Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Efekty na początku M/H (ME-URD)
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1450
Strona 1 z 1

Autor:  Jaded [ So lis 01, 2014 13:29 ]
Tytuł:  Efekty na początku M/H (ME-URD)

Cytuj:
● If, at the start of a player's movement/hazard phase, there are multiple
effects in play such that their net effect depends on the order they are
applied, the player who is currently not taking his turn (i.e., the hazard
player) decides the order in which they are to be applied. Once this
interpretation is established, all further actions are applied in the order
they are resolved for the rest of the turn. (CRF)


A co jeśli różne efekty działaja na różne drużyny?

Autor:  Konrad Klar [ So lis 01, 2014 14:05 ]
Tytuł:  Re: Efekty na początku M/H (ME-URD)

A co jeśli efekty nakładają się wcześniej, przed fazą M/H?
Jeśli są w grze Doors of Night, Fell Winter i Morgul Night, skąd wiadomo, czy Amon Hen znajduje się w :shadowland: (kiedy efekt Morgul Night nałoży się na efekt Fell Winter), albo czy w :wi: (w odwrotnej sytuacji)? Czy gracz może wprowadzić w fazie organizacji fallen Alatara do gry w Amon Hen, czy nie?

Pochwalę (albo poskarżę) się*, że poruszyłem temat na forum NetRep Team. Zaproponowałem erratę, zmieniającą "start of a player's movement/hazard phase" na "start of player's turn".
Według NetRep problem nie istnieje. Jego zdaniem efekty Fell Winter i Morgul Night to akcje (tak) aktywowane pasywnymi warunkami i zastosowane powinny byc przepisy ich dotyczące. Mniemanym pasywnym warunkiem (aktywatorem akcji) są :borderland: i :freeland: dla Fell Winter oraz :wi: i :shadowland: dla Morgul Night. Fakt, że taki warunek (aktywator) jest obecny w grze stale, nie przeszkadza, ale wobec całej reszty interpretacji, to nie zaskakuje.

*) wtedy jeszcze obrady forum NetRep Team nie były utajnione, więc myślę, że mi wolno.

Autor:  Ciachu [ So lis 01, 2014 22:33 ]
Tytuł:  Re: Efekty na początku M/H (ME-URD)

A nie prościej jest uznać, że każda drużyna ma odmienną fazę movement/hazard? Wtedy przed ruchem każdej kompanii hazard player może dowolnie zmienić kolejność rozpatrywania występujących w grze efektów.

Dla podparcia moich słów:
MELE (str. 92) napisał(a):
Movement/Hazard Phase
Follow this procedure for each of your companies. Each company has a separate movement/hazard phase.

MEBA (str. 15) napisał(a):
4. MOVEMENT/HAZARD PHASE
The movement/hazard phase is when your companies move from site to site, and is also when your opponent has a chance to play hazards on your companies. Each of you companies has a movement/hazard phase, even if it does not move.


Podkreślenia moje.

Autor:  Konrad Klar [ N lis 02, 2014 1:12 ]
Tytuł:  Re: Efekty na początku M/H (ME-URD)

Jedno nie wyklucza drugiego.
Ale co to zmienia w sprawie nakładających sie efektów w grze przed fazą M/H?
I pomijając to, jest konflikt między:
Cytuj:
Once this interpretation is established, all further actions are applied in the order
they are resolved for the rest of the turn.

a
Cytuj:
If, at the start of a player's movement/hazard phase, there are multiple
effects in play such that their net effect depends on the order they are
applied, the player who is currently not taking his turn (i.e., the hazard
player) decides the order in which they are to be applied.

już od drugiej fazy M/H w turze.

Nie wiadomo, które zdanie ma priorytet.

Autor:  Muad'Dib [ Pn lis 03, 2014 9:10 ]
Tytuł:  Re: Odp: Efekty na początku M/H (ME-URD)

Odnośnie tematu, choć trochę inna kwestia. Pojawił się ostatnio problem z kartą Gandalf the White Rider. Kiedy go zagrywamy to automatycznie zwiększa hazard limit. Natomiast kilka razy podnoszono kwestię ostatnimi czasy co się dzieje kiedy idzie do discardu. Czy HL się zmiejsza czy nie? Wg mnie nie ale nie przypominam sobie podkładki pod to w zasadach.

Autor:  Konrad Klar [ Pn lis 03, 2014 16:31 ]
Tytuł:  Re: Efekty na początku M/H (ME-URD)

Kwestia sporna, czy to faktycznie dotyczy tematu.
Jestem przekonany, że nie reguluje tego Annotation 26 (to, co Jaded zacytował).

"+1 to HL" to nie jest stały efekt, który pojawia się wraz z wejściem do gry karty i znika z jej odejściem.
Akcja stwarzana przez Gandalf the White Rider jako permanent-event, "+1 to HL", to akcja aktywowana pasywnym warunkiem.
Pasywnym warunkiem jest hazard limit dla kompanii minion overt.
Taki warunek może wystąpić tylko w M/H phase (innych okoliczności, w których istnieje HL, nie znam), ale niekoniecznie na początku M/H. Z tego wynika, że nie zgadzam się z:
Cytuj:
Kiedy go zagrywamy to automatycznie zwiększa hazard limit.

Akcja jest deklarowana po chain of effects, w którym warunek wystąpił.
Może się rozwiązać, albo nie rozwiązać.
Ale kiedy się rozwiąże, jej rezultat jest równie trwały, jak rezultat Snowstorm, czy Dragon Ahunt.
Można te dwie ostatnie karty odrzucić a wycofana do site of origin kompania nie wróci na ścieżkę, a wyeliminowane przez atak Dragona postacie nie odżyją.
Po odrzuceniu można zagrać kolejną kopię Gandalf the White Rider i cała procedura się powtórzy (jeśli kompania jest nadal minion overt, bo przecież mogła przestać taką być).

Autor:  Muad'Dib [ Wt lis 04, 2014 15:12 ]
Tytuł:  Re: Efekty na początku M/H (ME-URD)

Czyli wynika z tego, że jak się Gandalf the White Rider rozwiąże to mamy +1 do HL. Natomiast jeśli w następnej turze, w trakcie hazard phase, jest na stole to jego efekt jest rozwiązany. I usunięcie go nie wpływa na HL, zgadza się?

Autor:  Konrad Klar [ Wt lis 04, 2014 17:19 ]
Tytuł:  Re: Efekty na początku M/H (ME-URD)

Nie jak się Gandalf the White Rider rozwiąże, tylko kiedy rozwiąże się akcja "+1 do HL".
Pierwsze ma się do drugiego jak Dragon Ahunt do ataku z Dragon Ahunt.
Albo jak Snowstorm do wycofania kompanii.
Drugie może nie nastąpić kiedykolwiek, ale jeśli się rozwiąże, rezultat jest niezależny od tego, czy pierwsze (Gandalf the White Rider, Dragon Ahunt, Snowstorm) jest w grze, czy nie go ma.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/