Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
Nameless Thing https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1035 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Muad'Dib [ Pn paź 29, 2007 17:30 ] |
Tytuł: | Nameless Thing |
Spotkałem się już z wieloma wersjami odnośnie kasowania ataków z tego potwora i chciałem ustalić w końcu jak to jest..można poprzez tapnięcie skasować tylko jeden atak czy można też tapnąć postacie 3x w celu skasowania wszystkich ataków? |
Autor: | Konrad Klar [ Pn paź 29, 2007 19:11 ] |
Tytuł: | |
To trzeba porównać z Assassinem i Slayerem, zwłaszcza tym pierwszym. Cytuj: Men. Three attacks (of one strike each) all against the same character. Attacker chooses defending character. One or two of these attacks may be canceled by tapping one character (not the defending character) in the defending character's company for each attack canceled.
Czyli tutaj "one" to wyraźnie "jeden" a nie "którykolwiek" (anyone). Bardziej wyrazistych przykładów nie znam. |
Autor: | Jaded [ Pn paź 29, 2007 22:31 ] |
Tytuł: | |
gdyby ktoś na zachodzie miał wątpliwości, wyślij go do RD#108 |
Autor: | |Highwayman| [ Pn paź 29, 2007 23:40 ] |
Tytuł: | |
Jaded napisał(a): gdyby ktoś na zachodzie miał wątpliwości, wyślij go do RD#108
a możemy prosić cytat tegoż digest'a? |
Autor: | Konrad Klar [ Wt paź 30, 2007 0:02 ] |
Tytuł: | |
Official Rulings Digest #108 napisał(a): This digest is to clean up two mistakes I made in earlier digests.
>From Digest 106: Does annotation 26 trigger when Alatar moves with „Great Road“ to e.g. Carn Dum? Your opponent is allowed to draw up to 5 cards? Am I right? *** From the ME:TD rulesbook: Hazard Limit (Clarification) The base hazard limit is determined (i.e. set) simultaneously at the moment a company reveals its new site or otherwise announces it is beginning its movement/hazard phase. Any cards which modify a company's hazard limit played prior to this point are then immediately applied to the company's base hazard limit in the order chosen by the player controlling the company. With such modifications established, any cards played after this point are interpreted in the order they are resolved. Any effects which modify the hazard limit against a company during its site phase are ignored. Any reduction in the hazard limit during a movement/hazard phase does not affect cards already announced and played. Annotation 26 is not used in this case. According to the ME:TD rules quoted above, since Alatar and Great Road were played before the movement/hazard phase, the resource player gets to choose the order they are applied. *** This was very wrong, as the question was about card draws and the rules I quoted were about hazard limit. As Great Road refers to the normal card draw, it modifies the card draw as printed on the site. So in the original example, Carm Dum's card draw is modified up to 6 by Great Road, and reduced by one by Alatar. The result is 5, any way you look at it. Annotation 26 doesn't come into play, nor does the ME:TD rules quoted above. -------- >From Digest 107: What is the official definition of a phrase that uses the word "a character"? For example, Nameless Thing reads that "A character can tap to cancel one of these attacks." Should "a character" also mean "any number of characters"? (I'm assuming all of the Nameless Things attacks can be cancelled by tapping.) *** In the case of Nameless Thing, "a character" can be read as "any number of characters". For the general case, I'm going to refuse to answer this question, as well. *** I'm still not answering this in the general case, but my specific answer was incorrect. Only one character can tap to cancel one attack from Nameless Thing. Official Rulings Digests 1-118 do pobrania w sieci Bittorrent: magnet:?xt=urn:btih:RYYIWEESRATVJPKYUN7MN6IR35JGL7UP (wkleić magnet link do klienta bt) |
Autor: | pokrzyw [ Wt paź 28, 2008 8:35 ] |
Tytuł: | |
Nameless Thing napisał(a): Drake. 3 attacks of 2 strikes each. A character can tap to cancel one of these attacks. Playable at any Under-deeps site. If Doors of Night is in play, also playable at an adjacent site of any Under-deeps site or keyed to a Coastal Sea [c]. Zakładając obecność Doors of Night w grze, czy Thing może połechtać minionowe kompanie w DarkHavenach (chyba tylko glean-a-lich nie ma dołączonego under-deep'a)? Również analogia do guarded wizard heaven w miejscach z dołączonym under-deepem (np. Glittering caves + hidden haven + guarded haven). Czy jest jakaś oficjalna lista site'ów adjanced to under-deeps site? Nie wiem czy stosować under-deepy minionowe, hero, czy barlogowe do tego ![]() Foes shall fall napisał(a): Corruption. Playable on a non-Wizard character facing a strike from a Dragon or Drake hazard creature attack. If the strike is defeated, discard this card. If the strike is not defeated, place creature's card with Foes Shall Fall-creature is considered off to the side. Target character's company faces an attack from creature at the start of each movement/hazard phase if creature is playable. Discard associated creature's card if Foes shall Fall is discarded. Discard Foes Shall Fall if attached Dragon or Drake is defeated. If targeted character is a Dwarf, he receives 2 corruption points.
