Polskie Forum MECCG
https://meccg.pl/

Secend automatic-atak
https://meccg.pl/viewtopic.php?f=1&t=1001
Strona 1 z 1

Autor:  Thorin [ Pn sie 20, 2007 18:31 ]
Tytuł:  Secend automatic-atak

Kiedy nalerzy poinformowac przeciwnika o tym czy drugi a-atak w under-depach nastąpi czy nie; w momenice wejścia na site czy w chwili pokonania pierwszego a-ataku, a moze jescze kiedy indziej.

Prosze poprzec to jakimś przepisem:).

Autor:  |Highwayman| [ Pn sie 20, 2007 19:46 ]
Tytuł: 

najpóźniej w momencie wejścia na site - zanim zacznie walczyc z pierwszym automatic'iem czy ewentualnymi on-guard'ami


pytanie brzmi kiedy najwczesniej mozna zadeklarowac drugi automatic... co by np. było smieszniej gdy sie rzuci Tidings of Bold Spies...

Autor:  Konrad Klar [ Pn sie 20, 2007 20:01 ]
Tytuł: 

CRF, Errata(Cards), Tidings of Bold Spies napisał(a):
Tidings of Bold Spies only copies attacks, not effects that allow certain creatures to become automatic-attacks.

I pewnie wszyscy starzy wyjadacze powiedzą, że w wypadku Tidings of Bold Spies, drugi automatyczny atak w podziemiach nie będzie kopiowany. I taka opinia też panuje na Zachodzie.
Ale zaraz, zaraz, czy:
Cytuj:
(2nd attack)-Opponent may play as an automatic-attack one non-unique hazard creature from his hand normally keyed to Shadow-holds :sh:

to aby nie atak?

A czy efektem, o którym mowa, nie jest za to:
Cytuj:
Special: If any Nazgûl permanent-event is in play, one must be used as an additional automatic-attack (attacker's choice, discard after use-ignore result of defeat).

?

Chyba, że nie ma różnicy między "played" a "becomes".

Autor:  Thorin [ Pn sie 20, 2007 20:11 ]
Tytuł: 

|Highwayman| napisał(a):
najpóźniej w momencie wejścia na site - zanim zacznie walczyc z pierwszym automatic'iem czy ewentualnymi on-guard'ami


Ja jestem za taką intrpretacją, ale własnie dzisiaj grałem z kolesiem kótry twierdził inaczej i niby go popierał MANIEL czy MIGUEL. Dlatego prosze o przytoczenie cytatu z crf bądz z rulingów bo ja nie znalazłem nic na ten temat.

Autor:  Konrad Klar [ Pn sie 20, 2007 20:17 ]
Tytuł: 

Nie ma żadnej reguły, są rulingi CoE, które tak twierdzą (tak jak MANIEL, MIGUEL i koleś).

Autor:  Thorin [ Pn sie 20, 2007 20:32 ]
Tytuł: 

To jak mam przekonać kogokolwiek ze ma mi powiedziec w chwili wejścia na site a nie po sfejsowaniu pierwszego a-ataku??

Ten co z nim grałem to mi napisał ze w crf 67 jest jakas informacja na ten temat - tylko ze ja nie wiem co to jest crf 67.

Autor:  Thorin [ Pn sie 20, 2007 21:26 ]
Tytuł: 

Właśnie przeprowadziłem rozmowe z MIGUELem na gccg. Podał mi digest 31 i pytanie odnośnie forwarned is forarmed - oto one:

forwarned is forarmed:
if this card is in play, and a company wants to enter an underdeeps
site, is it necessary to play a creature as an auto attack, so that
fof´s first effect is acitvated?? without playing this creature as an
auto attack there wouldn´t be a second auto attack, and so fof is not
activated, isn´t it?!
fof says, that scuh an reduced attack cannot be canceled, but that
doesn´t say, that a strike cannot be canceled. so if there is an
attack with one strik, can i use for example fatty bolgers ability??
*** Forewarned is Forearmed will be activated at any Under-deeps
site, since the hazard player need not play the creature for the
second automatic attack until the first automatic attack is dealt
with
. Fatty Bolger can cancel the strike of a one strike attack, even
if the attack cannot be cancelled.

