Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 06, 2005 0:08 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
@muerte - musisz sobie znaleźć jeszcze kilka - przede wszystkim (jeśli nie masz) przystanie. No, takie zupełnie absolutnie minimalnie podstawowy zestaw to około 20 site'ów

jakby co to może cie kto wesprze commonowymi site'ami

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 06, 2005 20:16 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
Jeszcze jedno pytanko co tez sie wiaze z poruszaniem.
Zagrywam karty hazardu z takimi "ikonkami" przez jakie regiony przeciwnik przeszedl lub jesli na danym regionie moge zagrac karte hazardu.
A jak to sie ma do ikonek na sitach ? Bo np. przejde prze jeden region ktory ma np ikonke <drzewko> a wejde na miejsce na ktorej sa np. 4 ikonki np. <2x drzweko> i 2x<wiezyczka>.
Mam nadzieje ze pytanie dobrze sklecilem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 06, 2005 22:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Całkiem dobrze sklejone pytanie. :)

Droga przez jaką idzie kompania, to "company's site path", natomiast to, co jest wydrukowane na karcie site'u, to "site's site path".
Jeżeli kompania porusza się metodą starter movement, te dwie rzeczy, ścieżka kompanii i ścieżka site'u są takie same. Symbole na karcie site'u przedstawiają po prostą trasę do site'u z najbliższego (nearest) havenu.

Kompania, która idzie, używając region movement, przechodzi zazwyczaj inną trasą.
Np. kompania poruszająca się z Bree (w Arthedainie) do The White Towers (też w Arthedainie), przechodzi tylko (niespodzianka :wink: ) przez Arthedain i tylko przez jeden [w] i jeden region.
Symbole regionów wydrukowane z lewej strony na kartach Creature odnoszą się do company's site path, czyli trasy, przez jaką faktycznie przechodzi kompania. Czasem tekst (ale nie symbole po lewej) hazardu mówi wyraźnie, że może on być zagrany (albo dodatkowo zagrany) na site, albo oddziaływuje na site, który ma w swojej ścieżce określone symbole. Wtedy liczy się site's site path a nie faktyczna ścieżka kompanii.

Przykłady:

Long Winter zmusza kompanię nie posiadającą w swoim składzie rangera do powrotu do site of origin jeżeli company's site path ma dwa [w], dodatkowo jeśli Doors of Night jest w grze, tapuje wszystkie site'y, które mają dwa [w] na swojej ścieżce.
Rain-Drake może być zagrany na kompanię, która ma w company's site path trzy [w] lub jedno [c] i tu się liczy faktyczna ścieżka kompanii. Dodatkowo może być zagrany na Ruins&Lairs, które mają w swojej ścieżce dwa [w] lub jedno [c].

Na drodze z Bree do The White Towers kompania nie zostanie więc wycofana do site of origin przez Long Winter, ale Bree i The White Towers zostaną tapnięte. (mówię o Bree i The White Towers w wersji hero, które mają dwa [w] wydrukowane na karcie, w wersji minion Bree i The White Towers i Fallen-wizard The White Towers ścieżki są inne, nie z Rivendell, tylko z Carn Dum, lub w ostatnim przypadku żadna, jako że w wersji Fallen-wizard The White Towers to haven).