Jeżeli zagramy tą kartę w połączeniu z nameless thingiem, to ile ataków wchodzi w drużynę osoby którą dopadło to przekleństwo? Na Foes shall fall jest napisane: Target character's company faces an attack from creature at the start of each movement/hazard phase if creature is playable, lecz ten drake ma ataków 3!! |
Autor: | Jaded [ Wt paź 28, 2008 19:31 ] |
Tytuł: | |
1.Może zaatakować, ale zwykle jest cancel/detainment 2.Dowolne, na potrzeby hazardu mozna mieć nawet nie swoje w decku (nie jestem pewny co do Deep mines) 3.Problematyczna sprawa - wyglada na to, ze jeden atak. Pytanie - zeby stworek został pokonany trzeba wygrac wszystkie ataki - czy wszystkie , to ten jeden czy 3? |
Autor: | pokrzyw [ Wt paź 28, 2008 21:15 ] |
Tytuł: | |
Jaded napisał(a): 1.Może zaatakować, ale zwykle jest cancel/detainment Dlaczego cancel czy detaiment? Z tego co pamiętam są ograniczenia na darkholdy i darklandy, shadowholdy, a nie na darkhaveny/wizardhaveny.. Jaded napisał(a): 2.Dowolne, na potrzeby hazardu mozna mieć nawet nie swoje w decku (nie jestem pewny co do Deep mines) Deep mines opisuje crf: Cytuj: A Wizardhaven is not considered to be adjacent to an Under-deeps site unless Deep Mines has been played on it. Czyli wizardhaven staje się adjanced dopiero po zagraniu deep mines. Jaded napisał(a): 3.Problematyczna sprawa - wyglada na to, ze jeden atak. Pytanie - zeby stworek został pokonany trzeba wygrac wszystkie ataki - czy wszystkie , to ten jeden czy 3?
Jak dla mnie to ta wredna kreatura się plącze za nieszczęśnikiem całą sobą, a że ma urodę atakować trzykroć, to pech poszkodowanego... Jeżeli by atakowała jednym atakiem, to nigdy nie mogła by być zabita, zatem dopiero zdjęcie foes shall fall usuwało by zagrożenie.. |
Autor: | Muad'Dib [ Wt paź 28, 2008 23:56 ] |
Tytuł: | |
pokrzyw napisał(a): Jaded napisał(a): 1.Może zaatakować, ale zwykle jest cancel/detainment Dlaczego cancel czy detaiment? Z tego co pamiętam są ograniczenia na darkholdy i darklandy, shadowholdy, a nie na darkhaveny/wizardhaveny.. Na Darkhavenie jest napisane, że wszystkie ataki są skasowane ale nie ma nic o detainment (taki zapis funkcjonuje tylko na balrogowych havenach). Więc zaatakować można ale bez efektów, chyba, że atak nie mógłby zostać skasowany to wtedy jest problem dla resource playera ![]() |
Autor: | |Highwayman| [ Śr paź 29, 2008 12:24 ] |
Tytuł: | |
z Foes shall Fall leci tyle ataków i strike'ów jakbyś zagrał stworka z ręki - czyli w przypadku Nameless'a 3 ataki po 2 strike'i każdy natomiast co do zagrywania Nameless'a w darkhaven'ach - wiedziałem ze coś takiego jest tylko nie pamietałem gdzie, i prawie jak zawsze wystarczyło tylko zajrzeć do CRF'u CRF napisał(a): Rules Erratum: Attacks keyed to Darkhavens are detainment.
|
Autor: | Jaded [ Śr paź 29, 2008 17:49 ] |
Tytuł: | |
|Highwayman| napisał(a): z Foes shall Fall leci tyle ataków i strike'ów jakbyś zagrał stworka z ręki - czyli w przypadku Nameless'a 3 ataki po 2 strike'i każdy
Niby czemu? |
Autor: | pokrzyw [ Śr paź 29, 2008 17:52 ] |
Tytuł: | |
Jaded napisał(a): |Highwayman| napisał(a): z Foes shall Fall leci tyle ataków i strike'ów jakbyś zagrał stworka z ręki - czyli w przypadku Nameless'a 3 ataki po 2 strike'i każdy Niby czemu? Bo podczepiasz kreaturę pod "Foes shall fall" i to ta kreatura gryzie. Bez wyraźnego CRFa czy innej erraty nie widzę innej możliwości prawdę mówiąc |
Autor: | Muad'Dib [ Śr lis 12, 2008 0:17 ] |
Tytuł: | |
Pojawił się nowy problem z Nameless Thing i ![]() :darkhaven: napisał(a): Any attack against a minion company at this site is canceled.
i teraz problem. Drużyna nie jest na site ale idzie do niego czyli atak będzie det ale nie będzie skasowany, czyż nie ? |
Autor: | |Highwayman| [ Śr lis 12, 2008 1:13 ] |
Tytuł: | |
krótko i zwięźle: tak |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |