Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So sie 06, 2005 23:32 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Czy zdolnosci upadlych czarodzieji , tudziez stage resources moga modyfikowac MP z stage resources?
Wydawalo mi sie ze nie ale nie moge znalesc zakazu w instrukcji do WH ani w CRF.
Konkretny przyklad:
Czy Half-Orcs zagrane przez Pallanda daja 1 czy 2 MP?

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 0:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
W tej instrukcji jest sporo niedopowiedzeń.
Cytuj:
MarshallingPoints
Marshalling points for stage resource cards are handled normally (i.e., as printed on the card). However, all other marshalling point cards are only worth 1 marshalling point each to a Fallen- wizard (regardless of their printed value).

These MPs cannot be modified by a hero or minion resource event (e.g., Rumor of the One, Tribute Garnered, Sentinels of Numenor, etc.). However, Fallen-wizard abilities and stage resource cards can modify the number of marshalling points certain cards give.

Z tego, że "However, Fallen-wizard abilities and stage resource cards can modify the number of marshalling points certain cards give." występuje w drugim akapicie faktycznie nie wynika, że dotyczy to tylko niego. Zaś z tego, że "Marshalling points for stage resource cards are handled normally (i.e., as printed on the card)" nie wynika jednoznacznie, że w każdym wypadku normalnie, bez względu na inne okoliczności.
Jedną z "lepszych" nieścisłości jest to, że nie ma (w CRF też nie) zakazu użycia karty Sauron. Warunki do zagrania łatwo spełnić. Nie wystawić Ringwritha - cóż to jest dla Fallen-Wizarda? Trudniej czasem spełnić warunek: "jeśli twoim przeciwnikiem jest Wizard".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 2:55 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
No ale zgodzisz sie ze ktos kto gra fallenem i wystawi karte Sauron powinien dostac po glowie.
Mysle ze mozna przyjac ze ostatnie zdanie dotyczy tez akapitu 1 (czemu FW ma byc gorszy od innych?).

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 3:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Gyg napisał(a):
No ale zgodzisz sie ze ktos kto gra fallenem i wystawi karte Sauron powinien dostac po glowie.

Nie jest przesądzone, że czegoś istotnego nie pominąłem. Czekam, aż mnie forumowi angliści poprawią, jeśli tak jest.
Gyg napisał(a):
Mysle ze mozna przyjac ze ostatnie zdanie dotyczy tez akapitu 1 (czemu FW ma byc gorszy od innych?).

Jeśli punkty za stage resources mogą być w ogóle modyfikowane, to otwierają się ciekawe perpektywy - przesunięcie centrum rozgrywki z Arthedainu i Gap of Isen do Gondoru a to za sprawą Sentinels of Numenor. Jeśli tam stać będzie protected Wizardhaven Pallando lub Sarumana, Half Orcs i Greater Half Orcs będą trudniejsze do wprowadzenia ale warte więcej punktów.
Pomijając nawet sprawę upadłego czarodzieja, to zwracam uwagę na jedną sprawę, w Lond Galen (Anfalas) są normalnie zagrywalne A Panoply of Wings i podpadają jako takie pod efekty Sentinels of Numenor i to bez względu na to, na jakim site zostaną zagrane, jak długo Lond Galen nie stanie się Haven ShadowHoldem czy DarkHoldem a Anfalas nie przestanie być Wilderness.
Jakby tego było mało, to w Anfalas można zorganizować Ruins&Lairs. Ponieważ nie ma co specjalnie liczyć na to, że przeciwnik dopisze i zagra Gloom, czy Nature's Revange na Lond Galen (już prędzej New Moon na Rivendell), trzeba wziąść sprawy w swoje ręce. W fazie organizacji z pomocą Master of Wood, Water, or Hill zmienić Wilderness w ShadowLand i w tejże fazie zagrać Wondrous Maps (w Anfalas). Gdy tylko Anfalas na powrót stanie się Wilderness, można zacząć zagrywać (i znów niekoniecznie w Wondrous Maps) Wild Hounds i kłaść pod Sentinels of Numenor. Dzikie Psy też mają świadomość, że są spadkobiercami tradycji Numenoru i znają swoją wartość.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 10:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Cytuj:
However, Fallen-wizard abilities and stage resource cards can modify the number of marshalling points certain cards give.


