Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 6:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 9:54 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Zboku napisał(a):
(...) ale po ostatniej grze z Pawłem mam niejaką awersję do zagrywania Doors of Night...


Też bym miał gdyby na mnie wyskoczył atak 8 strike'ów z siłą 10 :P

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 10:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 400
Lokalizacja: Warszawa
Konrad Klar napisał(a):
(...)
Więcej kompanii - większe problemy organizacyjne - więcej do zapamiętywania (notowania).

OK, do listy rzeczy do zabrania na turniej dopisuję - notes.
Edit: Konrad, znasz tą grę na pamięć. Dlaczego nie uczestniczysz w turnieju? (o ile dobrze kojarzę jesteś z Opla tj. z Opola więc do Goszyc masz bliżej niż większość z nas.)

_________________
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 08, 2014 12:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Wałbrzych to nie jest dzielnica Opola (a może jest tam taka?). Za dużo myślę o tej grze i to nie pozostawia wiele czasu na złożenie decku. Czasem jakiś powstaje jako efekt uboczny, czasem robię jakiś na siłę i wtedy pojawiam się na turnieju. I (mówię poważnie) jestem nastawiony na 3-4 deckowe gry, gdzie mają szansę zaistnieć inwestycje o długim czasie zwrotu, jak np. Into The Smoking Cone.
Aby zachować wątek merytorycznym, dalszą rozmowę na ten temat proponuję przenieść na priv - zapraszam.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 12:48 
Offline
Pan na Rhosgobel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 8:12
Posty: 840
Lokalizacja: Rhosgobel
Może ja już taką świeżynką nie jestem :D , ale pytanie mam z serii oczywistości.
Instrukcja traktuje o tym, że jeżeli nie ma w drużynie jeszcze wystawionego wizarda, to można wystawić w fazie organizacji postać w haven lub jego home site. Natomiast, jeżeli czarodziej jest już na placu gry, to żeby wystawić postać to w tym haven lub home site musi w fazie organizacji przebywac też Twój wizard (generalnie jest to spore utrudnienie wystawiania postaci, bo wizard musi dymać do heven lub home site i często - niejako -tracić tym samym kolejkę, podczas której mógłby zrobić coś bardziej pożytecznego).
I teraz pytanie! Czy coś od pierwotnej instrukcji się zmieniło, w późniejszych rulesach, czy też każdy tą zasadę olewa, ponieważ na poprzednich turniejach zwróciłem uwagę, że wystawiacie postaci w siteA, podczas gdy Wizard stoi w siteB i nic sobie z tego nie robi. :?: Nie lubię robić zagadnienia na turnieju jak nie jestem pewien jakiejś zasady, ale teraz jak się doczytałem, to mi się scyzoryk w kieszeni otworzył. :twisted:

I dodatkowy kłeszczyn: czy ta zasada również jest powielona w wersji minion dla Nazguli?!

_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 13:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
To jest wymogiem wyłącznie dla wprowadzania w fazie organizacji postaci pod General Influence.
Dotyczy Ringwraitha i Wizarda.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 13:47 
Offline
Pan na Rhosgobel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 8:12
Posty: 840
Lokalizacja: Rhosgobel
OK, czyli nowo wystawiana postać musi "wejść" pod direct influence innej postaci, a jeżeli pod general influence to musi po nią przyjść wizard. Tak, czy inaczej, po wejściu do gry wizarda, aby wystawić jakąś postać wizard lub inna postać musi się to miejsca wystawiania postaci pofatygować. Nie można jej wówczas wystawić samodzielnie jako odrębnej drużyny!

_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2014 22:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Efgard napisał(a):
Nie można jej wówczas wystawić samodzielnie jako odrębnej drużyny!


Jeśli masz Wizarda/Ringwraitha na stole to nie. Jeśli jeszcze nie wystawiłeś swojego avatara to nie ma żadnych przeciwwskazań.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 28, 2014 0:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 400
Lokalizacja: Warszawa
Kontynuując temat "ME CCG dla opornych" mam 2 kolejne pytania:9

1) Alatar
Czy dobrze rozumiem że:
- gość siedzi sobie w jakiejś bezpiecznej przystani na końcu świata, np. w Grey Havens albo w Edhellond
- kompania gracza idzie np do Iron Hill Dwarf Hold, czyli na drugim końcu świata
- przeciwnik zagrywa na nią jakiegoś maszkarona i wtedy Alatar wiuuuu, leeeeeciiiiii przez całe Śródziemie i dołącza się do tej kompanii, aby dzielnie przyjąć na klatę 1 strike?
I co dalej (zakładając że przeżył)? Czy zostaje już z tą kompanią do czasu ew. rozdzielenia, czy też po skończonej bitwie leeeeeeciiiii z powrotem do tego havena z którego się teleportował?
A co jeśli (jeszcze w havenie, zanim poleci do tej kompanii) ma pod swoim direct influence jakichś followersów? Czy oni lecą razem z nim?

2) karta No Escape From My Magic (permament event)
Nie cytuję całego tekstu, ale chodzi o to że jeśli kompania idzie przez region lub regiony, zawierające site na którym była zagrana dana frakcja (kartę No Escape zagrywamy na frakcję) - to musi rzucić kostką i jak ma pecha, nic nie zrobi w site phase. Rzut jest modyfikowany za każdego rangera (+2), scouta (+1) i dyplomatołka (+1). A co w przypadku postaci mających kilka tych cech. Przykładowo kompania składająca się z Radagasta (warrior/scout/ranger/diplomat) i Aragorna (warrior/scout/ranger) - czy w tym przypadku rzut będzie zmodyfikowany o 7 (2 x ranger, 2 x scout i 1 x dyplomata) czy o 4 (wybieramy dla każdej postaci najlepszą cechę, ale jedną)?

