Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Nagłe auto-attacki
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1213
Strona 1 z 1

Autor:  Vandrer [ Cz cze 17, 2010 11:41 ]
Tytuł:  Nagłe auto-attacki

Po długiej przerwie i wśród ogólnego milczenia, postanowiłem coś znowu skrobnąć :P
A to za sprawą następującego problemu:

Czy trzeba fejsować (głupio trochu brzmi, ale cóż) auto-attacki, które pojawią się już po wejściu na sajt, na którym a-a nie ma, i dokonaniu tam już czynów dostepnych w sajt-fazie? Zakładając, że sajcik jest niestapowany i chce się dokonać jeszcze jakichś z czynów wcześniej wspomnianych.

Przykład:
Drużyna w Old-forest (border-hold) zagrywa Toma Bombadila, Gandzio z radości robi bibę i puszcza Fajerwerki przez co Stary-Las się odtapowuje. Tomkowi jednak smutno bez Jagódki, toteż drużyna szykuje się do zagrania w następnej turze Golberry. Jednakowoż przeciwnik nie śpi - budzi lodowych gigantów i Zapada Zima (znaczy się zagrane zostaje Fell Winter - w BH z automatu atakuja wilki).
Czy w takiej sytuacji przed zagraniem Jagody drużyna musi sfejsować nagły atak spaw... znaczy wilków?

Inna sprawa, czy taka sytuacja jest w ogóle dozwolona (tzn. spowodowanie a-a już po wejściu drużyny na sajt) ?

Autor:  kufel [ Pt cze 18, 2010 12:49 ]
Tytuł: 

A więc: :)

CRF Site Phase:
"A company may not play any resource during the site phase until they have faced all automatic-attacks..."
tamże:
"Automatic-attacks added to a site are faced after the normal automatic-events for the site. Multiple automatic-attacks are faced in the order listed and/or resolved."

Nawet jeśli FW było grane on-guard to można odsłonić jeśli drużyna zdecyduje się wejść.
CRF On-guard cards:
"An on-guard card may only be revealed if it could have also been played during the movement/hazard phase."
A FW można zagrać podczas M/H Phase drużyny, która stoi (nie ma "playable only on moving company")

Jednym słowem w poprzedniej turze nie było AA a teraz jest i trza "fejsować"... jeszcze lepiej z Wake of War :D

Autor:  Konrad Klar [ So cze 19, 2010 7:03 ]
Tytuł: 

Jeśli kompania podejmuje działania w site phase, to oznacza, że zmierzyła się ona ze wszystkimi ewentualnymi AA na site. Ma ten etap za sobą i to, w jaki sposób zmieni się AA na site, nie ma na nią bezpośredniego wpływu.
Nie widzę związku między tą sytuacją a zasadami* przytoczonymi przez kufela (a moża kufla - z góry przepraszam za ewentualny błąd).

Co do przykładu Vanderera - taka sytuacja nie jest możliwa.


CRF, Turn Sequence, Site Phase, On-Guard Cards napisał(a):
An on-guard card may be revealed when the company plays a resource that
potentially taps the site. The card must affect the company or a character in the
company that site phase.
Note that this clarification is looser than the rule printed on
p.61 of the Unlimited Rules book
A successful ring test does not allow an on-guard card to be revealed.
You may reveal a card in response to an influence attempt against a faction even if the
on-guard card only has an effect if the attempt is successful. You may also reveal a
card in response to such an attempt that affects the actual influence attempt.
Only declared or on-going cards and effects can be considered when determining the
validity of revealing an on-guard card. Potential effects that have not been triggered
cannot be considered.


Podkreślenia moje.

Fell Winter nie oddziaływuje na kompanię lub postać. Przykładem kart, która mogłyby być odsłonięte są,
dla "on-going cards/effects":
The Balance of Things - jeśli w kompanii jest jakiekolwiek żródło korupcji, Scorba At Home- jeśli kompania posiada major item, Weariness of Heart (dla dowolnego z efektów), The Ring's Betrayal,
dla "declared cards/effects":
Greed - jeśli postać w kompanii deklaruje zagranie przedmiotu, Times are Evil - jeśli postać deklaruje wpływanie na frakcję.




*) "An on-guard card may only be revealed if it could have also been played during the movement/hazard phase."

W pełnym brzmieniu
Cytuj:
Rules Erratum: An on-guard card may only be revealed if it could have also been
played during the movement/hazard phase. This means all targets of the card must
have existed during the movement/hazard phase in order for the card to be revealed.

czyli: kata on-guard może być odsłonięta, tylko jeśli mogłaby być również zagrana w fazie movement/hazard. To oznacza, że wszystkie targety karty musiałyby istnieć również w fazie movement/hazard, aby karta mogła być odsłonięta.

Nie mówi to nic o czasie, który uznaje się za czas wejścia do gry on-guarda, w szczególności o tym, że traktuje się odsłonietego on-guarda, jakby był on obecny w grze jeszcze przed fazą site.

Autor:  kufel [ So cze 19, 2010 13:12 ]
Tytuł: 

Vandrer napisał(a):
toteż drużyna szykuje się do zagrania w następnej turze Golberry.


Z tego co rozumiem to jest mowa o odtapowaniu site'a w i zagranie Goldberry w następnej turze. Zagranie FW na nieruszającą się kompanię w jej M/H Phase jak najbardziej tworzy dodatkowe AA.

To samo tyczy sie karty on-guard zagranej w nowej M/H Phase

Autor:  Konrad Klar [ So cze 19, 2010 13:52 ]
Tytuł: 

Vandrer napisał(a):
Inna sprawa, czy taka sytuacja jest w ogóle dozwolona (tzn. spowodowanie a-a już po wejściu drużyny na sajt) ?


kufel napisał(a):
Nawet jeśli FW było grane on-guard to można odsłonić jeśli drużyna zdecyduje się wejść.
CRF On-guard cards:
"An on-guard card may only be revealed if it could have also been played during the movement/hazard phase."
A FW można zagrać podczas M/H Phase drużyny, która stoi (nie ma "playable only on moving company")


Na to odpowiadałem. Nie ma możliwości odkrycia Fell Winter jako on-guard w fazie site a gdyby nawet, już po zmierzeniu się przez kompanię z ewentualnymi AA na site, został utworzony kolejny, kompania nie musi* (i nie może) się z nim mierzyć w tej samej fazie site.

Ale jeśli stan "już po wejściu drużyny na sajt", którego dotyczy pytanie, ma się rozciągać poza fazę site, na kolejne tury, to konieczność ponownego zmierzenia się z nowoutworzonym AA istnieje (za każdym razem, gdy kompania wkracza do site'u). Jednak nie może być on utworzony w sposób opisany wyżej przez kufela, bo:

Lidless Eye napisał(a):
Placing A Card On-Guard

[...]
The card will remain on that site until one of the following occurs:

* The company decides to face the site's automatic-attack. If the on-guard card is a hazard creature keyed to the company's site or a hazard that can modify the automatic-attack, it may be revealed before the automatic-attack is resolved. If it is a hazard creature, it will attack after the automatic-attack is resolved.
[...]


Podkreślenie moje.
Fell Winter nie modyfikuje a stwarza nowy AA.

*) Szczególne karty, jak Troll-Purse mogą to zmienić.

Autor:  kufel [ So cze 19, 2010 14:07 ]
Tytuł: 

*kufla (dopelniacz l. poj.)

Chodzilo o AA w kolejnej turze. Sytuacja z on-guard byla tylko moim przykladem

Autor:  Vandrer [ Pn cze 21, 2010 18:42 ]
Tytuł: 

kufel napisał(a):
Chodzilo o AA w kolejnej turze.

