Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Indur Unleashed
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1176
Strona 1 z 1

Autor:  Bartolomeo [ Śr wrz 09, 2009 12:38 ]
Tytuł:  Indur Unleashed

Witam,

Otóż wczoraj grałem z Muad'Dibem na GCCG. Grałem fallenem. I moja ekipa stała sobie w The White Towers. Po czym Muad'Dib wpadł Indurem + Uvata i zainicjował cvcc. Jednakże na saicie jest special - kóry mówia że wszystkie ataki przeciwko company at this site is canceled. Muad'Dib zagrywa Indur Unleashed w celu skasowania game textu na saicie (druga zdolność karty Indur Unleashed).

Według mnie jest to nad interpretacja tej karty. Rozumiem że można to zagrać jako respons, gdyby moja ekipa zagrała concealment, nice place to hide, lub inną kartę która by próbowała w tym momencie kasować atak. Jednakże jest to specjalna zdolność owego saitu, który nie pozwala na atakowanie company. Twierdzenie że ta karta kasuje text na saicie jest też nie porozumieniem, gdyż nie ma w karcie napisane lub kasuje card text na saicie czy gdziekolwiek.

Uważam że tekst na saicie za kazdym razem ma pierwszeństwo ze względu na Special. i po mimo zagrania Indur Unleashed ataki powinny być cancel. nie zależnie od karty zagranej. Niestety na crf-ach ani w erratach kart nie ma słowa o tym że karta ta pozwala na takie zagrywanie, lub że może kasować zdolnośc special na saicie.

Interpretacja tej karty w sposób opisany przez Muad'Diba zbyt przepala według mnie ta kartę i nie znajduję żadnych racjonalnych powdów aby ja w taki sposób zagrywać.

Z miłą ochota czekam na inne wypowiedzi nawet krytyczne.
Pozdro.
Bartolomeo

Autor:  Jaded [ Śr wrz 09, 2009 14:13 ]
Tytuł: 

Cytuj:
ednakże jest to specjalna zdolność owego saitu, który nie pozwala na atakowanie company.

No więc właśnie nie, nie ma mowy , że drużyna nie może być atakowana, tylko ,ze ataki sa kasowane, a Indur Unleashed odnosi sie do kasowania ataków, nie ważne w jaki sposób

Autor:  Muad'Dib [ Śr wrz 09, 2009 14:37 ]
Tytuł:  Re: Indur Unleashed

Bartolomeo napisał(a):
Rozumiem że można to zagrać jako respons, gdyby moja ekipa zagrała concealment, nice place to hide, lub inną kartę która by próbowała w tym momencie kasować atak.


No właśnie tej karty nie można zagrać w odpowiedzi tylko zagrywa się ją na deklaracji ataku (jak zresztą głosi text Indur Unsleahed). To powoduje, że kasowanie nie działa.

Inną podobną kartą jest Great Fissure. Na tej karcie jest napisane, że kasuje kasowanie ataku. Na karty typu concealment, nice place to hide to zadziała bo kasuje kasowanie. Ale w havenie już nie, gdyż zdolność kasowania jest pasywna i cały czas działająca. Tutaj jest różnica między obiema kartami Great Fissure kasuje kasowanie,natomiast Indur Unleashed nie pozwala skasować.

Autor:  Vandrer [ Śr wrz 09, 2009 16:37 ]
Tytuł: 

The White Towers napisał(a):
Special: If one of your companies is at this site, all attacks against it are canceled.

Jaded napisał(a):
nie ma mowy , że drużyna nie może być atakowana, tylko ,ze ataki sa kasowane, a Indur Unleashed odnosi sie do kasowania ataków



Indûr Unleashed napisał(a):
Playable on any attack against Indur the Ringwraith (as your Ringwraith). The attack is canceled.
Alternatively, playable when Indur the Ringwraith's own company declares an attack (if Indur the Ringwraith is your Ringwraith). The attack cannot be canceled.

Muad'Dib napisał(a):
No właśnie tej karty nie można zagrać w odpowiedzi tylko zagrywa się ją na deklaracji ataku (jak zresztą głosi text Indur Unsleahed). To powoduje, że kasowanie nie działa.


