Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Tidings of Bold Spies - interakcja z Unabated in Malice https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1070 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | |Highwayman| [ Pt lut 29, 2008 0:51 ] |
Tytuł: | |
wybieram opcję A) - dopałki działają na auto-attack już w chwili gdy pojawia się on w grze (czyli w momencie odkrycia site'u), kolejność tak samo jak z dopałkami do normalnych ataków - efekty które już są w grze w momencie pojawienia się auto-attack w grze działają na zasadzie passive condition i ich kolejność wybiera resource player, wszystkie inne efekty które dopiero zostaną zagrane/uruchomione przez hazard player'a działają w kolejnosci w jakiej wejdą do gry natomiast przywróciłem ten stary temat bo mam inny problem na który chciałbym znaleźc odpowiedź przed turniejem, a takiej odpowiedzi póki co nigdzie nie znalazłem Jak działa Tidings of Bold Spies w połączeniu z Unabated in Malice Cytuj: Unabated in Malice hazard - short-event Playable on an automatic-attack or an attack from Shelob; does not count against the hazard limit. The attack receives +1 strike, +1 prowess, and -2 body. The first attempt to cancel this attack instead cancels the affects of this card. Cannot be duplicated on a given attack. Cytuj: Tidings of Bold Spies
hazard - short-event Playable on a company moving to a site with an automatic-attack. This card creates one or more attacks on the company, the total of which duplicates exactly (including modifications) all automatic-attacks at the site. These attacks must be faced immediately and are not considered automatic-attacks. czy efekt Unabated który sprawia że pierwsza próba skasowania ataku kasuje tylko kartę Unabated też jest kopiowany przez Tidings of Bold Spies? Jesli tak to czy próba skasowania ataku z Tidings wzmocnionego Unabated skasauje Unabated również dla auto-attack'u? czy moze przy auto-attack trzeba bedzie powtórnie zmierzyć się z efektem Unabated? |
Autor: | Konrad Klar [ Pt lut 29, 2008 1:15 ] |
Tytuł: | |
Ta kombinacja wzbudza u wielu graczy watpliwości. Coś w tym musi być, chociaż mi sprawa nie wydaje się taka skomplikowana. Mój tok myślenia jest taki: Jest automatyczny atak i efekt karty Unabated in Malice zagranej na ten atak. Jest kopia automatycznego ataku i kopia tego efektu. Kiedy AA jest duplikowany, wszystkie realacje między AA a UiM są kopiowane jako relacje miedzy kopią AA i kopią efektu UiM. Czekam na głosy krytyczne i zarzuty udzielania uproszczonych odpowiedzi, najlepiej umotywowane. |
Autor: | |Highwayman| [ Pt lut 29, 2008 1:26 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): wszystkie realacje między AA a UiM są kopiowane jako relacje miedzy kopią AA i kopią efektu UiM.
mozesz wyjaśnić co to znaczy? jak pisałem ja widze 3 opcje kiedy próbujesz skasować atak z Tidings+Unabated: 1 - efekt Unabated utrudniający kasowanie nie jest kopiowany przy Tidings 2 - efekt Unabated utrudniający kasowanie jest kopiowany przy Tidings, pierwsze kasowanie przy Tidings kasuje od razu efekt Unabated rónież dla auto-attack'u na site'cie 3 - efekt Unabated utrudniający kasowanie jest kopiowany przy Tidings, pierwsze kasowanie przy Tidings kasuje efekt Unabated tylko dla ataku z Tidings, efekt Unabated pozostaje na auto-attack'u na site'cie - jesli bedziemy chcieli skasować auto-attack znów przyjdzie nam przebijać się przez Unabated |
Autor: | Konrad Klar [ Pt lut 29, 2008 1:57 ] |
Tytuł: | |
Opcja trzy. Mogę jeszcze, dla (nie)jasności podać odwrotny przykład. Efekt Awaken Defenders podwaja liczbę strikes AA i czyni detainment AA normalnymi atakami. Są to modyfikacje do AA i jako takie są kopiowane przez ToBS. Jeśli w trakcie rozstrzygania ataku utworzonego przez ToBS Awaken Defenders zostanie odrzucone, nie wpłynie to w żaden sposób na parametry tego ataku. Efekt Awaken Defenders pozostaje w relacji z AA, zaś jego kopia z kopią AA. I jeszcze jeden przykład. Karta, która stwarza efekty zarówno pozostające w relacji z atakiem, jak i globalne. Forewarned is Forearmed. Pierwszy czyni atak na site "cannot be cancelled". I ten, jako modyfkator może być skopiowany przez ToBS. Jego kopia będzie się odnosić do kopii AA. Drugi stanowi, ze jeżeli taki wyizolowany atak zostanie pokonany, karta jest odrzucana. Nie modyfikuje on w żaden sposób ataku, więc nie jest kopiowany przez ToBS. I FiF również nie zostanie odrzucone w wyniku pokonania kopii AA. Unabated in Malice nie stwarza żadnych efektów nie pozostających w relacji z atakiem, w związku z tym "anulowanie efektów tej karty" daje się w całości przełożyć na "anulowanie kopii efektów tej karty" w przypadku ToBS. |
