W instrukcji nie masz wyjaśnionych dokładnie kart tylko same zasady więc nawet instrukcja z podstawki powinna wystarczyć. Właściwie tylko Dark Minions wprowadza nowe pojęcia - karty agentów + karty do agentów oraz poruszanie się po under-deepach. To z jakich edycji masz karty a instrukcje ma niewielkie znaczenie. Wszystkie podstawy masz wyłożone w The Wizards, a w dodatkach były małe książeczki, które wprowadzały kilka dodatkowych pojeć (ok 8 stron). Generalnie zasad jest taka - karty z różowym tłem to twoje resource a niebieskim postacie i z tego budujesz talie (dla jasnej strony). Wszytkie z szarym tłem to hazardy,którymi próbujesz przeszkodzić przeciwnikowi. Karty z fioletowym tłem to postacie dla ciemnej strony (oraz karty agentów - mają na początku napis"agent") a granatowe to resource dla ciemnej strony.
Są jeszcze karty zielone, to dla upadłego czarodzieja - jeszcze inna strona, którą można grać, prócz jasnej i ciemnej.
Na wspomnianej przez ciebie stronie masz wszystkie instrukcje,w tym przypadku trzeba zacząć od The Wizards a potem uzupełnić sobie informacje sięgająć po The Dragon oraz Dark Minions. Chyba, że grasz ciemną stroną to wtedy Lidless Eye oraz Against the Shadow. White Hand to wspomniany przeze mnie upadły czarodziej. A Balrog to czwarte stronnictwo w grze, częściowo należący do ciemnej strony ale to jak już opanujesz podstawy
