| Polskie Forum MECCG https://meccg.pl/ |
|
| Nothing to Eat or Drink https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1027 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | Vandrer [ Śr wrz 26, 2007 18:21 ] |
| Tytuł: | Nothing to Eat or Drink |
Nothing to Eat or Drink napisał(a): Playable on a minion company at or moving to a Free-hold [F] or Border-hold [B], or playable on a hero company at or moving to a Shadow-hold [S] or Dark-hold [D]. The prowess and body of each character in the company is modified by -1. Discard this card during its organization phase if the company is at a Darkhaven [V]. Cannot be duplicated on a given company.
Zawsze mnie zastanawiało, czy jeśli zagram to na kompanię hero, to będą się mogli tego pozbyć tylko w Minas Morgul, Dol Guldur i innych Darkhavenach? Na początku tekstu jest rozróżnienie warunków zagrywania na kompanie hero i minion, ale gdy idzie o discardowanie jest już tylko mowa o Darkhavenach właśnie. PS. Nie znalazłem do tego żadnej erraty. |
|
| Autor: | |Highwayman| [ Śr wrz 26, 2007 18:34 ] |
| Tytuł: | |
taki sam problem niby jest z niektórymi kartami korupcji - np. Lure of the Senses z METW'a odpala się gdy jesteś w Haven'ie a Lure of the Senses z MELE odpala się gdy jesteś w darkhaven'ie.... odpowiedz jest prosta (i jest gdzies w CRF'ie) wszelkie odniesienia do haven/darkhaven/wizardhaven na kartach należy rozumieć jako "mój haven" |
|
| Autor: | Vandrer [ Cz wrz 27, 2007 16:11 ] |
| Tytuł: | |
Czyli fakt, że na początku jest rozróżnienie na hero/minion a potem nie, nie ma tu nic do rzeczy? Kurcze trza dokładniej czytać crf A przy okazji to ta zasada z przydzielaniem permanentów przy podziale kompanii dotyczy tylko resource'ów, czy hazardów też (np takiego NtEoD) ? |
|
| Autor: | Konrad Klar [ Cz wrz 27, 2007 17:40 ] |
| Tytuł: | |
Ta zasada (nie mam teraz CRF pod ręką) mówi przede wszystkim o tym, że gracz przy podziale kompanii decyduje, która z wynikowych kompanii jest oryginalną, a które nowymi. Sądzę, że później kwestia "jak obdzielić" kompanie eventami/efektami itp. nie istnieje. Wszystkie eventy i efekty zagrano na oryginalną kompanię, nie na żadną inną, i pozostaje jedynie zdecydować, która z nich to ta oryginalna. |
|
| Autor: | Vandrer [ So wrz 29, 2007 13:20 ] |
| Tytuł: | |
To, zdaje się, ten fragment: Cytuj: When a company splits up, its player chooses which characters are the original company and which characters are a new company, unless otherwise directed by a card. All resource permanent-events played on the original company stay with the original company.
Nic nie piszą na temat hazardów, więc pewnie masz rację, Konradzie. Nie ma też wytycznych co do wydzielenia orginalnej kompanii. I tu mam takie pytanie: czy jeśli zdecyduję się podzielić 5-cio osobową kompanię na dwie drużyny - jedną 1-no osobową i drugą 4-ro osobową - to mogę wybrać tę 1-no osobową jako orginalną (i na niej zostawić NtEoD, żeby nie było, że nie w temacie |
|
| Autor: | Konrad Klar [ N wrz 30, 2007 22:24 ] |
| Tytuł: | |
Tak. Co do niektórych efektów, którym podlega kopmpania, jedne jak np. Secret Passage odnoszą się do kompanii (a nie do kompanii sage'a), inne jak Stealth do kompanii scouta. Dawno nie wypowiedziałem żadnej herezji, czas więc teraz. Sądzę, że po odejściu scouta od oryginalnej kompanii, nie podlega już ona efektowi Stealth. Podlega mu nowa kompania scouta. Inaczej z efektem Secret Passage i odejściem sage'a. |
|
| Autor: | Jaded [ Pn paź 01, 2007 9:03 ] |
| Tytuł: | |
To brzmi rozsądnie. (zmień tylko "passage" na "entrance") |
|
| Autor: | Konrad Klar [ Wt paź 02, 2007 11:38 ] |
| Tytuł: | |
To się tyczy zarówno Secret Passage jak i Secret Entrance. |
|
| Autor: | Jaded [ Wt paź 02, 2007 12:42 ] |
| Tytuł: | |
Ee tam, przecież Secret Passage nie zależy od konkretnej postaci, ani tym bardzie sage'a |
|
| Autor: | Vandrer [ Śr paź 03, 2007 8:57 ] |
| Tytuł: | |
Tak z tekstu kart, to zdaje się, że Jaded ma rację. Mam przy okazji pytanie: czy jeśli scout zginie podczas M/H phase, a w kompanii jest inny scout to będzie ona nadal podlegać efektowi stealth czy już nie? |
|
| Autor: | Jaded [ Śr paź 03, 2007 11:28 ] |
| Tytuł: | |
No z tego co pisze Konrad (i sądzę, że ma rację) to stealth przestaje działać. |
|
| Autor: | Konrad Klar [ Śr paź 03, 2007 15:31 ] |
| Tytuł: | |
Jaded napisał(a): Ee tam, przecież Secret Passage nie zależy od konkretnej postaci, ani tym bardzie sage'a
Zgadza się, Secret Passage nie jest Sage only. Zasugerowałem się ilustracją, z tym staruchem, pozującym na sage'a od przejść. Dałem się omamić... |
|
| Autor: | Vandrer [ Cz paź 04, 2007 9:14 ] |
| Tytuł: | |
Czyli pozostaje zagrać stealth na wszystkich scoutów w kompanii. Dzięki. |
|
| Autor: | Konrad Klar [ Cz paź 04, 2007 15:19 ] |
| Tytuł: | |
Pozostaje scouta utrzymać w trwaniu w kompanii (samo "przy życiu" nie wystarczy). Po rozwiązaniu się Stealth, już nawet nie musi być scoutem (może np. stracić Magic Ring of Stealth) a wielkość kompanii może wzrosnąć. Nie sądzę, aby to spostrzeżenie było całkiem nowym wynalazkiem. Podobnie przecież interpretuje się efekt Spying Out The Land - odnosi się on do kompanii postaci używającej Spirit-Magic a nie do kompanii, w której ona była w chwili zagrywania karty i ten fakt jest wykorzystywany w grze (zarówno Stealth, jak i Spying Out The Land nie są zagrywane na kompanię, dla Stealth jest ona warunkiem, ale nie targetem). |
|
| Autor: | Vandrer [ Pt paź 05, 2007 15:13 ] |
| Tytuł: | |
Konrad Klar napisał(a): Pozostaje scouta utrzymać w trwaniu w kompanii (samo "przy życiu" nie wystarczy). Po rozwiązaniu się Stealth, już nawet nie musi być scoutem (może np. stracić Magic Ring of Stealth) a wielkość kompanii może wzrosnąć.
Czy Ty zawsze proponujesz tak skomplikowane rozwiązania ? (ale można spróbować, choć... stapowanie 3 scoutów i zagranie 3 stealth jest niezwykle... pociągające |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|