Zgadza się - o to chodziło: czy można czującemu się bezpiecznie na bez a-a'owym sajcie przeciwnikowi, zrobić takie małe "hello!" i to w kolejnej turze, żeby było złośliwiej :twisted:
Rozumiem, że można, więc mój złośliwy śmiech niesie się aż do Svionii :twisted: :lol:

kufel napisał(a):
Sytuacja z on-guard byla tylko moim przykladem

Tak, Wysoki Sądzie, to jego wina... :wink: :P



Konrad Klar napisał(a):
Co do przykładu Vanderera*

Vandrera, Konradzie - dodatkowe "e" nie jest potrzebne :)
__________________________
* podkreślenie moje :wink:

Autor:  Konrad Klar [ Pn cze 21, 2010 19:15 ]
Tytuł: 

Mariusz Czubaj, Marek Krajewski: Aleja samobójców napisał(a):
- Dzień dobry! - krzyknął mężczyzna w lekarskim fartuchu. - Czy mam przyjemność
powitać nadkomisarza Patera?
- Ani „dobry", ani „przyjemność", ani „Patera" - cicho powiedział szpakowaty
mężczyzna,
[...]
- Co to za nieprzyjemny facet, nawet nie raczył mi odpowiedzieć „dzień dobry"! Nie
lubię współpracować z takimi... On zawsze taki jest, panie aspirancie?
- Tylko wtedy... - aspirant otarł pot wierzchem dłoni i przez chwilę przypatrywał się
wizytówce „Dr Andrzej Libling. Dyrektor" przypiętej do fartucha swojego rozmówcy -
...kiedy się odmienia jego nazwisko „Pater", „Patera", „Paterowi" i tak dalej.
- Jak się powinno odmieniać? - spytał zdumiony Libling.
- Bez „e" - odparł aspirant. - „Pater", „Patra", „Patowi"...


Właśnie po przeczytaniu tego kawałka ogarnęły mnie wątpliwości, czy dobrze odmieniam nazwiska (pseudonimy).

Autor:  Konrad Klar [ Pn cze 21, 2010 19:22 ]
Tytuł: 

A do tematu: dlaczego jego tytuł jest "Nagłe auto-attacki"?
Pewnie to zaważyło na odpowiedziach moich i kufla, które zeszły na temat on-guardów.
Mistyfikacja? Test na uważne czytanie?

Autor:  kufel [ Pn cze 21, 2010 19:24 ]
Tytuł: 

Vandrer napisał(a):
czy można czującemu się bezpiecznie na bez a-a'owym sajcie przeciwnikowi

Borderholdy nigdy nie należały do najbezpieczniejszych... Co powiesz na FW, Wake of War (dla smaczku) a potem Assassin on-guard (są AA więc można grać kreaturkę on-guard) :)

Autor:  Vandrer [ Pn cze 21, 2010 21:11 ]
Tytuł: 

Konrad Klar napisał(a):
A do tematu: dlaczego jego tytuł jest "Nagłe auto-attacki"?

Bo idzie o ataki, których nie było i nagle się pojawiają. Tak przyznaję - moje skojarzenia błądzą czasem po zagadkowych ścieżkach :wink:

kufel napisał(a):
Vandrer napisał(a):
czy można czującemu się bezpiecznie na bez a-a'owym sajcie przeciwnikowi


Borderholdy nigdy nie należały do najbezpieczniejszych... Co powiesz na FW, Wake of War (dla smaczku) a potem Assassin on-guard (są AA więc można grać kreaturkę on-guard) :)

A tam - moje drużyny zawsze czuły się bezpiecznie w borderholdach (co może być dziwne zważywszy na fakt, że w obiegowym języku północy przyjęła się na nie nazwa "burdelholdy" lub krócej - "burdele", a te nie mają w okolicy opinii najbezpieczniejszych :wink: ).
A do zestawu FW+WoW (bez skojarzeń :P :wink: ) dorzuciłbym jeszcze DoN.

Autor:  kufel [ Pn cze 21, 2010 22:35 ]
Tytuł: 

jak chcesz hardkor to Ranks + Sellswords + Assassin + Slayer lepsze to od badziewnych wilczków, a bez tego zestawu nie ruszam się z domu :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/