Rain-Drake nie zaatakuje kompanii, przypisany do jej ścieżki, bo nie ma na niej ani trzech [w], ani [c], ale zatakować może na Ruins&Lairs, bo na ścieżce The White Towers są dwa symbole [w] i będą bez względu na to skąd i jaką trasą podąża tam kompania.
W tym przykładzie ma to (to, czyli na co zostanie zagrana kreatura) m.in. takie znaczenie, że niektóre karty, pozwalają zabezpieczyć się przed kreaturami przypisanymi do ścieżki, albo site'u, albo anulować atak, w zależności od tego, na co został przypisany.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 10, 2005 17:55 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
To ja jeszcze zapytam o zagrywanie kart Hazardu.
Wejzmy np karte "Dire Wolf" ktora mowi ze aby ja zagrac to druzyna musi przejsc przez 2 <drzewka>, a po lewej stronie sa ikonki 2<drzewka>i<wiezyczka>, reasumujac kiedy ja mam to zagrac i po co jest tam ikonka <wiezyczka> bo tak czy inaczej moge ja zagrac tylko wowczas kiedy i tak przejde prze te 2 <drzewka>?
albo biorac karte "Orc-Guard" czym sie roznia ikonki po lewej stroeni, bo jedne sa w bialych kolka, a ponizsze ikonki (takie same) juz nie.

ps. znowu skladnia zdaniowa fatalna :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 10, 2005 21:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Na wczesnych kartach - z The Wizards, The Dragons, Dark Minions, kiedy kreatura była zagrywalna na kilka wystąpień regionu, np. [w][w], lub [w][w][w], było to przedstawione zarówno w formie symboli jak i tekstu karty:
"Two Wilderness [w] in site path are required." albo "Three Wilderness [w] in site path are required."
Był to dublujący się z symbolami zapis i od wydania Lidless Eye zrezygnowano z tego stylu. Zamiast precyzować, mylił. "site path" dotyczy w takiej sytuacji, kiedy symbole i tekst się dublują, "company site path", nie ścieżki site'u. Ten temat był omawiany na forum szerzej. Gdybyś był zainteresowany: Long Winter - errata .

W przypadku Dire Wolves można je zagrać na kompanię, której ścieżka ma przynajmniej [w][w] (jedno [w] nie jest wystarczające - o tym właśnie mówi zapis na karcie) lub przynajmniej jedno [s] ("wieżyczka").

Symbole w obramówkach, to te, o których cały czas mówiliśmy - symbole regionów. Bez obramówki, to symbole typów site'ów. Dotychczas pomijałem tę sprawę, bo typ site'u oczywiście nie zmienia się, jak ścieżka, ze względu na to skąd i jaką metodą, regionami czy startową, porusza się kompania. No ale w przypadku kreatur to ważne.

Orc-Watch można zagrać na kompanię idącą przez przynajmniej jedno [s], lub przynajmniej jedno [d], lub idącą do [S] (shadowhold), lub idącą do [D] (darkhold).

Typ site'u jest wydrukowany w lewym górnym rogu jego karty, np. Mount Gram to shadowhold [S] .

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 10, 2005 21:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jeszcze jedno: czasem warunek zagrania kreatury jest bardziej skomplikowany i opis za pomocą symboli jest niewystarczający. Wtedy podany jest on w tekście (nie mówię teraz o dublujących się z symbolami opisach). Np. Giant Spiders może być zagrany na kompanię idącą przez [w][w] (wskazują na to symbole z lewej) a dodatkowo również na kompanię wędrującą przez Heart of Mirkwood, Southern Mirkwood, Western Mirkwood, Woodland Realm, i na [R], [S] lub [D] w tych regionach.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 12, 2005 20:10 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
Aby drazyc dalej temat poruszania sie to chcialem sie spytac (w sumie powinienem juz dawno, nawet na poczatku) czy jak sie gra mozna poruszac sie na zmiane starter i region move... czy odgornie ustalam to przed rozgrywka z przeciwnikiem jak sie bedziemy poruszac ?
ps. prawie juz wszystko rozumiem co do poruszania sie :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 12, 2005 20:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Jeżeli gracie Starter Rules, to używacie tylko starter movement. Jeżeli gracie Standard Rules, to używacie dowolnie starter lub region movement. Właściwie powinno się to deklarować w fazie organizacji (poprzez wyłożenie kart regionów), ale odkąd używa się mapek, to decyzje podejmuje się w chwili odkrycia nowej karty miejsca.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.027s | 11 Queries | GZIP : On ]