Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 18:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So paź 01, 2005 16:41 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
Witam
Czy moze ktos mi opisac cala procedure porszania sie w ME, jakos z instr. nie moge dokladnie wyczytac co i jak sie robi pokolei. Niby sie je ustawia jak sie chce, a jak sie wystawi to czy ine spadaja, co jesli sie skoncza itp podstawowe zasady. Wszystko inne niby "kumam" a z podrozowanie nic a nic :(
A wogole jak ktos sie znajdzie chetny na pomoc przez g-g to juz wogole pieknie. Moj nr jest podany :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So paź 01, 2005 22:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Zakładam, że dysponujesz instrukcją do The Wizards albo przynajmniej zamieszczoną tam mapką.

Istnieją dwa podstawowe sposoby poruszania się - starter movement i region movement.
Pierwsze jest łatwiejsze do opisania, ale nakłada na gracza spore ograniczenia. Drugie dokładnie odwrotnie.

Pod koniec fazy organizacyjnej dla każdej kompanii, którą gracz decyduje się poruszyć kładziona jest na stół zakryta karta miejsca docelowego (dalej będę to określał jako "new site" a miejsce, z którego kompania rozpoczyna poruszanie jako "site of origin"), karta ta odkrywana jest dopiero w na początku fazy movement-hazard danej kompanii. Site of origin pozostaje w grze do momentu zakończenia fazy m/h. W momencie wyrównywania kart na ręce (odrzucania i dociągania do 8 kart), jest przywracany do decku z lokacjami - jeżeli był nietapnięty, lub haven. Do discard pile, jeśli był tapnięty.

Przy starter movement wybór new site podlega następującym ograniczeniom:
Jeżeli site of origin to haven (w The Wizards: Rivendell, Lorien, Edhellond, Grey Havens) new site może być inny haven wymieniony w tekście karty, lub site, który ma po tekście Nearest Haven: podaną nazwę tego haven.
Na przykład jeżeli site of origin to Rivendell, można jako new site wybrać Grey Havens, lub Lorien, lub site, który ma w tekście Nearest Haven: Rivendell, np. Goblin-Gate, Bree, Old Forest.
Jeżeli site of origin to site inny niż haven new site może być tylko Nearest Haven wyszczególniony na karcie site of origin, np. Bree ma Nearest Haven: Rivendell, Isengard Nearest Haven: Lorien.

Te ograniczenia oznaczają, że nie można używając starter movement poruszać się bezpośrednio między dwoma nie-havenami, nawet jeżeli znajdują się one na mapie bardzo blisko siebie, nawet w tym samym regionie. Chcąc poruszyć się z Ettenmoors do Cameth Brin (oba w tym samym regionie), trzeba wpierw wykonać ruch z Ettenmoors do Rivendell, następnie z Rivendell do Cameth Brin, co (bez zagrywania specjalnych kart) zajmie graczowi co najmniej dwie tury. Chcąc poruszyć się z Goblin-Gate do Beorn's House (w sąsiadujących ze sobą regionach) trzeba poruszyć kompanię z Goblin-Gate do Rivendell, z Rivendell do Lorien i wreszcie z Lorien do Beorn's House. Te dwa sites mają różne Nearest Haven.

Takich ograniczeń nie posiada region movement. Pozwala na poruszanie się z dowolnego site of origin do dowolnego innego new site o ile oba znajdują się w odległości nie większej niż 4 regiony, właczając w to regiony, w których położone są oba sites. Formalnie, kiedy stosuje się region movement, wraz z zakrytą kartą new site powinno się zagrywać serię kart regionów, również zakrytych. Ponieważ jest to niewygodne, z tego wymogu obecnie większość graczy zrezygnowała i na większości turniejów też on nie obowiązuje. Stosuje się jedynie mapę z podziałem na regiony, taką jak ta z instrukcji z The Wizards.

Każda poruszająca się, czy to z pomocą starter, czy region movement kompania ma określony "company's site path", liczbę, nazwy i typ regionów przez które się porusza.
Przy starter movement company's site path jest taki jak wydrukowany na karcie nie-havenu, bez względu na to czy kompania porusza się z haven do tego nie-haven, czy w odwrotnym kierunku. Liczba regionów jest taka sama, jak liczba symboli wydrukowanych na karcie nie-havenu. Natomiast kompania uważana jest za wędrującą jedynie przez regiony, w których znajdują się site of origin i new site nawet jeśli liczba symboli jest większa niż dwa.
Na przykład kompania poruszająca się z Lorien do Thranduil's Halls ma ścieżkę (path): 3 regiony, [w][b][b], Wold & Foothills i Woodland Realm.

