Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 16:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz gru 16, 2004 1:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Czy Tom musi tapować się do anulowania efektów hazardu natychmiast po jego zadeklarowaniu, czy może to zrobić "z odroczeniem"?
Taki przykład: Radagast idzie z Goblin Gate do Barrow Downs, przeciwnik zagrywa na niego Lure of Nature. Ponieważ w tym momencie oznacza to dla Radagasta trzy testy korupcji na 1 (sam ma +1 do testów korupcji), czyli tyle co nic, gracz decyduje się nie tapnąć Toma kontrolowanego przez postać z innej kompanii, powiedzmy stojącej w Bag End do anulowania efektów LON. Ale chwilę potem przeciwnik zagrywa The Balance of Things a to już oznacza trzy testy na 3 CP. Pytanie czy teraz Tom może się tapnąć do zdjęcia LOT, skoro nie zrobił tego bezpośrednio po zagraniu tej korupcji? Jeśli tak, to drugie pytanie, czy może tapować się do usunięcia hazardu zagranego w poprzedniej turze?
Np. postać, na którą zagrano w poprzedniej turze Lure of Senses i nie udało jej się zdjąć tej karty w fazie organizacyjnej, idzie z Lorien do Rivendell, czy Tom może tapnąć się do ściągnięcia takiego hazardu?
Wszystkie pytania w dużej mierze dotyczą też Leaflocka.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz gru 16, 2004 2:42 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Cytuj:
Radagast idzie z Goblin Gate do Barrow Downs, przeciwnik zagrywa na niego Lure of Nature. Ponieważ w tym momencie oznacza to dla Radagasta trzy testy korupcji na 1 (sam ma +1 do testów korupcji), czyli tyle co nic, gracz decyduje się nie tapnąć Toma kontrolowanego przez postać z innej kompanii, powiedzmy stojącej w Bag End do anulowania efektów LON. Ale chwilę potem przeciwnik zagrywa The Balance of Things a to już oznacza trzy testy na 3 CP. Pytanie czy teraz Tom może się tapnąć do zdjęcia LOT, skoro nie zrobił tego bezpośrednio po zagraniu tej korupcji?


IMHO Nie i za pierwszym razem też nie. Zaraz po zagraniu może się tapnąć żeby skasować efekt hazardu czyli checki ale hazard pozostaje bo to permanent. Za drugim razem tak samo.
Chyba że potraktować LoN jako po prostu źródło punktów korupcji (co istotnie jest prawdą) wtedy uważam że "opóźnienie" nie ma wpływu na ściągnięcie hazardu i można zrobić to od razu jak i w kolejnej turze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 17, 2004 1:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Yabree napisał(a):
IMHO Nie i za pierwszym razem też nie. Zaraz po zagraniu może się tapnąć żeby skasować efekt hazardu czyli checki ale hazard pozostaje bo to permanent. Za drugim razem tak samo.


Hmm... Tapnięcie Leaflocka powoduje odrzucenie eventu (karta korupcji ciążąca na postaci to w sumie też efekt). Dlaczego w przypadku Toma Bombadila miałoby być inaczej? Robi w końcu to samo, tylko w odniesieniu do wszystkich kompanii wędrujących do site'ów w określonych regionach.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 17, 2004 14:49 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
gdzies juz ustalilismy ze jesli tapniesz Leaflock'a lub Bombadila w momencie zagrywania hazardu konkretnie celujacego w domniemaną drużyne lub postac lub "entity associated" z ta drużyna to hazard jest discardowany, natomiast jesli 'wpuscisz' taki hazard do gry to mozesz juz tylko skasowac chwilowo jego efekt

a jesli chodzi o przyklad z Lure of Nature, to wydaje mi sie ze jesli po wpuszczeniu Lure'a do gry uzyje sie zdolnsci Leaflock'a lub Bombadil'a to efekt Lure'a jest kasowany na całą turę - czyli, nadal daje korupcje, ale nie wywołuje rzutów na korupcje (nie ważne czy idziesz przez jeden wilderness czy przez sześć)

aby zamknac wspomne chyba o ostanim ally'iu który ma podobna zdolnosc: Last Child of Ungoliat, ale na jej karice jest jasno i wyraznie napisane że może być tapnięta do skasowania ataku hazard creature, lub to zdjęcia hazard permanent-event'u