Niby ten kawałek co pogróbiłem świadczy o tym ze nie trzeba deklarować odrazu tylko po pokonaniu pierwszego.

Ustosunkujcie sie jakoś do tego i jesli ktoś mi moze podać strone gdzie znajdze wszystkei digesty to był bym wdzieczny i przy okazji powiedziec jaki jest ich aktualny numer - chyba ze tu są wszystkie i jest to altualne http://www.meccg.net/netherlands/meccg/

Autor:  Konrad Klar [ Wt sie 21, 2007 17:23 ]
Tytuł: 

Cytuj:
*** Forewarned is Forearmed will be activated at any Under-deeps
site, since the hazard player need not play the creature for the
second automatic attack until the first automatic attack is dealt
with. Fatty Bolger can cancel the strike of a one strike attack, even
if the attack cannot be cancelled.


Forewarned is Forearmed stwarza stały efekt, istniejący tak długo, jak karta jest w grze, nie akcję, więc nie ma mowy o jej aktywowaniu. Gdyby była jakakolwiek akcja (aplikowana do targetu) i jej aktywacja, w sytuacji gdy pokonany zaostałby AA w podziemiach, odsłonięta jako on-guard Nameless Thing miałaby jeden atak (bo akcja się zaaplikowała). To samo odnosiłoby się do innych będących aktualnie w grze hero/fallen site'ów z wielokrotnymi AA.
Tekst Forewarned is Forearmed nie odnosi się jedynie do ataków na site'ach i ataków z kreatur, które są "faced", odnosi się do site'ów i kreatur. Jako hero event Forewarned is Forearmed nie oddziaływuje na minion sites.

Tyle na temat błędów w digescie. Stwierdzenie "since the hazard player need not play the creature for the second automatic attack until the first automatic attack is dealt with." nie jest niczym poparte.
Szczególnie nie widzę, aby były jakieś analogie do innych sytuacji w grze, które by to uzasadniały.

Autor:  Jaded [ Wt sie 21, 2007 17:57 ]
Tytuł: 

Konrad Klar napisał(a):
Jako hero event Forewarned is Forearmed nie oddziaływuje na minion sites.



Nie?

Autor:  Konrad Klar [ Wt sie 21, 2007 19:04 ]
Tytuł: 

CRF, Rulings by Term, Site napisał(a):
To untap a site the character doing so must be at that site.
A permanent-event played on a site affects only the copy of the site it is played on, unless otherwise specified. A permanent-event not played on a site affects all versions of affected sites.
Hero events cannot target or affect minion sites, and vice versa. News of the Shire is an exception.

Autor:  Thorin [ Wt sie 21, 2007 19:07 ]
Tytuł: 

Może nie jest Konradzie niczym poparte ale też nie ma nigdzie napisane, że należy pokazac od razu - więc oni sobie to tłumacza tym, że w dogeście taką dali odpowiedz i biorą to za pewnik.

Autor:  Konrad Klar [ Wt sie 21, 2007 19:14 ]
Tytuł: 

To samo odnosi się do wszystkich niczym nie popartych stwierdzeń w Digestach.
Pracuję nad sprawą, tak aby znaleźć takie odniesienie w grze, które uzasadniłony taką, czy inną procedurę.

Autor:  Thorin [ Wt sie 21, 2007 20:02 ]
Tytuł: 

Dla niektórych digesty sa wyznacznikiem zasad i zarazem samymi zasadami.

Autor:  Konrad Klar [ Wt sie 21, 2007 20:06 ]
Tytuł: 

Nie odpowiadam za to. W NetRep Team jestem tylko doradcą.

Autor:  Konrad Klar [ Wt sie 21, 2007 20:11 ]
Tytuł: 

Oczywiście jest to czasem lepsza alternatywa niż dyskutowanie w trakcie gry każdej spornej kwestii. Jako doraźne rozwiązanie Digesty spełniają swoją rolę.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/