Jeśli kompania porusza się między havens, jej site path określany jest na karcie docelowego haven. Np. jeśli kompania porusza się z Edhellond do Grey Havens, jej site path jest: 6 regionów, [w][c][c][c][c][f], Anfalas i Lindon.
Jeżeli kompania porusza się z użyciem region movement jej ścieżka określana jest przez użyte karty regionów (lub regiony wskazane na mapie). Np. kompania kompania, która chce wyruszyć Lossadan Camp do Cameth Brin, może wybrać ścieżkę 3 regiony [w][w][w], Forochel, Arthedain, Rhudaur, lub 3 regiony [w][s][w] Forochel, Angmar, Rhudaur (pomijając kilka dłuższych ścieżek, które niekiedy mogą być korzystniejsze).

(Przed)ostatnia sprawa - ciągnięcie kart za ruch. Jeżeli ruch odbywa się pomiędzy nie-havenami lub z haven do nie-haven, gracz i jego przeciwnik ciągną do tylu kart ile jest wskazanych na new site, z nie-haven do haven - do tylu ile jest na wskazane na karcie nie-haven, między havens tyle ile na haven docelowym.

Poza podstawowymi sposobami poruszania się istnieją też under-deep site movement (poruszanie do i z podziemi) i special movement (na zasadach każdorazowo określonych na karcie, która na takie poruszanie pozwala).
Mam nadzieję, że ten opis chodźby częściowo utrafił w Twoje wątpliwości. Jeśli nie, lub jest coś, co pominąłem, bo np. wydawało mi się oczywiste a takie nie jest, daj znać.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 02, 2005 9:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Muerte napisał(a):
A wogole jak ktos sie znajdzie chetny na pomoc przez g-g to juz wogole pieknie.


A skąd jesteś? Bo zdecydowanie najbardziej efektywna jest nauka "na żywo". Pod koniec października w Zabrzu będzie turniej :D Zawsze można popatrzeć jak to robią inni :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 02, 2005 12:34 
Offline
Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lip 25, 2005 20:51
Posty: 56
Lokalizacja: Zabrze
JAKO ORGANIZATOR SERDECZNIE ZAPRASZAM!! :lol:

_________________
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 02, 2005 14:15 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
Co do turnieju to raczej nie ma szans bo mam b.daleko, bo mieszkam kolo Zielonej góry, a niestety nikogo nie znam z okolic abymi pokazal w realu jak sie w to gra :(
Co do poruszania sie, niby skumalem, ale wyjdzie w praniu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 02, 2005 20:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
co do gg to mam cię w spisie chyba już 3 tydzień - jesteś raczej rzadko. Nie odpowiedziałeś też na wiadomość którą ci wysłałem (na gg i PW).
Przeproś !
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 02, 2005 22:05 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
Przepraszam :)
Co do g-g jestem tylko wieczorami i caly casz jestem jako niewidoczny.
A co do poruszania to niby rozumiem niby nie, rzeczywiscie najlepiej byloby zobaczyc jak sie gra w realu, ale nie wiem czy ktos z Zielonej Gory jest na forum, a jak juz nie na forum to czy gra ;) trza poszukac :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 02, 2005 22:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
A GCCG już zciągnąłeś? Można by wtedy zaprezentować online...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 02, 2005 23:10 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
GCCG i Skype - to jest "przybornik małego internetowego gracza MECCG" ;)
dziękuje także moderatorom za zmiane nazwy tematu na adekwatną - musimy trzymać sią jakichś przedrostków w ogóle, ale o tym zaraz w innym temacie...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 03, 2005 19:02 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
Co do GCCG nie mam, a Skype mam ale nie mam sluchawek z mikrofonem :P
a wracajac do tematu, moze ktos mi "stworzyc" jakas droge jaka moge przebyc z wymienionych karta jakie mam (a mam: Mount, Gram, Sarn Goriwing, Deep Mines, Rhosgobel, The wind Throne, Minas Tirith, Rhosgobel, Zarak Dum, The White Towers) i skad sie zaczyna i gdzie sie konczy gre(wiedzac ze nie mam One Ring). Dodatkowo co znaczy na karcie miejsca Playable
dzieki za pomoc, a sluchawki w sumie juz dawno musze sobie kupic :P
A wlasnie jeszcze: czy ja na samym poczatku gry musze powiedziec jak bede podozal ? czy tylko w mojej turze mowie gdzie bede szedl ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt paź 04, 2005 2:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
(a mam: Mount, Gram, Sarn Goriwing, Deep Mines, Rhosgobel, The wind Throne, Minas Tirith, Rhosgobel, Zarak Dum, The White Towers)


Wcale nie dziwię się wątpliwościom. Przy tak skromnym zestawie przypadkowych kart, żadna teoria nie przekłada się wyraziście na praktykę.
Zestaw nie pozwala na wykonanie starter movement. To wymaga przynajmniej jednego haven. Trudno rozpocząć grę (grę Wizardem - od tego zwykle się zaczyna a niektórzy nawet nie próbują innych opcji) nie posiadając choćby Rivendell. Jest to site, z którego rozpoczyna grę kompania startowa.