Trudno się nie zgodzić z powyższymi (jeśli kogoś interesuje moje zdanie) - interpretacja Muad'Diba (i chyba nie tylko), to praktycznie jedyna możliwa interpretacja tekstu Indur Unleashed.

Autor:  Konrad Klar [ Śr wrz 09, 2009 19:32 ]
Tytuł: 

Muad'Dib napisał(a):
Na karty typu concealment, nice place to hide to zadziała bo kasuje kasowanie. Ale w havenie już nie, gdyż zdolność kasowania jest pasywna i cały czas działająca.

Za każdym razem, gdy kompania w The White Towers jest atakowana, deklaruje się akcja "anuluj atak" - jednorazowo na wystąpienie ataku wobec kompanii. Można na nią odpowiedzieć, jakąkolwiek akcją możliwą do zagrania w danym czasie.
Muad'Dib napisał(a):
No właśnie tej karty nie można zagrać w odpowiedzi tylko zagrywa się ją na deklaracji ataku (jak zresztą głosi text Indur Unsleahed). To powoduje, że kasowanie nie działa.

Akcje spowodowane wystąpieniem pasywnego warunku* (w tym wypadku - pasywny warunek: atak przeciwko kompanii w The White Towers, akcja: anuluj atak) są pierwszymi w łańcuchu następującym po wystąpieniu tego warunku.
Czyli można zadeklarować atak, ew. odpowiedzieć na tę deklarację czymś, co nie jest zagrywane podczas ataku (bo atak się jeszcze nie rozpoczął), zaś w kolejnym łańcuchu efektów pierwszą akcją będzie "cancel" z Hidden Haven. Dopiero w odpowiedzi można zagrać Indur Unleashed.
Tak, czy inaczej zadziała.
Wiem, że teraz patrzysz na kartę i widzisz to, co widzę ja i myślisz, że plotę herezje, bo przecież w tekście IU jest "Alternatively, playable when Indur The Ringwraith's own company declares an attack [...]".
Śmiem twierdzić, że to jest błąd. Podobnie w przypadku Skies of Fire: "when Skies of Fire is played [...]" i identycznie w przypadku Doors of Night (tylko w wersji z Lidless Eye).
Doors of Night i Skies of Fire nie działają zanim się rozwiążą, gdy tylko zostaną zadeklarowane. Timing jest taki, do jakiego wszyscy przywykli.
Wpierw coś się musi rozwiązać, aby zaczęło działać, albo żeby mogło być targetowane (OK - kilka kart czyni od tego wyjątek, rzuty kostką też moga być targetowane w tym samym łańcuch, w jakim zostały zadeklarowane).

Bartolomeo napisał(a):
Uważam że tekst na saicie za kazdym razem ma pierwszeństwo ze względu na Special. i po mimo zagrania Indur Unleashed ataki powinny być cancel. nie zależnie od karty zagranej.


Nie ma takich priorytetów w tej grze. Akcja w łańuchu efektów jest po prostu akcją, bez względu na to, co ją wywołało, warunek opisany na site, czy na innej karcie w grze. No właściwie, jak wspomniałem wcześniej, takie akcje są pierwszymi akcjami łańcucha efektów, ale pod innymi względami są równorzędne z np. Coancelment.

Karty jak minion Rivendell nie wywołują akcji "anuluj atak". Nie pozwalają atakować innej kompanii na site. Zakaz atakowania, czy anulowania ataktu, czy jakikolwiek zakaz akcją nie jest, więc nie można nań odpowiedzieć. Gdy tylko karta zawierająca w swoim tekście taki zakaz pojawi się w grze, te zakaz obowiązuje.
Widzisz różnicę w tekstach tych kart (minion Rivendell, fallen The White Towers)?

*) Z wyjątkiem akcji odrzucenia karty, która wykonywana jest naychmiast przy wystąpieniu warunku, np. odrzucenie The Will of Sauron, gdy Doors of Night odchodzi z gry. Żeby nie zaciemniać i tak długiego, z konieczności, tekstu, dodałem to uściślenie w przypisach.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/