Myślę, że powyższe stwierdzenie ma największą "moc", acz zgadzam się , że niektóre zdania mozna by zapisać nieco dokładniej

Cytuj:
Jedną z "lepszych" nieścisłości jest to, że nie ma (w CRF też nie) zakazu użycia karty Sauron. Warunki do zagrania łatwo spełnić.


Fakt - jako resource nie jest wymieniony, ale pewnie dlatego, że jest to karta z ostatniego dodatku (a lidless eye, jest zakazana)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 10:46 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Jeśli punkty za stage resources mogą być w ogóle modyfikowane, to otwierają się ciekawe perpektywy - przesunięcie centrum rozgrywki z Arthedainu i Gap of Isen do Gondoru a to za sprawą Sentinels of Numenor. Jeśli tam stać będzie protected Wizardhaven Pallando lub Sarumana, Half Orcs i Greater Half Orcs będą trudniejsze do wprowadzenia ale warte więcej punktów.


CRF uważa, że mogą być modyfikowane, ale:
None of a Fallen-wizards MPs may be modified by non-stage resources.

Czyli Stage-orki dawałyby tylko jeden punkt Pallando(wi).


Cytuj:
Pomijając nawet sprawę upadłego czarodzieja, to zwracam uwagę na jedną sprawę, w Lond Galen (Anfalas) są normalnie zagrywalne A Panoply of Wings i podpadają jako takie pod efekty Sentinels of Numenor i to bez względu na to, na jakim site zostaną zagrane


Brzmi strasznie głupio, ale to fakt :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 17:18 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Jaded napisał(a):
CRF uważa, że mogą być modyfikowane, ale:
None of a Fallen-wizards MPs may be modified by non-stage resources.

Czyli Stage-orki dawałyby tylko jeden punkt Pallando(wi).


A co ma jedno do drugiego?
Zacytowany CRF mowi ze aby resource mogl modyfikowac MP musi byc stage.
Nic nie mowi ze zdolnosci czarodzieji nie moga modyfikowac MP.
Dlatego uwazam ze polorki Pallanda warte sa 2MP.

Wiadomo ze Sentinels nie modifikuja punktow bo nie sa stage resource.
To jest w instrukcji do WH.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 18:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Specjalna zdolność Pallando faktycznie nie jest resourcem, ani stage, ani innego typu.
Przynajmniej póki co - co nie jest zabronione, jest dozwolone.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 20:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
O kurcze, nie doczytałem :oops:
W tej sytuacji Pallando jednak modyfikuje tą wartość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 08, 2005 4:46 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
No to chyba mam pomysl na nastepna talie :twisted:
Po co komu Greater Half-Orcs jak mozna miec zwyklych za 2 MP?

Wracajac do tematu:
Szkoda ze koledzy z ICE tak slabo wytlumaczyli zasady do WH...

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 08, 2005 16:25 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Gyg napisał(a):
Po co komu Greater Half-Orcs jak mozna miec zwyklych za 2 MP?

Jeśli protected Wizardhaven leży w Anduin Vales, Woodland Realm, Northen Rhovanion lub w Iron Hills, można użyć Greater Half-Orcs razem z Alert The Folk. Sprawią się lepiej, niż Half-Orcs. I najlepiej w kombinacji ze Smaug Roused.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn sie 08, 2005 17:25 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Ee, przekombinowane
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 18, 2005 1:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
nie czytajac zbyt dokladnie poprzednich wypowiedzi dorzuce tylko ze zostalo to zgloszone NetRep'owi i jego ekipie i maja dac kiedys na to odpowiedz, ale póki co jak mówi Konrad - co nie jest zabronione jest dozwolone

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.023s | 11 Queries | GZIP : On ]