Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 10:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So cze 26, 2004 23:55 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
oto problem na ktury natrafilem podczas ostatniej gry:
koles gra fallenem i zaczyna z Wizard's Trove, puzniej zagrywa Sappling of the Whit Tree i donosi je do wizardhaven'u, nastepnie storuje i zagrywa The White Tree, i tu zaczynaj sie schody:

Cytuj:
Wizard's Trove
You may play The White Tree at one of your Wizardhavens if Sapling of the White Tree is stored there. Place Wizard's Trove with The White Tree --- which is worth full marshalling points. Your Wizardhaven becomes protected. Ignore the text of The White Tree. Alternatively, you may store one miscellaneous marshalling point card at one of your Wizardhavens. Any reference to the site where the card can normally be stored are transferred instead to the Wizardhaven. Place Wizard's Trove with the stored card --- which is worth full marshalling points.


Cytuj:
The White Tree
Sage only at Minas Tirith. Playable only if a Sapling of the White Tree is at Minas Tirith. Minas Tirith becomes a Haven for the purposes of healing and playing hazards. Discard the Sapling of the White Tree.


otuz muj przeciwnik uparcie twierdzil ze poniewaz dzięki Wizard's Trove caly tekst The White Tree jest anulowany ("Ignore the text of The White Tree") to po zagraniu go Sappling nadal zostaje w grze i dodatkowo The White Tree przestaje być unique!!!

moje argumenty byly takie: Wizard's Trove pozwala zagrać The White Tree w jednym z wizardhaven'uw jesli jest tam zestorowany Sappling of the White Tree, ale nadal trzeba spelnic inne wymagania na karcie The White Tree (czyli: "Discard the Sapling of the White Tree"), a dopiero po zagraniu The White Tree jego tekst zostaja anulowany

jego odpowiedz byla: jesli tekst The White Tree bylby anylowany dopiero po zagraniu go to oznaczaloby ze nadal moznaby zagrac je tylko w Minas Tirith kture dodatkowo musialoby byc wizardhaven'em

ja na to że Wizard's Trove modyfikuje tekst The White Tree tylko na tyle zeby mozna je bylo zagrac w wizardhaven'ie (nie koniecznie Minas Tirith), a anulowanie tekstu jest wprowadzone po ty uniknac zamieszania bo skoro zagrywasz The White Tree w wizardhaven'ie to nie ma juz znaczenia ze ten site "becomes a Haven for the purposes of healing and playing hazards" poniewaz i tak jest juz wizardhaven'em co daje mu nawet wieksze 'przywileje'

on jednak okazal sie nieprzejednany, te 2 puntky za zestorowanego Sapplinga mnie nie bolaly bo i tak wygrywalem wiec uznalem ze nie ma sensu sie klucic i zebysmy grali dalej

tego ze The White Tree przestaje byc unikalne nawet nie komentowalem, i tak w momencie skladania talii krata ta jest unique wiec mozna miec tylko jedna kopie, a to ze przeciwnik muglby zagrac mnie nie interesowalo bo grlame minionem - choc generalnie uwazam tą 'zasade' ze wielka bzdure i nie pozwololbym na uzywanie jej komukolwiek z kim bym gral


Swoja droga poza niejasnosci z The White Tree Wizard's Trove to fajna rzecz i chyba zloze sobie talia na 3 takie karty

|Highwayman|

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 27, 2004 1:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jeżeli cały tekst karty jest anulowany, to nie tylko przestaje być unikalna ale dodatkowo przestaje przynosić 5 MP i w ogóle przestaje być

The White Tree

no bo to też jest w tekście karty.

Klina klinem, jeżeli ktoś upiera się przy absurdach należy, należy pójść za jego tokiem myślenia i pokazać do czego to ostatecznie prowadzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 27, 2004 14:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
troche przegioles w tym rozumowaniu, 'tekst' karty to to co jest napisane pod rysunkiem, czyli wszelkie własciwpści, zdolności, wymagania etc...
natomiast sama nazwa karty, marshaling points'y, bonusy do body/prowess/mind/direct i korupcja to juz nie jest 'tekst' karty jako taki

|Highwayman|

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 28, 2004 21:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Trzeba przyznać, że jest to niedopatrzenie autorów gry. My przyjęliśmy, że sapling idzie do discard pile - w końcu sadzonka staje się drzewem, prawda? Unique pozostaje zawsze unique.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 29, 2004 1:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
troche przegioles w tym rozumowaniu, 'tekst' karty to to co jest napisane pod rysunkiem, czyli wszelkie własciwpści, zdolności, wymagania etc...
natomiast sama nazwa karty, marshaling points'y, bonusy do body/prowess/mind/direct i korupcja to juz nie jest 'tekst' karty jako taki


no to według litery prawa Twój przeciwnik ma rację, bo gdyby chodziło o zdrowy rozsądek to by nie było dyskusji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lip 21, 2004 2:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Można jeszcze przytoczyć przykład

Great Lord of Goblin-gate

Playable at Goblin-gate. Orc. Manifestation of The Great Goblin. Tap to give +2 prowess to all Orcs in its company: against one attack or in company versus company combat. He was in such a rage that he jumped off his seat and himself rushed at Thorin with his mouth open.-Hob

Nieunikalna manifastacja unkalnego
The Great Goblin

na upartego można wrzucić (i wprowadzić do gry) trzy sztuki do decku,
na takiej samej absurdalnej zasadzie jak The White Tree+Wizard's Trove,
nawet łatwiej, bo The White Tree przestaje być unikalne dopiero po zagraniu WT. Wymaga toto ręcznego poprawienia przez graczy, ale jak się ktoś uprze to tak może grać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lip 22, 2004 12:53 
do Great Lord of Goblin Gate jest errata - on jest unikalny

|Highwayman|


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.018s | 11 Queries | GZIP : On ]