Autor: | |Highwayman| [ Pt lut 29, 2008 10:43 ] |
Tytuł: | |
też mi siw wydawało ze opcja nr. 3 tu działa nie mam pojęcia skąd ludzie wytrzasneli druga opcję ale widziałem na zagranicnzycm forum (juz nie pamiętam czy council czy meccg.net) właśnie dyskusje nad tymi 3 możliwościami, jednak chyba nie dosżło tam do żadnych wniosków do zasad turniejowych wejdzie opcja nr. 3 PS tak by the way - wpadniesz na turniej Konradzie? ostani na którym byłeś był chyba własnie w Warszawie więc moze i tym razem by ci sie udało? może nawet jeszcze kogoś z Wałbrzycha byś ze sobą przywiózł? |
Autor: | Jaded [ Pt lut 29, 2008 16:01 ] |
Tytuł: | |
Ja juz takie wojny prowadziłem w tym temacie, ze juz mi się nie chce, niech będzie po zagranicznemu. |
Autor: | |Highwayman| [ Pt lut 29, 2008 16:46 ] |
Tytuł: | |
Jaded napisał(a): Ja juz takie wojny prowadziłem w tym temacie, ze juz mi się nie chce, niech będzie po zagranicznemu.
a jakie jest twoje zdanie? 1, 2, 3? czy cos całkiem innego? |
Autor: | Jaded [ Pt lut 29, 2008 19:23 ] |
Tytuł: | |
1 i nie widze najmniejszego powodu by efekty unabated miały się kopiować. |
Autor: | Muad'Dib [ Pt lut 29, 2008 20:18 ] |
Tytuł: | |
Jaded napisał(a): 1 i nie widze najmniejszego powodu by efekty unabated miały się kopiować. To chyba zapomniałeś o pewnym fragmencie Tidings of Bold Spies napisał(a): ...(including modifications)...
|
Autor: | Jaded [ Pt lut 29, 2008 20:59 ] |
Tytuł: | |
Nie zapomniałem, po prostu moim zdaniem to żadna modyfikacja. |
Autor: | |Highwayman| [ Pt lut 29, 2008 21:02 ] |
Tytuł: | |
właśnie można sie spierać czy "modifications" oznacza tylko cyferkowe modyfikacje (prowess, strike, body) czy też opisowe modyfikacje - takie jak ze pierwsze kasowanie kasuje tylko +1/+1 (w przypadku Unabated) czy to ze atak przestaje byc detainment (w przypadku Defenders)... i o to - czy do modyfikacji wliczają się tylko cyferki czy również dodatkowe cechy których nabiera/traci auto-attack też są kopiowane - się rozchodzi |
Autor: | Konrad Klar [ Pt lut 29, 2008 23:09 ] |
Tytuł: | |
A czy taka cecha ataku, stanowiąca że nie może on zostać anulowany, jest kopiowana przez ToBS? |
Autor: | |Highwayman| [ Pt lut 29, 2008 23:33 ] |
Tytuł: | |
może trzeba by się zastanowić w ten sposób: czy Tidings zagrany na auto-attack undead'ów skopiuje efekt rzutów na korupcje zranionymi w wyniku ataku postaciami? mnie zdaję się że tak a jesli tak to jest to jakieś potwierdzenie ze nie tylko "cyferkowe" modyfikacje czy cechy ataku są kopiowane przez Tidings |
Autor: | Konrad Klar [ So mar 01, 2008 0:08 ] |
Tytuł: | |
Dobra Jaded. Możesz powiedzieć, gdzie ja i Muad'Dib (a może i |Highwayman|) popełniamy błąd i dlaczego niesłusznie uwzględniamy pewne cechy ataku jako kopiowalne przez ToBS? Czy też może intuicja podpowiada Ci, że jest tak a tak, ale nie jesteś na razie w stanie wyraźnie powiedzieć dlaczego? (zakładam, że jeśli "cannot be cancelled" może być skopiowane przez ToBS, nie ma znaczenia, czy ta cecha jest oryginalna, czy dodana do ataku). |
Autor: | Konrad Klar [ So mar 01, 2008 1:20 ] |
Tytuł: | |
Wydzieliłem ten wątek z oryginalnego "Tidings of Bold Spies - nowy rebus...", który dotyczy całkiem innego tematu - timingu Tidings of Bold Spies. Wkrótce zamierzam powrócić do oryginału, bo właśnie zaswitała mi interpretacja pozwalająca pogodzić działanie tej karty z działaniem efektów aktywowanych przez atak. Bez tworzenia łamańców i naginania zasad na potrzeby jednej karty. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |