania, czyli również (w rozgrywce wieloosobowej) efekty eventu rzuconego przez gracza nr 1, w MH fazie gracza nr 2, jeśli mają jakiś efekt na kompanię gracza nr 3, która ma szczęście posiadać nietapniętego Leaflocka, który ją od nich wybawi.

Na deser jest kompromisowa (co nie znaczy, że zła) wersja CRF, która jest zgodna z 1 wariantem a dodatkowo umożliwia anulowanie ataku hazard creature, czyli m.in. pierwszego efektu Smoka Na Polowaniu, który jako long-event, nie celuje w kompanię ale jego pierwszy efekt podpada pod drugą kategorię, jaką jest "Allows the canceling of one creature".

Dodane:
oczywiście w drugim zdaniu powinno być również: "jakby kfiadeg nic nie powiedział".
Aby nikt nie poczuł się pokrzywdzony/wyróżniony, wszyscy biorący udział w dyskusji zostali wymienieni w kolejności analfabetycznej :)

Autor:  Gror [ Pt gru 03, 2004 10:37 ]
Tytuł: 

Zapisałeś dwa ekrany a nadal nie rozumiem o co Ci chodzi. :?
Ze wszystkim co napisałeś się zgadzam.
Gdzie jkest więc problem? :?:

Autor:  Jaded [ Pt gru 03, 2004 11:43 ]
Tytuł: 

A ja dopiero zrozumiałem problem Konrada: rzeczywiście jest istotna różnica między kasowaniem efektów, a kasowaniem hazardu. Jestem jednak zdania, że wyjaśnienia Grora (parę listów wyżej) stanowią dobre rozwiązanie problemu.

Autor:  Jaded [ Pt gru 03, 2004 15:25 ]
Tytuł: 

A dupa! dupa!*

Patrzcie co znalazłem na Council of Elrond:
Cytuj:
Q: We think that Tom Bombadil cancels the return to origin site -effect of Long Winter but the destination site is still tapped if it's a double wilderness site. Is that the correct ruling?
A: No. Long Winter does not target a specific company or character, therefore, Tom Bombadil cannot cancel any of its cheezy effects.

I wiecie co? To brzmi sensownie.


*takie tam retrospekcje,Gror wie o co chodzi :)

Autor:  Gror [ Pt gru 03, 2004 18:50 ]
Tytuł: 

Niby tak, ale teraz się zaczną dopiero dysputy co targetuje a co nie.
Ja uważam, że nad swoją kompanią może roztoczyć opiekę.

Autor:  Konrad Klar [ Pt gru 03, 2004 20:33 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Niby tak, ale teraz się zaczną dopiero dysputy co targetuje a co nie.
Ja uważam, że nad swoją kompanią może roztoczyć opiekę.


A zaczną się dysputy, bo jest problemem zrozumienie prostej rzeczy, że jeśli coś jest "played on x" to targetuje x a jeśli coś innego jest po prostu "played" albo "played on y", to nie targetuje x, chociaż x może z tego powodu cierpieć jakieś konsekwencje. Masz rację "wszechmogący Leaflock" może roztoczyć opiekę nad swoją kompanią w szerokim znaczeniu tego słowa i nawet przywrócić wizardowi utracony w wyniku Stormcrow DI, jeśli ten miał szczęście znaleźć się w jego kompanii. I nie pomogę w dyspucie czy Stormcrow ma być wtedy odrzucany, czy nie, bo nawet jeśli pisze, że "or the canceling and discarding of an event" to przecież on jest wszechmogący i to go nie dotyczy.
Zapisałem dwie strony i więcej na ten temat ode mnie nie będzie, bo prościej nie potrafię. Tylko Jaded/Test of Lore ma +7 direct influence usable only against Gror/Beorn. Ja tu jestem za cienki.

Autor:  |Highwayman| [ Pt gru 03, 2004 22:53 ]
Tytuł: 

zerratowany Leaflock:

Cytuj:
MP: 2 ally
Mind: 3
Prowess/Body: 5/8
Description: Unique. Playable at Wellinghall. Tap to cancel the effects of one hazard that targets his company. May not be attacked by automatic-attacks or hazards keyed to his site. Discard Leaflock if his company moves to a site that is not in: Fangorn, Rohan, Gap of Isen, Wold & Foothills, Enedhwaith, Old Pukel-land, Brown Lands, Anduin Vales, or Redhorn Gate.


wyraźnie chodzi o efekt hazardu a nie o hazard;
jezeli jednak tym hazardem jest creature którego efektem jest atak a celem dróżyna leaflock'a to wraz ze skasowaniem efektu ataku kasowana jest karta stworka która idze do discard'u
jezeli hazard jest short eventem który celuje w dróżyne leaflock'a to też pójdzie do discard'u jesli uzyjemy leaflock'a
schody sie zaczna jesli mamy do czynienia z long-event'em lub permanent-event'em
myślę że możemy przyjąc iż long-event lub permanent-event hazard który target'uje konkretnie dróżyne leaflock'a też by poszedł do discard'u, ale jesli jest to jakis globalny event to tylko jego efekt bedzie skasowany (oczywiscie tylko na tą turę w która tapniemy leaflock'a)

Autor:  Yabree [ So gru 04, 2004 1:41 ]
Tytuł: 

Nareszczie !!! głos rozsądku w tym morzu bełkotu. Już zaczynałem wątpić w dotychczas zdobytą wiedzę na temat zasad ME.

[...] chciałem tu jakieś memorandum walnąć na temat tej dyskusji ale jest już późno i mi się odechciało. I całe szczęście :lol:

Aha na koniec chciałem powiedzieć że cytat z Council of Elrond przytoczony przez Jadeda wcale nie brzmi sensownie. Odpowiadający w nim niestety się myli. Hi-way ma rację i Tom B. dotrze z drużyną do celu pomimo tego że "długa zima" nastała - co wcale nie oznacza że jest Wszechmocny.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/