Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Great-road/Iron-road a movement https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1058 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Vandrer [ N lut 03, 2008 10:43 ] |
Tytuł: | Great-road/Iron-road a movement |
Takie pytanko: czy zamiana site'u na haven/darkhaven przy pomocy tych kart (Great-road/Iron-road) traktowana jest jako movement, a company/character za moving? Czy, np., jeśli pójdę Great-roadem po Palantir of Elostirion i na koniec tury zamienię TWT na Rivendel to muszę ten palantir zdiscardować? Sorki, jeśli to pytanie już gdzieś padło. |
Autor: | Konrad Klar [ N lut 03, 2008 13:10 ] |
Tytuł: | |
Wszystko jest w CRF. CRF, Errata(Cards), Great-road napisał(a): Card Erratum: Replace "opponent draws twice" with "opponent draws up to twice" If you have two movement/hazard phases on the turn you played a Great Road, you return to the Haven at which you started the turn. Replacing the site card is considered movement, without a movement/hazard phase. CRF, Errata(Cards), Iron-road napisał(a): Replacing the site card is considered movement, without a movement/hazard phase.
A więc sorki jeśli ta odpowiedź już gdzieś padła. |
Autor: | |Highwayman| [ N lut 03, 2008 13:16 ] |
Tytuł: | |
warto jeszcze wposmniec ze jesli masz zagrane Tokens to Show/Safe from the Shadow, które umożliwiają ci składowanie przedmiotów czy event'ów nie tylko w fazie organizacji ale też w end-of-turn phase to po ruchu Great-road/Iron-road juz nie bedziesz mógł niczego ze'store'ować... nie wiem czemu tak interpretacja powstała... |
Autor: | Konrad Klar [ N lut 03, 2008 13:31 ] |
Tytuł: | |
Bo faza end of turn jest wcześniej niż end of turn. Zbieżność nazw może być myląca. |
Autor: | Vandrer [ N lut 03, 2008 16:34 ] |
Tytuł: | |
Tak to jest jak się nie czyta crf ![]() W sumie powinienem się domyślić - ktoś by już pewnie na coś tak oczywistego wpadł gdyby nie było czegoś, co taki myk uniemożliwia... W każdym razie - dzięki za odpowiedź. |
Autor: | Vandrer [ So lut 09, 2008 19:16 ] |
Tytuł: | |
A tak w ogóle, to jest jakaś karta/combo albo trick, czy coś pozwalające na zmianę site'u bez tego nieszczęsnego movement? |
Autor: | Muad'Dib [ So lut 09, 2008 19:21 ] |
Tytuł: | |
Farmer Maggot ps przynajmniej tak mi się wydaje ![]() |
Autor: | |Highwayman| [ So lut 09, 2008 23:51 ] |
Tytuł: | |
nie wiem czy Maggot tez przypadkiem nie powoduje ruchu bez fazy ruchu... ale bankowym sposobem jest zagranie Sacrifice of Form - czarodziej z Palantirem schodzi a później wystawiasz go w haven'ie |
Autor: | Konrad Klar [ N lut 10, 2008 0:13 ] |
Tytuł: | |
W przypadku wszystkich podobnych kart, zamiana site'u jest traktowana jako ruch. W wypadku Farmera Maggota nie ma żadnej takiej adnotacji. Poszukując generalnej reguły, trafiłem jedynie na: CRF, Turn Sequence, End-of-Turn Phase napisał(a): Replacing one site with another at the end of the turn counts as movement, without a movement/hazard phase.
Wygląda na to, że wszystko w CRF pracuje na wyjątkowość Farmera Maggota. Mechanizm jest bardzo podobny, ale tak jak w przypadku permanent-eventów oddziaływujących, ale nie zagrywanych na site - minionowe News of The Shire odziaływuje na hero Bag-End, ale hero King Under The Mountain już nie jest takim wyjątkiem. Tylko wersja hero staje się ![]() |
Autor: | Vandrer [ N lut 10, 2008 10:26 ] |
Tytuł: | |
|Highwayman| napisał(a): ale bankowym sposobem jest zagranie Sacrifice of Form - czarodziej z Palantirem schodzi a później wystawiasz go w haven'ie
OK. Dzięki. A co w przypadku miniona, np. leadera z grupą fakcji (nie wiem czy są jakieś inne takie okoliczności) - można go jakoś przesunąć bez konieczności discardowania tychże fakcji? A jakieś sposoby "bezalignmentowe"? ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ N lut 10, 2008 10:33 ] |
Tytuł: | |
Trzeba go przesunąć tak, aby się nie ruszył. Something for your mind... To było "słowo na niedzielę". |
Autor: | Vandrer [ N lut 10, 2008 11:05 ] |
Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): Trzeba go przesunąć tak, aby się nie ruszył.
![]() To tak serio - rozumiem, że nie ma takiej możliwości? |
Autor: | |Highwayman| [ N lut 10, 2008 11:08 ] |
Tytuł: | |
jeszcze nie został sposób na to odkryty - ale zachęcamy do poszukiwań, nigdy nie wiadomo... ![]() |
Autor: | Vandrer [ N lut 10, 2008 11:21 ] |
Tytuł: | |
Ależ szukam! Szukam i to jak! Z tym, że z każdą chwila jestem coraz dalej od znalezienia odpowiedzi ![]() Więc pomyślałem, że zapytam lepszych od siebie - może będą wiedzieli, albo coś podpowiedzą... A tu nic ![]() ![]() |
Autor: | Konrad Klar [ N lut 10, 2008 11:23 ] |
Tytuł: | |
Kiedyś już rzuciłem na forum podobne zagadnienie do opracowania - pokonanie Dragon At Home przez kompanię stojącą na site w podziemiach. Otworzyłoby to drogę do zagrania Mischief in a Mean Way i utworzenia Wizardhavenu na takim site. Temat jest wciąż otwarty a jako możliwy punkt zaczepienia może służyć wielce niejasny zapis: CRF, Errata (Cards), Marvels Told napisał(a): May be played during the site phase by a character in another company, as if he were in the company resolving their site phase.
(zapewne ludzie z ICE dokładnie wiedzieli, co mają na myśli i nie zakładali, że przeczytać to może ktoś, kto nie wie tego, co oni). |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |