Ograniczenia dotyczące targetowania przez hero/minion resource-events innych hero/minion resource/sites, jakkolwiek wprowadzone w White Hand, dotyczą wszystkich graczy, podobnie jak reguły dotyczące Half-Orcs.
Problemem, jak Lenin - wiecznie żywym, jest kwestia tego, co targetem jest a co nie.
Być może komuś wyjaśnia tę sprawę definicja z CRF:
Cytuj:
A target is an entity that an action is played out through. Enitities are only targets of
an action if the action specifies those entities by number and type.
Note that "the foo" counts as specifying one "foo."
"Target jest podmiotem, przez który jest zagrywana akcja. Podmioty są targetami akcji, tylko jeśli akcja określa te podmioty przez liczbę i typ. Zauważ, że <<foo>> liczy się jako jedno określone <<foo>>"
Mi to pozostawia wiele niejasności. Więcej natomiast tłumaczy deficja "targetowania" z Lidless Eye:
Cytuj:
Targeting: Choosing a specific entity through which a card or effect will be played out. An entity chosen as such is the "target" of the action. Some possible targets are: characters, corruption checks, strike dice rolls, items, sites, and companies. A card that states it is playable on or with a certain entity targets an entity. Cards which affect an entire class of other cards do not target (e.g., Wake of War).
"Targetowanie:
Wybieranie określonego podmiotu, przez który karta lub efekt
będzie zagrana/zagrany. Podmiot wybrany jako taki jest <<targetem>> akcji. Niektórymi możliwymi targetami są: postacie, testy korupcji, rzuty kością na strike, przedmioty, site'y i kompanie. Karta, która stanowi, że jest zagrywalna na (org. "on") lub z określonym podmiotem, targetuje podmiot. Karty, które oddziaływują na całą klasę innych kart, nie targetują (np. Wake of War)."
(podkreślenia moje)
Prosty, bezsporny (jak sądzę) przykład - karta Marvels Told: na deklaracji wybieramy sage'a, który będzie jej używać i hazard-event, np. Annalena i Daelomin at Home. Jeśli na rozwiązaniu zabraknie Daelomin at Home, nie można będzie wskazać celu zastępczego (np. Lure of Nature) i na rozwiązaniu to Annalena a nie inny sage będzie wykonywać test korupcji.*
Jak jednak wybrać na deklaracji special ring, który ma być (czy miałby być raczej) targetem Test of Form, lub Test of Fire ? Z tym testowanym, to proste - wskazujemy Fair Gold Ring, a nie Precious Gold Ring, czy inny pierścień w posiadaniu postaci w kompanii. Ale special ring? "Targetem będzie Magic Ring, Dwarven Ring, lub The One Ring, w zależności od wyrzutu"? Czy rzucająć Marvels Told możemy powiedzieć, że targetem będzie nie określony wstępnie hazard-event? Takie wskazanie nie wydaje mi się możliwe.
* Tapnięta Annalena jest tu też dodatkowo aktywnym warunkiem i jeśli nie będzie jej na rozwiązaniu (i tapniętej) Marvels Told się nie rozwiąże, choćby Daelomin at Home (target pierwszej z dwóch akcji Marvels Told) była w grze.
Gror napisał(a):
Jaded napisał(a):
Dodam, że zgadzam się iż "Far sight" wyciąga minionowe przedmioty.
Ja się z tym nie zgadzam. No bo niby dlaczego?
W wielu wypadkach, przedmiot (a nawet podmiot), który jest związany z akcją jest jej targetem. W tak wielu, że może powstać mylne przekonanie, że jest to tożsame - efekt akcji i target akcji.
Efektami Far-Sight są znalezienie i wyciągnięcie przedmiotu i test korupcji wykonany przez sage'a. Którego sage'a - jest to określone na deklaracji, którego przedmiotu - nie.
P.S.
Jaded napisał(a):
Cytuj:
natomiast hero nie ma takich ograniczen
Kurcze , zastanawiałem się nad tym. I faktycznie coś w tym jest. Wspominał chyba zresztą o tym Konrad swego czasu...
Konrad wspominał o tym, że regularny Wizard (upadły to też hero) nie ma ograniczeń, co do zagrywania minion items na hero sites, co akurat targetowaniem nie jest. A wspominał w związku z kwestią: "dlaczego hero player nie może wystawić manifestacji, podczas wpływania na hero postać a minion może?"
Bo minion nie ma hero sites a regularny czarodziej nie ma minion sites, na których by to mogli zagrać, w zgodzie z alignmentem. I żaden nie ma szansy wystawić oryginału podczas wpływania w grze cross-alignment.
Temat niby rozstrzygnięty, ale wciąż powraca.