Wracam i do tego starego tematu. Jest pewien powszechny a mylący styl zapisu w MECCG, który można nazwać "skrótem myślowym" i próby jego dosłownego odczytania prowadzą do nieporozumień i nonsensów.
Np. jakaś frakcja jest "Playable at Beorn's House if influence check is greater than 7".
Czy to oznacza, że przy mniejszym checku frakcja nie jest zagrywalna? Jak w ogóle spróbować ją wprowadzić (bo robi się to przed rzutem kością)? Kółko się zamyka.
Po rozbiciu skrót oznacza: "Playable at Beorn's House. May be played if influence check is greater than 7."
Myślę, że na takiej samej zasadzie tekst:
Cytuj:
Playable by a non-Ringwraith character at the Under-gates.
Należy czytać jako "Playable the Under-gates. May be played by a non-Ringwraith character.".
Czyli, że Ringwraith nie może przejąć tego ally'ego przez wpłynięcie, nie tylko w the Under-gates, ale gdziekolwiek. Zagrać w the Under-gates nie może również, choćby dziwnym trafem się tam znalazł.