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 17, 2004 22:53 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
gdzies juz ustalilismy ze jesli tapniesz Leaflock'a lub Bombadila w momencie zagrywania hazardu konkretnie celujacego w domniemaną drużyne lub postac lub "entity associated" z ta drużyna to hazard jest discardowany, natomiast jesli 'wpuscisz' taki hazard do gry to mozesz juz tylko skasowac chwilowo jego efekt


Gdzie to zostało ustalone?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 17, 2004 23:56 
Offline
Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 25, 2004 21:53
Posty: 49
Lokalizacja: Rzeszów
|Highwayman| napisał(a):
a jesli chodzi o przyklad z Lure of Nature, to wydaje mi sie ze jesli po wpuszczeniu Lure'a do gry uzyje sie zdolnsci Leaflock'a lub Bombadil'a to efekt Lure'a jest kasowany na całą turę - czyli, nadal daje korupcje, ale nie wywołuje rzutów na korupcje (nie ważne czy idziesz przez jeden wilderness czy przez sześć)


Moim zdaniem, w wyżej opisanym przypadku dwa punkty korupcji z Lure of Nature otrzymuje się dopiero w następnej turze. Inaczej mówiąc efekt karty jest jeden: korupcja i rzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 16, 2005 1:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie zwykłem otwierać tematów z pytaniami, na które znam odpowiedzi. Jednak ostatnio znalazłem szczegół, który taką odpowiedź daje.

Cytuj:
Tom Bombadil.
Unique. Playable at Old Forest. Tap to cancel the effects of one hazard that targets a company, or an entity associated with a company, moving to a site in: Arthedain, Cardolan, Rhudaur, or The Shire. Discard Tom Bombadil if his company moves to a site that is not in: Arthedain, Cardolan, Rhudaur, or The Shire.


zaś z CRF - Targets

Cytuj:
A card that is played on a card continuously targets the card it is on.


To odpowiada na pytanie, czy Tom Bombadil oddziaływuje na hazardy rzucone na kompanię/entity wcześniej, czy też musi się tapować bezpośrednio po zagraniu takiego targetującego ją/jego hazardu. Ponieważ hazardy targetują kartę, na którą są zagrane stale, wygląda na to, że to pierwsze.

Cytuj:
Unique. Playable at Wellinghall. Tap to cancel the effects of one hazard that targets his company. May not be attacked by automatic-attacks or hazards keyed to his site. Discard Leaflock if his company moves to a site that is not in: Fangorn, Rohan, Gap of Isen, Wold & Foothills, Enedhwaith, Old Pûkel-land, Brown Lands, Anduin Vales, or Redhorn Gate.


i z CRF - Leaflock

Cytuj:
Allows the canceling of one creature or the canceling and discarding of an event that
targets the company in question or an entity associated with that company.


To zaś co do wątpliwości, czy karta (w przykładzie Lure of Nature na Radagaście) ma być odrzucona. Ponieważ możliwości Leaflocka i Toma Bombadila są tu zbieżne (nawet w oryginale wyraźnie zaznaczono dodatkowo entity przy Bombadilu, przy Leaflocku dopiero w CRF) nie widzę powodów aby i tu karta hazardu miała nie być odrzucana.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 16, 2005 2:03 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
no tak, czyli można używać Bombadila/Leaflocka później niż w tym samym COE co był rzucony hazard....
niemniej wywlekam jeszcze raz na wierzch, bo bardzo mi nie pasuje pewna sprawa...
otóż w przypadku Leaflocka odrzucanie jest wyraźnie zaznaczone - skoro nie ma to miejsca w przypadku Toma Bombadila to jego możliwości są nieco odmienne.
a dwa - jeśli chodzi o karty korupcji (klątwy), to przecież każda daje dwa efekty:
1. test korupcji
2. punkty korupcji

jeśli użyć TB do zdjęcia punktów korupcji, to przecież Corruption-Checki trzeba nadal wykonać, tak? w takim razie jeśli by przyjąć że te punkty zdejmowane są na stałe, to zostaje nam karta korupcji z 0 CP a która tylko może nam wywoływać testy korupcji...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 16, 2005 2:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
kfiadeg napisał(a):
otóż w przypadku Leaflocka odrzucanie jest wyraźnie zaznaczone - skoro nie ma to miejsca w przypadku Toma Bombadila to jego możliwości są nieco odmienne.

Tekst kart jest zbieżny, w CRF jest zaś wykładnia dotycząca Leaflocka, wykładnia a nie "Card Erratum". I właśnie ponieważ tekst karty nie został zmieniony, twierdzę że możliwości są podobne, na zasadzie precedensu, który Leflock stwarza dla Toma Bombadila. Możliwości nie są identyczne, bo w przypadku Leaflocka dotyczą jego kompanii, a Toma kompanii wędrującej do site'ów w określonych regionach.
kfiadeg napisał(a):
a dwa - jeśli chodzi o karty korupcji (klątwy), to przecież każda daje dwa efekty:
1. test korupcji
2. punkty korupcji

Efektów długotrwałych i natychmiastowych hazardu faktycznie może być wiele. Może stąd ta wykładnia, uściślająca, że kartę należy odrzucić.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 24, 2005 0:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Hmmm pozwolcie ze wrzuce swoje 3 grosze....
I na Leaflocku, i na Tomie B. wyroznie stoi ze anulowane sa efekty hazardow:
Cytuj:
Tap to cancel the effects of one hazard...

A jak na moj gust oznacza to ze anulowane sa wszystkie efekty pojedynczej karty. Czyli ze w przypadku takiego Lure of Nature anulowane jest wszystko, a nie tylko zmuszenie do testu ALBO dodanie punktow korupcji.

Jesli sie myle, to bede wdzieczny za wyprowadzenie mnie z bledu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 16, 2005 13:45 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Prosil bym o jakies podsumowanie tej dyskusji i koncowe wnioski bo sprawa Tomka popwraca nam w kolejnych grach jak bumernag i cigle tak do konca nie wim co z nim jest i co jest ustalone.

Z gory bardzo dziekuje ;))

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 16, 2005 20:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie jestem od wygłaszania ostatniego zdania a jedynie (na szczęście) od mówienia, co myślę i co znalazłem w kartach/zasadach (Ja tu tylko sprzątam, Jadeda nie ma w domu... :) ).
Przepisy sobie, CRF sobie, gracze sobie... Rzadko zdarza się sytuacja, gdy ktoś mówi "ok, to mi trafiło do przekonania". W temacie wypowiedziało się 7 userów, więc nie wiem nawet, czy to oznacza, że temat jest kontrowersyjny. Jeśli tak, to niech zostanie opublikowane jakieś ustalenie turniejowe, przynajmniej na tydzień przed rozgrywkami, aby gracze wiedzieli jak grać Bombadilem i czego się spodziewać po przeciwniku, który go kontroluje.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 16, 2005 21:20 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ja to sam nie wiem.
przydała by się jakaś definicja efektu. Karty Corruption mają takie dwa - punkty korupcji i corruption checki (trigerowane jakimis zdarzeniami). Czy może uznać wypadałoby to za jeden?

ten Tom Bombadil mnie wkurwia i tyle. tekst z karty powinien być jeszcze raz napisany albo co.....

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 16, 2005 21:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Myślę, że to więcej niż jeden efekt. Ciachu niedawno zwrócił uwagę, że na karcie pisze: "Tap to cancel the effects of one hazard...".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 16, 2005 23:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
ja pewnie sie powtarzam ale trudno
uwazam ze jesli tapniesz Bombadila (Leaflock'a chyba tez tak mozna) w momencie zagrywania hazardu przez przeciwnika to hazard jest skasowany i leci do discard'u jesli tapniesz by skasowac efekty lezacego juz od jakiegos czasu hazardu to zostaje on w grze ale nie ma zadnego efektu

w dreczacym kfiadga przykladzie z korupcja powiedzialbym ze i efket triger'ujacy rzuty na korupcje i efekt dawania punktuw korupcji jest skasowany - jak zauwazyl Ciachu pisze "effects" wiec wszystkie efekty

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.027s | 11 Queries | GZIP : On ]