Pozdro

_________________
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 28, 2014 10:06 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
1) Alatar teleportuje się sam (na karcie avatara nie jest napisane, że jego kompania tylko on) a po walce zostaje. Co do followersów w havenie to zostają tam i kwestia tego jak uda się Tobie przeorganizować drużyny w fazie organizacji, żeby utrzymać wszystkich na stole.

2) Wg mnie sumujesz wszystkie skille, nie wybierasz jednego z nich dla danej postaci.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 06, 2015 18:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn sie 12, 2013 2:05
Posty: 400
Lokalizacja: Warszawa
Z cyklu "Wszyscy to wiedzą ale nie ja" kolejne pytania.

Karta "Enchanted Stream", tekst:
Playable on a moving company with at least one Wilderness [w] in its site path. A ranger in the company can tap to cancel tis card before it resolves.The company cannot voluntarily split or move to a new site unless it taps all of its untapped characters to a maximum of two during its organization phase. Discard during any organization phase if the company is at a Haven [H]/Darkhaven [V].

Załóżmy że w kompanii nie ma rangera który może się tapnąć aby ta karta nie weszła w życie. Czy w takim razie działa to tak:
- zagrywamy tą kartę na poruszającą się kompanię
- w site phase ta kompania może swobodnie działać na danej lokacji (zakładamy też że nie ma rivera - chodzi mi tylko o tą konkretną kartę)
- jeśli w następnej turze nie tapnie dwóch postaci (lub jednej jeśli to jednoosobowa kompania) -to nie może iść do nowego site.
- i to że ma już rangera gotowego do tapnięcia - nie ma już znaczenia (ranger miał znaczenie "before resolves" a teraz już za późno).

Ale czy Haven/Darkhaven jest traktowany jak każdy inny site? Zakładam że tak, i wtedy restrykcje z tej karty obowiązują również jeśli postać chce iść do Haven/DH. Tak?

I druga karta - Pilfer Anything Unwatched.
Playable on an untapped agent Tap the agent. Make a roll (draw a #) for a character in play of your choice with a home site the same as the agent's current site. To the roll add 5 if the agent's current site is also the agent's home site. If the result is greater than the character's mind plus 5, the character is returned to his player's hand (one item may be transferred to another character in the same company).

Czy tą kartę można użyć przeciwko Wizardowi? To znaczy dokładnie - czy po jej zagraniu na agenta który jest w tym samym site co Wizard - można wskazać Wizarda? A jeśli tak to jaki mind ma Wizard? 10 czy 0? Czy też może Wizard to nie jest "character" i w efekcie ta karta go nie może skrzywdzić?

To by było na tyle, do następnego razu :)

_________________
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 06, 2015 21:33 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Zboku napisał(a):
Załóżmy że w kompanii nie ma rangera który może się tapnąć aby ta karta nie weszła w życie. Czy w takim razie działa to tak:
- zagrywamy tą kartę na poruszającą się kompanię
- w site phase ta kompania może swobodnie działać na danej lokacji (zakładamy też że nie ma rivera - chodzi mi tylko o tą konkretną kartę)
- jeśli w następnej turze nie tapnie dwóch postaci (lub jednej jeśli to jednoosobowa kompania) -to nie może iść do nowego site.
- i to że ma już rangera gotowego do tapnięcia - nie ma już znaczenia (ranger miał znaczenie "before resolves" a teraz już za późno).

Ale czy Haven/Darkhaven jest traktowany jak każdy inny site? Zakładam że tak, i wtedy restrykcje z tej karty obowiązują również jeśli postać chce iść do Haven/DH. Tak?


Wszystko się zgadza i Haven/Darkhaven są również normalnymi lokacjami ;)

Zboku napisał(a):
I druga karta - Pilfer Anything Unwatched.
Playable on an untapped agent Tap the agent. Make a roll (draw a #) for a character in play of your choice with a home site the same as the agent's current site. To the roll add 5 if the agent's current site is also the agent's home site. If the result is greater than the character's mind plus 5, the character is returned to his player's hand (one item may be transferred to another character in the same company).

Czy tą kartę można użyć przeciwko Wizardowi?)


Nie pamiętam szczegółów technicznych ale generalnie Wizard nie ma minda więc nie ma atrybutu do influencowania ;)

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 06, 2015 22:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
To, co powiem, nie jest, zdaje się, powszechnie akceptowane, ale dodam, że w przypadku Pilfer Anything Unwatched "choice" jest częścią głównego efektu karty, tak że postać z odpowiednim Home Site wybiera się na rozwiązaniu.
Po drugie (co wynika z pierwszego), ponieważ target akcji wskazuje się na jej deklaracji, ta postać nie jest targetem Pilfer Anything Unwatched. Wybór nie jest więc ograniczony do postaci z kompanii aktualnie rozgrywającej fazę M/H.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 07, 2015 0:22 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
Konrad Klar napisał(a):
To, co powiem, nie jest, zdaje się, powszechnie akceptowane (...)


Generalnie wokół tego pojawia się dużo kontrowersji ;)

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.023s | 13 Queries | GZIP : On ]