Kilka możliwych do wykonania z pomocą region movement ruchów pomiędzy wymienionymi site'ami:

Mount Gram - Zarak Dum: 1 region, Angmar, [s]
Mount Gram - The Wind Throne: 4 regiony, Angmar, Gundabad, Anduin Vales, Grey Mountain Narrows, [s][d][b][s]
The White Towers - Mount Gram: 2 regiony, Arthedain, Angmar, [w][s]

[s] shadowland
[d] darkdomain
[b] borderland
[w] wilderness

Jest tu jeszcze kilka innych wariantów. W podpiętym temacie Download - zasady, mapki, CRF są do pobrania mapki, na których można poćwiczyć. Pod obrazkiem karty, po prawej stronie znajduje się nazwa regionu, w którym site się znajduje.

Poza głównym wątkiem:
Cytuj:
Dodatkowo co znaczy na karcie miejsca Playable


Znaczy to "zagrywalne". Większość kart miejsc określa jakie typy przedmiotów można zagrać na nich. Cztery podstawowe to minor, major, greater i gold ring item. Niektóre site'y wymieniają też jako zagrywalne information. Special items i niektóre inne karty są zagrywalne w miejscach określonym na tych właśnie kartach. Np. Palantir of Elostirion (special item) jest zagrywalny w The White Towers. Pisze to na karcie Palantir of Elostirion a nie w tekście The White Towers.
To, że pewne karty można zagrać tylko w określonych sites, jest właśnie głównym powodem poruszania kompanii.

Dwie uwagi na koniec: do MECCG wydano siedem oficjalnych zestawów - dwa podstawowe i pięć dodatków. Nie wszystkich kombinacji kart można używać w jednej talii (decku). Jeśli chodzi o sites, są one w wersji hero, minion, oraz niewielka ilość Balrog i Fallen-wizard. Spośród wymienionych przez Ciebie kart, znalazła się Deep Mines. Jest to karta podziemi z dodatku The White Hand, używana wyłacznie przez grających Fallen-wizardem. Nie znajdziesz Deep Mines na mapach do gry. Na pewno posiadasz karty z kilku zestawów i będziesz musiał je uzupełnić, żeby myśleć choćby o jakiejś treningowej rozgrywce z ich użyciem.

Druga uwaga. Administrator stara się zaprowadzić porządek na forum i ma absolutną rację. Jeśli więc Twoje pytanie będzie znacząco odbiegać od tytułowego wątku, nie krępuj się otworzyć nowego tematu.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 05, 2005 18:37 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
Ponowie pytanie, bo tylko to mnie jeszcze zastanawia:
"A wlasnie jeszcze: czy ja na samym poczatku gry musze powiedziec jak bede podozal ? czy tylko w mojej turze mowie gdzie bede szedl ?"
Jesli bede mial jakies inne pytania to zaloze juz nowy watek :)
ps. jesli mam takie karty site, to juz moge grac, czy nawet nie warto zaoczynac ;)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 05, 2005 20:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Dokładnie: jeśli są to karty site'ów zarówno minion, hero, jak i Fallen-wizard (Deep Mines na pewno Fallen-wizard), możesz ich używać łącznie, tylko grając Fallen-wizardem. Nie jest to najlepsza opcja dla początkujących graczy. Nie wiedząc jak gra grający zwykłym Wizardem, łatwiej się pogubić, niż czegoś nauczyć. Jeśli nawet pozostałe karty masz w wersji hero, jest to bardzo skromny zestaw. Rozpoczęcie gry bez wystawiania kompanii startowej (potrzebne Rivendell) jest możliwe, ale to bardzo nietypowy sposób. Ogólnie lepiej wiedzieć jak jest typowo a potem dopiero eksperymentować, nie odwrotnie.
GCCG jednak nie ogranicza Cię w doborze kart do decku.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 05, 2005 20:23 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
nie wiem czy o to chodzi, ale ja z twoich wypowiedzi rozumiem tyle, że masz tylko te karty miejsc (site). Czy dobrze to rozumiem, Muerte?
Co do wyboru pomiędzy starter a standard movement - przy każdym ruchu mówisz w jaki sposób podróżujesz. Ewentualnie możesz przyjąć że:
1) zawsze podążasz starter/standard
2) domyślnie podążasz starter/standard, a jeśli miałoby to się zmienic, to powiadomisz o tym przeciwnika

troche jaśniej teraz? ;)
pozdro

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 05, 2005 20:33 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
kfiadeg
Co do kart to rzeczywiscie mam tylko te, a co do poruszania juz "kumam" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.018s | 11 Queries | GZIP : On ]