Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Ruse https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1041 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Muad'Dib [ Śr lis 14, 2007 0:35 ] |
Tytuł: | Ruse |
Właśnie przeglądałem tekst tej karty i napotkałem pewien problem. Powiedzmy, że jest drużyna na smoczym site. Mam jedną odtapowaną postać, reszta jest tapnięta. Zagrywam Ruse i co się dzieje? Atak ( z jednym strikiem) jest skasowany czy przechodzi na którąś tapnięta postać?A czy jeśli będą 2 strike'i to co wtedy? Wszystkie strike'i idą na tapnięte postacie? |
Autor: | Konrad Klar [ Śr lis 14, 2007 2:20 ] |
Tytuł: | |
Domyślam się, że chodzi o automatyczny atak i funkcję Scout Only z Ruse. Zgodnie z tym: CRF, Turn Sequence, Site Phase, General napisał(a): A company may not play any resource during the site phase until they have faced all automatic-attacks, unless that resource directly affects an automatic-attack. Removing an automatic-attack does not directly affect it, although cancelling does. i z tym: CRF, Turn Sequence, Site Phase, Automatic-attacks napisał(a): The only resources you may play against automatic-attacks are ones that cancel the attack, cancel a strike, or would be otherwise playable during the strike sequence. Ruse dla drugiego efektu nie można zatem zagrać. Innych kart zmieniających przydzielanie strikes również. * Ale w przypadku innego ataku strike byłby przydzielony do jednej z pozostałych postaci (jeśli nie ma nietapniętych, przydziela się do pozostałych). Jeżeli stikes nie mogą zostać przydzielone do żadnej postaci, atak uznaje się za "faced" i nieanulowany. *) trochę to wykracza poza temat, ale mam wątpliwości, czy te ograniczenia wprowadzono z zamiarem ścisłego ich przestregania w takiej właśnie formie, czy może był to zgrubny, nieprecyzyjny zarys grupy kart, które oddziaływują bezpośrednio na atak. Przypominam przepis z Balroga: Cytuj: If a card specifies that more than one action occurs when the card is itself resolved in a chain of effects, all of these actions are to be resolved in the card’s chain of effects uninterrupted and in the order listed on the card. No actions may be declared to occur between these multiple actions. The actions listed on the card are considered to have been declared in the reverse order as they are printed. As an exception, in one of the effects of a card is an attack, cards may be played that cancel the attack, cancel one of the strikes, or that otherwise are playable during the strike sequence. Podkreslony fragment brzmi bardzo podobnie i nie stosuje się go w tej postaci. Fragment, który mówi: Cytuj: [crf.html#new @] Between an attacks declaration and the assigning of the strikes there is time for multiple chains of effect. Thus you could for example make two attempts to cancel the attack or your opponent could use Hoarmurath for an extra strike, recycle him and add another strike. [CoE] [crf.html#non-rev %]
można znaleźć na: http://www.councilofelrond.org/wiki/index.php/Turn_Sequence_Rulings#Attack Bez niego ataki stwarzane przez eventy podlegałyby takim samym restrykcjom. Dyskusja toczy się tu: http://www.councilofelrond.org/forum/viewtopic.php?t=159&sid=38ced891f155de69a093969ea7e7fcaa (trzeba być zalogowanym na forum COE, by wejść do tego podforum). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |