Pozwolę sobie zrobić niemal kalkę tego, co napisałem na forum CoE w wątku "Black Horse".
Akcje:
Return its controller to your hand if Black Horse leaves active play.Return your Ringwright to your hand if this ally leaves active play.nie mają szansy zadziałać zgodnie z przepisami, w ich aktualnym stanie.
Z tych samych powodów, dla których nie zadziała wycofanie kompanii przez np. akcję ze Snowstorm, jeśli Snowstorm zostanie usunięty z aktywnej rozgrywki przed rozwiązaniem się tej akcji.
CRF, Rulings by Term, Passive Conditions napisał(a):
A card causing an action as a result of a passive condition must be in play when the
action resolves, or else the action is canceled.
Z tej samej przyczyny nie działałoby też np. odrzucenie hazard long-events spowodowane odejściem z gry The Will of Sauron, gdyby nie:
CRF, Rulings by Term, Passive Conditions napisał(a):
Annotation 9a: If a card is required to be discarded by some passive condition, the
card is discarded immediately when the condition resolves, not in the following chain
of effects.
co pozwala przerwać błędne koło.
Przywrócenie na rękę nie jest jednak odrzuceniem.
P.S.
Jeśli ktoś chce grać konsekwentnie i jednocześnie chce, aby te dwie akcje mogły zadziałać, może wprowadzić modyfikacje do Annotation 9a (choćby na potrzeby jakichś rozgrywek).
Np. takie:
Cytuj:
Annotation 9a: If a card is required to be removed from active play by some passive condition, the
card is removed from active play immediately when the condition resolves, not in the following chain
of effects.
Informuję, że ostatni post na NetRep Discussion Forum został opublikowany w grudniu 2013, jeśli kto liczy na reakcję z tej strony.