Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Przedmioty (i nie tylko) w startowej kompanii
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1205
Strona 1 z 1

Autor:  Ciachu [ Cz kwi 01, 2010 22:41 ]
Tytuł:  Przedmioty (i nie tylko) w startowej kompanii

Siedze tak sobie nad roznymi pomyslami talii na turniej, zagladam na GCCG, bo tam dosyc fajnie sie talie sklada i wlasnie tam natknalem sie na pewna dziwnosc, ktora nie daje mi spokoju...

Mianowicie: wiadomo, ze do starowej kompanii mozna dodac 2 nie-unikalne minor itemy (lub eventy w ich zastepstwie). Mowi o tym doskonale odpowiedni ustep z instrukcji (tutaj instrukcja z MELE):
Cytuj:
You may assign up to 2 non-unique minor items to your starting characters (i.e., 2 items, not 2 to each character). These items must come from cards that you have not already committed to your play deck.


Zaczalem troche kombinowac z talia na miniona i na GCCG zderzylem sie z dosc intrygujaca sprawa... Do pool'a wrzucilem kilka postaci a w tym kilku liderow i agentow. Do tego dorzucilem karty dodatkowe, takie jak: Open to the Summons i Orders from Lugburz (z racji wielu liderow, ktorzy byc moze beda biegali razem). Ale ze nie wiem jeszcze jak potocza sie sprawy w trakcie wystawiania postaci (np. moze sie okazac, ze wcale nie wystawie agenta), wiec postanowilem jeszcze dorzucic jakis przedmiot (np. Strange Rations). I tu moje wielkie zdziwienie: GCCG przy sprawdzaniu legalnosci talii wyrzucilo mi to jako blad (ze nie mofe miec wiecej niz 2 karty nie bedace postaciami w poolu).

Powiedzcie mi prosze jak to jest: czy jest z gory okreslone, ze do druzyny startowej (rozumianej na razie w sensie zestawu postaci w poolu) nie moge dorzucic wiecej niz 2 przedmioty badz ich odpowiedniki???
No bo wg mnie, czytajac literalnie instrukcje, wynika z niej tylko tyle, ze do juz wylozonych postaci na stol moge dodac 2 karty...

Ludzie oswieccie mnie, bo chyba mnie zamulilo na wiosne... :-/

Autor:  Muad'Dib [ Pt kwi 02, 2010 8:16 ]
Tytuł: 

Na Orders i Open to the Summons masz napisane, że używasz ich w zastępstwie minor itemów.

Autor:  Ciachu [ Pt kwi 02, 2010 13:53 ]
Tytuł: 

Ok dobrze, ale ponawiam pytanie: czy moge miec w poolu TYLKO 2 przedmioty (lub ich odpowiedniki), czy ich wieksza ilosc...

To ze docelowo na starcie gry sa 2 przedmioty to jest sprawa oczywista...

Autor:  Konrad Klar [ Pt kwi 02, 2010 17:14 ]
Tytuł: 

CRF, CRF v.3, Character Draft napisał(a):
Starting characters will be determined by draft as per the guidelines printed on page
55 of the Middle-earth: The Wizards Companion. and page 68 of the Middle-earth:
The Lidless Eye Companion.This method is called the Character Draft (and is
detailed below).
Each Player selects up to 10 characters to put into his or her pool of potential starting
characters. This happens before characters are selected for the play deck. Certain
cards may be revealed as thought they were starting characters. These cards are
included in the pool of starting characters, but do not count against the 10 character
maximum.
Each player reveals his or her first choice for a starting character
simultaneously with opponent. If a unique character is duplicated by opponent's
selection, bothcharacters are set aside (this character may not appear in either player's
starting company).


Podkreślenie moje.

I tyle, chyba że coś więcej na ten temat pisze w ME:TW/LE Companion (nie mogę znaleźć swojego egzemplarza). Wiadomo, że takie karty nie liczą się do maksimum postaci, ale czy do czegoś się liczą? To nie jest określone.

Autor:  Ciachu [ N kwi 04, 2010 13:04 ]
Tytuł: 

Ha, czyli wg mnie GCCG pod tym wzgledem daje ciala i zle sprawdza legalnosc talii... Ciekawe, zaiste ciekawe...

Autor:  Konrad Klar [ N kwi 04, 2010 13:30 ]
Tytuł: 

Nie wiadomo, czym się kieruje. Może dobrą wolą. Niektóre sprawy w tej grze trzymają się dzięki dobrej woli graczy. ICE wiedziała zapewne jak dokładnie być powinno, ale napisać nie potrafiła.

MELE napisał(a):
Deck Construction

Only Ringwraith players may include minion characters, resources, and sites in their decks, while only Wizard players may include hero characters, resources, and sites in their decks.

However, there is an exception to this: a Ringwraith player may use any hero item resource card as if it were a minion item resource card. Similarly, a Wizard player may use any minion item resource card as if it were a hero item resource card. The following apply:
[...]


Możliwość użycia jest w tym miejscu uznawana za wyjątek od niemożności dołączenia do decku. Tak jakby to były synonimy - użycie i włączenie do decku.

White Hand z kolei mówi:
MEWH napisał(a):
You may use both hero and minion characters. However, you may only use a
character if his mind attribute is 5 or less. All of your non-Orc/Troll characters are
considered to be hero characters. You may only use up to two of each non-unique
character.


Jeśli tutaj możliwość użycia miałaby się równać możliwości dołączenia do decku, to nie za bardzo wiadomo, do czego miałaby służyć karta Thrall of The Voice.

Lać pałami (do lania)...

Autor:  Ciachu [ N kwi 04, 2010 14:23 ]
Tytuł: 

Racja Konradzie... Choc czasami mam wrazenie ze same paly by nie wystarczyly, zeby przetrzepac skore tym, ktorzy spisywali zasady do MECCG.... :-(

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/