Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Corruption Checks Revisited
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1132
Strona 1 z 1

Autor:  Konrad Klar [ So sty 31, 2009 21:03 ]
Tytuł:  Corruption Checks Revisited

Nie tylko na ostatnim turnieju, ale i ogólnie natykałem się na sytuację, kiedy na koniec fazy M/H gracz, którego postać musiała wykonać kilka cc (z kart Lure of Nature, czy Alone and Unadvised), tapował inną postać do pierwszego z cc, następnie (w zależności od powodzenia poprzedniego checku) kolejną itd.

Można sobie wyobrazić, że Long Winter (wraz z Doors of Night) jest w grze, zostają stapowane dwa site'y z :wilderness: :wilderness: w ścieżce (np. site'y przeciwnika) i w tym momencie zagrane zostaje Twilight (do usunięcia Long Winter) i kolejne site'y z :wilderness: :wilderness: w ścieżce (np. własne) nie zostają już tapnięte.

Logika tych zagrań jest taka sama - przerywany jest (innymi deklaracjami) rozwiązujący się łańcuch efektów. Czyli są to zagrania nieprawidłowe.

Można to jakoś wytłumaczyć. Większość zaczynała grę w MeCCG mając (albo znając) jedynie instrukcję z Wizards. Wzmianka, i to skąpa, o pasywnym warunku pojawiła się dopiero w Lidless Eye i wielu zdążyło dorobić się własnych rozwiązań w sprawie akcji aktywowanych takim wydarzeniem jak początek, czy koniec tury - cc z Lure of Nature, Foes Shall Fall, czy Ahuntów.

Niemniej przepisy stosuje się konsekwentnie (jeśli się konsekwentnym chce być).

Autor:  Jaded [ N lut 01, 2009 19:07 ]
Tytuł: 

Wywód wygląda na niedokończony, choć ja akurat wiem o co ci chodzi

Autor:  Gror [ So lut 07, 2009 13:05 ]
Tytuł: 

To może rozwińcie trochę ten wątek, bo pachnie rewolucją.

Autor:  Konrad Klar [ Pn lut 09, 2009 17:15 ]
Tytuł: 

Może napisłem to w pierwszym poście za mało obrazowo, albo zbyt łopatologicznie...

Przykład:
Kompania zmierza z Rivendell do Beorn's House.
Pod koniec fazy M/H na postaciach w kompanii znajdują się Lure of Nature i Alone and Unadvised.
Koniec fazy M/H to pasywny warunek, który aktywuje akcje tych kart.
Deklarują się one w kolejności wybranej przez gracza, którego jest tura, czyli:
1. AaU - cc.1
2. AaU - cc.2
3. AaU - cc.3
4. LoN - cc.1
5. LoN - cc.2

lub

1. LoN - cc.1
2. LoN - cc.2
3. AaU - cc.1
4. AaU - cc.2
5. AaU - cc.3

Jakiekolwiek modyfikatory do którejś z tych akcji (tapnięcie dla wparcia cc, New friendship etc.) mogą być zadeklarowane jako szósta i kolejne akcje.
Nie można np. tapnąć postaci we wsparciu do AaU - cc.3, poczekać na roztrzygnięcie cc a następnie tapnąć postaci do AaU - cc.2.

Które postacie, jakie karty i do których cc mają być tapnięte/zagrane, to trzeba zadeklarować jako kolejne akcje tego samego łańcucha. Oczywiście w przypadku niepowodzenia jednego z cc, modyfikacje do następnych w kolejce mogą pójść na marne (zwłaszcza jeśli LoN i AaU były na tej samej postaci).

P.S.

Konrad się przemógł, skorzystał z promocji w TPSA i znów ma phat pipe.
Fora będą nękane częściej niż przez kilka ostatnich miesięcy.

Autor:  Jaded [ Wt lut 10, 2009 0:22 ]
Tytuł: 

Gratulować?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/